[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:38

We hebben deze discussie in april 2022 ook al gehad zie ik, nav jankende moeders die vonden dat we liever moesten doen, te lezen aan de context in mijn berichtengeschiedenis.
Dit is wat ik er toen oa over heb gezegd:

Relaxed schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik snap überhaupt niet dat moeders persé willen meekletsen als ze niet tegen de geplaatste opmerkingen/onderwerpen kunnen. :+
Ik bedoel maar, ik ga toch ook niet in een zwangerschapstopic posten dat je niet aan kinderen moet beginnen want *vulmaarin* of mekkeren dat hun berichten me niet aanstaan.
Echt, je weet wat voor topic dit is dus als je niet gewoon kunt meekletsen ontstip dan en zoek een topic wat beter bij je past.

Neee joh.. Het is niet zo bedoeld, we moeten haar negeren.. Echt, omgekeerde wereld :roll:

lor1_1984 schreef:
Jup.
Dat dergelijke moeders honderden topics hebben waar ze samen kunnen kletsen en de kindvrije mensen mss 3-5 waar ze graag ongestoord kletsen dringt ook niet tot ze door geloof ik. :roll:

Let wel, ik heb het hierbij niet over de moeders die gewoon gezellig meedoen hier.
Die zijn en blijven wat mij betreft gewoon welkom.
Maar degenen met kinderen/kinderwens die bijna alleen maar kunnen mekkeren dat we niet lief doen over kinderen: please rot op naar topics die beter bij je passen.

fleurtjeuh

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:39

Ik heb dit jaar gekeken of t nuttig was om aanvullende verzekerd te zijn alvorens ik voor een sterilisatie ga vragen.
Maar na alle super hoge kosten en t feit dat mn werk failliet is, toch besloten het nog even voor me uit te schuiven.
Wil wel ergens dat jaar wat stappen gaan zetten om te kijken of mijn eigen huisarts me wil doorverwijzen naar een gynaecoloog voor sterilisatie of dat ik ook nog op zoek moet naar een andere huisarts.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:56

MarlindeRooz schreef:
Ik snap gewoon niet wat iemand met kinderen in dit topic te zoeken heeft. Ik ga in het baby topic (en die zijn er veel) toch ook niet meepraten. :?

Dat zal voor iedereen verschillend zijn.
Ik zal je mijn reden uitleggen waarom ik gekomen ben en waarom ik blijf zolang dit geen probleem is voor de meesten.
Mijn zoon en zijn voormalige vriendin wilden geen kinderen. Met name omdat zijn vriendin geen kinderen wilde en hij haar voor geen goud zou willen missen. OK, dat was het dan. Ik zag in die tijd dit topic langs komen en haar reden die begreep ik heel erg goed en omdat dit nu in mijn leven speelde ben ik mee gaan lezen. Ik vind en vond het een hilarisch topic en ook een topic waarvan ik dacht: "die vrouwen hebben gelijk. Eigenlijk is het belachelijk zelfs dat er gewoon van vrouwen verwacht wordt dat zij kinderen leuk vinden, laat staan ze zelf willen". Al heel lang voordat ik mijn eerste reactie deed, las ik al mee. De relatie van mijn zoon is al meer als een jaar uit en ik was er al een hele tijd zonder te reageren.
Ik heb van jullie geleerd en ik ben blijven hangen omdat ik het gewoon een heel leuk topic vind. Zoals ik ook geleerd heb van het topic waar mensen op tinder zitten. Ik ben dat topic gaan lezen heel lang geleden omdat ik bij god niet wist wat tinder was en bij wilde blijven. Ook dat is een heel leuk en leerzaam topic voor mij en ik voel me er welkom, eigenlijk zoals ik me hier ook welkom voel.

Twee jaar geleden, had ik vervelend gedrag van mijn kleinkind en toen ik wat ontstemd reageerde vroeg hij waarom ik dat deed. En toen heb ik , met dit topic in mijn hoofd gezegd: "oma houdt van jou en jij kunt heel veel potjes breken bij me. Maar niet iedereen vindt kinderen leuk en je bent nu met veel andere mensen, dus ben je beleefd en pas je jezelf wat aan. Dus we gaan niet met een kinderwinkel wagentje hier door de winkel scheuren". Hahahaha _O- Waarop hij zei, "sorry oma en keurig naast me kwam lopen en stopte met racen met dat ding". +:)+ Zonder dit topic was ik waarschijnlijk ook iemand geweest die liefdevol om me heen zou hebben gekeken met een blilk van :"is hij niet schattig" :oo Ik ben daar heel eerlijk in.

