Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:12

Popstra
Mijn hele leven heb ik moeten knokken, vanaf dat ik 9 was. en de laatste jaren lukt het me niet meer.
Waarom? Geen idee. De koek is op denk ik.
Merk ook dat ik milder ben geworden, gelukkig.
Waar ik eerst ook maar stom vond dat mensen niet hup schop onder de kont deden en door gingen. Ik kon het niet begrijpen.
Nu wel.... niet altijd, soms denk ik nog wel eens, joh kom op.
Maar wel vaker dat ik het begrijp.
en angst is een raar ding. De laatste jaren een paar keer een paniek aanval gehad. Ik, de persoon die altijd sterk was. Hoe confronterend dat was....
En ja dan ben ik gelukkig de nuchtere zelf wat helpt in enkele te voorkomen.
Maar dan kom je er wel achter dat angst en wat je geest met je lichaam uitspookt soms heel raar in elkaar steekt.

En ik begrijp nu ook dat het voor sommige mensen niet even doen is. Gewoon niet zeiken en naar buiten...zo werkt het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:13

Morrie, heb je forse bijwerkingen gehad dan?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:20

bigone schreef:
Iemand mag zeker balen dat de weigeraars van AZ nu de gelegenheid krijgen om een ander vaccin te nemen. Echter, wat mij tegen staat is dat Morrie elke keer zegt dat het een inferieur vaccin is en daarmee slaat ze de plank volkomen mis. Dan had ze ballen moeten hebben en niet gaan vaccineren want als het zo slecht is neem je het toch niet ?

Kan het niet beter verwoorden bigone. Ik heb de AZ bewust wel genomen, ivm snel aan de beurt zijn en leeftijd.
Inmiddels komen er positieve berichten over de werking van AZ, die beter lijkt dan in eerste instantie gedacht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:21

En weet je wat het vervelende is voor Morrie, ze heeft blijkbaar haar ene angst voor de andere ingeruild. De angst voor corona is dan misschien minder, nu heeft ze de angst dat AZ niets helpt. En dat is sneu.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:22

CharleyT schreef:
Had je ook moeten weigeren Az te nemen. Tis altijd wat he, komt er wel eens iets positiefs uit je toetsenbord rollen? En je zult niet de enige zijn die tegen zaken aanloopt die hem/haar niet bevallen.

Mijn hemel zeg.; wat een méutegedrag weer.

Morrie ziet het zwartgallig ja enneh.... daar heeft ze zélf last van.

Enneh, als ze AZ geweigerd had zat ze nu volgens ´jullie´ terecht voor straf achteraan te wachten.

Lekker setje... De befaamde empathie van vrouwen :roll:

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:26

Huertecilla schreef:
CharleyT schreef:
Had je ook moeten weigeren Az te nemen. Tis altijd wat he, komt er wel eens iets positiefs uit je toetsenbord rollen? En je zult niet de enige zijn die tegen zaken aanloopt die hem/haar niet bevallen.

Mijn hemel zeg.; wat een méutegedrag weer.

Morrie ziet het zwartgallig ja enneh.... daar heeft ze zélf last van.

Enneh, als ze AZ geweigerd had zat ze nu volgens ´jullie´ terecht voor straf achteraan te wachten.

Lekker setje... De befaamde empathie van vrouwen :roll:

Welke vrouwen? Mijn hemel zeg, wat een lawaai weer van HC. Maak je niet druk en Morrie is kundig genoeg om zelf te reageren.
Dit vind je ''meute gedrag''. Maar allemaal blij en happy de peppy doen is geen ''meute gedrag''?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:30

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
De persoon die een vaccin weigert zal zo begaan zijn met zijn gezondheid ( anders weiger je toch niet ?) dat hij/zij die paar maanden extra ook wel door komt. En je vergeet even de hele grote groep die al wel gevaccineerd is dus risico om Corona op te lopen met razend snel dalende cijfers is veel kleiner.

Huh?? Een vaccin neem je omdat je níet/minder begaan bent met je gezondheid?
Vréémde redening om jouw ´eigen schuld dikke bult´ te rechtvaardigen.
Fijn voor je dat jij je daar goed bij voelt.

