Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje_J

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

Heel veel beterschap voor de zieken onder ons...

Ik ben weer lekker op de fiets naar het werk geweest, alleen jammer dat mn rug daarna gelijk weer zo'n pijn doet

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:50

Zebrastreep schreef:
Om positief te beginnen , super trots op hoe mijn paard alles over zich heen liet komen en perfect luisterde. En ook op mijzelf dat ik het heb volgehouden.

Klinische keuring moeiteloos doorgekomen. Ik had toch een beetje daar problemen verwacht. Maar nu deed ze de galop zo goed. Loop ik al lang mee te struggelen dus wederom trots op haar. Ik zag erg op tegen het longeren maar eigenlijk voor niks haha.

Foto's van de hals, rug en 3 benen waren ook goed. Helaas bij 1 been een apexfractuur op het kootgewricht. Is te verhelpen maar wel logistiek een geregeld.

Nu maar even een paar nachten slapen , wat rondbellen en het op een rustige manier regelen en kijken hoe we dit gaan doen.

Maar wel even heel trots alsnog op mijn paardje :o. En vond het ook wel zeer interessant om alles zo te zien.

Dat is nog best eeh lastige uitkomst. Jullie gaan samen kijken wat de mogelijkheden zijn?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:56

Ik laat haar sowieso opereren. Doe je niks is er kant op een blijvende kreupelheid en blessure en zoals ik ook lees verhoogde kans op artrose.

Er zijn wat opties besproken. Het is nog niet definitief. Wel ben ik bereid dat bedrag van de vraagprijs af te halen. Een goed huisje is voor mij meer waardevol.

Maar mocht het niet doorgaan dan blijft ze bij mij. Ze gaat sowieo bij mij herstellen en revalideren om ook de stress zo laag mogelijk te houden.

Enige nadeel is dan wel dat ik er dan meer moeite mee ga hebben. Intensief verzorgen geeft wel een band.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:31

Wat lastig zo, Zebrastreep.

Ik ben echt zo moe van mezelf. Ik heb een dwangstoornis, en één van de zaken waar die zich in vast bijt is mijn gezondheid.
Laatst was ik bij de huisarts omdat ik soms pijn heb in een borst. Toen vroeg de HA of ik hoestte, waarop ik zei, "ja, nee, ik kuch nu nog een beetje, want ben deze maand verkouden geweest". Waarop zij iets zei van, "oke, weet je zeker dat je niet hoest?".

Foute vraag, nu maak ik me hier dus als sinds die dag druk om. Dat kuchje is nog niet weg, ik kuch nog een paar keer per dag. Omdat de HA dat zo vroeg is mijn OCD er nu dus van overtuigd dat ik iets als longkanker heb.

Het is zo verschrikkelijk vermoeiend, ik kan de hele dag nergens anders aan denken, en dat is gewoon heel zwaar.
Van de week toch maar weer naar de huisarts. Eigenlijk niet goed, want toegeven aan de compulsie, maar dit is zo ook geen doen...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:33

Ach wat naar Pluisje :(:) heeft de huisarts uitgelegd waarom hij/zij die vraag stelde?

Mijn partner heeft namelijk wel eens een tussenribspier gekneusd na veelvuldig hoesten. Dat zou ook die pijn kunnen geven. Onschuldig, maar wel vervelend.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:36

Pluisje1998 schreef:

Ik ben echt zo moe van mezelf. Ik heb een dwangstoornis, en één van de zaken waar die zich in vast bijt is mijn gezondheid.
Laatst was ik bij de huisarts omdat ik soms pijn heb in een borst. Toen vroeg de HA of ik hoestte, waarop ik zei, "ja, nee, ik kuch nu nog een beetje, want ben deze maand verkouden geweest". Waarop zij iets zei van, "oke, weet je zeker dat je niet hoest?".

Foute vraag, nu maak ik me hier dus als sinds die dag druk om. Dat kuchje is nog niet weg, ik kuch nog een paar keer per dag. Omdat de HA dat zo vroeg is mijn OCD er nu dus van overtuigd dat ik iets als longkanker heb.

Het is zo verschrikkelijk vermoeiend, ik kan de hele dag nergens anders aan denken, en dat is gewoon heel zwaar.
Van de week toch maar weer naar de huisarts. Eigenlijk niet goed, want toegeven aan de compulsie, maar dit is zo ook geen doen...

Zelfs een klein kuchje wordt je al moe van. :j :(:)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:38

Shenavallie schreef:
Hutcherson schreef:
Ik had een deal op marktplaats voor houten planken van 5m lang. Ik denk ik pak mn aanhangert mee van 3,40m want de lading mag zoveel uitsteken met zoon bord op de achterkant. Geen probleem.

Eenmaal aangekomen zegt die man: dit gaat hem niet worden. En hij had gelijk. Want ik had totaal niet nagedacht over het feit dat de last niet boven mn assen zat, kenteken niet zichtbaar is en de lampen niet goed zichtbaar. Totaal onverantwoord en dom van mij. Maar heb dus 350 km vandaag gereden met lege aanhanger. -O-

Heb je niet zo'n draagrek aan de voorzijde van je aanhanger? Dan kunnen de planken daarop steunen en komen ze boven je auto zelf uit. Zo doen wij het althans bij vervoer van grotere afmetingen.

Jaa heb ik!
Alleen waren het 100 planken... Van 5 meter. Pakken waren 50 cm hoog en 1 m breed. Keer twee. We kregen t niet voor elkaar.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:56

xPabloBokt schreef:
Ach wat naar Pluisje :(:) heeft de huisarts uitgelegd waarom hij/zij die vraag stelde?

