Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:35

Mag ik jullie ervaringsexperts om hulp vragen?
Ik heb een heel leuk jurkje gezien, maar het is steeds uitverkocht. Nu zag ik hetop marktplaats staan bij een soort marktplaats winkel.
http://www.marktplaats.nl/a/kleding-dam ... b9c5b7a618

Ik kan niks vinden aan reviews over haar en ik vind de prijs errug goedkoop.
Ik kan niks op komen halen en moet vooraf betalen. Wat zeggen jullie?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:37

twijfelgeval.
ik zou vragen om een foto
op de grond met bv een
rode pen midden op het jurkje
gelegd.
als ze je die kan geven
weet je dat het best betrouwaar is
( zo'n foto is niet op internet te vinden )

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:39

Ik zeg niet doen. Van n webshop zoy ik sws een website willrn en recenties.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:40

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:41

Ik zou het ook niet doen. Ze heeft nergens 'echte' foto's van, het zijn allemaal voorbeeldfoto's. Google levert ook al niets op. Een beetje webshop heeft een KvK-nummer, website of weet ik het wat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:43

Ja, dat gevoel had ik ook.
Bove dien vind ik het een risico als het niet past. Dat heb ik met ebay ook, maar het is nog een optie...
Daarnaast heb ik 0 ervaring met ebay...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:45

Als je via ebay met paypal betaalt kun je het geld altijd terugkrijgen.
En qua maten, alles even opmeten, dan kun je de verkoper eventueel even vragen om een maattabelletje! :)

Mocht het nodig zijn kun je me altijd een berichtje sturen, ik ben ebayverslaafd. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:35

Ik wacht heel even af of succubus hem nog in een normale maat krijgt, anders ga ik dan toch ebay gebruiken :)
De maten had ik al precies gevonden idd!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:59

aan de andere kant, verkoper is al 6,5 jaar aktief

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:00

Zegt helaas niet altijd iets...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:01

nee, dat klopt, maar voor je overmaakt, kun je ook nog rek. nummer checken bij mijn.politie

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:00

Mijn HV Polo dekje is waarschijnlijk verkocht aan de vraagprijs! Ikke helemaal happy, had niet gedacht dat iemand er nog die prijs voor zou geven :+ Vorige geïnteresseerde liet niks meer weten, ik kan m'n dekje moeilijk wortel laten schieten..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:33

Als iemand 6,5 jaar lid is zou ik me niet zoveel zorgen maken, gaat het om een groot bedrag?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:41

Hier nogsteeds niet gehoord van de persoon die het vorige week zou opsturen.

Heel asociaal een berichtje gestuurd naar haar zus/zusje op FB, heeft ze zelf namelijk niet. Niet echt iets om trots op te zijn, maar je moet wat.
Wie weet kan ze iets voor me betekenen. Adres heeft MP al verraden, dus opgeschreven. Die is niet zomaar van mij af, desnoods ga ik het geld/spul zelf ophalen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:42

suikermeisje schreef:
Hier nogsteeds niet gehoord van de persoon die het vorige week zou opsturen.

Heel asociaal een berichtje gestuurd naar haar zus/zusje op FB, heeft ze zelf namelijk niet. Niet echt iets om trots op te zijn, maar je moet wat.
Wie weet kan ze iets voor me betekenen. Adres heeft MP al verraden, dus opgeschreven. Die is niet zomaar van mij af, desnoods ga ik het geld/spul zelf ophalen.

Ik hoop voor je dat het gelezen wordt. Berichtjes van niet-vrienden komen niet in de normale inbox maar in een aparte, en veel mensen lezen die helaas niet -O- Maar ik duim voor je!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 08:01

Ik wacht af... Anders toevoegen als vriend :+
Ik ga verder niks bedreigen (ja alleen met de politie dan) maar voor de rest niet, ga ook niet slaan - hoe graag ik ook zou willen. Gelukkig is het maar '45' euro, maar ook ik moet daar een dag voor werken (ligt eraan wat voor een dag :P).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:28

Dat jurkje zou ik gerust aandurven hoor :j

Gebruiker is al lang actief, heeft een nette MP-naam, keurig taalgebruik, prijs is ook weer niet bizar laag... enz. waardoor bij mij nou niet direct alarmbellen gaan rinkelen.

Groot gelijk dat ze geen afhalers wil, dan zit je daar aan huis gekluisterd door mensen die afspreken en dan vervolgens niet op komen dagen, je huis als pashokje willen gebruiken, gaan zeuren over de prijs...blegh.

