Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deedee19

Berichten: 7938
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:58

Ik kreeg voor het weekend een bericht dat ik een verkeerd pakketje zou verwachten. Verkoper had twee etiketten verwisseld. Kan gebeuren. Ik wilde het eerst weigeren, maar daar was geen optie voor bij het Homerr punt. Uiteindelijk met verkoper afgesproken dat ik het toch zou ophalen en een probleem zou melden en zij dan de retourkosten op zich zou nemen. Helemaal prima.
Dus pakket opgehaald, open gemaakt, foto's gemaakt en probleem gemeld. Transactie netjes gepauzeerd met de melding dat de verkoper nu aan zet is. Nu reageert ze daar helemaal niet op. Hoeveel tijd heeft ze om daarop te reageren? Als ze niet reageert krijg ik dan mijn geld retour? Want als dat gebeurt kan ik het eventueel aan haar terug verkopen. Nu kan ik helemaal niks.

maessie

Berichten: 5783
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 13:06

In principe zou je nu gewoon je geld terug moeten krijgen. Je had hem ook niet af kunnen halen, dan was hij retour gegaan. Duurt dan wel langer.

deedee19

Berichten: 7938
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 13:11

maessie schreef:
In principe zou je nu gewoon je geld terug moeten krijgen. Je had hem ook niet af kunnen halen, dan was hij retour gegaan. Duurt dan wel langer.


Dat wilde ik idd ook doen. Dan duurde het nog elf dagen voordat hij retour ging. En ik was bang dat het dan misschien kwijt zou raken. Nou ja ik wacht wel af. Ze is dan zelf ook niet al te slim bezig om niet te reageren. Vroeg me alleen af hoe lang het duurt voordat ze erop moet reageren.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70847
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 13:33

Ze geven het vaak een paar dagen de tijd, reageert de verkoper in die tijd niet dan wordt de transactie geannuleerd. Dan krijg jij het geld terug en is het aan haar om de spullen weer terug te krijgen.

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 13:35

Normaal duurt het 48 uur.

deedee19

Berichten: 7938
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:00

Oké ik ben benieuwd. De eerste 24 zijn al om. En ik heb duidelijk in de chat gezegd dat ik het dinsdag op zou halen en dat heeft ze gelezen. Dus geen slimme actie van haar...
Nog erger...ik baal met name dat ik nu die jumpsuit niet gekregen heb. Heb dezelfde maar die is wat te groot. Was zo blij dat ik er een in een maat kleiner had gevonden. Die zal ik ook wel nooit meer zien.

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:53

Vinted is toch het redmiddel bij uitstek! Kocht een dik jaar geleden een mouli grater in de kringwinkel, helaas begaf het plastic het, net weer eentje op vinted gescoord en dit keer met 3 verschillende raspvormen. Blij blij blij. Ideaal keukenhulpje om kaas mee te raspen zonder giga afwas en natuurlijk maken ze dit niet meer.

Gaat dus over deze:
https://huisvanalijn.be/nl/collectie-it ... n-moulinex

Ik aas nu op een tafellaken van Dille en Kamille wat ik in een maat kleiner wil, en dubbelwandige glazen espresso mokken voor ons nieuw koffiezetapparaat.

deedee19

Berichten: 7938
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:55

Da's een handig ding!

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:04

Mijn ouders hadden het al maar wilden hun exemplaar niet afstaan. Ben echt super blij, nu nog zien dat pakje goed aankomt.

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:20

Nou hier heb ik ineens weer heel veel verkocht deze week *\o/*

zonnebloem18

Berichten: 24887
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:39

Loon en vakantiegeld icm het betere weer? Ik heb ook best veel zomerkleding verkocht ineens.

BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 08:45

Hier alleen veel biedingen waar ik niets mee kan :D of aankopen die ik accepteer en wat vervolgens niet betaald wordt :roll:

Ga van het weekend aan de kast van mijn man beginnen, die heeft mega veel RL overhemden nieuw hangen waar hij niets mee doet, twijfel alleen over de prijs.

Foaly

Berichten: 5028
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 09:02

Hier van de week mijn eerste Vinted bestelling gedaan, betaald, wachten tot verkoper het opstuurt... krijg ik vandaag bericht 'Sorry mn moeder heeft het al weggegeven aan iemand die het nodig had'.

-O-

Was echt iets waar ik al een tijdje naar op zoek was, dus baal wel. Wie zegt dat ik het niet nodig had? :+

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 09:09

zonnebloem18 schreef:
Loon en vakantiegeld icm het betere weer? Ik heb ook best veel zomerkleding verkocht ineens.

Geen idee, ik heb juist weinig kleding verkocht eigenlijk haha!