Dus met dit voorbeeld wil ik zeggen, dat ik het juist goed vind als juist mensen die zelf gek zijn op kinderen zoals ik bv, gewoon meelezen, soms wat posten, maar vooral ervan leren. Want jullie hebben gewoon gelijk.
Net zoals mijn man gelijk heeft, die niets met honden heeft en die honden vaak zeer onbeschoft vindt en opdringerig. Aan die opvatting moest ik in het begin ook wennen, maar hij heeft gewoon wel gelijk, als hij het niet fijn vindt dat een hond met vieze poten tegen hem opspringt buiten.

BEgrijpen jullie? En ik heb de titel opgevat als, het plezier in dit topic is om kindvrij te zijn en daarin je zelf mogen zijn en dat zijn jullie. En ik vind het vaak enig. Ik had van te voren nog nooit mensen ontmoet die geen kinderen willen hebben of er gewoon minder mee hebben.

Op het stukje hierboven op die link heb ik bewust gereageerd, daar ik vind dat je natuurlijk geen kinderen krijgt opdat er iemand later voor je zorgt. Daarbij ben ik aardig de bejaarde leeftijd tegemoet aan het huppelen dus vond dat ik er wel iets over mocht zeggen. En inderdaad heb ik het gevraagd in het begin hoe mensen het ervaren als ik af en toe reageer. Ik vind ook dat terughoudendheid belangrijk is. Daar probeer ik op te letten.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:44

MarlindeRooz schreef:
Ik snap gewoon niet wat iemand met kinderen in dit topic te zoeken heeft. Ik ga in het baby topic (en die zijn er veel) toch ook niet meepraten. :?

Dat snap ik ook nog steeds niet per se.
Maar deze discussie komt eens in de zoveel tijd op en het was iets met dat buitensluiten niet mag volgens de bokt regels ofzo. En er praten al topics lang moeders mee.

En ik heb er ook niet zoveel problemen mee, hoe meer zielen hoe meer gezelligheid enzo.
Maar verhalen van “mijn (klein)kind is zo lief en braaf in vergelijking met andere kinderen” krijg ik dan wel weer jeuk van _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:11

Dat ja. Sorry ik hoef niet te lezen over je kleinkind.

Kan overal altijd al kinderverhalen aanhoren. Dit topic is gewoon een plek waar dat niet hoeft. Maar dat wordt zo verpest.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:17

Ik heb in principe geen problemen met meepratende moeders.
Er komen genoeg onderwerpen voorbij waar moeders prima over mee kunnen praten, en dat er dan af en toe een kind ter vergelijking langs komt, tsja, mensen vergelijken nou eenmaal graag. Niet per se iets mis mee imo, zeker niet zolang er verder niet gezeurd word dat we gemeen zijn ofzo.

Pien, wat leuk en mooi dat dit topic je zoveel brengt!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:44

Laurora schreef:
Er komen genoeg onderwerpen voorbij waar moeders prima over mee kunnen praten, en dat er dan af en toe een kind ter vergelijking langs komt, tsja, mensen vergelijken nou eenmaal graag. Niet per se iets mis mee imo, zeker niet zolang er verder niet gezeurd word dat we gemeen zijn ofzo.

Hier sluit ik me bij aan.
Zolang er respect is voor onze keuze.
Wij hier ook eens ongenuanceerd uit de hoek kunnen komen en er dan geen moeder gaat janken dat we niet lief zijn voor storm of vlinder.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:45

MarlindeRooz schreef:

Dit.

En dan toch nog even wat verhalen over eigen koters/kleinkoters erin gooien… gaap.