Je zou inderdaad als je er toch wat angstig voor bent, kunnen vragen of ze even een eigen foto wil maken en / of even iets op wil meten, dat je hem dan van haar wil kopen als ze dat even doet :)

Balen is dat suikermeisje....hopelijk lukt het je, echt waardeloos dat mensen zo met je kunnen sollen, onbeschoft is het -O-

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:08

Dat jurkje zou ik gewoon doen hoor.
Wel eff rekeningnummer checken voordat je overmaakt, maar verder zie ik niks waarom ik met zorgen zou maken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:20

Persoonlijk zou ik niet voor dat jurkje gaan. Heb me voorgenomen na 1 miskoop geen dingen meer te kopen wanneer er geen eigen foto bij staat en vind het ook een minder prettig gevoel dat er geen mogelijkheid is om op te halen (niet dat jij even naar Groningen zou rijden daarvoor, maar heb dan altijd weer twijfels waarom het niet mag :P )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:23

Het zijn vaak juist de meest fatsoenlijke mensen die niet aan afhalen doen :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:26

Ik bedoel het niet rot hoor!!!!! Maar waar baseer jij dat op??
(het eerste wat ik denk als het niet opgehaald mag worden, is dat er iets mee is....) Ben helemaal eens dat opsturen fijner is, wij hebben nu toevallig een paar keer achter elkaar voor piet snot op een zogenaamde afhaler zitten wachten -O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:30

Ik ben ook altijd bang dat mensen denken dat er wat met mijn spullen aan de hand is of dat ik ze wil oplichten als ik zeg liever te verzenden.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:34

Ik ben ook geen echte voorstander van afhalen, of toch niet op mijn eigen adres. Gewoon omdat ik (kleine) dingen verkoop die makkelijk verzonden kunnen worden. Ben nu ook aan het verhuizen naar een nieuwbouw huisje, volledig met nieuw spul ingericht en eerlijk gezegd heb ik er geen zin in dat mensen echt weten hoe het hierbinnen nu uitziet. Bij een collega van mijn vriend had zijn vrouw die kinderkleding liet ophalen iemand die hun barkast zo mooi vond, op het verdachte af. 3 dagen later komen ze thuis, was het ding ook effectief leeggeroofd. Goud, juwelen, alles was er nog, maar de reeks exclusieve whiskey's en wijnen waren wel foetsie. Buren gevraagd, hadden ze inderdaad die auto bij hen gezien voor de deur maarja... Ga maar eens bewijzen.

Mijn stiefpa heeft een collega die een crossmotor ging verkopen. Zoiets verzenden is wat lastig :P Zijn ze komen ophalen, mensen zijn niet verder dan de oprit en garage geweest, maar zagen wel allemaal nieuw spul liggen van hun zoon die hoog niveau rijdt bij de jongeren. Dag nadien, hele garage leeg. Alles laten seinen. Krijgen ze na paar dagen een berichtje dat hun motor gezien is door vrienden in een crossveldje met bos wat verderop. Zij gaan kijken en jawel hoor, daar reden de "kopers" met de gekochte motor én de gestolen motor. Politie gebeld, daders ingerekend maar de nieuwe crossmotor was intussen al fiks beschadigd -O-

2 domme dingen, kan altijd gebeuren, maar alleen al daarom heb ik dus ook liever niemand over de vloer. Mede omdat mijn spul voor de paarden (zadels, hoofdstellen, tuig) in de garage hangt en ja, dat is zichtbaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:41

Kentaro: dat baseer ik op mezelf en op wat ik hoor van anderen :)

Ik ben echt een super fatsoenlijke verkoper, mensen die bij mij iets kopen hebben echt totaal niks te vrezen en ik ben eigenlijk vaak veels te lief.

Maar ik ben absoluut geen fan van afhalen, omdat ik weet hoeveel eikels er zijn... ik wil gewoon op een fijne, leuke manier zaken doen en niet dat gezeik hebben van dat rare volk dat je nogal eens aan de deur krijgt bij het laten afhalen.

Natuurlijk kan het heel prima gaan, maar het kan ook op heel veel manieren een hele vervelende ervaring zijn en gewoon via de post en mail blijft het tenminste leuk en meer professioneel allemaal :)

Ik heb heel eerlijk gezegd ook geen zin / tijd om mensen te gaan lopen entertainen hier, en vind eigenlijk ook dat ze niks te zoeken hebben hier binnen. Ik heb niks te verbergen, ben niet mensenschuw ofzo, maar heb gewoon geen zin in het gedoe en gezeik :o
Laatst bijgewerkt door pmarena op 31-10-13 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:42

Bij mij mogen ze best afhalen maar verder dan mijn voordeur komen ze niet. :Y)