Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 12:22

@mavantos, gaat ook niet gedaan worden voor dat bedrag, want dat heb ik gewoon niet :+ maar 3 offertes alle 3 rond die prijs. Schrok me het apelazerus.
Zit wel bji in de kelder onder de badkamer de leidingen vervangen en er zit nu geen toilet in de badkamer, riool v af het toilet in de gang moet dan door de kelder uur naar andere kant vd badkamer.
En alles moet gestuct en geregeld en de muren zjin niet meteen tegel klaar die zullen ook eerst glad moeten worden gemaakt.
Maar alle leidingen moeten ook verlegd ivm andere indeling dan er was.
Wil wel dat het goed gebeurt en niet dat beundekleun er lekke badkamer inzet. Maar 25000 heb ik niet dus die bedrijven vallen af.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 12:57

Sjolvir schreef:
@mavantos, gaat ook niet gedaan worden voor dat bedrag, want dat heb ik gewoon niet :+ maar 3 offertes alle 3 rond die prijs. Schrok me het apelazerus.
Zit wel bji in de kelder onder de badkamer de leidingen vervangen en er zit nu geen toilet in de badkamer, riool v af het toilet in de gang moet dan door de kelder uur naar andere kant vd badkamer.
En alles moet gestuct en geregeld en de muren zjin niet meteen tegel klaar die zullen ook eerst glad moeten worden gemaakt.
Wil wel dat het goed gebeurt en niet dat beundekleun er lekke badkamer inzet. Maar 25000 heb ik niet dus die bedrijven vallen af.

Misschien kan je het loshalen van elkaar? Zelf slopen, stucadoor om de badkamer en het plafond te stucen, loodgieter voor leidingwerk en afvoeren te verleggen en dan een aannemer om de badkamer te plaatsen. Zelf het plafond verven of (laten) spuiten. Vaak doen die aannemers die de badkamer plaatsen niet alles zelf, dus daar moeten zij weer mensen voor inhuren. Misschien als je dat zelf doet dat dit dan prijstechnisch wel scheelt.

Suzanne F.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:47

Ja dat denk ik ook. De klus zelf in stukjes uitbesteden of delen zelf doen. Stucadoor woont hier in de straat dus die wil ‘‘s avonds uit werk best even wandje stucen. Zelfde met de loodgieter. Dat scheelt al enorm.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:49

Eerste bod op de flat voor de vraagprijs.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 16:58

Marcella schreef:

Mooi! Misschien volgt er nog een hoger bod maar vraagprijs is al mooi.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:34

Marcella schreef:

Goed begin!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:39

Marcella schreef:

Ik zou niet zoveel op een openbaar forum hierover delen. Iemand die interesse heeft en dit weet gaat niet ineens een veel hoger bod doen ;). Strategisch gezien dus niet slim om veel te delen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:17

Ga voor de rest ook niet veel melden. Er is behoorlijk veel interesse voor de flat.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 21:00

Nou dat is fijn, dan komen er vast meer biedingen. Wanneer sluit het bieden?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 22:00

Marcella schreef:

Oh super begin dus.
Gaan jullie eerst alle biedingen binnen laten komen of hoe?

mavantos schreef:
Sjolvir schreef:

Misschien kan je het loshalen van elkaar? Zelf slopen, stucadoor om de badkamer en het plafond te stucen, loodgieter voor leidingwerk en afvoeren te verleggen en dan een aannemer om de badkamer te plaatsen. Zelf het plafond verven of (laten) spuiten. Vaak doen die aannemers die de badkamer plaatsen niet alles zelf, dus daar moeten zij weer mensen voor inhuren. Misschien als je dat zelf doet dat dit dan prijstechnisch wel scheelt.

Dit was al zelf slopen, zelf afvoeren, zelf schilderen :+ d

Toen kwam er iemand via via die bji hun prijs gaf voor badkamer en toilet, die reeel leek en die netjes is uitgevoerd, maar hier had hji uurtarief, op zich prima, maar had geen idee hoe lang hji bezig ging zijn, ja, straks is het hele trage :Y) dan loopt het ook lekker op.
Vervolgens had een bedrijf met werkzaamheden bji mij wat gesloopt :+ en een ander bedrijf gestuurd om dat te repareren. Die heb ik om offerte gevraagd en dat lijkt me normale offerte.
Dan zit het rond de 8000, maar mis nog wat in die offerte dus moet daar nog over overleggen.
Maar dat klinkt al beter dan 25000 :')

Wou dat ik zelf meer kon, maar helaas.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:15

Hier gister ineens contact met van alles en iedereen. Bankgarantie bleek helemaal niet geregeld. Dat had begin december al gemoeten. Komt nu ws wel goed allemaal hoor. Maar ben wel pissig op de hypotheekadviseur. Betaal je dan grof geld voor. Op de vraag waarom dit niet geregeld was krijg ik natuurlijk geen antwoord (contact met hen was via mail).

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:30

Dat is wel heel vervelend ja! Dit soort dingen wil je gewoon op tijd geregeld hebben en je mag ook zeker verwachten dat een adviseur dat voor elkaar heeft.
Wij kregen gisteren een mail om de bankgarantie ondertekenen en moesten vervolgens 2 keer contact opnemen met de adviseur, omdat de persoonlijke gegevens niet klopten. Mijn vriend heeft nu 3 verschillende geboortedatums gehad, haha. Gelukkig was het toen wel geregeld, in deze tijd van het jaar kan het toch allemaal weer wat langer duren.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 47 min geleden

JustMe8484 schreef:
Hier gister ineens contact met van alles en iedereen. Bankgarantie bleek helemaal niet geregeld. Dat had begin december al gemoeten. Komt nu ws wel goed allemaal hoor. Maar ben wel pissig op de hypotheekadviseur. Betaal je dan grof geld voor. Op de vraag waarom dit niet geregeld was krijg ik natuurlijk geen antwoord (contact met hen was via mail).

Gelukkig gaat het waarschijnlijk goed komen. Ben wel verbaasd dat je het eigenlijk best wat weken hoorde nadat het dan rond hoorde te zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 45 min geleden

Hier 2 laagste boden afgewezen en 3de hogere bod is in overweging, maar mijn broertje wil overleggen met oom.

Hoogste bod was ook enige met motivatie die wij niet kunnen zien.