Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:00

bzquinto schreef:
ik slik standaard al allergiepillen aangezien ik allergisch ben voor paarden (ja echt haha) heb verder altijd wel dikke bulten van dazen maar nog nooit zo erg
Denk dat ik morgen dan maar even langs de HA ga
Bedankt voor de reacties

Het hoeft geen allergie te zijn. Het kan ook een bacteriele infectie zijn. Je weet immers niet waar die daas uitgehangen heeft. :+ Maar alle gekheid op een stokje, wacht niet te lang met naar de HA gaan.

Riddershow

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:24

wat betreft de vraag over poepgeur:
https://www.gezondheidsnet.nl/stoelgang ... gt-de-geur

Dus als je gezond eet (en bent) als omnivoor zal je niet meer stinken als een vegetariër. En aangezien een vleesdiëet (mijn inziens) wel bij ons hoort zal een omnivoormens minder stinkende poep hebben als een vega-mens. Maar dat is van veel meer factoren afhankelijk om daar echt iets van te zeggen.

bzquinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:17

Heb vandaag gebeld, ik moet nu gewoon elke dag koelen.. ze kunnen er niks aan doen is mij verteld aangezien ik al dagelijks allergie tabletten slik. Alleen als t gaat ontsteken moet ik terugbellen en dan krijg je antibiotica -O-

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:00

Hoe maak je deze knoop maakt. De knoop die het touw aan het bovenste stukje van het anker vast maakt. Dus het lichtblauwe. Of gewoon de naam van de knoop of hoe ik het op Google kan vinden want dat lukt dus niet :P

Edit: foto vergeten
Afbeelding

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:41

julie0307 schreef:
Hoe maak je deze knoop maakt. De knoop die het touw aan het bovenste stukje van het anker vast maakt. Dus het lichtblauwe. Of gewoon de naam van de knoop of hoe ik het op Google kan vinden want dat lukt dus niet :P

[ [url=m/wZryg6.png]Afbeelding[/url] ]

Gewoon een lus en dan een touwtje of tape er omheen binden. Dit is niet echt een knoop toch?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:42

SavannahNx schreef:
julie0307 schreef:

[ [url=m/wZryg6.png]Afbeelding[/url] ]

Gewoon een lus en dan een touwtje of tape er omheen binden. Dit is niet echt een knoop toch?

Lijkt mij ook. Je kan ook eerst de lus ''lijmen'' En dan de lijm verbergen door het lichblauwe touw eromheen te binden (dan is het wel stevig en trek je het niet snel uit elkaar)

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:46

Ik bedoelde dit kleine stukje. De rest heb ik al gemaakt :)
Afbeelding

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:53

julie0307 schreef:
Ik bedoelde dit kleine stukje. De rest heb ik al gemaakt :)
[ [url=m/jHsoS6.png]Afbeelding[/url] ]

Het lijkt een beetje op een ''anchor bend knot'' in twee richtingen :)

edit: zelf zou ik gewoon 8-vormig om de twee lusjes draaien, en uiteindelijk om het midden heen draaien (zoals ze ook bij pionieren doen)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:11

Als je op Insta iemands story bekijkt, kan diegene dan zien dat jij hebt gekeken ondanks dat je diegene niet volgt?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:11

casperzazoe schreef:
Als je op Insta iemands story bekijkt, kan diegene dan zien dat jij hebt gekeken ondanks dat je diegene niet volgt?

Yessss

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:28

SavannahNx schreef:
casperzazoe schreef:

Yessss

Kak :o :+

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:43

Maar er staat niet bij welke kijker jou wel of niet volgt. En ik gok dat lang niet iedereen weet wie zijn / haar volgers precies zijn hoor :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:12

Verstandskies is niet een kies wat iets met je verstand te maken heeft maar het is een verbastering van het woord verre-stand omdat het achterin je mond zit.

Echter zeggen ze in het Engels wel wisdom tooth..
Hoe zit dat?

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:26

Knert schreef:
Verstandskies is niet een kies wat iets met je verstand te maken heeft maar het is een verbastering van het woord verre-stand omdat het achterin je mond zit.

Echter zeggen ze in het Engels wel wisdom tooth..
Hoe zit dat?

