Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Er is zelfs een viroloog die denkt dat het over een paar jaar een verkoudheidsvirus word. Zal de bron vanmiddag opzoeken
SusanH schreef:Over geld gesproken. Er is nog steeds gesteggel over de zorgbonus. Is nog maar afwachten of het er voor het eind van dit jaar is. Sommige ziekenhuizen en instellingen schieten het nu maar vast voor.
raket schreef:SusanH schreef:Over geld gesproken. Er is nog steeds gesteggel over de zorgbonus. Is nog maar afwachten of het er voor het eind van dit jaar is. Sommige ziekenhuizen en instellingen schieten het nu maar vast voor.
En voor zover het bedankje aan de zorg. Structureel salaris beter gaat niet, beloofde bonus ook niet.
Gelukkig hebben we de haring en het applaus nog....
idinn schreef:Buurman van een collega is overleden. Had last van wat anders, opgenomen in het ziekenhuis en daar corona opgelopen. Zijn vrouw mocht niet op bezoek en was er niet bij toen hij overleed. Diep triest
Ik zou een lockdown tot half december echt prima vinden..
SusanH schreef:Ik zit meldpunt te kijken, daar komen zorg buddy's voorbij. Wat een prachtig initiatief. Mensen uit andere sectoren zoals horeca, stewardessen, theater. Die meehelpen op de afdelingen om verpleegkundigen goed aan te kleden kopje koffie te halen, was weg te brengen. Zodat zorgmedewerkers zich echt op de patiënten kunnen richten. En top voor de mensen die nu zonder werk zitten. Antonius in Nieuwegein heeft hier diverse vacatures voor maar zijn vast meer ziekenhuizen die dit vragen.
Cayenne schreef:De horeca krijgen eenmalig een uitkering van 2500 euro..
Nou, daar gaan ze het mee redden...
Huertecilla schreef:purny schreef:ik vind het triest dat er zoveel banen weg zijn door corona...
En ik dat er zoveel aan sterven.
En dat de nabestaanden niet normaal, soms zelf helemaal geen, afscheid kunnen nemen.
Zoals bij de eerste golf; de kisten opgeslagen in ijspaleizen, vervoer in legertrucks, níemand toegestaan waar dan ook bij.
Dan echt VEEL liever wat persoonlijke beperkingen en de economische buikriem aan.
In Parijs liggen de ICs nu vol met voor 75% Covid19 patienten. Klagen over een avondklok of failliet van horeca is vokomen terecht maar dood is erger.
@Bigone; goed dat het per direct is ook.