Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:54

MoniqueT schreef:
Ik kijk mijn ogen uit op Facebook, al die natuurfoto´s, mensen die ritjes maken (auto, paard, motor, fiets) ... dat voelt voor ons nu echt vreemd. Ter vergelijking (en ik weet niet wat het beste is hoor, geen oordeel, alleen verbazing!)

Snap ik, maar het is hier niet verboden hè. :) Ben er vanmorgen ook op uit getrokken met de hond. En het was echt goed te doen. Veel rustiger dat het normaal is op een zonnige zondag op de Utrechtse Heuvelrug. Ben tijdens mijn wandeling 1 ander persoon tegen gekomen. Verder wel veel motoren en fietsers gezien. Maar allemaal met niet meer dan 2 of 3 personen en voldoende afstand. Dus mijn beeld was eigenlijk wel positief. Geen idee hoe het de rest van de dag is gegaan hoor, dit was slechts mijn bevinding om 10 uur 's morgens.

MoniqueT

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:55

Ik zeg ook niet dat ik een oordeel vel, alleen dat het voor ons nu bijna een andere wereld lijkt te zijn. Wat ik net al zei: ik ben jaloers :-) En we moeten sowieso nog drie weken he?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:56

MoniqueT schreef:
Daar gaat het mij ook niet om hoor. Ik gun het iedereen van harte, het lijken alleen gewoon twee heel verschillende werelden nu. Ik zou dolgraag een mooie rit door de natuur maken nu, het is hier zó mooi, zeker na een paar weken regen. De natuur ontploft gewoon. Maar ook dat mag dus niet, zelfs niet als je in de auto blijft. Ik ben gewoon jaloers :-)

Lijkt me ook super zwaar hoor. :j Ik heb een paar hectare eigen grond en wilde vanmorgen dus nog even in een ander stuk bos rondwandelen. Gewoon het gevoel van vrijheid inderdaad... Kan me voorstellen hoe moeilijk het voor jullie moet zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:57

MoniqueT schreef:
Ik zeg ook niet dat ik een oordeel vel, alleen dat het voor ons nu bijna een andere wereld lijkt te zijn. Wat ik net al zei: ik ben jaloers :-) En we moeten sowieso nog drie weken he?

Weet ik. Ik zie het ook niet als oordeel. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:16

MoniqueT schreef:
Daar gaat het mij ook niet om hoor. Ik gun het iedereen van harte, het lijken alleen gewoon twee heel verschillende werelden nu. Ik zou dolgraag een mooie rit door de natuur maken nu, het is hier zó mooi, zeker na een paar weken regen. De natuur ontploft gewoon. Maar ook dat mag dus niet, zelfs niet als je in de auto blijft. Ik ben gewoon jaloers :-)

Normaal heb ik een semi-nomadisch leven en verplaats ik me met topless rijplezer over de B-wegen door de bergen in mijn cabrio.
Met alles zo groen en bloeiend. De géuren in de koelte van de vroege morgen. Maar nee. Mag niet. Valt heel zwaar nu met alles zo práchtig.
Ok, NIETS te klagen want het is ook gewoon luxe met een boek in de hand en schatten van honden naast me in de zon op het voorterras.
Maar toch, ook een gouden kooi is een kooi; loopt er een ´sportwandelaarster´ met van die ski-stokken en een hond over de wandelroute langs de boerderij. Die moet echt al van kílometers weg komen. Ik maak daar dus een volstrekt terechte opmerking over. Alsof ze op Bokt zit, agressief .. oeps, assertief waar ik me mee bemoei.
Had mijn mobiel binnen liggen, anders was ze op de foto en facebook gegaan.

Nog minimaal! 3 weken Monique. Maar goed, alles gaat voorbij.
Ga mijn vriendin in Málaga bellen om haar wat op proberen te vrolijken. Die heeft een fijne, mooie net verbouwde woning... op twee hoog in een buitenwijk van Málaga. Ze wordt gillend gek.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:19

Ja, ik ben ook wel superblij dat we buiten het dorp wonen, net in de campo met geweldig uitzicht, alle kanten op. En met 2000 m2 grond en een geweldige veranda aan twee kanten, mogen we zeker niet mopperen. Nu het mooie weer nog! Hier zie je echt niemand, we zitten aan een echte wandelroute, maar men houdt er zich erg goed aan.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:26

Wat wij hier merken, is dat er wat meer wandelaars in ons privé bos lopen, mensen proberen de drukkere stukken te mijden blijkbaar .
Prima , daar doen we nu niet moeilijk over .

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:27

Jullie hebben daar ook echt lekker de ruimte!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:32

Er werden vandaag een paar foto's geplaatst van politie te paard die de boel in de gaten houden (strand, natuurgebied.) Maar mensen te paard zien, tegen een strakblauwe lucht en een geweldig terrein om te rijden (en rustig!) roept wel even verlangen op hoor.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:37

MoniqueT schreef:
Jullie hebben daar ook echt lekker de ruimte!

Ha monique

Ja klopt en zo mooi nu alles weer groen wordt en dan ook nog spaans weer .
Alsof moeder natuur ons wat wil troosten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:46

Dan doen wij iets verkeerd hier denk ik. Nederlands weer, nog een week volgens de voorspellingen. Vier weken regen op rij hier ...