OT dan maar: wat is jullie ervaring met je eigen ouders of schoonouders die opa/oma worden waarna de band met jou (en je partner als dat van toepassing is) duidelijk veranderd? Dat zeer duidelijk de prioriteit bij je broer/zus of schoonzus/zwager met jong ligt als het gaat om contact onderhouden, attent zijn etc? En zo ja, maak je het bespreekbaar of juist niet?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 00:02

Hier merk ik er bij de schoonouders niets van, ja ze hebben hun verhalen over de kleinkinderen enz maar we zijn nog steeds minstens net zo welkom voor een avondje bier en bordspellen. En bij veel gelegenheden juist meer welkom doordat we s avonds onbezorgd kunnen blijven hangen ipv weg te moeten vanwege aandachtsbehoevende nafok := Maar goed mijn schoonouders zijn ook gewoon topmensen :)

Mijn vader daarentegen, tja, sinds die een baby heeft is er niets meer boeiend behalve die baby :\ en als je het niet over de baby wilt hebben mag je oprotten. Maar goed is hopelijk een enigszins uitzonderlijke situatie :')

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 00:06

DuoPenotti schreef:
Laurora schreef:

Hier sluit ik me bij aan.
Zolang er respect is voor onze keuze.
Wij hier ook eens ongenuanceerd uit de hoek kunnen komen en er dan geen moeder gaat janken dat we niet lief zijn voor storm of vlinder.

Zo denk ik er ook over.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 00:09

Hier was de andere dochter al het gouden kind dus veel veranderde er niet.
Wat wel stak is dat toen ik in de oliebol raakte ik het zelf uit mocht zoeken maar toen de andere dochter hetzelfde voor had werd ze met open armen in huis gehaald want 'je zet je kleinkind toch niet op straat'.
En een paar jaar later, nadat ze uit huis was gegaan, vervolgens was gaan samenwonen en met een tweede kind erbij terug kwam om zich vervolgens nog 2x te laten bezwangeren door diezelfde vent werd dat heel normaal gevonden terwijl ik haar voor de keuze gezet zou hebben bij de eerste keer om hetzij de boel ongedaan te laten maken, hetzij voor *datum* te vertrekken.
Eindresultaat was iig dat ze met 4 kinderen eindigde terwijl ze nog/weer thuis woonde, in een flat met grof gezegd 2,5 slaapkamer.
Heb mijn moeder er veel succes mee gewenst en gezegd dat ze niet bij mij moest komen janken als er straks nog meer koters rondliepen of ze nergens aan haar rust toe kwam.
Oh en de voorspelling dat er binnen ±2 jaar weer een zwangerschapsaankondiging zou zijn toen kind 3 geboren was zat ik maar een half jaar vanaf. :+

Moeders andere dochter was ±2 maanden na de geboorte vh tweede kind al onteigend als zus, dus ik heb me er verder niet mee bemoeid en het geboortekaartje van kind nummer 3 is retour afzender gegaan met in koeienletters op de envelop geschreven 'retour afzender, post van deze afzender is niet gewenst'.
Kersverse moeder schijnt heel hard te hebben gehuild toen ze dat zag en onze moeder heeft me woest opgebeld dat het een poedersuiker was en dat andere dochter op deze manier het contact weer wilde oppakken en 'ben je niet blij dat je weer tante bent geworden?'.
Mijn 'ik heb geen zusje dus hoe kan ik dan tante zijn geworden :roll:' werd niet goed ontvangen. _O-

Tegenwoordig hebben we het er niet meer over, evt gestuurde foto's vd kinderen negeer ik stug en ik ga over op een ander onderwerp, dus tegenwoordig krijg ik ook geen kinderfoto's meer doorgestuurd.
Zijn de kinderen er wanneer ik bij mijn moeder ben dan behandel ik ze normaal, is hun moeder er ook dan pak ik de honden (en evt mijn spullen) en vertrek naar huis.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 00:26

Schoonouders al overleden voor ik mijn man leerde kennen en mijn zusje heeft alleen een grote hond die wel altijd overal mee naartoe gesleurd wordt, maar daar zie ik eerlijk gezegd niet nog een koter komen.

Wij krijgen/sturen vooral beesten en vakantie fotos :+

Geen ervaring dus *\o/* :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 00:30

Ach, er zijn meer moeders die meekletsen zoals oa Urbanus. Daar wordt toch ook niet tegen gezegd dat ze niet meer in dit topic mag komen?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 08:22

Mijn broer is ook kinderloos, maar hij zou ze wel graag willen. Ik denk niet dat onze ouders ons dan verschillend zouden behandelen.

