[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:10

VuurVleugels schreef:
Hebben jullie deze gezien bij de Lubach stand-ups, over bewust kinderloos zijn? Ik heb nog nooit eerder 10 minuten lang "Ja! Dat ja!" naar de televisie geroepen :=

https://youtu.be/bQNQH35Y7Do?si=yYxq87mE5zDKO2Jn

Geniaal _O-

Vooral die Grote Broer/Bob de Bouwer shirts :D

Luxorvalkje

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:39

Een paar jaar terug was er toch een verpleegster in de USA die vertelde over de dingen die ze had meegemaakt?

Eén van die verhalen was dat een echtpaar in de dokterspraktijk was omdat ze al een tijdje getrouwd waren, maar dat er nog steeds geen kinderen waren. Ze dachten dat een huwelijk daartoe zou leiden. Ze wisten niet dat ze daarvoor sex moesten hebben. Educatie is nog steeds nodig.

Hier heb ik mijn dosis wel gehad. Bovenburen hebben de hele kerst een bende apen over de vloer gehad (springen, gillen etc.)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:42

Ik heb een collega uit een extreem christelijk dorp gehad met een zelfde soort verhaal van een vriendin. Die snapte ook niet hoe sex werkte. De middelbare school waar ze beide op zaten scheurde ook de sexuele voorlichting bladzijde uit de boeken

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:52

Ja dat blijf ik echt compleet bizar vinden... En ik denk oprecht dat áls er een God is, ook die hoofdschuddend zit toe te kijken. Dit is het resultaat van duizenden jaren 'telefoonspel'.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:00

VuurVleugels schreef:
Hebben jullie deze gezien bij de Lubach stand-ups, over bewust kinderloos zijn? Ik heb nog nooit eerder 10 minuten lang "Ja! Dat ja!" naar de televisie geroepen :=

https://youtu.be/bQNQH35Y7Do?si=yYxq87mE5zDKO2Jn

Zonet gekeken en ze is echt weergaloos goed. _O- Niet alleen heb ik zo hard gelachen dat mijn man kwam kijken wat ik aan het doen was, maar ik vind het vooral ongelooflijk scherp. Eigenlijk zou iedereen dit filmpje moeten zien, want dan is het gezeur rondom vrouwen die geen kinderwens hebben gelijk afgelopen.
Die vergelijking met mensen die geen hondenwens hebben _O- , dit is helemaal mijn humor. Recht voor zijn raap, scherp en het kaart gelijk een groot probleem aan waar vrouwen anno 2024 nog steeds aan moeten voldoen en wat er te vaak gebeurt als je er niet aan voldoet.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 09:41

Vooropgesteld, ik ben nog steeds blij dat ik geen kinderen heb, en wel een fantastische vent.

Maar, realistisch, gezien zijn en mijn familie gezondheid geschiedenis, zijn (groot)ouders zijn al een tijd overleden, mijn grootouders en overgrootouders zijn veelal 90+ (geworden), gaat hij waarschijnlijk eerder het hoekje om dan ik.

Ik heb altijd gezegd dat ik waarschijnlijk een pil/planten neem als ik er klaar mee ben, en dat er tzt verzorgings robots zijn, maar als ik kijk naar mijn oma (en haar zoon) zijn die vrij plotseling serieus dement geworden. Wat doe je dan, als je alleen bent? Ik vond dit wel een confronterend en interessant artikel.

https://www.nouveau.nl/personality/fred ... t-kinderen

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:40

Nog even los van wat ik van het ethische gebruik van kinderen op deze manier vind...

Ik snap haar angst wel, want als je je nu al helemaal gek gaat maken daarover en zélfs het vertrouwen in je vriendengroep verliest nog zonder dat er ook maar iets gebeurd is, ja dan snap ik wel dat je verwacht afhankelijk te zijn van anderen. Wat een slap gedoe zeg, alsof je er niks aan kunt doen dat je ineens een zuur mens bent. Natuurlijk overkomen je dingen, maar je reacties heb je nog altijd zelf in de hand.