Moderatoropmerking:
Bericht is tegen de regels, persoonlijke aanvallen zijn niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 01-06-21 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:33

Wat ik echt echt heel raar vind is dat ik eigenlijk nergens lees dat Morrie vind dat het een inferieur vaccin is... Ik lees 1 berichtje waar wat angst doorheen komt, en ik lees 1 berichtje dat ze iets over rommel zegt (en dat moest ik zoeken, en normaal vind ik dat echt teveel gezeik, om berichten door te zoeken)
en dan toch "Echter, wat mij tegen staat is dat Morrie elke keer zegt dat het een inferieur vaccin is"

CharleyT, ik snap het gewoon niet goed :) waarom wordt er best wel stellig op deze manier op in gegaan, tegen iemand die zich netjes heeft laten vaccineren hoewel ze het spannend vond enzo.. Ik lees regelmatig postieve dingen van haar (in tegenstelling tot ... nou ja.. iemand anders :+ ) .. hoe komt het over dan als iemand die altijd negatief is? Ik vind angst niet perse negatief.. jij wel? Het is wel iets wat je kan belemmeren in je leven.. maar dat is niet iets wat je zomaar aan de kant schuift denk. En dan vind ik het nog een verschil als iemand bijv gaat gillen bij het idee aan een naald, of iemand die niet helemaal op en top gezond is, wellicht wat ouder die angst heeft om onder de mensen te zijn als daar een pandemie (dodelijk) rond waart...
ik ben daar oprecht wel benieuwd naar :j

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:42

Cer schreef:
Wat ik echt echt heel raar vind is dat ik eigenlijk nergens lees dat Morrie vind dat het een inferieur vaccin is... Ik lees 1 berichtje waar wat angst doorheen komt, en ik lees 1 berichtje dat ze iets over rommel zegt (en dat moest ik zoeken, en normaal vind ik dat echt teveel gezeik, om berichten door te zoeken)
en dan toch "Echter, wat mij tegen staat is dat Morrie elke keer zegt dat het een inferieur vaccin is"

CharleyT, ik snap het gewoon niet goed :) waarom wordt er best wel stellig op deze manier op in gegaan, tegen iemand die zich netjes heeft laten vaccineren hoewel ze het spannend vond enzo.. Ik lees regelmatig postieve dingen van haar (in tegenstelling tot ... nou ja.. iemand anders :+ ) .. hoe komt het over dan als iemand die altijd negatief is? Ik vind angst niet perse negatief.. jij wel? Het is wel iets wat je kan belemmeren in je leven.. maar dat is niet iets wat je zomaar aan de kant schuift denk. En dan vind ik het nog een verschil als iemand bijv gaat gillen bij het idee aan een naald, of iemand die niet helemaal op en top gezond is, wellicht wat ouder die angst heeft om onder de mensen te zijn als daar een pandemie (dodelijk) rond waart...
ik ben daar oprecht wel benieuwd naar :j

Je hoeft ook niet alles te snappen wat er in iemand omgaat.
Morrie schreef:

Fijn voor die mensen, maar ik voel me nu wel behoorlijk belazerd. afgescheept met een matig werkend vaccin waarmee ik ook nog eens risico loop op forse bijwerkingen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:44

bigone schreef:
betekend dat 500.000 jongeren zoals mijn kids die nog langer moeten wachten op hun vaccin.

Ah :)* dáár is het onderliggende motief: Joúw kinderen vóór 60plussers die AZ liever ook niet als 1ste willen.
Ok. Is helder. Dank je.
Had ook zonder persoonlijke belediging gekund.

Overigens; als er antistoffen tests gedaan werden om degenen te identificeren die niet gevaccineerd hoeven te worden, beter niet zelfs, scheelt dat een berg vaccins; kan de rest sneller. Jouw kinderen bv. Als die nog geen weerstand hebben dat is.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:45

Popstra schreef:
Ik vind het ook sneu maar het helpt die mensen ook niet om het maar zielig gevonden te worden. Het is zo zonde van je tijd om zo te moeten leven. Het is nutteloos namelijk. Je moet jezelf echt bij elkaar rapen en tegen jezelf zeggen hup, nu gaan we eens wat ondernemen!
En dan kun je denken dat is makkelijk gezegd maar dat moeten we allemaal wel eens. Ik ook

Helemaal mee eens. Hoor nu ook allemaal mensen die de vaccinatie eng vinden, wat tot twijfel leidt. . Kom op zeg.
Je kunt het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wil.
De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:48

Ik snap de frustratie van Morrie best wel. Mijn moeder heeft uiteindelijk AZ gekregen omdat ze tig risicogroepen is en het schoot maar niet op. ... en een paar dagen later kwamen de andere vaccins voor de leeftijd. Met als grote nadeel dat er bv veel meer tijd zit tussen AZ 1&2 en Pfizer 1&2, dus het uiteindelijk is ze nu later helemaal beschermd. (Al geeft het natuurlijk wel iets ruimte.)