Mijn vader zijn vrouw heeft 5 kleinkinderen. Vader en zijn vrouw zijn +20 jaar samen, dus ja, het zijn ook wel zo'n beetje zijn kleinkinderen haha. Stiefmoeder zei onlangs nog dat ze van haar kleinkinderen meer verdraagt dan destijds van haar eigen kinderen, dat verschil ervaart ze wel. Maar ondertussen zijn het er dus nogal veel, en denk ik dat ze stiekem blij zijn dat 2 van hun 4 gedeelde kinderen kinderloos zijn, en dat ze daar even tot rust kunnen komen haha.

Ik heb sinds vorig jaar ook een nieuwe traditie bedacht: als mijn vader jarig is, worden hij en zijn vrouw door mij en mijn vriend ontvoerd, en nemen we hen een dagje mee uit, ZONDER al die kleinkinderen erbij. Ze zien hen doodgraag hoor, maar ze zijn ook wel doodvermoeiend haha. Dus ik denk dat ze de balans wel appreciëren, drukte daar en rust hier :)

Bij mijn schoonouders merk ik wel verschil. Zullen zij natuurlijk stellig ontkennen. De broer van mijn vriend heeft 2 kinderen. De agenda van mijn in het buitenland-wonende schoonouders is afgestemd op de schoolvakanties van de kinderen. Het is de kleinkinderen voor en de kleinkinderen na, en wij moeten ons altijd maar aanpassen, naar mijn gevoel. Nou ja, ik vond ook al altijd dat zij hun jongste voortrekken ten opzichte van hun oudste (mijn vriend), dus het was waarschijnlijk te verwachten.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 09:40

Mijn oudste zus en ik zijn bewust kindvrij, de middelste heeft twee kinderen. Ik merk dat mijn vader wel anders met de middelste/kleinkinderen omgaat dan met ons. Hij koopt cadeautjes voor ze, gaat vaak op visite (ook al wonen ze aan de andere kant van het land) etc. Terwijl hij de oudste gewoon 18 jaar lang niet gezien heeft. Nu ga ik binnenkort emigreren en verwacht ik ook weinig van hem. Maar ik weet zeker dat als ik spontaan toch kinderen wil, ik hem ineens vaker ga zien.

Mijn moeder heeft dan weer niks met kinderen (ironisch genoeg) en zij verdeeld de aandacht wel gelijk over ons allemaal.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:10

Ik vind Pien in zo goed als elk topic een waardevolle aanvulling en ik heb er totaal geen moeite mee dat ze hier is. Juist goed om te lezen dat iemand met (klein)kinderen inziet dat niet iedereen kinderen leuk vindt en in elk geval in één supermarkt dankzij dit topic de rust wat weet te bewaren.

Wat honden betreft heb ik hetzelfde. Honden an sich is niks mis mee. Kinderen ook niet. Ja, ze zijn druk. Maar daar zijn het honden/kinderen voor.

Waar het voor mij mis gaat is bij de baasjes. "Hij doet niks hoor". Ehh... je hond is mij aan het omcirkelen >;) Hij gaat daar lopen zodat ik tussen hem en jou, zijn roedelgenoot, in loop. Dat is hoe een hondachtige jaagt. En als jij dat "niks doen" noemt ben je een waardeloos baasje want je snapt nog niet eens de basics van wat een hond is.

Zelfde als met kinderen. Voor mij is een kind een veel te heftige prikkel. Voornamelijk qua geluidsvolume. Maar ik zou er doodmoe van worden, ik heb best veel tijd nodig voor mijzelf (meditatie, yoga, niets doen) om mij staande te houden in een wereld die ik vaak niet begrijp en die hartstikke onrustig is. Zoals alle eventuele HSP in dit topic zullen herkennen.
Helemaal prima als er mensen zijn die wel kinderen hebben. Maar wat mij betreft mogen ze allemaal op cursus bij Pien om hopelijk tot de hersentjes door te laten dringen dat niet de hele wereld om hun kind draait.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:41

fohadie schreef:
Ach, er zijn meer moeders die meekletsen zoals oa Urbanus. Daar wordt toch ook niet tegen gezegd dat ze niet meer in dit topic mag komen?

Kinderloos meelezer breekt in. Imo gaat het niet om het mogen. Natuurlijk mág het, het is een vrij internet.

Het gaat om het dóen. Of het fatsoen hebben om iets juist níet te doen.
Zoals ik bv niet mijn gal ga spugen over gekrijs in een topic met jonge moeders.