Mijn partner heeft namelijk wel eens een tussenribspier gekneusd na veelvuldig hoesten. Dat zou ook die pijn kunnen geven. Onschuldig, maar wel vervelend.

Dat heeft ze dus niet, ik vroeg het wel, maar denk dat ze me niet hoorde. Was ook een waarnemend arts, mijn eigen arts weet dat het niet handig is om vragen te stellen zonder uitleg.

Daarom dat ik maar weer een afspraak ga maken, hopelijk kunnen ze het dan uitleggen.

@Marcella, het stomme is dat ik tot ze die vraag stelde niet eens echt had stilgestaan bij het kuchje. Het hoorde voor mij nog bij die verkoudheid. Maar als er dan zo'n vraag gesteld wordt...
En als het de verkoudheid was had het nu wel weg moeten zijn denk ik.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

Zo’n kuchje kan echt heel lang aanhouden. Na mijn laatste verkoudheid eind november ben ik tot in januari blijven hoesten. Geen enorme hoestbuien, maar zo’n na-kuchje.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:01

Zebrastreep schreef:
Ik laat haar sowieso opereren. Doe je niks is er kant op een blijvende kreupelheid en blessure en zoals ik ook lees verhoogde kans op artrose.

Er zijn wat opties besproken. Het is nog niet definitief. Wel ben ik bereid dat bedrag van de vraagprijs af te halen. Een goed huisje is voor mij meer waardevol.

Maar mocht het niet doorgaan dan blijft ze bij mij. Ze gaat sowieo bij mij herstellen en revalideren om ook de stress zo laag mogelijk te houden.

Enige nadeel is dan wel dat ik er dan meer moeite mee ga hebben. Intensief verzorgen geeft wel een band.

Zo zou ik het ook doen.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:06

Hilary schreef:
Zo’n kuchje kan echt heel lang aanhouden. Na mijn laatste verkoudheid eind november ben ik tot in januari blijven hoesten. Geen enorme hoestbuien, maar zo’n na-kuchje.

Dat heb ik dus ook, af en toe een paar keer kuchen.
Pollenseizoen begint nu ook weer, dus dat kan het ook nog zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:14

Pluisje1998 schreef:

Ach rot is dat he! Je mag mij altijd pben. Ik heb mijn halve leven al angst voor ziektes. Maar nu door een burnout is dat extreem versterkt. Het is heel moeilijk om mee te dealen. Ik heb het vooral in de avond heel erg voor het slapen gaan. Mijn kiezen doen zeer, bleek en overal pijntjes en steken. Ik heb dit al dik 9 maanden straks maar denk nog steeds oh dit is echt foute boel.

Het gaat al beter dan eerder. Maar het blijft echt een strijd. Gek genoeg zijn we juist extra gevoelig om alles te kunnen voelen. Dus elk pijntje en steekje. Het is echt een heel naar iets....

Ps : gewoon weer bellen als je twijfelt. Ik liep de deur plat bij mijn ha maar dat was totaal geen probleem. Voor hun was het ook lastig of ze nu te maken hadden met een mentaal of lichamelijk probleem.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:17

Nero loopt niet lekker -O- hij bokte op een hele niet-Nero manier bij het aandraven linksom, samen met de instructrice gekeken hoe hij liep en mja. Mja. Niet geheel kreupel, maar ergens in zn lijf zit hij niet lekker. Dus maar weer afgezadeld en thuis even lekker verwend, hopen dat het met een beetje rust goed komt

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:15

Hooikoorts... vanavond echt erg, slaap er ook al weken slecht door. Nies buien en erna zo honds benauwd ik voel me echt niet goed. Continu een bloedsmaakje in mn mond want longen zijn al weken geïrriteerd. Bahbah

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 55 min geleden

Pluisje1998 schreef:
xPabloBokt schreef:

Dat heeft ze dus niet, ik vroeg het wel, maar denk dat ze me niet hoorde. Was ook een waarnemend arts, mijn eigen arts weet dat het niet handig is om vragen te stellen zonder uitleg.

Daarom dat ik maar weer een afspraak ga maken, hopelijk kunnen ze het dan uitleggen.

@Marcella, het stomme is dat ik tot ze die vraag stelde niet eens echt had stilgestaan bij het kuchje. Het hoorde voor mij nog bij die verkoudheid. Maar als er dan zo'n vraag gesteld wordt...
En als het de verkoudheid was had het nu wel weg moeten zijn denk ik.

Wel herkenbaar, ik probeer er ook niet aan toe te geven, maar soms helpt zo'n uitleg wel.
Sterkte :knuffel: OCD is echt de hel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 46 min geleden

EmptyWords schreef:
Dat je netjes de drollen van je hond opruimt... en dan in de drol van een ander staat.
Ruim je schijt gewoon op!

Herkenbaar, helaas vinden sommige mensen het teveel gedoe om het op te ruimen.

Hier in de buurt veel veldjes, maar niet overal prullenbakken.
Waar ze wel staan kan je zelfs gratis poepzakjes pakken.
Enkel jammer dat er nu een nieuw persoon van de gemeente de prullenbakken komt legen.
Hij komt echt veel te weinig. De vorige kwam 2x per week, de nieuwe hooguit 1x per week. Met als gevolg dat de bak overvol zit. Mensen gooien dan de zakjes erop of ernaast.