Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:40

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:43

Luxemburg vanaf maandag: binnen blijven tussen 23u en 6 uur. Treffen met max 4 personen die niet uit t zelfde huishouden komen. En nog wat regels wat betreft sporten.
Vanaf maandag voor ( minstens) 1 maand.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:54

purny schreef:
Er is zelfs een viroloog die denkt dat het over een paar jaar een verkoudheidsvirus word. Zal de bron vanmiddag opzoeken

Van verkoudheid kun je ook dood.
Heel veel bejaarden sterven jaarlijks door verkoudheidsvirussen (voornamelijk RSV) door virale longontsteking.

Je hebt in je leven vast al vaker een verkoudheid gehad van een Coronavirus, echter niet covid-19.
Bekendere zijn de Rhinovirussen. Er zijn wel honderden verkoudheisvirusstammen bekend.

Bigone, je neemt het als verwijt maar dat is natuurlijk nergens voor nodig. Je kunt gezond leven maar toch doodziek worden. Je immuunsysteem heb je niet echt onder controle. Je immuunsysteem kan ook overreageren. Je kan ook een top eerste lijn defence hebben maar dan krijg je ook geen immuunresponse en dan loop je later weer risico als het wel langs de eerste lijn komt.
Maar als alles perfect gaat en de reactie precies de juiste is dan kom je overal makkelijk vanaf. Dat is geen schuld vraag, maar roulette.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:04

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:06

De horeca krijgen eenmalig een uitkering van 2500 euro..
Nou, daar gaan ze het mee redden... :\

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:09

Getup schreef:
Luxemburg vanaf maandag: binnen blijven tussen 23u en 6 uur. Treffen met max 4 personen die niet uit t zelfde huishouden komen. En nog wat regels wat betreft sporten.
Vanaf maandag voor ( minstens) 1 maand.

Slaat toch ook nergens op!? Ieder normaal mens ligt dan in zn nest! :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:09

Cayenne schreef:
Nou, daar gaan ze het mee redden... :

Oké dan geven we ze niets :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:10

ingedebruijn schreef:
Cayenne schreef:

Oké dan geven we ze niets :j

Zo kun je het ook verdraaien ja :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:11

De luchtvaart is momenteel heel onstabiel, bij mijn bedrijf alleen al zeker 400 mensen er uit gegooid en er gaan er hoogstwaarschijnlijk nog meer... zoveel mensen zonder baan... ik heb gelukkig een vast contract maar als het nog erger word dan zal dat ook geen garantie meer zijn op je baan...

Mungbean

Aangezien het bij ins nu minstens net zo slecht gaat als in NL zijn hier nu ook de maatregelen fors aangescherpt.
Max. 4 personen aan den tafel. Avondklok vanaf 11 uur (al zie ik dat meer als werkverschaffing voor de handhavers dan daadwerkelijk nut in een 24/7 maatschappij), in de binnenstad ook buiten op straat mondkapjes, max groepen van 15. Evenementen verbod, verbod op team en contact sporten.

Brainless

Cayenne schreef:

Naast een vaste lasten vergoeding....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:12

Ik vind die Efteling foto helemaal niet zo shocking.. zoveel mensen staan er niet op en ik zie vnl jongeren, die toch al van alles mogen nog :j

Ben benieuwd vwb nieuwe maatregelen.. wat Luxemburg zegt: Max 4 personen die niet hetzelfde huishouden zijn, klinkt iig logischer dan max 4 personen .. en als dat dan ook nog een zgn bubbel zou zijn...

Een avondklok begrijp ik ook niet helemaal, is dat om avond visite tegen te gaan oid ?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:13

Nee, bij een goed feestje ben je toch niet voor 8u 's ochtends thuis _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:22

Ik snap niets van een avondklok. In de zomer misschien, maar het zijkt van de regen en het is snachts 4 graden. Dan moet je wel heeeeeeeel graag willen samenscholen in een zijknat park :=
Nu moeten werkgevers waarschijnlijk ineens briefjes gaan maken voor al hun ploegenpersoneel.
Het lijkt mij veel zinvoller om gewoon samenscholingen te verbieden. Als mensen perse recalcitrant in een kelder gaan zitten feestvieren dan nemen ze heus ook gewoon een slaapzakje mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:29

Over geld gesproken. Er is nog steeds gesteggel over de zorgbonus. Is nog maar afwachten of het er voor het eind van dit jaar is. Sommige ziekenhuizen en instellingen schieten het nu maar vast voor.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:40

SusanH schreef:
Over geld gesproken. Er is nog steeds gesteggel over de zorgbonus. Is nog maar afwachten of het er voor het eind van dit jaar is. Sommige ziekenhuizen en instellingen schieten het nu maar vast voor.

En voor zover het bedankje aan de zorg. Structureel salaris beter gaat niet, beloofde bonus ook niet.
Gelukkig hebben we de haring en het applaus nog....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:59

raket schreef:
SusanH schreef:

En voor zover het bedankje aan de zorg. Structureel salaris beter gaat niet, beloofde bonus ook niet.
Gelukkig hebben we de haring en het applaus nog....

