Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DoretteK

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:09

Oh nee, meneer heeft nog naar de verzendkosten gevraagd omdat hij het dan wellicht toch wil kopen voor de vraagprijs. Ik heb daarop de verzendkosten gestuurd. En daarna ook nog een berichtje dat ik graag een antwoord wil omdat er een andere geïnteresseerde is. Dus ik wacht op een reactie van hem :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:37

Dan zou ik als verkoper vandaag er nog één berichtje achteraan doen met de duidelijke boodschap: voor x euro + X euro verzendkosten mag u het hebben. Is dat oké voor u? En dan nog het weekend afwachten.
Daarbij ook de andere geïnteresseerde informeren: Indien ik niets hoor van de geïnteresseerde voor u tegen ten laatste zondag, dan mag u het product overnemen voor x euro (+x euro verzendkosten). Is dat oké voor u?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:05

Gewoon doorgaan naar de volgende
Moeten ze maar sneller reageren en als er echt / echt/ echt interesse was, was er vast al gereageerd

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 16:16

Kan iemand mij helpen mbt het gelijk oversteken?
Ik heb ergens een onderbuik gevoel mbt een bestelling die ik via MP gedaan heb. In de tekst hebben ze staan dat ze het liefst met gelijk oversteken werken, maar denk dat deze betaling gewoon via iDeal gegaan is.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:36

Ben zelf altijd wel van korte metten.
Als iemand ergens belangstelling voor heeft, en dan weer eindeloos niet reageert. Krijgt 1 dag om te reageren. Anders helaas wens ik ze succes met de verdere zoektocht, en is de volgende de gelukkige.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:50

Maar in dit geval heeft de verkoper zelf eerst afwijzend gereageerd (bedankt voor je bod, maar ik wil nog even afwachten), dus dan kan ik het me wel indenken dat er verwarring kan zijn en dat je als verkoper toch nog een keer duidelijk moet melden dat het voor de vraagprijs effectief naar die persoon weg mag.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:55

Het is een Tempur matras, dat neemt geen vorm aan van iemand want er zitten geen veren in :D het is een blok traag schuim. Nieuwprijs was overigens €1800 dus ik hoop er toch íéts voor terug te krijgen… Ik zou anders ook niet weten waar ik hem moet laten :')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:05

600 euro ga je er niet voor krijgen. Als je geluk hebt 50, tenzij iemand specifiek naar dat merk en model op zoek is heel misschien 200 euro schat ik in.

Ergste geval moet je m gratis neerzetten om kwijt te raken denk ik...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:08

Een matras haalt doorgaans niks meer op tweedehands. Zelfs geen Hästens

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:39

xSCWx schreef:
Het is een Tempur matras, dat neemt geen vorm aan van iemand want er zitten geen veren in :D het is een blok traag schuim. Nieuwprijs was overigens €1800 dus ik hoop er toch íéts voor terug te krijgen… Ik zou anders ook niet weten waar ik hem moet laten :')

Ik heb geen tempur, maar traagschuim, welliswaar iets goedkoper.
Het is toch wel gebruikelijk dat je na een x-periode verschil voelt in de hardheid.
Als je met je vuisten druk zet voel je de plekken waar je heupen liggen en je schouders ténzij je misschien echt maar 50 kilo weegt en/of je véél draait in je slaap
Maar ik vind het ook weer wat awkward om een koper te gaan vragen hoeveel kilo ze (en partner mogelijk) wegen en hoe hun slaaphouding/gewoonte is om daar een inschatting van te maken }:0

Persoonlijk zou het mij ook niet om die reden, hygiene geloof ik meestal nog wel..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:16

Mijn matras heeft dus totaal geen doorligplekken, mijn topper wel maar mijn matras is zo sterk dat ik hem niet eens hoef te draaien :Y) binnenkort wel weer een nieuwe topper kopen

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:26

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:13, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:31

siskeh schreef:
Ik heb geen tempur, maar traagschuim, ..

Tempur is een merknaam en bestaat ook gewoon uit (deels) traagschuim.
Misschien ben je in de war met koudschuim?? Dat is wel een ander materiaal.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:55

Ik heb een langdurige, onprettige chat met iemand aan wie ik niet kan verkopen (is onder voorbehoud verkocht aan iemand anders die eerder was). Hoe zorg ik er nou voor dat deze persoon mij niet kan beoordelen?