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:08

Nog even over de motorrijders, ik lees net dit op de blog van de NOS:
Citaat:
Het grote aantal motorrijders op de weg zorgde volgens de veiligheidsregio's ook voor problemen. Vanwege de grote aantallen lukte het op sommige wegen niet om voldoende afstand te houden tussen elkaar en andere weggebruikers. "Het leidde tot een verdringingseffect waardoor fietsers en brommers aan de kant moesten", zegt Bruls. Het valt volgens hem te overwegen om aanvullende maatregelen te treffen om dit probleem komend weekend aan te pakken.

Ik hoop dat ze aanvullende maatregelen nemen, al is het maar om de rust weer een beetje terug te krijgen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:30

Ik heb ook ontzettend veel motoren voorbij zien komen vandaag.
Dacht ook, de eerste hulp zal het nu juist drukker krijgen..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:36

Heeft iemand vanmorgen nog WNL op zondag gezien?
Arts-microbioloog Marc Bonten was daar te gast en hij is best tevreden over de Nederlandse aanpak. Aantal ziekenhuisopnamen en aantal IC-opnames per dag loopt terug. Het is echter nog steeds spannend omdat de duur op de IC langer is dan verwacht.
En wat gaat er gebeuren als de maatregelen worden aangepast, dat wordt nog wel spannen omdat veel mensen het virus nog niet hebben gehad.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:18

Ik vind het wel spannend dat DL morgen gaat debatteren. Zelf woon ik in NL, maar staat mijn paard in Duitsland. Op dit moment heb ik al een verklaring van mijn stalbaas en een eigendomsverklaring nodig (voor het geval ik gecontroleerd word) plus (op advies) paspoort van mijn paard en mijn eigen legitimatie. Tot nu toe geen controles gezien, ook geen controle op stal gehad, maar als de grens gesloten wordt zie ik het zwaar tegemoet...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:56

Marie_Anne schreef:
Nog even over de motorrijders, ik lees net dit op de blog van de NOS:
Citaat:
Het grote aantal motorrijders op de weg zorgde volgens de veiligheidsregio's ook voor problemen. Vanwege de grote aantallen lukte het op sommige wegen niet om voldoende afstand te houden tussen elkaar en andere weggebruikers. "Het leidde tot een verdringingseffect waardoor fietsers en brommers aan de kant moesten", zegt Bruls. Het valt volgens hem te overwegen om aanvullende maatregelen te treffen om dit probleem komend weekend aan te pakken.

Ik hoop dat ze aanvullende maatregelen nemen, al is het maar om de rust weer een beetje terug te krijgen.

De rust? Omdat ze op de wegen rond je huis rijden?

Voor alle doelgroepen zijn mensen die stom doen, de wandelaars, de mensen in de supermarkt... Ook onder motorrijders. Gewoon vol beboeten dat soort mensen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:01

Nu op discovery een documentaire over Covid-19.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:07

MoniqueT schreef:
Ik kijk mijn ogen uit op Facebook, al die natuurfoto´s, mensen die ritjes maken (auto, paard, motor, fiets) ... dat voelt voor ons nu echt vreemd. Ter vergelijking (en ik weet niet wat het beste is hoor, geen oordeel, alleen verbazing!)

Morgen wel groepsles Spaans, voor het eerst in zes jaar, beetje bijspijkeren/ophalen en lekker kletsen. Acht keer anderhalf uur voor 49,50 euro, die kon ik niet laten lopen. En les van mijn eigen leraar van toen, hartstikke gezellige kerel. Zin in!

[ [url=m/jiJMO1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb vandaag ook een bosrit gemaakt. In een anders redelijk druk natuurgebied waren nu enkel een paar ruiters en een verdwaalde fietser.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:14

Ach wij wonen naast een surfstrand, en ja daar was het vandaag druk. Volop werd er gesurft.
Maar het commentaar op fb loog er niet om......
Maar van wat wij zagen, er werd netjes op elkaar gewacht dat ze niet naast elkaar (tegelijk) bij de auto's stonden met in en uitladen van de spullen.

En op het water, ach daar was echt meer dan genoeg plek. Meer heeft een oppervlakte van 7km²

Van de week was het wat minder druk en hielden ze echt wel voldoende afstand tussen de auto's (en eventuele aanhangers).

En ook hier zag je voldoende motorrijders. Zolang ze voorzichtig doen heb ik er niet zo veel moeite mee. Malloten heb je er altijd tussen zitten.
Maar ik kan goed begrijpen dat ze met het mooie weer er ook even uit willen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:15

Vanochtend rond tien met honden en buuf een rondje van vijf km gelopen. Paar wandelaars, alleen of met zijn tweeën. Wat fietsers, idem. Het viel me erg mee.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:18

mysa schreef:
Vanochtend rond tien met honden en buuf een rondje van vijf km gelopen. Paar wandelaars, alleen of met zijn tweeën. Wat fietsers, idem. Het viel me erg mee.

Rutte is ook heel erg tevreden lees ik net.

Applausje voor alle thuisblijvers.

Wij hebben veel de tuin gedaan. Nu morgen nog een stukje hoge druk en dan is het klaar.

Ben ook planten gaan halen in het tuincentrum. Ook daar heel rustig.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:20

Ik heb de hele dag in de achtertuin in de zon gelegen en heb vanavond nog even een uur gewandeld met de hond in het natuurgebied naast mijn huis. Best wat mensen tegen gekomen, maar iedereen hield heel netjes afstand van elkaar.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:21

In Luxemburg en België zijn watersporten verboden. Niet zwemmen/ surfen/ kajakken wat dan ook. Motorrijden ook. En die laatste echt terecht. Wat n ongelukken daarmee.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:22