Dat vertelde een arts gister, dat het eerst een gevoel van samen was. Maar nu helemaal niet meer. Tijdens de eerste golf kwam de Griek bijvoorbeeld eten brengen bij hun op de afdeling. Nu is er veel agressie, boze familieleden. Tot zover de dank voor de zorg.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:01

idinn schreef:
Buurman van een collega is overleden. Had last van wat anders, opgenomen in het ziekenhuis en daar corona opgelopen. Zijn vrouw mocht niet op bezoek en was er niet bij toen hij overleed. Diep triest :(

Ik zou een lockdown tot half december echt prima vinden..

Doe het dan tot en met 1 januari anders krijg je door kerst en nieuwjaar weer nieuwe verspreiding :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:34

In de ruim 10.000 besmettingen die vandaag gemeld werden, zit mogelijk een aantal 'oudere' gevallen. Het RIVM bevestigt een uitspraak van premier Rutte daarover. Afgelopen weekend ondervonden GGD'en een ict-probleem, waardoor toen mogelijk niet alle besmettingen zijn doorgegeven. Dat zou nu alsnog gebeurd zijn.

Het werkelijke aantal nieuwe besmettingen zou daardoor onder de tienduizend liggen. Hoe groot de inhaalslag is, weet het RIVM niet. ,,Om dit soort redenen waken wij ervoor om de cijfers op dagbasis te duiden. Dinsdag duiden we de cijfers van de week. De trend is nog steeds dat het aantal besmettingen groeit, en dat de maatregelen nodig blijven."

Ad.nl

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:44

Ik zit meldpunt te kijken, daar komen zorg buddy's voorbij. Wat een prachtig initiatief. Mensen uit andere sectoren zoals horeca, stewardessen, theater. Die meehelpen op de afdelingen om verpleegkundigen goed aan te kleden kopje koffie te halen, was weg te brengen. Zodat zorgmedewerkers zich echt op de patiënten kunnen richten. En top voor de mensen die nu zonder werk zitten. Antonius in Nieuwegein heeft hier diverse vacatures voor maar zijn vast meer ziekenhuizen die dit vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:49

SusanH schreef:
Ik zit meldpunt te kijken, daar komen zorg buddy's voorbij. Wat een prachtig initiatief. Mensen uit andere sectoren zoals horeca, stewardessen, theater. Die meehelpen op de afdelingen om verpleegkundigen goed aan te kleden kopje koffie te halen, was weg te brengen. Zodat zorgmedewerkers zich echt op de patiënten kunnen richten. En top voor de mensen die nu zonder werk zitten. Antonius in Nieuwegein heeft hier diverse vacatures voor maar zijn vast meer ziekenhuizen die dit vragen.

Heb ik iets over gelezen, heel mooi :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:14

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/164291 ... dsberoving

Heftig stukje over een 50 jarige man die top sporter was. Kreeg in maart corona en heeft 54 dagen op de ic gelegen is nog steeds aan het herstellen.

En dan zijn er nog steeds mensen die het allemaal maar onzin vinden...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:18

Grrr..de zwembaden zijn weer dicht. Weer een berg zwemlessen voor de kat z‘n achterwerk betaald.
Ook weer lekker inconsequent is dat het alleen in ons kanton het geval is en je wel met 15 mensen mag samen scholen en evenementen tot 100 of zo door mogen gaan maar je blijkbaar niet met 10 kinderen zonder contact mag zwemmen.

Ik snap best dat er maatregelen moeten zijn maar vandaag was er nog een caravan show (binnen) met 7000 mensen in ditzelfde kanton.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:26

Cayenne schreef:

Liep gister toevallig met mn moeder langs het restaurant bij haar op de hoek. Die betalen 5000+ aan huur daar op dat punt per maand.
En die huur gaat gewoon door iedere maand. Ook nu alle tafels leeg blijven. En dan nog je personeel dat thuis zit.
Dat is toch niet te doen!?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:30

Huertecilla schreef:
purny schreef:
ik vind het triest dat er zoveel banen weg zijn door corona...

En ik dat er zoveel aan sterven.
En dat de nabestaanden niet normaal, soms zelf helemaal geen, afscheid kunnen nemen.

Zoals bij de eerste golf; de kisten opgeslagen in ijspaleizen, vervoer in legertrucks, níemand toegestaan waar dan ook bij.

Dan echt VEEL liever wat persoonlijke beperkingen en de economische buikriem aan.

In Parijs liggen de ICs nu vol met voor 75% Covid19 patienten. Klagen over een avondklok of failliet van horeca is vokomen terecht maar dood is erger.

@Bigone; goed dat het per direct is ook.

Dat hebben wij dan niet gehad in Nederland: kisten opgeslagen en vervoer in legertrucks. ;)

Niets is erger dan ernstig ziek of dood, maar wij hebben een goed vangnet en als de economie nog verder verslechterd, dan is er straks geen vangnet meer, dus ik heb wel begrip voor de twijfels van deze regering.

Wat betreft de bonus: dat is nog niet zo gemakkelijk om dit administratief af te handelen.
Niet alle medewerkers komen in aanmerking voor deze bonus. Ministerie van VWS heeft een aantal richtlijnen opgesteld. De werkgever moet dit voor 31 oktober aanvragen voor de betreffende medewerkers. Maar de bonus komt er dus wel aan, voor een aantal zorgmedewerkers.