Ik ben echt niet zo naïef dat ik denk dat mijn vrienden altijd onvoorwaardelijk naast me zullen blijven staan, tot de dood. Maar nogmaals, zonder directe aanleiding het vertrouwen kwijt zijn? Als ik een vriendin van deze columnist was had ik mijn spullen gepakt denk ik. Mijn hemel.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:55

Toch zie ik het in mijn werk (planner in de zorg) wel veel. De echt trieste gevallen hebben geen kinderen. Die mensen verwaarlozen en er kijkt niemand naar om. Wij hebben geen contactpersoon waar we naar toe kunnen bellen. Met een beetje geluk is de huishoudelijke hulp eentje die bereid is wat extra taken op te pakken en daar stopt het ook wel.

Mijn ouders zijn nu contactpersoon voor de buurvrouw. Haar man is overleden en ze heeft geen kinderen. Woont in een veel te grote woning en kan zichzelf niet redden. Mijn ouders vinden het zielig en helpen haar uit medelijden maar eigenlijk zijn zij “vreemden”.

Het is absoluut geen reden om kinderen te nemen maar er zouden wel wat meer goede instanties mogen komen zodat deze mensen een begeleider of iets dergelijks toegewezen krijgen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:07

Tuurlijk zal de kans erop groter zijn. Maar om puur daarvoor specifiek op zoek te gaan naar een man met kinderen? Nee hoor, 's avonds een vent, 's ochtends een vent.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:09

Ik denk niet dat het hebben van kinderen zaligmakend is.

Volgens mij ligt het grootste probleem bij bejaardenzorg bij het gebrek aan bejaardenzorg. Zo lang mogelijk thuis moeten blijven wonen, de vroegere bejaardenhuizen helemaal uitgekleed.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 07-01-24 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:09

Laatste is idd waar...

Ik maak me er ook wel eens zorgen om. Ik ben niet eens oud en merk het al dat ik er veel alleen voor sta. Doe ik uiteraard ook zelf, maar ook omdat vrienden of ver wonen of zelf een stervens druk leven hebben. Iets leuks afspreken is al bijna onmogelijk, laat staan regelmatige hulpvragen doen. Nu val ik altijd terug op m'n ouders, maar die vallen uiteindelijk ook weg. Heb gelukkig nog wel zussen en een broer maar toch.

Maar om die reden kinderen te nemen, no way. En dat is ook echt geen garantie. Maar op een andere manier vangnet mogelijkheden zouden er wel mogen komen ja. Want ik denk dat dit alleen maar een groter en groter iets wordt in deze individualistische maatschappij.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:19

Prairy schreef:
Vooropgesteld, ik ben nog steeds blij dat ik geen kinderen heb, en wel een fantastische vent.

Maar, realistisch, gezien zijn en mijn familie gezondheid geschiedenis, zijn (groot)ouders zijn al een tijd overleden, mijn grootouders en overgrootouders zijn veelal 90+ (geworden), gaat hij waarschijnlijk eerder het hoekje om dan ik.

Ik heb altijd gezegd dat ik waarschijnlijk een pil/planten neem als ik er klaar mee ben, en dat er tzt verzorgings robots zijn, maar als ik kijk naar mijn oma (en haar zoon) zijn die vrij plotseling serieus dement geworden. Wat doe je dan, als je alleen bent? Ik vond dit wel een confronterend en interessant artikel.

https://www.nouveau.nl/personality/fred ... t-kinderen

Wat betreft het eerste deel, dat dachten mijn ouders ook. Mijn moeder komt uit een familie waar ze heel gezond heel oud worden. Mijn vader is al jaren hartpatiënt.
Mijn moeder is op haar 75ste verjaardag overleden aan uitgezaaide kanker. Mijn vader is al weer 3,5 jaar weduwnaar. En woont nog steeds zelfstandig.

Wat betreft het tweede deel. Ik heb een poosje een relatie gehad met een man met een (nog thuiswonende) jong volwassenen kind. Laat ik het erop houden, daar ga je de oorlog ook niet mee winnen.
En sowieso andermans volwassen kinderen. Pfoe, dat valt niet mee hoor.
Ik ga wel voor een inwonende verpleegster (m/v/x) ofzo.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:50

Of neem een toyboy :')

Gebrek aan bejaardenzorg zit hem inderdaad in een gebrek aan zorg. En dat is een gat wat eigen kinderen ook niet altijd dicht kunnen lopen: die hebben ook gewoon een leven, eigen kinderen, werk, wonen misschien wel ver weg of zijn zelf zorgafhankelijk.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:26

Ik ben ook wel benieuwd hoe de politiek dat voor zich ziet hoor, de komende 40 jaar. Dat is hoe lang de vergrijzing nog gaat duren schatten ze. En dit probleem gaat alleen maar groter worden en het uitgeklede systeem faalt nu al aan alle kanten. Succes ermee 8)7 Ik bereik net mijn pensioen als die vergrijzing erop zit, ben benieuwd :')

Snadrem schreef:
Of neem een toyboy :')

Gebrek aan bejaardenzorg zit hem inderdaad in een gebrek aan zorg. En dat is een gat wat eigen kinderen ook niet altijd dicht kunnen lopen: die hebben ook gewoon een leven, eigen kinderen, werk, wonen misschien wel ver weg of zijn zelf zorgafhankelijk.

