Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 08:44

Ik wil vandaag ook weer heel wat gaan uploaden. Loopt hier ook een beetje dood helaas.

HorsePassion
Berichten: 1015
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:19

Ik had een vliegendeken erop gezet. Ik zag er meerdere op staan dus had verwacht dat het oké was.
Nou nog geen 5 minuten en het werd al verwijderd. Ik begrijp niet dat de andere vliegendekens dan wel toegestaan worden :?

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:28

BloemBloem schreef:
Ik kreeg een waarschuwing, wist ik veel :+ had er een slowjuicer
opgezet die ik overigens nog "geboost" had ook. Mijn advertentie is nu weg ...

Wel stom dat ze je dan wel laten boosten :)


Wat voor waarschuwing dan? En idd, stom dat boosten dan wel kan. Makkelijk incasseren voor vinted.

Hier weer even verbaasd geweest met setjes (merk) kinderondergoed. Uitgepakt, gewassen (doe ik altijd met nieuwe kinderkleding, dat wordt meestal met chemicaliën behandeld voor transport), in kast gelegd en natuurlijk vergeten. Kan ondergoed alleen nieuw met kaartje / in verpakking aangeboden worden, maar tegelijkertijd suggereert de app zelf nog andere categorie waarbij de beperking niet geldt. Was allemaal in een uur verkocht natuurlijk (3 eur per setje onderhemdje + slip van petit bateau). Had ook een jasje van Polo by Ralph Lauren, voor 20 euro in no-time verkocht. Waarbij ik me dan afvraag of ik het niet te laag geprijsd heb maar kom, weg is weg. Heb denk ik nog een kubieke meter aan dozen (kinder)kleding staan.

Hebben jullie eigenlijk vuistregels voor prijzen van (kinder)kleding?

Zag op FB ook nog een rant van een kennis die rolschaatsen verkocht en via platform alleen maar oplichters voor de kiezen kreeg (genre: klik op deze link om betaling te ontvangen). Zo blij dat je dat deel met Vinted tenminste niet hebt en als mensen idioot gaan bieden kan je ze altijd blokkeren.

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:28

HorsePassion schreef:
Ik had een vliegendeken erop gezet. Ik zag er meerdere op staan dus had verwacht dat het oké was.
Nou nog geen 5 minuten en het werd al verwijderd. Ik begrijp niet dat de andere vliegendekens dan wel toegestaan worden :?

Ik denk dat dit automatisch gebeurd. Die andere hebben dan wellicht geen woorden gebruikt die door een systeem opgemerkt worden.

Ik had hetzelfde met dekjes helaas -O-

BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:33

BloemBloem schreef:
Ik kreeg een waarschuwing, wist ik veel :+ had er een slowjuicer
opgezet die ik overigens nog "geboost" had ook. Mijn advertentie is nu weg ...

Wel stom dat ze je dan wel laten boosten :)


foxy80 schreef:
Wat voor waarschuwing dan? En idd, stom dat boosten dan wel kan. Makkelijk incasseren voor vinted.


Dat ik illegale artikelen verkoop die niet in lijn zijn met de regels van Vinted :D :=

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:34

HorsePassion schreef:
Ik had een vliegendeken erop gezet. Ik zag er meerdere op staan dus had verwacht dat het oké was.
Nou nog geen 5 minuten en het werd al verwijderd. Ik begrijp niet dat de andere vliegendekens dan wel toegestaan worden :?


Dat is echt kwestie van betrapt worden. Ook dekjes en halsters mogen niet, poetshandschoenen dan weer wel. Heb het ook al op tig manieren geprobeerd, soms na 1 u verwijderd, soms na 24 u. Als je dus iets ziet dat je aanspreekt, altijd bericht sturen, de conversatie blijft wel staan en zo kan je verder handelen en ook koop afronden. Zo heb ik toch al een dekje en martingaal verkocht en een scheerapparaat gekocht.

Tips:
- gebruik geen woorden die het systeem triggeren (dekje, zadelpad)
- plaats in andere categoriën
- plaatsen bij merknaam zorgt wel voor hogere zichtbaarheid maar ook voor grotere betrappingskans (categorie doet echter niet veel)
- als iemand liked, altijd bericht sturen, zo hou je mogelijke kopers vast als je advertentie eraf gepleurd wordt.
- wat ik ook durf, product zichtbaar aan de rand van foto van ander product leggen. Zien is soms ook kopen. Niet als ondergrond want dat mag niet.

