Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:18

Laatst bijgewerkt door Schemerdier op 26-02-21 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:20

Ships.
Mijn ouders hebben ook antiaanbak-pannen die dus wel in de vaatwasser kunnen. Maarja, die zijn niet van de Blokker :=

@shemerdier, mee eens. Nu is het gezondheidsrisico klein. Maar het hoeft alleen maar de verkeerde kant op te vallen..

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:47

Ben ik de enige die denkt dat het echt niet zo'n drama is om 1 pan met de hand af te wassen? :')

Schemerdier

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:49

Zeker een antikleefpan :D

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:01

Veel pannen worden er ook gewoon niet beter op in de vaatwasser. Ook "gewone" pannen. Wij hebben echt een dure pannenset, en die gaan echt bijna nooit in de vaatwasser :'). Verkoper zei toen ook dat het wel kan, maar je houdt die pannen gewoon het mooist als je ze met de hand wast. Dus dat doen we braaf :D Idd totaal geen ramp.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:02

Ik was mijn gietijzeren braadpan ook met de hand af.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:06

Mand schreef:
Ben ik de enige die denkt dat het echt niet zo'n drama is om 1 pan met de hand af te wassen? :')

Nee hoor met je eens.
Neemt ook nog eens giga veel ruimte in ook.

Ondertussen is hier de vaatwasser overleden, wij zijn maar met 2, en ik heb nu al bijna een jaar geen vaatwasser meer en ik vind het prima. Komt er dus ook niet meer in.
Onder het koken was ik de dingen van de dag af, of wat ik gebruikt heb met koken en al niet meer nodig.
Dan schept mijn vriend het eten op de borden, geeft de lege pannen aan mij die ik ook al direct schoonmaak.
En dan na het eten de borden en alles is weer klaar.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 16:10

Mand schreef:

Ik heb bijna nooit genoeg aan 1 pan... en wij zijn maar met zijn tweeën :+
Maar ook die was ik met de hand af.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:18

Een drama om het af te wassen is het zeker niet. Maar daar is een vaatwasser ook voor: puur gemak ;)

Whild_West

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:01

Bij ons is het altijd gewoon kijken of het in de vaatwasser past. Zo niet? Dan ligt eraan wie de vaat doet als ik aan de beurt ben was ik de pannen met de hand. Als partner het doet is het voor de volgende dag (wel netjes afgespoeld op de keuken)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:17

Mand schreef:

Je bent nooit de enige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:22

Jolien87 schreef:
Mand schreef:

Je bent nooit de enige.
Hooguit de enigste. :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:23

Eén en al enigheid.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:12

Sinds enkele dagen wordt onze vijver bevolkt door twee eenden (een mannetje en vrouwtje). Superleuk natuurlijk maar helaas hebben we 2 katten en zwerven er ook nog katten uit de buurt rond.

Als er eendjes uit voort zouden komen vrezen we dus dat ze gaan opgegeten worden...
Iemand ideeën hoe dit te vermijden? Een 'nieuwe thuis' zoeken voor de eenden? Ze proberen af te schermen, maar hoe en wat hebben eenden nodig om aan voedsel te geraken? Het bad laten vollopen en ze binnen laten opgroeien? :+

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:18

Schemerdier schreef:
Sinds enkele dagen wordt onze vijver bevolkt door twee eenden (een mannetje en vrouwtje). Superleuk natuurlijk maar helaas hebben we 2 katten en zwerven er ook nog katten uit de buurt rond.

Als er eendjes uit voort zouden komen vrezen we dus dat ze gaan opgegeten worden...
Iemand ideeën hoe dit te vermijden? Een 'nieuwe thuis' zoeken voor de eenden? Ze proberen af te schermen, maar hoe en wat hebben eenden nodig om aan voedsel te geraken? Het bad laten vollopen en ze binnen laten opgroeien? :+

Ik snap wel dat je dat wilt, maar helaas zit de natuur zo in elkaar. Ik denk dat je niet kunt voorkomen dat die katten gaan jagen en binnen laten opgroeien is ook niet echt natuurlijk

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 14:20

Met kleintjes letten ze vaak wel goed op, en de ouders zijn waaks en veel op het midden van de vijver te vinden dus meestal komt dat wel goed.
Kijk je hebt altijd katten die alles vangen... kat van een kennis kwam zelfs met jonge zwanen binnen... maar zulke moordenaars moet je gewoon binnen houden :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:26

Onze katten zijn niet echte jagers, de ene zeker niet, de andere wel gewone jager maar zij is wel al redelijk oud (al heeft ze vorig jaar wel een van onze kuikentjes verorberd := ) de katten uit de omgeving kennen we natuurlijk niet.

Het is de natuur, maar ik vind het zo zielig :o

Afbeelding

Achter de vijver is nog een klein poeltje (die inkeping die je ziet). Misschien is het te klein en blijven ze niet?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:44

Is er begroeiing in de zomer? Wellicht midden in de vijver een drijvend platform (met onderaan een ketting en gewicht zodat hij op zijn plek blijft) of eendenkooi plaatsen waar de katten niet op kunnen springen?

Afijn... Het is natuur en die is soms kak..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:27

Als je bij ah online boodschappen besteld en er staat 1 + 1 gratis, betekent dit dan dat je er één moet bestellen en er automatisch twee krijgt, of moet je er twee bestellen om er één gratis te krijgen?

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:32

Ik denk t laatste

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:32

Nikass schreef:
Als je bij ah online boodschappen besteld en er staat 1 + 1 gratis, betekent dit dan dat je er één moet bestellen en er automatisch twee krijgt, of moet je er twee bestellen om er één gratis te krijgen?

Lijkt mij dat je twee moet bestellen. Dan zal de korting wel bij het winkelmandje staan.

Geloof het of niet, toen ik achter de kassa zat bij een andere keten waren er mensen die het tweede product niet hoefden :=

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:33

Nikass schreef:

Je moet er dan 2 bestellen

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:35

2 bestellen. Kan je tijdens het bestellen al zien dat ie het verrekend. Net als bij je ‘pakbon’ staan alle producten erop en daarna alle kortingen.

Net als met scannen: altijd beide producten scannen, he repertoire vanzelf verrekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:44

Kookaburra schreef:
Geloof het of niet, toen ik achter de kassa zat bij een andere keten waren er mensen die het tweede product niet hoefden :=

Dit heb ik eigenlijk ook best vaak :o Bij dingen die ik makkelijk in de kast kan zetten prima, maar bij dingen die beperkt houdbaar zijn heb ik vaak gewoon niet meer nodig dan ik koop.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:54

Emmaa_ schreef:
Kookaburra schreef:

Dit heb ik eigenlijk ook best vaak :o Bij dingen die ik makkelijk in de kast kan zetten prima, maar bij dingen die beperkt houdbaar zijn heb ik vaak gewoon niet meer nodig dan ik koop.

Ik kook in die gevallen een extra portie of gooi het in de vriezer. Maar begrijp het als andere mensen het laten staan.

Ik zag het destijds ook met bijv. wasmiddel.