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:12

Die persoon blokkeren en de chat verwijderen? Dat helpt bij mij wel vaak..

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:13

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:34

Als je blokkeert, dan kan degene niet beoordelen? Dat zou dan voor onbetrouwbare verkopers ook een mooie manier zijn om onder slechte reviews uit te komen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 10:37

Gesprek verwijderen. En dan pas je advertentie. En niet verkocht via marktplaats melden.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:23

ik had ook weer een lekkere, een item gekocht dat met gemak in een enveloppe past.
Maar nee hoor, mevrouw hield voet bij stuk, de verzendkosten waren echt 7 euro voor een pakketje.
Ik krijg het binnen en wel ja, in een enveloppe als brievenbuspost met track en trace.

Het item is zeker naar wens, niet voor de goedkoopste prijs, maar ik wilde het graag hebben.
Heb haar maar 4 sterren gegeven, hoewel het me jeukte om er maar 3 te geven.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:31

bridgetF schreef:
ik had ook weer een lekkere, een item gekocht dat met gemak in een enveloppe past.
Maar nee hoor, mevrouw hield voet bij stuk, de verzendkosten waren echt 7 euro voor een pakketje.
Ik krijg het binnen en wel ja, in een enveloppe als brievenbuspost met track en trace.

Het item is zeker naar wens, niet voor de goedkoopste prijs, maar ik wilde het graag hebben.
Heb haar maar 4 sterren gegeven, hoewel het me jeukte om er maar 3 te geven.

Pff, tenenkrommend inderdaad. Ik zou daar echt niet tegen kunnen ook.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 13:10

Ik wil een baby broekje maat 56 kopen
Past volgens de verkoopster ook niet in een envelop...
Vind dat zo apart?
Mijn verkopers dan te beroerd om het zo te verzenden?
Heb verteld dat m’n dochter maat 98 heeft en dat het dan zelfs nog lukt met meerdere items in een envelop.
Dus ben benieuwd, ga zowiezo geen pakketpost ervoor betalen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 13:27

Vandaag een succesvolle koop gedaan. Gisteren gereageerd (fb) en vandaag opgehaald voor een heel leuk bedrag! Een ikea trolley met 2 bladen voor 20 euro, gebruik hem nu als nachtkastje.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:55

Alja schreef:
Ik wil een baby broekje maat 56 kopen
Past volgens de verkoopster ook niet in een envelop...
Vind dat zo apart?
Mijn verkopers dan te beroerd om het zo te verzenden?
Heb verteld dat m’n dochter maat 98 heeft en dat het dan zelfs nog lukt met meerdere items in een envelop.
Dus ben benieuwd, ga zowiezo geen pakketpost ervoor betalen.

:roll: Wat ik hier allemaal al via brievenbuspost heb ontvangen/verstuurd via brievenbus. Zo'n broekje moet echt wel lukken hoor. Waarom zo lastig doen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:01

_Lorette_ schreef:
Ik heb een langdurige, onprettige chat met iemand aan wie ik niet kan verkopen (is onder voorbehoud verkocht aan iemand anders die eerder was). Hoe zorg ik er nou voor dat deze persoon mij niet kan beoordelen?

Adverteer verwijderen en niet verkocht via marktplaats aanklikken

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:50

janna schreef:
loez schreef:
Kan iemand mij helpen mbt het gelijk oversteken?
Ik heb ergens een onderbuik gevoel mbt een bestelling die ik via MP gedaan heb. In de tekst hebben ze staan dat ze het liefst met gelijk oversteken werken, maar denk dat deze betaling gewoon via iDeal gegaan is.

De verkoper wil het liefst gelijk oversteken?

Als tekst hebben ze staan dat ze juist het liefste gelijk oversteken.
Maar op moment van de akkoord stuurden ze gewoon een betaalverzoek. Ondertussen blijk ik helaas toch opgelicht te zijn door deze mensen. Aangifte gedaan. Geen idee of er wat uit komt, maar met niet melden gebeurd er zoiezo niets natuurlijk.

Verkoper was 11 jaar actief op marktplaats en iban en id gecontroleerd stond er bij: maar nu ik later op zijn iban ging googlen kwam ik al diverse dingen tegen helaas.

Gelukkig ga ik er niet dood van, maar zuur is het evengoed. Nog nooit opgelicht geweest… mijn onderbuik gevoel is niets mis mee in elk geval _O- hooguit iets te laat _O-