Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:38

bigone schreef:
Hoeft ook niet logisch te zijn maar is wel realiteit, waren er miljarden Pfizer vaccins hadden we deze discussie niet gehad.

Euh... jíj claimt logica.

Even: We moeten zowat verplicht enten in het algemeen belang. De grootste risicos eerst.
De groep welke nu, met Pfizer!!, gevaccineerd wordt is een véél lager risico.
Wat is dan de logica aan 60+ achteraan laten sluiten omdat ze de 1ste AZ niet willen?
Is epidemi-onlogisch ;)
en dat goed vinden is imo een laakbaar gevoel van eigen schuld dikke bult.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:39

Je hoeft niet verplicht te vaccineren, alleen dan zitten er voorlopig andere consequenties aan vast.
En achteraan sluiten terwijl je een goed vaccin weigerde vind ik logisch .

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:44

Huertecilla schreef:
Even: We moeten zowat verplicht enten in het algemeen belang. De grootste risicos eerst.
Wat is dan de logica aan 60+ achteraan laten sluiten omdat ze de 1ste AZ niet willen?
Is epidemi-onlogisch ;)

omdat dat iedereen gaat "kiezen "welk vaccin ze willen en dat is administratief en logistiek niet te doen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:48

Femke_Tweety schreef:
Sinds gisteren zou 79 een afspraak moeten kunnen maken.

Maar ik krijg steeds de melding 'U kunt online geen afspraak maken'

Iemand tips?

Andere browser proberen?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:49

Degenen die nu AZ gekozen hebben zijn iig beschermd. Ik denk dat er best wat mensen zijn die spijt hebben dat ze het niet gedaan hebben en nu ziek zijn....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:53

Miran schreef:
Degenen die nu AZ gekozen hebben zijn iig beschermd. Ik denk dat er best wat mensen zijn die spijt hebben dat ze het niet gedaan hebben en nu ziek zijn....

Er zijn er zelfs al wat overleden aan Corona terwijl dit niet had gehoeven.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:57

Huertecilla schreef:
Is epidemi-onlogisch ;)

Denk ook dat het in ieders belang is dat de oudere groepen mensen gevaccineerd worden, zij zijn degenen die de grootste druk op de zorg geven. Dus willen ze geen AZ dan met wat anders.

Hoop trouwens ook dat het gaat gelden voor de leeftijden die nu Janssen moeten. Al zijn dat misschien wel meer de leeftijdscategorie die wel langer kan wachten. Maar dat zullen dan weer geen 100.000 den zijn.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 01-06-21 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:59

bigone schreef:
En achteraan sluiten terwijl je een goed vaccin weigerde vind ik logisch .

Je víndt het logisch dat een hoger risico op IC opname achteraan komt 8)7
Je gaat verder volstrekt voorbij aan DOOR DE OVERHEID! gecreëerde polemiek over ´goed´ van AZ.*

Wederom wil/kan je de argmentering niet lezen; ís dat niet logisch, maar wraakzuchtig.

Maar goed, we zijn het fundamenteel niet eens en klaar.

* mijn even oude buurman is gebeld dat zijn 2e AZ afspraak vervallen is en Pfzer wordt.
Moet ik dan de 1ste willen of anders achteraan?
Logisch.... :roll:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:00

Sharani schreef:
Huertecilla schreef:
Is epidemi-onlogisch ;)

Denk ook dat het in ieders belang is dat de oudere groepen mensen gevaccineerd worden, zij zijn degenen die de grootste druk op de zorg geven.

Dus?
Wel Pfizer of achteraan vanwege eigen schuld dikke bult?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:02

De persoon die een vaccin weigert zal zo begaan zijn met zijn gezondheid ( anders weiger je toch niet ?) dat hij/zij die paar maanden extra ook wel door komt. En je vergeet even de hele grote groep die al wel gevaccineerd is dus risico om Corona op te lopen met razend snel dalende cijfers is veel kleiner.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:03

@ Huertecilla: Wel Pfizer, ben het juist met je eens maar beschreef het wat onduidelijk.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:04

gelukt, thanks @all.

10 juni was de eerste optie, tig postcodes geprobeerd. gewoon op mijn eigen postcode bleek uiteindelijk de eerste mogelijkheid.

Incognito venster was voor mij de oplossing. En dan niet op mobiel, daar kwam ik nog wel in door de eerste vragen heen, maar koppelen met digid op mobiel lukte niet.
Uiteindelijk via laptop incognito wel gelukt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:06

Sharani schreef:
@ Huertecilla: Wel Pfizer, ben het juist met je eens maar beschreef het wat onduidelijk.

+:)+

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:07

bigone schreef:
De persoon die een vaccin weigert zal zo begaan zijn met zijn gezondheid ( anders weiger je toch niet ?) dat hij/zij die paar maanden extra ook wel door komt. En je vergeet even de hele grote groep die al wel gevaccineerd is dus risico om Corona op te lopen met razend snel dalende cijfers is veel kleiner.

Of juist zo begaan is met zijn gezondheid dat hij bepaalde vaccins niet wil. Ik zou zelf bepaalde vaccins ook echt niet genomen hebben. Dan maar langer zo goed mogelijk opletten om besmetting te voorkomen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:10

bigone schreef:

Huh?? Een vaccin neem je omdat je níet/minder begaan bent met je gezondheid?
Vréémde redening om jouw ´eigen schuld dikke bult´ te rechtvaardigen.
Fijn voor je dat jij je daar goed bij voelt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:14

Sharani schreef:
bigone schreef:

Of juist zo begaan is met zijn gezondheid dat hij bepaalde vaccins niet wil. Ik zou zelf bepaalde vaccins ook echt niet genomen hebben. Dan maar langer zo goed mogelijk opletten om besmetting te voorkomen.