Ook dat laatste inderdaad! Dan komen er zoveel zorgen bij, want als jij als ouder wegvalt is het vaak maar de vraag waar het kind dan terecht komt. En zo wordt je 'verzekering' voor de toekomst ineens een zorg extra.

Dikke kans dat mannen met dergelijke kinderen dan ineens toch nét niet zijn waar 'Frederique' naar op zoek is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:27

Triest verhaal van die oude mevrouw die zo in de steek wordt gelaten door het gezondheidssysteem etc. Iemand die zo mager is, verward, angstig en karakter verandering heeft, verdient een screening en hulp. Treurig dat blijkbaar zonder kinderen je als cliënt niet die zorg zou kunnen krijgen die iedereen verdient.
Alleen is kinderen hebben geen garantie dat je die hulp wel krijgt. De kinderen zijn druk tegenwoordig. Dat zie ik ook bij die van mij. Mijn kinderen hebben meegemaakt hoe hun opa en oma zorg kregen o.a van mij en mijn broer en andere kinderen. Dus wie weet als het nodig is krijg ik wel hulp.
Ik denk wel na over het ouder worden, daar dementie in mijn familie zit (vaders kant en dan vasculaire dementie). Hoe moet dat voor mij? Kan ik hier in Frankrijk blijven? Moet ik naar Nederland waar de zorg echt op een veel lager niveau staat als hier. Ik weet het niet.
Inherent denk ik aan het ouder worden is, dat het alleen zijn en gebreken hebben, groter wordt.
Zelf denk ik dat dit de laatste opgave is in ons leven en ik probeer het als een uitdaging te zien. In feite mensen die jong overlijden zullen die zelfde eenzaamheid ervaren, want uiteindelijk is dat laatste stukje altijd een heel eenzaam iets (denk ik.)
Ik probeer me daar wel op voor te bereiden. Want alleen zijn hoeft niet te betekenen eenzaam. Dat zie ik ook hier in het dorp bij oude vrouwen. Alleen zijn die nog scherp van geest. Weliswaar gehandicapt maar scherp en ze functioneren volledig mee.
Zolang mijn man en ik samen zijn, gaat het goed met ons. Altijd verandert die situatie als een komt te overlijden. Omdat mijn man 15 jaar ouder is als ik, is de kans groot dat hij eerder komt te overlijden.

Zelf heb ik nooit kinderen gekregen voor mijn oude dag en ik reken zeker niet op ze. Als ze er voor me willen zijn als het moeilijk wordt, op een fijne manier, dan zou ik dat erg fijn vinden. Als dat niet zo is, dan is het dat ook en wil ik toch proberen zo gelukkig mogelijk en dankbaar te blijven voor het leven en liefdevol naar hen toe. Alleen karakter verandering bij dementie is zeker wel goed mogelijk. Dat heb je niet voor het kiezen. Dus we genieten van de dag.