Ik heb naast deze ook een andere versie gehoord, namelijk dat ze doorkomen rond de leeftijd dat je je verstand zou moeten hebben gevonden/gekregen.

Verklaart wel waarom dat bij sommigen nooit gebeurt ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 00:07

Ok... :')

Een geniale vraag van mijn man vannacht:
Hoeveel smurfen heb je nodig om een dwerg te verslaan.
En dan die specifiek uit sneeuwwitje :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:15

Dit had ik moeten lezen voordat ik ging slapen. Dan had ik het aan mijn dwergenpsycholoog uit mijn droom kunnen vragen. :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:21

c_alsemgeest schreef:
Ok... :')

Een geniale vraag van mijn man vannacht:
Hoeveel smurfen heb je nodig om een dwerg te verslaan.
En dan die specifiek uit sneeuwwitje :+

Ligt er een beetje aan WAARIN je de dwerg wil verslaan en wie die dwerg is.

Voorbeeld: je wil de dwerg verslaan in een pub quiz. Als de dwerg Dopey is dan lijkt het me 1 smurf genoeg is.....zolang die smurf Brilsmurf is.

Ander voorbeeld: je wil de dwerg verslaan met voetbal. Als die dwerg een Duitse dwerg is heb je een stuk of 3 Koreaanse smurfen nodig zodat ze driehoekjes kunnen maken.

Kortom: die vraag is niet te beantwoorden zonder wat meer achtergrondinfo.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:26

oh ja sorry...
heb het natuurlijk even nagevraagd, en het ging om een fysiek gevecht tot de dood erop volgt.
Met een gemiddelde dwerg, zoals Grumpy... en qua smurfen maakt het niet uit welke aangezien het er waarschijnlijk meerdere zijn.

:')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:40

c_alsemgeest schreef:
oh ja sorry...
heb het natuurlijk even nagevraagd, en het ging om een fysiek gevecht tot de dood erop volgt.
Met een gemiddelde dwerg, zoals Grumpy... en qua smurfen maakt het niet uit welke aangezien het er waarschijnlijk meerdere zijn.

:')

Je hebt maar 1 smurf nodig: Potige!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:57

Weet iemand of vandaag de bussen in de omgeving Nijmegen rijden en dan lijn 5 naar Groesbeek.Mijn dochter van 15 wordt vanavond opgehaald voor een feestje en moet terug met de bus.Ik heb liever niet dat ze s'avonds laat alleen op het station staat.

zaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:13

Britta31 schreef:
Weet iemand of vandaag de bussen in de omgeving Nijmegen rijden en dan lijn 5 naar Groesbeek.Mijn dochter van 15 wordt vanavond opgehaald voor een feestje en moet terug met de bus.Ik heb liever niet dat ze s'avonds laat alleen op het station staat.

Mijn broertje reist normaal ook met Breng naar Nijmegen maar die kan nu steeds niet naar school, volgens mij rijdt Breng helemaal niet (lijn 5 is ook van Breng). Maar voor de zekerheid kun je even op hun site kijken.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:20

Het is niet echt duidelijk op de site.Wel welke lijnen wel rijden en beperkt.Lijn 5 staat er niet bij dus zal deze wel niet rijden.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:48

Ik blijf binnen dezelfde school organisatie op school zitten maar ik switch van opleiding moet ik iets regelen wbt studie financiering? Duo heeft altijd een wachttijd van ongeveer 30 minuten voordat je iemand aan de lijn hebt dus misschien weet 1 van jullie het?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:00

SavannahNx schreef:
Ik blijf binnen dezelfde school organisatie op school zitten maar ik switch van opleiding moet ik iets regelen wbt studie financiering? Duo heeft altijd een wachttijd van ongeveer 30 minuten voordat je iemand aan de lijn hebt dus misschien weet 1 van jullie het?

Een mbo of hbo?
Is mbo ook via studielink? Want dan moet je dat daar wijzigen volgens mij.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:12

Macs schreef:
SavannahNx schreef:

Een mbo of hbo?
Is mbo ook via studielink? Want dan moet je dat daar wijzigen volgens mij.

Mbo opleiding. Studielink? Nog nooit van gehoord haha.