Maar het voelt gewoon aan alle kanten niet echt alsof je kunt vertrouwen dat men het zo goed mogelijk en eerlijk mogelijk probeert te doen, het voelt als een rommeltje, waarbij je soms nogal pech kunt hebben.
Ik krijg wel Pfizer of Moderna (en ik ben daar heel blij mee) en ben uiteindelijk net zo snel klaar en met nog iets betere bescherming dan mijn moeder. Dat voelt ook voor mij niet helemaal onverdeeld goed, hoe blij ik ook ben met mijn afspraak. (Volgende week al!)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:50

CharleyT schreef:
Je hoeft ook niet alles te snappen wat er in iemand omgaat.

oke prima

Citaat:
Morrie schreef:
Fijn voor die mensen, maar ik voel me nu wel behoorlijk belazerd. afgescheept met een matig werkend vaccin waarmee ik ook nog eens risico loop op forse bijwerkingen.

Dat bericht had ik inderdaad gelezen :j
En dan volgt: "komt er wel eens iets positiefs uit je toetsenbord rollen?" <- dan vind ik dit echt overdreven :j

Daarnaast:
Ondanks dat ik me laat vaccineren, vind ik het echt wel een beetje verbazingwekkend hoe mákkelijk sommige mensen over dingen heenstappen.
Maar mensen mogen dus ook enige 'goh ik vind het wel spannend' ook niet meer uiten..
Of "dat mag je dus blijkbaar óók niet meer zeggen".. maar je moet gewoon je mond houden en meedoen :j

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:51

Alle vaccins zijn goedgekeurd en voldoende werkzaam. De een heeft bijwerkingen van AZ, de ander van Pfizer, Jansen of Moderna. Dat is voor iedereen verschillend.
Nooit gedacht dat dat ook nog een issue ging worden. Gezeik om welk vaccin je hebt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:51

Shadow0 schreef:
Ik snap de frustratie van Morrie best wel. Mijn moeder heeft uiteindelijk AZ gekregen omdat ze tig risicogroepen is en het schoot maar niet op. ... en een paar dagen later kwamen de andere vaccins voor de leeftijd. Met als grote nadeel dat er bv veel meer tijd zit tussen AZ 1&2 en Pfizer 1&2, dus het uiteindelijk is ze nu later helemaal beschermd. (Al geeft het natuurlijk wel iets ruimte.)

Maar het voelt gewoon aan alle kanten niet echt alsof je kunt vertrouwen dat men het zo goed mogelijk en eerlijk mogelijk probeert te doen, het voelt als een rommeltje, waarbij je soms nogal pech kunt hebben.
Ik krijg wel Pfizer of Moderna (en ik ben daar heel blij mee) en ben uiteindelijk net zo snel klaar en met nog iets betere bescherming dan mijn moeder. Dat voelt ook voor mij niet helemaal onverdeeld goed, hoe blij ik ook ben met mijn afspraak. (Volgende week al!)

Op de kop +:)+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:52

Dan heb je niet opgelet want bij de eerste meldingen ging er op social medial al rond dat mensen die AZ kregen, zich tweederangs burgers voelden :j Dat was dus al een issue :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:54

Cer schreef:
Dan heb je niet opgelet want bij de eerste meldingen ging er op social medial al rond dat mensen die AZ kregen, zich tweederangs burgers voelden :j Dat was dus al een issue :)

En dan mag niet gezegd worden dat 'wij Nederlanders' verwend zijn :Y)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:55

Deze video vond ik zelf erg verhelderend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:56

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
betekend dat 500.000 jongeren zoals mijn kids die nog langer moeten wachten op hun vaccin.

Ah :)* dáár is het onderliggende motief: Joúw kinderen vóór 60plussers die AZ liever ook niet als 1ste willen.
Ok. Is helder. Dank je.
Had ook zonder persoonlijke belediging gekund.

Overigens; als er antistoffen tests gedaan werden om degenen te identificeren die niet gevaccineerd hoeven te worden, beter niet zelfs, scheelt dat een berg vaccins; kan de rest sneller. Jouw kinderen bv. Als die nog geen weerstand hebben dat is.

En jij beschuldigt mij van selectief lezen, kom op nou. Het woordje zoals overslaan bvb geeft inderdaad een andere lading. . Inderdaad, mijn kinderen, werken in het onderwijs en politie, staan al anderhalf jaar in de frontlinie ipv met hun reet op een berg te kunnen zitten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:58

Bloodymary schreef:
Gezeik om welk vaccin je hebt.

Zet eens even op een rijtje hoe AZ beoordeeld, per leeftijd verdeeld en herherverdeeld, wel/niet veilig beoordeeld is.

