Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lolacabana schreef:Ik denk namelijk dat kinderen horen te leren dat seks iets is wat je doet als je van elkaar houdt en een relatie met elkaar hebt.
capopjekop schreef:Fijn als het voor jullie zo werkt en voor de kinders ook fijn idd dat hun vader er vaker is ipv de oppas of bij hem in een vreemde woning moeten zijn. Als het voor jullie werkt is het prima.
Het lijkt mij wel pittig om te weten wat je ex op dat moment aan het doen is. Mijn ex dacht dat het gras groener was ergens anders en dat wilde ik toen wel allemaal weten om de puzzel compleet te maken maar ik hoef nu echt niet te weten wat hij uitspookt. En omgekeerd ook niet.
Ik vind het ook jammer die veroordelende toon. Nergens voor nodig toch.
Rawr schreef:Lolacabana schreef:Ik denk namelijk dat kinderen horen te leren dat seks iets is wat je doet als je van elkaar houdt en een relatie met elkaar hebt.
Waarom denk je dat? Is sex zonder liefde of een relatie opeens niet meer leuk en lekker en niet een prima tijdsbesteding tussen twee (of meer) consenting adults?
Rawr schreef:Lolacabana schreef:Ik denk namelijk dat kinderen horen te leren dat seks iets is wat je doet als je van elkaar houdt en een relatie met elkaar hebt.
Waarom denk je dat? Is sex zonder liefde of een relatie opeens niet meer leuk en lekker en niet een prima tijdsbesteding tussen twee (of meer) consenting adults?
MarcoBorsato schreef:Het werkt toch een beetje anders als je kinderen hebt, denk ik.
Als in: wat je voor je kinderen wil, dus.
Lolacabana schreef:Juist, tussen volwassenen, die al wat levenservaring hebben.
Maar voor (jonge) kinderen wil je toch iets anders? Dat bijvoorbeeld niet je dochter op haar 14e met iemand naar bed gaat want seks is toch gewoon leuk? Dat doe je toch gewoon omdat het lekker is?
Lolacabana schreef:Maar voor (jonge) kinderen wil je toch iets anders? Dat bijvoorbeeld niet je dochter op haar 14e met iemand naar bed gaat want seks is toch gewoon leuk? Dat doe je toch gewoon omdat het lekker is?
Rawr schreef:Quote d'r dan even of doe een @tje, muts.![]()
Ik laat hem staan, vind het toepasselijk genoeg.
Urielle schreef:Lolacabana schreef:Maar voor (jonge) kinderen wil je toch iets anders? Dat bijvoorbeeld niet je dochter op haar 14e met iemand naar bed gaat want seks is toch gewoon leuk? Dat doe je toch gewoon omdat het lekker is?
Andersom had ik op mijn 14e een vaste vriend, ben daar door ontmaagd en heb, door de gedachte dat seks voor De Ware was, op mijn 18e écht heel veel moeite gehad om de relatie te verbreken. Dat was sowieso al lastig, eerste liefde, puber, 4 jaar verkering, maar ook dat ik mijn maagdelijkheid aan de verkeerde had gegeven. Dat vond ik verschrikkelijk en heb me daar schuldig en lichtzinnig over gevoeld. Ik hoop dat mijn kinderen daar dan weer wat luchthartiger in worden, want op mijn 14e De Ware ontmoeten was ook niet helemaal reëel.
Lolacabana schreef:Ik vroeg je hoe het daten nu ging, misschien gemist?
MarcoBorsato schreef:Maar een ex met liefdesverdriet (toch wel als ik het zo lees) en kinderen die ertussen zitten... Ik weet niet hoe ideaal dit is, zeg maar.
Gini schreef:Je bent liefMarocje, nog een dank je voor je uitleg op de vorige pagina.