In verband met gevaarlijk weer heeft het KNMI voor een groot deel van het land maandag waarschuwingscode geel afgegeven. Alleen in Groningen, Friesland, Drenthe en de Waddeneilanden is de code niet van toepassing.
Dat betekend dus,geen noodweer,alleen veel water op sommige plaatsen.
Anoniem
Geplaatst: 26-05-14 11:17
Er kan 2 liter water per vierkante meter vallen, ik zou geultjes graven
Gohya, veel water valt ook onder noodweer, denk aan overstromingen. Maar ook harde wind, hagel en onweer. Die laatste 3 zijn het minst heftig, al kunnen ze plaatselijk nog best los gaan, maar de hoeveelheid water kan echt problematisch worden.
Gedurende 3 uur, 't is niet gelijk alsof je een emmer omkiept.. We hebben het hier wel meegemaakt 65 mm in een halfuurtje, dan blijft het dus echt staan en dat is een spektakel om te zien
Die twee liter zuigt wel op, liet gisteren een Sangriafles omvallen, was al droog voordat ik het doorhad
NatasjavE
Geplaatst: 26-05-14 11:23
Joolien schreef:
Agossie schreef:
Hahahaha!! Stappen als in wandelen met het paard! Niet "uit gaan"!!!
Haha dat dacht ik al, maar dan nog een partytent op t paard zn rug knuppen en gaan
Met wieltjes onder de tentstokken
Shirley
Geplaatst: 26-05-14 11:32
Shirley schreef:
Een verrijdbare partytent op rolschaatsen, net zoiets als een wandel-infuus
Een verrijdbare partytent op rolschaatsen, net zoiets als een wandel-infuus
Steel jij nou mijn idee
Oh daar had ik overheen gelezen.
Marcella
Geplaatst: 26-05-14 11:45
Zie wel wat er overleefd van mijn plantjes heb er voor nu toch teveel dus een beetje natuurlijke selectie kan geen kwaad.
Ga zo eerst maar even lopend doos wegbrengen naar DHL aangezien het nu nog droog is en om nu te wachten tot vader thuis is geen zin in. Zeer waarschijnlijk pas na 15.00 uur thuis.
Als shirley haar knutselkunsten aan mij uitlegd ben ik er wel voor in Zat al aan een plu boven paard dr hoofdje te denken. Echter zijn de plannen hier gewijzigd dus ga ik vanmiddag om drie uur aan de wandel, hopelijk is het dan nog droog.
Paardje even gelongeerd, ze stonden allemaal lekker in de wei, om 1 uur gaan ze op stal, staleigenaar is vanaf half 2 weg dus uit voorzorg gaan ze veilig naar binnen. Het begint hier al helemaal dicht te trekken.
het is redelijk mooi hier al wakkert de wind wel aan.
gohya
Geplaatst: 26-05-14 12:59
Kei benauwd warm hier,nog droog.Ik hoop echt dat het droog blijft nog en vooral geen onweer. Mijn hoefsmid komt om 2 uur,dus ik wil het nog droog hebben.
Ik denk dat het KNMI dit keer wel gelijk zou kunnen hebben.Het is zó broeierig,daar moet wel flinke onweer en noodweer van komen.
Marcella
Geplaatst: 26-05-14 14:02
Benauwd en steeds donkerder, maar pakketje is weggebracht. En weer.nl maak het steeds gekker van eerst 20 mm, 37 mm, 52 mm en nu 84 mm.
En val me op hoe dichter de buien in de buurt van NL kom hoe meer onweer zich ontwikkelt.
quartel
Geplaatst: 26-05-14 14:02
Als ik naar de 3 uurs verwachting op BR kijk dan voel ik me nog niet geroepen om mijn manneke al binnen te halen hoor. Het lijkt redelijk mee te vallen.