Dat is het situationeel afhankelijke in deze.
Ik wil wél een eerste Pfizer. Geen AZ/Janssen. Of Pfizer veiliger is? Geen idee. Tis wat de overheid zelf roept/doet.
Ik onderga ondertussen blijmoedig mijn volgens Bigone terechte straf *D

Sharani

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:28

Zo staat mijn man er ook in, en ik geef hem gelijk. Had zelf wel het “geluk” dat ik Pfizer kon krijgen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:35

Cer schreef:
Jeeeesesmina 996981 én Echwel... Tot nu toe alléén Morrie die aangeeft dat ze het niet eerlijk vindt (en zij heeft al heel lang in stress en spanning gezeten, is al heel lang niet buiten geweest ivm angst) en dan schrijven jullie "AL het negatieve denken" en "WE in Nederland".... :n

Een beetje begrip werkt voor jullie ook maar 1 kant op. Jullie moeten dan gelijk alles en iedereen betichten van negativiteit nav Morries bericht.. Nee, das lekker positief :') hahahahahaha _O-

Mwa, ik begrijp hun reactie wel. Ik lees ook enkel negatieve berichten van Morrie het hele Corona topic lang over ik durf dit niet en ik durf dat niet en mensen moeten uit mn buurt blijven enz..enz..
Ik denk dat als Morrie zich inderdaad wat positiever op steld ze wat makkelijker deze moeilijke tijd door wandeld ipv zichzelf enkel maar zielig te vinden en als slachtoffer te gedragen.

Maar daar mag je tegenwoordig klaarblijkelijk niks meer van vinden en enkel begrip tonen en een aai over de bol geven ipv die spreekwoordelijke schop onder de hol geven...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:37

Ik denk dat je gewoon blij mag zijn dat je al gevaccineerd bent. De mensen die achter in de rij staan lopen langer risico.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:45

Popstra schreef:
Maar daar mag je tegenwoordig klaarblijkelijk niks meer van vinden en enkel begrip tonen en een aai over de bol geven ipv die spreekwoordelijke schop onder de hol geven...

Tuurlijk mag je er wat van vinden.. we mogen tegenwoordig overal toch wat van vinden :j vrijheid van meningsuiting, kan je van alles onder kwijt :j Maakt niet uit hoe dat overkomt op een ander... Gewoon spuien :P

Ik lees niet perse negatieve berichten, ik lees vnl angstige berichten... ik vind dat nog wel een verschil. "zichzelf alleen maar zielig te vinden"... Hm, ik heb dat niet perse gelezen, ik heb gelezen dat ze angst heeft om onder de mensen te komen, en dat ze zelf niet zo gezond is.
maar ik kan verkeerd gelezen hebben natuurlijk.

Ik wist nooit dat 'angst hebben' onder 'zielig doen' valt... :)*

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:49

Cer schreef:
Ik wist nooit dat 'angst hebben' onder 'zielig doen' valt... :)*

Tegenwoordig schijnbaar wel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:53

Ik vind het voornamelijk erg verdrietig voor mensen als Morrie. (ze is niet de enige) :knuffel:
Zoveel angst. Ik lees geen zielig doen. Maar pure angst.
En het enige wat ik kan denken is dat ik blij ben dat niet te hebben. Is toch verschrikkelijk zo lang al ;(

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:01

Ik vind het ook sneu maar het helpt die mensen ook niet om het maar zielig gevonden te worden. Het is zo zonde van je tijd om zo te moeten leven. Het is nutteloos namelijk. Je moet jezelf echt bij elkaar rapen en tegen jezelf zeggen hup, nu gaan we eens wat ondernemen!
En dan kun je denken dat is makkelijk gezegd maar dat moeten we allemaal wel eens. Ik ook

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:06

HUP je moet eens wat gaan ondernemen.. als je een zwakke gezondheid hebt en er een levensgevaarlijk virus rondwaart...
Nou... ja... als je het zo bekijkt... :') .. waarom hebben we zo moelijk gedaan de afgelopen perioden..

Nee, ik vind het oprecht lastig men angst af lijkt te doen als aanstelleritus.. Ik vind prikangst bv echt onbegrijpelijk.. je voelt er nl niks van, het is een naaldje van niks... Toch heb ik niemand hier zien schrijven "sjees wat een aansteller, je voelt er niks van, trap onder je hol moet je hebben, niet zeiken nou!"... :D Ik zag wel "je kunt iemand meevragen, het valt wel mee, je moet je ontspannen...etc" ..allemaal bemoedigende tips..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:12

Morrie schreef:
SusanH schreef:
Lees net op NOS.nl dat de mensen uit groep 60-64 die geen AZ wilden en door de huisarts geprikt zouden worden binnenkort uitgenodigd worden voor een alternatief. Waren ze eerst niet van plan, maar de groep is inmiddels zo groot dat ze er niet omheen kunnen. Geen vaccin weigeraars want met een ander vaccin willen ze wel geprikt worden.

Fijn voor die mensen, maar ik voel me nu wel behoorlijk belazerd. afgescheept met een matig werkend vaccin waarmee ik ook nog eens risico loop op forse bijwerkingen.

Had je ook moeten weigeren Az te nemen. Tis altijd wat he, komt er wel eens iets positiefs uit je toetsenbord rollen? En je zult niet de enige zijn die tegen zaken aanloopt die hem/haar niet bevallen.
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 01-06-21 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt