Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:19

bigone schreef:
996981 schreef:

Precies. Maar veel mensen hebben geen zin meer in maatregelen nadat ze zijn gevaccineerd omdat ze door de politiek voorgehouden zijn hun verantwoordelijkheid hebben genomen door een of twee prikken te nemen

En het allergrootste deel neemt nog steeds zijn verantwoordelijkheid door te testen bij klachten en de regels zo goed mogelijk te volgen. In tegenstelling tot niet gevaccineerden, daar is de groep testers namelijk een stuk kleiner.

Ah oke. Dus de huidige besmettingen en opnames zijn te herleiden aan het kleine groepje ongevaccineerden en de gevaccineerde die zich hier uitspreken over de weerstand tegen maatregelen zijn niet representatief?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:26

Suzanne F. schreef:
Nou er had zeker veel leed voorkomen kunnen worden als ook gevaccineerden zich hadden moeten laten testen. Want bij al die feesten en samenkomsten kon het virus nu rondgaan natuurlijk. En dat kon makkelijk binnen worden gebracht door gevaccineerden. Dus in zoverre zijn de maatregelen gewoon krom.

Maar feit is wel dat het grootste deel in de ziekenhuizen niet gevaccineerd is.

Er zijn ook veel valse testbewijzen in omloop. Vandaag nog in het nieuws.

Daarbij heb je altijd nog de incubatietijd.
Dus het zal nooit 100% waterdicht zijn.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:51

besita schreef:
Dit waren de verhoudingen voor Belgie ( 27 oktober )

"Vorige week meldde @PedroFacon dat 55% van de gehospitaliseerden zijn gevaccineerd.
De meerderheid zijn gevaccineerden, dus is het toch niet de golf van de ongevaccineerden?
Toch wel, een draadje.

Laar ons beginnen met te kijken naar
De omvang van beide groepen voor de volledige belgische bevolking :
Gevaccineerd : 8.622.849
Niet gevaccineerd : 2.898.749

Van de groep niet gevaccineerden zijn er 1.463.008 onder
De 12 jaar die dus niet in aanmerking komen voor het vaccin , gelukkig worden zij meestal amper ziek en zijn ziekenhuisopnames zeldzaam
Dat brengt de groep niet gevaccineerden terug op 1.435.741 personen

Van de 614 hospitalisaties
Ware er dus
338 gevaccineerd ,
276 niet gevaccineerd
Als we die aantallen afzetten tegen de populatie binnen hun groep
( per 1 miljoen) krijgen we dit resultaat :

Gevaccineerd : 338 / 8.622.849*1mio =
39.2
Niet gevaccineerd: 276 /1.435.741*1mio = 192,2

In verhouding ( 39.2 /192.2) is het deel niet gevaccineerden dus bijna 5 keer groter dan het deel gevaccineerden

Theoretisch hadden er dus 220 opnames vermeden kunnen worden indien iedereen gevaccineerd was

Er liggen 1.500 mensen in het ziekenhuis met corona in België? Waarop hebben deze cijfers betrekking? Het is niet de IC toch?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:54

Ik denk opnames van 1 week

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:54

purny schreef:
996981 schreef:

Dat bedoel ik. Als je al doodziek bent sta je er waarschijnlijk heel anders in. Je hebt dan immers niets meer te verliezen en de angst voor doodgaan zal voor velen groter zijn dan voor naalden. Die verhouding ligt ander bij naalden vs. potentieel ziek worden van een virus waarvan veruit de meeste mensen geen tot weinig last hebben

Maar dan nog vind ik het echt een l*lsmoes

Ja hoor, echt een l*lsmoes. Was echt een pretje om meerdere paniekaanvallen te hebben tot het punt van niks meer horen en zien & daarna twee keer in elkaar zakken. Maar het is vooral een goede smoes 8-)

Normaal probeer ik me hierbuiten te laten maar wat een stomme opmerking zeg :') rationeel weet ik dat er niets aan de hand is, het prikje voelde ik, de vloeistof inspuiten was naar maar boeien. Er doet wel meer zeer. Maar de lichamelijke angstreactie is er nou eenmaal en ik denk niet dat dat te begrijpen is voor iemand die hier geen last van heeft. Het vergelijken met een infuus is ook niet helemaal handig, het is echt voor iedereen anders. Mijn infusen waren ook naar maar ik heb daar veel minder sterk op gereageerd. Angst is gewoon een raar iets.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:58

bigone schreef:
996981 schreef:

Precies. Maar veel mensen hebben geen zin meer in maatregelen nadat ze zijn gevaccineerd omdat ze door de politiek voorgehouden zijn hun verantwoordelijkheid hebben genomen door een of twee prikken te nemen

En het allergrootste deel neemt nog steeds zijn verantwoordelijkheid door te testen bij klachten en de regels zo goed mogelijk te volgen. In tegenstelling tot niet gevaccineerden, daar is de groep testers namelijk een stuk kleiner.

Ah oke. Dus de huidige besmettingen en opnames zijn te herleiden aan het kleine groepje ongevaccineerden en de gevaccineerde die zich hier uitspreken over de weerstand tegen maatregelen zijn niet representatief?[/quote]
Misschien moet jij ook eens goed lezen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 00:02

bigone schreef:

Wat heb ik precies niet goed gelezen?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 00:20

Ik kan wel janken. Wij moeten ook weer verplicht van de werkgever mondkapjes op. Morgen werken van 8:45 - 16:45.
1x 2 min. even mondmasker af (dit is berekende reistijd) en 1x 13 min. even mondmasker af (ook reistijd). Deze 2 en 13 min. is tevens de pauze over heel mijn dag. Lichamelijk best intensief werk en er wordt bij sommige mensen echt al flink gestookt.
Ik weet nu al dat ik me net als vorige keren morgenavond en vrijdag (lekker op mijn vrije dag) echt niet lekker zal voelen.

Abiola

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 00:22

Wat rot voor je Vayo. Als ik jou was zou ik me stipt aan je pauzes houden zodat je toch wat langer zonder kapje kunt, maar leuk is anders.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 00:29

Dat is het punt. Ik heb helemaal geen pauze. Die 2 en die 13 min. is de reistijd tussen de cliënten. Dan zit ik in de auto. En zoals het er nu staat moeten we ook bij > 1,5 m afstand met mondmasker werken. Dus dan kun je ook niet binnen bij de cliënt even wat drinken.
Nu wordt er bij mij ook geen pauzetijd afgehouden, omdat reistijd ook onder werktijd valt. Maar ik ga toch eens overleggen met cliënten en dan een kwartiertje eerder stoppen om even in de auto wat te kunnen drinken en eten. En sowieso met werk een tandje terug. Vaak willen mensen geen ramen open, omdat het dan trekt. Veel cliënten willen graag exact het aantal uur hulp waar ze recht op hebben, maar ik hoop dat ze er begrip voor hebben dat we het iets rustiger aan gaan doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 00:45

Kan je niet nog even rondkijken naar een wat comfortabeler type mondkapje...?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 01:01

Knip.

Jij moet een medische op. Balen voor je
Laatst bijgewerkt door Daks op 04-11-21 01:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 01:02

pmarena schreef:
Kan je niet nog even rondkijken naar een wat comfortabeler type mondkapje...?

Nee, we moeten verplicht de chirurgische mondkapjes dragen die we van de werkgever krijgen.

Ik heb er de vorige keer gewoon erg last van gehad. Eigenlijk geen tijd/mogelijkheid meer om echt te drinken en iets te eten. Een halve liter op een werkdag red ik gewoon niet met alleen maar een keer 2 en 13 min. in de auto. De rest van de werkdag ben ik bij cliënten binnen.

Mondkapje is bij mij al snel nat en vochtig. Ik zweet meer en op mijn kin en bovenlip staan heel de dag gewoon druppeltjes. ´s Avonds keelpijn, hoofdpijn, ´pijn´ (naar gevoel) op mijn borst bij het ademen en erg moe.

Je loopt toch meerdere keren de trappen op en af. Bedden verschonen, stofzuigen, dweilen, meubels verzetten, emmer met sop tillen enz. Normaal draai ik mijn hand er niet voor om, maar dit in een huizen die lekker warm worden gestookt... Je staat toch heel de tijd door je mond te ademen en door het benauwde gevoel adem ik gewoon anders.

Ik zie, spreek en ken eigenlijk geen collega´s doordat we altijd alleen werken. Ik ben er gaan werken aan het begin van de coronatijd. Dus zelfs mijn leidinggevende nog nooit in het echt gezien. Ik kan ook niet even navragen hoe andere collega´s dit doen. Al weet ik wel dat veel maar 1 client per dag pakken. Of 1 in de ochtend en 1 in de middag. Ik heb er 3 of 4 aaneengesloten om aan mijn uren te komen én binnen de werktijden te blijven.

Helaas Daks, we moeten de door de werkgever beschikbaar gestelde chirurgische mondkapjes op.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 04-11-21 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 01:02

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 01:04

IMANDRA schreef:
Daks schreef:

Met gaatjes ja :+?

Als dit het beeld is van mondkapjes snap ik wel dat mensen roepen dat ze niet werken.

Tja die andere stoffen werken ook niet. Is bewezen. Maar link al weggehaald want vayo moet een medische op.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 01:12

"Is bewezen", eh, nee. Er is bewezen dat ze niet zo effectief zijn als chirurgische of medische (doh), maar ze doen wel zeker iets. Zeker in combinatie met andere maatregelen. Zijn laatst nog linkjes voor gedeeld in een van de covid topics :j

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 01:16

Volgens van dissel een buitengewoon gering effect met gebruik van de stoffen mondkapjes. Dus of er dan gaatjes inzitten is niet relevant.

De medische geven beter bescherming.
Wat ik ook nergens ontkracht heb.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 01:17

Een gering effect is een effect. Jij zegt "Die andere stoffen werken ook niet". Dat is iets anders.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 01:22

Nee die stoffen huisgemaakte werken inderdaad niet. Gering effect kan wel een effect wezen maar biedt niet voldoende bescherming om ze als werkend neer te zetten.
Ik noem het verkapte scheinveiligheid.

Maar Lets agree to disagree dat is misschien beter

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 08:07

996981 schreef:
bigone schreef:

Dat het feitelijk zo is dat het percentage mensen wat niet test onder niet gevaccineerden hoger is.
Daar kun jij misschien een uitzondering zijn maar de groep die niet test en niet vaccineert is groter.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 08:14

lenaa_tje schreef:
996981 schreef:

Dat het feitelijk zo is dat het percentage mensen wat niet test onder niet gevaccineerden hoger is.
Daar kun jij misschien een uitzondering zijn maar de groep die niet test en niet vaccineert is groter.

Het ging niet alleen om testen. Het ging om álle maatregelen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:32

Vayo, je bent niet de enigste die dat moet. Mss geeft dat troost.

En ik denk dat als je in een badkamer of andere ruimte buiten het zicht van je client heus wel even die kap op je kin zet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:44

Popstra schreef:
Vayo, je bent niet de enigste die dat moet. Mss geeft dat troost.

En ik denk dat als je in een badkamer of andere ruimte buiten het zicht van je client heus wel even die kap op je kin zet.

Ik weet dat ik niet de enige ben, maar daar koop ik niks voor. Ik heb er echt last van en de periode dat we dit ook al hebben moeten doen, voelde ik me echt ziek na mijn werkdag.

Ik heb me voorgenomen overal wat eerder te stoppen en een korte pauze te nemen. En idd in andere ruimtes of verdieping gaat hij gewoon helemaal af en leg ik hem wel binnen handbereik. Op/onder mijn kin vind ik zelfs vervelender dan gewoon op. Ik heb maar een klein gezicht. Sowieso zit dat ding al vlak onder mijn ogen.

Ik geloof gewoon niet dat het gezond is om het werk wat ik doe, in de omstandigheden waarin ik het moet doen, met mondkapje op te werken… en dan zonder pauzes. Stook je huis maar eens lekker warm en ga maar eens 7 of 8 uur je huishouden doen met een mondkapje op. Je bent dan bekaf.

Ik heb liever dat ze QR-codes gaan controleren bij personeel en dat cliënten snel een booster krijgen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:46

Nou ja ik vraag me af of het überhaupt mág, zoveel uur werken zonder pauze.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:47

Heb je een werkgever Vayo? Ik denk het wel toch? Wat zegt die ervan?