Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:12

Sorry :knuffel: het lijkt me gewoon heel lastig, zo'n constructie. Emotiegedoe etc.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:19

Lolacabana schreef:
Ik denk namelijk dat kinderen horen te leren dat seks iets is wat je doet als je van elkaar houdt en een relatie met elkaar hebt.

Waarom denk je dat? Is sex zonder liefde of een relatie opeens niet meer leuk en lekker en niet een prima tijdsbesteding tussen twee (of meer) consenting adults? :?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:24

capopjekop schreef:
Fijn als het voor jullie zo werkt en voor de kinders ook fijn idd dat hun vader er vaker is ipv de oppas of bij hem in een vreemde woning moeten zijn. Als het voor jullie werkt is het prima.

Het lijkt mij wel pittig om te weten wat je ex op dat moment aan het doen is. Mijn ex dacht dat het gras groener was ergens anders en dat wilde ik toen wel allemaal weten om de puzzel compleet te maken maar ik hoef nu echt niet te weten wat hij uitspookt. En omgekeerd ook niet.

Ik vind het ook jammer die veroordelende toon. Nergens voor nodig toch.

Hier sla je een spijker op de kop: hier hebben we het dus ook over gehad want snap echt wel dat dit niet leuk is, zeker omdat hij in mijn huis zit en dus weet wat ik uitspook. Heb ook gezegd dat ik bijv mijn vader kan laten komen oppassen, dan weet ie niks. Máár dan heeft ie ook weer niet een fijne tijd met de kinderen. Dus heb gezegd dat ik een afspraak heb, ik er verder niet over uitweid maar wanneer ie vragen gaat stellen dat ik níet ga liegen. Dus bij terug komst vroeg ie of ik het leuk had gehad, dan is mijn antwoord dat het gezellig was. En zijn we verder gegaan hoe de dag vd kinderen was.

Oh, en volgens mij heb jij het nu over vreemdgaan wat je ex deed? Dat is wel iets heel anders en vind ik naar: dan heb je nog wat samen en wordt je vertrouwen enorm beschaamd. Niet gek dat je dat niet even naast je neer kan leggen toch?
In die 20 jaar is geen van ons vreemd gegaan. Wel vertelde hij soms later na een ruzie, dat ie de neiging had gehad. Maar dit was juist een eye opener waar we wat mee moesten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:25

Rawr schreef:
Lolacabana schreef:
Ik denk namelijk dat kinderen horen te leren dat seks iets is wat je doet als je van elkaar houdt en een relatie met elkaar hebt.

Waarom denk je dat? Is sex zonder liefde of een relatie opeens niet meer leuk en lekker en niet een prima tijdsbesteding tussen twee (of meer) consenting adults? :?

Het werkt toch een beetje anders als je kinderen hebt, denk ik.

Als in: wat je voor je kinderen wil, dus.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:30

Ja klopt idd Marocje. En daardoor merk ik dat ik daten ook enger vind dan vroeger. Want blijkbaar was mijn mensenkennis toch niet zo goed als ik altijd dacht. En je moet iemand toch vroeg of laat weer toe laten mochten er gevoelens ontstaan. Dus sta er met dubbel gevoel in. Enerzijds wel zin om nieuwe mensen te leren kennen, maar tegelijkertijd dus ook eng.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:31

Rawr schreef:
Lolacabana schreef:

Juist, tussen volwassenen, die al wat levenservaring hebben.

Maar voor (jonge) kinderen wil je toch iets anders? Dat bijvoorbeeld niet je dochter op haar 14e met iemand naar bed gaat want seks is toch gewoon leuk? Dat doe je toch gewoon omdat het lekker is?

Hoe gaat het daten bij jou trouwens? *\o/*

Silly1972

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:42

Sommige mensen zijn vrijer in hun sexleven dan andere en delen dat ook met de kinderen.
Nu vinden kinderen dat misschien jakkie om dat te weten van hun ouders, maar ik denk dat het ze wel helpt om later er niet zo spastisch mee om te gaan zoals sommige mensen doen en niet gelijk de vooroordelen te zien.
Ik had het zelf juist fijner gevonden als er thuis wat vrijer over gepraat werd.
Dus dat is denk ik ieder voor zich.

Ik heb wel weer 2 matches nu, maar die zeggen niets terug.

Heb de vorige 2 ook al verwijderd om die reden.
Wat heb je nou aan een match als je niet praat _O-

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:46

MarcoBorsato schreef:
Het werkt toch een beetje anders als je kinderen hebt, denk ik.

Als in: wat je voor je kinderen wil, dus.

I see. Die levenservaring heb ik niet dus, but I'll take your word for it.
Lolacabana schreef:
Juist, tussen volwassenen, die al wat levenservaring hebben.