Wat ik me wel afvroeg in het artikel. Dat de mevrouw van 53 jaar die zelf bang is voor haar oude dag, toch niet in actie komt bij haar buurvrouw. En dan bedoel ik echte actie. Met haar naar de Huisarts, zorgen voor getest worden van de oude dame en helpen dat ze op een goede plek komt. Dat is een heel traject en zal toch echt opgepakt moeten worden door iemand. Maar zelfs die overpeinzing om in dit gat te springen, mis ik eerlijk gezegd wel een beetje. Ze ziet het probleem en is vooral met haarzelf bezig en dat vind ik wel een verdrietige zonder daar een oordeel aan te hangen.
Hoe kun je nu zelf verwachten dat je opgemerkt wordt als je in die situatie zit en mensen voor je iets gaan doen als je het zelf niet eens overweegt?
Die kinderen van haar nieuwe partner , daarvan denk ik niet dat zij iets voor haar gaan doen. Ik ben goed met mijn kinderen , kleinkinderen en de (klein) kinderen van mijn man. Maar ik verwacht niets van ze. We gaan het wel zien of er iemand is die als de tijd daar is iets voor mij kan doen.
Wel volg ik nu al in Nederland jonge initiatieven van (demente) bejaarden op het platteland die zorg krijgen in een kleinschalig iets. Ik heb nl ook bij mijn vader gezien, als er fijne zorg is dan is er zeker nog kwaliteit van leven ook als iemand dement is. Mijn vader die arts was, heeft in een medisch boek over vasculaire dementie, de data gezet bij de fases waar hij in kwam. Hij wist dat precies en bleef genieten van wat zijn vrouw (die ook in die kleinschalige unit woonde) en zijn kinderen en verzorging voor hem deden tot op zijn sterfbed toe.
Dus ik hoop dat ik op tijd zo nodig de boel hier opbreek, verkoopt en onderdak regel in Nederland.
Dus het kan wel zag ik bij mijn vader en later moeder, alleen is het niet voor iedereen weg gelegd. Ik hoop dat ik ook zo liefdevol kan blijven en mijn omgeving mij blijft betrekken bij mijn leven en de stappen die genomen moeten worden, ook als ik dement ben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 18:00

Ik vind het eigenlijk een beetje zonde dat mensen met kinderen hier zo actief meepraten. Het is toch echt het bewust kinderloos topic.

Ontopic: ik kan de hele zondag al luisteren naar geschreeuw tegen en van het buurkind. Slaan met de deuren etc. Alles moet daar luid. :n

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:14

;(
MarlindeRooz schreef:
Ik vind het eigenlijk een beetje zonde dat mensen met kinderen hier zo actief meepraten. Het is toch echt het bewust kinderloos topic.

Op 31-10 is Pien hartelijk welkom geheten om hier mee te kletsen...

Niobe schreef:
En je kunt gewoon meekletsen hoor, geen stenen nodig

fohadie schreef:
Precies! En excuses zijn al helemaal niet nodig.

* Kruipt weer onder meeleessteen _O- *

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:18

Door wel twee bokkers :D.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:19

Ik sta er zelf ook wel een beetje zo in, maarrrr wel met een hele grote kanttekening dat ik honderd keer liever Pien heb dan weer een verdwaald moedermaffia-lid.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:20

Voor zover ik weet zijn ouders altijd welkom geweest zolang ze er geen drama van gingen maken dat er minder lief over kinderen, voortplanting etc wordt gesproken of de sfeer lopen te vergallen met verhalen over hoe leuk/lief/schattig hun kinderen zijn.
Net zoals het niet gewenst is als wij als kindvrije mensen in een zwangerschaps/moedertopic gaan vertellen waarom men vooral geen kinderen moet krijgen maar als wij er gewoon gezellig meekletsen vast gewoon welkom zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:21

Het is soms een beetje awkward. Zoals laatst toen het doosje met de pil getoond werd, de boodschap daarop. Vervolgens gaat het over wat je moet doen als je wel kinderen wil.

Ja goed, check de TT... Maar je wil dan ook niet ongevoelig zijn.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 07-01-24 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:22

Ik ben het wel een beetje met MarlindeRooz eens, ik vind de moederverhalen ook niet zo interessant. En op een of andere manier blijft dit topic toch heel erg aantrekkelijk om te blijven reageren door moeders.

Anyway, ik heb eind deze maand een afspraak met de gynaecoloog en dan gaan we onder andere sterilisatie bespreken. Ik ben zo benieuwd :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:30

Ik vind het prima als Pien mee kletst of anderen die niet de behoefte hebben om te preken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:31

Dieuwke_ schreef:
Ik ben het wel een beetje met MarlindeRooz eens, ik vind de moederverhalen ook niet zo interessant. En op een of andere manier blijft dit topic toch heel erg aantrekkelijk om te blijven reageren door moeders.

Anyway, ik heb eind deze maand een afspraak met de gynaecoloog en dan gaan we onder andere sterilisatie bespreken. Ik ben zo benieuwd :D

Ik hoop voor je dat het lukt +:)+.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:32

Ik snap gewoon niet wat iemand met kinderen in dit topic te zoeken heeft. Ik ga in het baby topic (en die zijn er veel) toch ook niet meepraten. :?