Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:996981 schreef:Iemand die het debat nu volgt?
Ik ben vandaag amper thuis geweest.
Ik heb eind van de middag een stukje gevolgd en 5 minuten geleden heb ik het aan gezet.
996981 schreef:Oscar schreef:De term 'prikangst' ken ik eigenlijk alleen vanuit de corona-tijd. Als er echt zoveel mensen zijn die daar last van hebben, of denken te hebben, zou het dan niet beter zijn om daar als regering wat meer op in te zetten?
Want vroeg of laat komt bijna iedereen wel een keer in een situatie dat ie geprikt moet worden dan lijkt het me toch wel fijn als je daar vanaf komt. Of wordt daar al op ingezet? En wat doen mensen zelf om er vanaf te komen?
Er worden nu hulphonden en VR-brillen ingezet geloof ik(voor vaccinaties tegen Corona tenminste)
Oscar schreef:De term 'prikangst' ken ik eigenlijk alleen vanuit de corona-tijd. Als er echt zoveel mensen zijn die daar last van hebben, of denken te hebben, zou het dan niet beter zijn om daar als regering wat meer op in te zetten?
Want vroeg of laat komt bijna iedereen wel een keer in een situatie dat ie geprikt moet worden dan lijkt het me toch wel fijn als je daar vanaf komt. Of wordt daar al op ingezet? En wat doen mensen zelf om er vanaf te komen?
ruitje schreef:Ik vind het vrij bijzonder dat mensen voor een ander denken te kunnen bepalen of een angst gegrond is of niet.
Ik heb gewerkt met mensen met de meest onlogische angsten, is heel erg sneu mensen echt zo bang te zien, je kunt niet alles oplossen met ratio he
Ten tweede: Maakt het uit? Mensen mogen duizenden redenen hebben om zich niet te laten vaccineren, waarvan prikangst er een is. Maar de angst dat je veranderd in een wandelende GPS tracker ook. Of het feit dat je Hugo niet vertrouwd ook. Alle redenen zijn op dit moment akkoord, wat wij daar ook van vinden
Tiggs schreef:ruitje schreef:Ik vind het vrij bijzonder dat mensen voor een ander denken te kunnen bepalen of een angst gegrond is of niet.
Ik heb gewerkt met mensen met de meest onlogische angsten, is heel erg sneu mensen echt zo bang te zien, je kunt niet alles oplossen met ratio he
Ten tweede: Maakt het uit? Mensen mogen duizenden redenen hebben om zich niet te laten vaccineren, waarvan prikangst er een is. Maar de angst dat je veranderd in een wandelende GPS tracker ook. Of het feit dat je Hugo niet vertrouwd ook. Alle redenen zijn op dit moment akkoord, wat wij daar ook van vinden
Nou nee, want daardoor overstromen de ic’s straks weer (zie bericht Kuipers eerder in dit topic).
Edit: sorry voor drie berichten, Bokt op telefoon is lastig
Suzanne F. schreef:Nou er had zeker veel leed voorkomen kunnen worden als ook gevaccineerden zich hadden moeten laten testen. Want bij al die feesten en samenkomsten kon het virus nu rondgaan natuurlijk. En dat kon makkelijk binnen worden gebracht door gevaccineerden. Dus in zoverre zijn de maatregelen gewoon krom.
Maar feit is wel dat het grootste deel in de ziekenhuizen niet gevaccineerd is.
Zebrastreep schreef:Juist en met deze instelling is het leven inderdaad heel ellendig en vervelend met coronaHC ik adviseer om eens een beetje positief te gaan denken
996981 schreef:Suzanne F. schreef:Nou er had zeker veel leed voorkomen kunnen worden als ook gevaccineerden zich hadden moeten laten testen. Want bij al die feesten en samenkomsten kon het virus nu rondgaan natuurlijk. En dat kon makkelijk binnen worden gebracht door gevaccineerden. Dus in zoverre zijn de maatregelen gewoon krom.
Maar feit is wel dat het grootste deel in de ziekenhuizen niet gevaccineerd is.
Precies. Maar veel mensen hebben geen zin meer in maatregelen nadat ze zijn gevaccineerd omdat ze door de politiek voorgehouden zijn hun verantwoordelijkheid hebben genomen door een of twee prikken te nemen