Maar voor (jonge) kinderen wil je toch iets anders? Dat bijvoorbeeld niet je dochter op haar 14e met iemand naar bed gaat want seks is toch gewoon leuk? Dat doe je toch gewoon omdat het lekker is?

Hmm nee je wilt zeker niet dat ze er (te) vroeg mee beginnen en zeker niet als ze er nog niet klaar voor zijn, maar ik heb toch moeite met de gedachte dat het iets is dat alleen 'hoort' te gebeuren in een liefdesrelatie met liefdesgevoelens. Maar mocht ik (god verhoede) ooit m'n eigen crotch goblins mogen opvoeden dan zal ik vast ook dezelfde zedelijkheid proberen te programmeren. :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:47

Ik denk dat je kinderen moet hebben om hier echt iets van te kunnen vinden, omdat het zo anders is als het om je eigen kinderen gaat. Dan kun je natuurlijk nog steeds van mening verschillen, maar dat is toch anders. No offence.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:49

None taken. Het is iets moeilijker te begrijpen omdat ik dat stukje 'lived experience' mis maar ik zie jullie punt. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:51

Ik had het tegen Silly, sorry _O- :knuffel:

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:53

Quote d'r dan even of doe een @tje, muts. :')

Ik laat hem staan, vind het toepasselijk genoeg. ;)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:56

Mijn dochter mag pas verkering of dat soort dingen doen als ze 25+ is. :') _O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:00

Geen Kids dus ga mijn vingers niet branden aan dit onderwerp.

Zondag ga ik wandelen met mijn tindermatch en zijn hond. Ik ben benieuwd of het in het echt ook zo goed klikt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:01

MarcoBorsato schreef:
Ik had het tegen Silly, sorry _O- :knuffel:

Haha maar ik ben het met Rawr eens, maar voor mij geldt hetzelfde, ik heb ook die life experience niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:03

Lolacabana schreef:

Andersom had ik op mijn 14e een vaste vriend, ben daar door ontmaagd en heb, door de gedachte dat seks voor De Ware was, op mijn 18e écht heel veel moeite gehad om de relatie te verbreken. Dat was sowieso al lastig, eerste liefde, puber, 4 jaar verkering, maar ook dat ik mijn maagdelijkheid aan de verkeerde had gegeven. Dat vond ik verschrikkelijk en heb me daar schuldig en lichtzinnig over gevoeld. Ik hoop dat mijn kinderen daar dan weer wat luchthartiger in worden, want op mijn 14e De Ware ontmoeten was ook niet helemaal reëel.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:21

Rawr schreef:
Quote d'r dan even of doe een @tje, muts. :')

Ik laat hem staan, vind het toepasselijk genoeg. ;)

Ik vroeg je hoe het daten nu ging, misschien gemist? :P

Urielle schreef:
Lolacabana schreef:

Andersom had ik op mijn 14e een vaste vriend, ben daar door ontmaagd en heb, door de gedachte dat seks voor De Ware was, op mijn 18e écht heel veel moeite gehad om de relatie te verbreken. Dat was sowieso al lastig, eerste liefde, puber, 4 jaar verkering, maar ook dat ik mijn maagdelijkheid aan de verkeerde had gegeven. Dat vond ik verschrikkelijk en heb me daar schuldig en lichtzinnig over gevoeld. Ik hoop dat mijn kinderen daar dan weer wat luchthartiger in worden, want op mijn 14e De Ware ontmoeten was ook niet helemaal reëel.

Daarom mag een kind ook best weten dat je meerdere liefdes kan hebben voor je degene vindt met wie je wilt blijven.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:56

Misschien zit daar ook wel verschil in ja. Ik heb bewust gekozen voor een sekspartner die mij ontmaagd heeft. Ik had eerst verliefde gevoelens voor hem, hij niet maar wou wel graag meer (zoenen). Dat wou ik in eerste instantie niet. Na weken, heb ik zelf de stap gezet en zijn we verder gegaan.
Dat respect wat ik kreeg was heel fijn, ik voelde mij echt gehoord en hij heeft me veel geleerd op dit gebied.

Misschien dat dit mijn kijk op seks ook wel heeft gevormd, want ik doe echt alleen waar ík mij goed bij voel, en dat stuk geef ik ook mee aan de kinderen. Het luisteren naar de ander, samen genieten, en alleen doen waar jij je goed bij voelt.

Genoeg mensen willen en kunnen alleen seks hebben met iemand van wie ze houden/ relatie mee hebben. Ik heb die gevoelens totaal niet.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:16

Lolacabana schreef:
Ik vroeg je hoe het daten nu ging, misschien gemist? :P

Yup, sorry!