Het laatste na een hele rééks van verschuiven is:
- het positieve belang van wel toedienen weegt zwaarder dan de risicos ervan
- 60+

Gezeik of wat Shadow net schreef?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:00

996981 schreef:
En dan mag niet gezegd worden dat 'wij Nederlanders' verwend zijn :Y)

Hoezo?
Er leek toen wat mis met t vaccin, er werd gestopt met prikken, eerst helemaal, toen voor bepaalde leeftijden, toen werd er weer wat gewisseld... Ik kan me voorstellen dat sommige mensen zoiets hadden van "eh...ohkee... en ik krijg dat als enige optie??"

Overigens heb ik het idee dat dat juist nu minder wordt.. of werd... ja, nu geven ze mensen die eerst geen keus hadden
(als je niet wil sluit je achteraan aan, wie denk je wel niet dat je bent? Wees blij dat je een vaccin krijgt waar wat over te doen is geweest... als je deze niet neemt nu, dan ben je voorlopig niet aan de beurt!)
ineens wel eerder de mogelijkheid en een ander vaccin en de mensen die wat angstig waren maar wel, voor het grotere goed, zich hebben laten vaccineren met ietes waar ze zich niet helemaal prettig bij voelde moeten verder dan hun mond houden? Ik zou me ook even kwaad maken... of teleurgesteld zijn..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:13

Cer schreef:
Hoezo?
Er leek toen wat mis met t vaccin, er werd gestopt met prikken, eerst helemaal, toen voor bepaalde leeftijden, toen werd er weer wat gewisseld... Ik kan me voorstellen dat sommige mensen zoiets hadden van "eh...ohkee... en ik krijg dat als enige optie??"

Overigens heb ik het idee dat dat juist nu minder wordt.. of werd... ja, nu geven ze mensen die eerst geen keus hadden
(als je niet wil sluit je achteraan aan, wie denk je wel niet dat je bent? Wees blij dat je een vaccin krijgt waar wat over te doen is geweest... als je deze niet neemt nu, dan ben je voorlopig niet aan de beurt!)
ineens wel eerder de mogelijkheid en een ander vaccin en de mensen die wat angstig waren maar wel, voor het grotere goed, zich hebben laten vaccineren met ietes waar ze zich niet helemaal prettig bij voelde moeten verder dan hun mond houden? Ik zou me ook even kwaad maken... of teleurgesteld zijn..

En de 2e afspraken worden afgebeld, veranderd voor Pfizer.
Ik ... sta achteraan als weigeraar.

Ik kan niet beoordelen of AZ wel/niet verstandig is. Nog steeds niet. Kan zó bellen voor een afspraak maar..... Dit al komt over als belangen die zwaarder wegen dan de mijne. Het voelt als gokken met bijwerkingen versus de kans op besmetting x de kans op serieuze gevolgen.
Ik ben niet bang maar heb gewoon geen basis voor een keuze waar ik me prettig bij voel.
Pfizer heeft dat wel ook is dat wellicht net zo goed manipulatie van informatie.

Neem Morrie; zou die nu bellen voor een 1ste?
Zucht.

Ik ga naar buiten. Frisse lucht ademen en risico nemen voor een bak koffie in de kroeg :D

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:24

Maar misschien mis ik iets, maar niemand heeft toch keuze in welk vaccin ze krijgen? Als ik nu een afspraak maak wordt het Pfizer of Moderna.. En ik bepaal niet zelf welke van de 2 het wordt hoor :n

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:34

Relaxed schreef:
Maar misschien mis ik iets, maar niemand heeft toch keuze in welk vaccin ze krijgen? Als ik nu een afspraak maak wordt het Pfizer of Moderna.. En ik bepaal niet zelf welke van de 2 het wordt hoor :n

Het gaat om de mensen die AZ geweigerd hebben... die krijgen nu een ander. In die mate hebben zij dus kunnen kiezen, nl door geen AZ te kiezen.

De mensen die eigenlijk geen AZ wilden omdat ze een beter gevoel hadden bij een ander vaccin (niet perse slechter, weten we nu, maar wel anders... in ieder geval anders in het nieuws) maar het wél hebben genomen vanwege the greater good (of weetikveel) , hadden dus geen keus. Maar achteraf gezien hadden ze wel een keus gehad... :j

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:40

De mensen die AZ geweigerdbhebven kunnen vanaf zaterdag een afspraak maken voor Pfizer of Moderna . Afhankelijk van hoe snel ze ingepland worden zijn ze dus nog eerder volledig gevaccineerd dan de mensen die de laatste weken AZ hebben gehad. Tja.