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:14

Ik krijg net deze mail van Vinted:

"Dit is wat er is veranderd: we kunnen nu foto’s en beschrijvingen uit jouw advertenties op social media en websites uitlichten voor marketingdoeleinden; je hoeft deze optie niet meer zelf in te schakelen. Dit kan de zichtbaarheid van je items een boost geven en nieuwe leden helpen Vinted te ontdekken.

Je kunt deze optie wel altijd uitschakelen in je privacyinstellingen. We beginnen pas advertenties uit te lichten vanaf 4 juni.

Lees er meer over in paragraaf 2.7.5 van ons Privacybeleid en in paragraaf 5 van onze algemene voorwaarden."


Ik ga iets uitvinken denk ik. Mijn interieur moet niet op socials

Corelli

Berichten: 10002
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:37

Nog meer bokkers die een DAC-7 formulier hebben moeten indienen om verder te kunnen met Vinted? Ik sta er relaxed in, weet dat ik geen professionele verkoper ben dus zal wel goedkomen

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:31

Nee, geen DAC formulier hier. Maar verkoop ook weinig momenteel..

Hier vandaag iets binnengekregen wat niet helemaal overeenkomt. Jasje staat geadverteerd als beige, maar is in real life poederroze. Jammer, want ik wilde graag een beige jasje :\ gelukkig vind ik het wel een leuk jasje evengoed, ik moet alleen weer verder zoeken naar een beige jasje :Y)

Afbeelding
Advertentie

Afbeelding
Afbeelding
Real life en naast mijn oud roze muur, ter vergelijking...

cocktailtime
Berichten: 1042
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: tegelen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:49

Ik verkoop echt niks, ook niet met opnieuw uploaden. Alleen wel 20’hartjes maar geen enkel bericht.

Corelli

Berichten: 10002
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:07

Het formulier gaat over 2023. Balen van die kleur en dat de verkoop wat stil ligt! Hier loopt het momenteel ook niet zo hard

robinxfellow

Berichten: 820
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 21:02

Ik verkoop ook amper wat op Vinted, pas alles eraf gehaald en een gedeelte in een tas gedaan voor kansarme kinderen, en de rest weer opnieuw erop gezet.

Normaalgesproken laat ik m'n pakketjes thuis bezorgd worden, maar nu had ik iets uit Spanje gekocht waardoor er ff 11euro verzendkosten bijkwam.. toen toch maar voor 4 euro bij een afhaalpunt laten bezorgen :')

Appeltje00

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 07:17

cocktailtime schreef:
Ik verkoop echt niks, ook niet met opnieuw uploaden. Alleen wel 20’hartjes maar geen enkel bericht.

Hier hetzelfde. Maar ik koop zelf ook minder in de zomer tweedehands. Zomerkleding is vaak goedkoper dan dikke truien, dus dat koop ik veelal nieuw.

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 13:59

Robinxfellow, wel met nieuwe foto' s? Anders verschijnt je advertentie gewoon weer op de plek van je oude en wordt er niks omhoog gehaald.

Ik heb nu opeens dat er een boekje op het Homerr punt retour is gekomen. Kwam wat ophalen en toen zeiden ze dat er nog wat extra voor me lag. Ik snap er niks van, ik weet nog dat ik zag dat het op afhaalpunt bleef liggen, ik had een herinnering gestuurd naar de koper, vlak erop stond dat het afgehaald was en werd ik betaald en nu ligt het hier terug en ontvanger stuurt mij niks om te zeggen dat ze het boek niet heeft? Was maar een klein prijsje, maar vind het zo raar...

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 14:43

foxy80 schreef:
Robinxfellow, wel met nieuwe foto' s? Anders verschijnt je advertentie gewoon weer op de plek van je oude en wordt er niks omhoog gehaald.

Ik heb nu opeens dat er een boekje op het Homerr punt retour is gekomen. Kwam wat ophalen en toen zeiden ze dat er nog wat extra voor me lag. Ik snap er niks van, ik weet nog dat ik zag dat het op afhaalpunt bleef liggen, ik had een herinnering gestuurd naar de koper, vlak erop stond dat het afgehaald was en werd ik betaald en nu ligt het hier terug en ontvanger stuurt mij niks om te zeggen dat ze het boek niet heeft? Was maar een klein prijsje, maar vind het zo raar...

Wat vreemd, misschien heeft de koper het verwart met een andere bestelling?

BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:48

Ik heb weer wat :+

Pak voor dochter gekocht, bleek achteraf van Nienke vd Plas te zijn, maar goed, ook zij
moet binnen 5 dagen verzenden :))

Nu hebben ze wel een trackingsnr aangemaakt met Homer, maar het pak is nog steeds
niet verzonden. Iemand enig idee wat ik nu zou kunnen doen?

Ze had ( al ga ik ervan uit dat er voor haar verstuurd wordt ) het pakket voor 29 mei moeten versturen.

pmarena

Berichten: 48495
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:49

Gewoon lekker afwachten :P