Tinder staat alweer een aantal weken op m'n telefoon maar ik kan me er moeilijk tot aanzetten een profiel (en nieuwe foto's) te maken. De energie om tijd te investeren in nieuwe mensen leren kennen ontbreekt en het leven zoals het nu is is eigenlijk meer dan prima. Ik voel me gelukkig en heb genoeg andere afleidingen. Ik app nog bijna dagelijks met een aantal matches van een halfjaar geleden en met eentje spreek ik nog af en toe af maar daar weten we beide van dat er geen kans voor liefde is. We vinden elkaars gezelschap (en ja, ook de sex) wel leuk genoeg om elkaar voorlopig te blijven zien maar als dat morgen op zou houden zou ik dat ook niet heel erg vinden.

In januari kijken we wel weer verder, het lijkt me echt heerlijk om weer eens zwaar verliefd te worden en iets blijvends met iemand op te bouwen. :j

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 03:26

Ik heb respect voor hoe vrij ermee omgaat met je kinderen, Marocje. :) Ik begrijp ook de reacties die erop volgen, maar dat laat ook wel weer blijken wat voor taboe het nog is. In mijn ogen mag je daar inderdaad best wel gewoon normaal en open in zijn, dat zorgt er alleen maar voor dat je het wat normaliseert. Ik had in ieder geval best gewild dat m'n ouders er wat gemakkelijker in waren geweest ipv doen alsof het niet bestaat tot ik 18 was :o

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:32

Ik denk dat we ouders hier ook respijt in moeten geven. Je kan nu als volwassene logisch beredeneren dat het fijner was geweest dat... Maar waarschijnlijk kregen ouders toen in de tijd vooral een puber voor zich die al met de ogen rollend 'mamaaaaaa, T.M.I., jak' zucht en naar haar/zijn kamer holt. :D

Marocje, nog een dank je voor je uitleg op de vorige pagina. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:37

Ik vind het aspect seks ook best lastig, ik ben heel vrij opgevoed en nam gerust jongens en meiden mee naar huis voor seks maar ik denk dat ik als ouder conservatiever ben. Toch wel.

Nou ja, ook niet boeiend hier en gelukkig ook niet nodig nog.

Maar een ex met liefdesverdriet (toch wel als ik het zo lees) en kinderen die ertussen zitten... Ik weet niet hoe ideaal dit is, zeg maar.

Flessuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:40

Blijkbaar is mijn Tinder lijst weer gereset. Kwam bekend gezicht voor de wat.. 15e? keer tegen :')
Dacht nog even voor het nieuwe jaar wat swipen, wie weet sluiten we het nog af met een match ook :+

Komende weken toch te druk met huis te klussen. En dan vanuit Leeuwarden maar eens wat swipen :P

en inderdaad respect hoe de mensen hier met kinderen er mee om gaan. Lijkt me toch even flink wennen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:31

MarcoBorsato schreef:
Maar een ex met liefdesverdriet (toch wel als ik het zo lees) en kinderen die ertussen zitten... Ik weet niet hoe ideaal dit is, zeg maar.

Liefdesverdriet kan ik me goed in vinden, dat lijkt idd zo. Maar hoe betrek ik de kinderen? Het is nog zoeken naar wat het beste werkt, sowieso de algehele omgangsregeling. Nu heeft hij hier gegeten en hebben de kinderen de grootste lol met papa, fijn dat dit nog gewoon kan ipv dat het een vechtscheiding was.

Ik ben zelfs best preuts op bepaalde gebieden: de kinderen hebben mij nooit naakt gezien. Dat is iets wat in veel gezinnen ook normaal is (bij mij vroeger ook) maar ik vind dat ik hen hiermee niet hoef te confronteren. En met kleine kinderen ben ik dan weer makkelijker, tijden dat ze mee naar de wc gingen bijv. Maar dit zijn pubers.

Bovendien zeg ik dus niet wat ik ga doen met zo’n date, überhaupt niet. Ik heb een afspraak, en dan toevallig de plaatsnaam. Net zo gewoon als wanneer ik had gezegd dat ik ging werken, of even iets ga ophalen via mp.

Gini schreef:
Marocje, nog een dank je voor je uitleg op de vorige pagina. :)
Je bent lief :*

Oh wauw Flessuh, kan iemand echt zo vaak opnieuw langskomen? Dacht dat wanneer je iemand weg swipte die niet meer te zien zou zijn, maar dat geldt vast alleen voor de mensen die je eigelijk niet weg had willen swipen _O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:33

Ik heb een man van zogezegd 39 die eruit ziet als 93 maar liefst 19 keer langs zien komen. Volgens mij een betalend lid.