En heel eerlijk, die ellenlange teksten van Pien (sorry, no hard feelings) over kinderen, kleinkinderen, enz, vind ik hier een doorn in het oog waarmee ik lees.
En er zijn helaas meerdere topics waar dat zo gaat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 11:23

Ok. Het is begrepen Palmera en anderen! No hard feelings.
Bedankt Koper en de anderen die het anders zien. Het was niet mijn bedoeling om een discussie over mijn bijdrage te starten. Het is goed zo.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:02

Hier dit weekend mijn poot stijf gehouden.

Vanuit vriend zijn familie-kant kwam het voorstel om 'elk jaar gezellig samen op vakantie te gaan'.
Mijn ervaringen van deze zomer staan ergens in dit topic. Dus ik hield mijn hart vast.
Zeker omdat vriend graag de lieve vrede wil bewaren en graag de handreikingen doet etc.

Gelukkig stond hij er hetzelfde in. Wij gaan bij voorkeur niet in de schoolvakantie (zou nu wel moeten), ik geef mijn geld liever uit aan iets anders dan centerparcs/roompot/etc. en ik kan nog wel wat redenen noemen. Dus ook medegedeeld dat wij niet aansluiten.

Tegen verwachting in is het angstvallig stil. Ik had verwacht dat er gebeld zou worden, of een appje dat we spelbrekers zijn, niet gezellig of zoiets. Of met een bepaalde ondertoon: We weten in ieder geval waar jullie prioriteiten liggen. Maar niks.

Nu twijfel ik of ik blij moet zijn (geen geneuzel over onze keuze), of dat ik bang moet zijn dat het stilte voor de storm is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:23

Poeh, Centerparks en Roompot is ook echt loeiduur voor wat je krijgt :=.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:28

Als zij betalen, maximaal een weekend zou ik zeggen, en elk gezin hun eigen huisje :P

Zo deden mijn opa en oma dat, werkte wel ok.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:31

Ik lees al heel lang mee met jullie en zou graag meekletsen. Ben je hier ook welkom als je echt een grafhekel hebt aan kinderen :o

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:43

Fitzroy schreef:
Ik lees al heel lang mee met jullie en zou graag meekletsen. Ben je hier ook welkom als je echt een grafhekel hebt aan kinderen :o

Uiteraard! Onder andere daar is dit topic voor *\o/*

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:53

Ik was jullie kwijt :oo

Zeker welkom Fitzroy! :j

En wat moeders betreft... tja. Je mag niemand buitensluiten op Bokt, maar ellenlange, zalvige berichten over hoe goed de (klein)kinderen het wel niet doen... Nah. Daar is dit topic toch echt niet.

Wat betreft contact nu ouders grootouders zijn geworden, dat is niet perse gewijzigd nu mijn broertje een kind heeft (is nu anderhalf jaar). Zelf ben ik zo goed als gebroken met mijn broertje, we hebben geen contact en zien elkaar alleen als één van mijn ouders jarig is. Via mijn ouders hoor ik het nodige over ze, en ik vind het meer dan prima zo. Zijn keuzes zijn niet de mijne, laat ik het zo zeggen. Mijn ouders hebben nu gelukkig wel weer beter contact met ze, dat gun ik mijn ouders wel. Die vinden het toch wel geinig, een kleinkind.

Mijn vriend heeft een zoon, en ik maak dus om de week een puber mee. Dat bevestigt me vooral in mijn keuze dat mijn kattenkindertjes :D :D :D :D echt zoveel leuker zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Las ook nog iets over de pil. Ik krijg elke keer een pamfletje mee met 'alternatieven voor de pil.' Ja leuk Gerda, maar ik kan niet echt om de pil heen op het moment. Had het perfect voor elkaar: vent gesteriliseerd en ik van elke vorm van hormonen af. Tot de klachten erger en erger werden -> endometriose. Alternatief is een spiraal, maar daar moet ik nog eens heel hard over nadenken. Nu een pil waar ik het redelijk goed op doe, gelukkig.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:19

Mijn ouders leven niet meer. Mijn schoonmoeder wel, en die heeft van drie van haar zes kinderen ook kleinkinderen, maar die maakt geen enkel verschil :). Als wij op bezoek zijn, komen er ook nooit verhalen over hoe leuk de kleinkinderen zijn :D.