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:37

BloemBloem schreef:
Dat ik illegale artikelen verkoop die niet in lijn zijn met de regels van Vinted :D :=


???

Scheerapparaat voor honden/paarden mocht ook niet vanwege hygiëne, maar mijn gebruikte avent stoomkoker heeft er 6 maanden probleemloos op gestaan en is dan ook verkocht (zat wel in doos, misschien is dat de truc?).

BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:39

foxy80 schreef:
BloemBloem schreef:
Dat ik illegale artikelen verkoop die niet in lijn zijn met de regels van Vinted :D :=


???

Scheerapparaat voor honden/paarden mocht ook niet vanwege hygiëne, maar mijn gebruikte avent stoomkoker heeft er 6 maanden probleemloos op gestaan en is dan ook verkocht (zat wel in doos, misschien is dat de truc?).


Werkelijk ik heb geen idee, wat mij vooral dan stoort, en nee het zijn de centen niet,
maar dat je geen melding krijgt als je een "illegaal artikel :+ " gaat boosten en ze het
wel afschrijven.

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:40

Dat snap ik compleet. Dat je fouten maakt kan best, maar dat ze het dan tenminste uitleggen. Nu blijf je met dat "russische roulette" gevoel zitten.

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:40

BloemBloem schreef:
Werkelijk ik heb geen idee, wat mij vooral dan stoort, en nee het zijn de centen niet,
maar dat je geen melding krijgt als je een "illegaal artikel :+ " gaat boosten en ze het
wel afschrijven.

Kun je daar niet tegen in beroep gaan? Mogelijk is dat een automatisch proces?

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 10:05

Ik heb dat ook wel eens met advertenties, waarvan het producten zijn die dus wel gewoon echt verkocht mogen worden. Vind het soms echt heel irritant dat zo’n automatisch systeem dat dan toch eruit haalt. Kun je weer overnieuw beginnen, bluh.

Maar in jouw geval BloemBloem… terwijl je het artikel geboost hebt e.d. zou ik daar idd ook met Vinted eens contact over opnemen. Toch heel erg jammer zoals dat is gegaan zo.

Hier gaat het ook wat rustiger met verkopen momenteel (heb wel nog verkopen die ik moet inpakken en via m’n man z’n vinted ook nog een paar dus wel nog iets haha). Heb wel niet heel veel nieuws meer erop gezet en ik merk altijd dat wanneer ik veel nieuwe advertenties erop zet in batches, ik sneller verkoop - oudere advertenties worden minder snel gezien. Wat ik vaker doe is dan iig een deel weer opnieuw erop zetten, maar moet er net zin in hebben want het is veel werk om advertenties opnieuw te plaatsen vind ik := Dat helpt hier wel vaak ook met weer nieuwe kopers krijgen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70848
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 10:12

HorsePassion schreef:
Ik had een vliegendeken erop gezet. Ik zag er meerdere op staan dus had verwacht dat het oké was.
Nou nog geen 5 minuten en het werd al verwijderd. Ik begrijp niet dat de andere vliegendekens dan wel toegestaan worden :?

Ik vermoed dat erop getemd is of dat een moderator op Vinted het opviel toen ze het langs liep. Ze controleren dan niet alles maar alleen wanneer er een tem op komt.

Hier ligt de verkoop ook weer even stil al voegen mensen de advertenties nog wel toe aan favorieten. Ik heb de spullen al laag erop staan dus ik ben blij dat Vinted van 40 naar 30% is gegaan wat ik vervolgens dus nog steeds afwijs omdat het er al laag op staat. Alles onder de 5,- ga ik liever weggeven, inpakmateriaal en benzine is dan duurder dan dat het mij wat oplevert.

BloemBloem schreef:
Ik kreeg een waarschuwing, wist ik veel :+ had er een slowjuicer
opgezet die ik overigens nog "geboost" had ook. Mijn advertentie is nu weg ...

Wel stom dat ze je dan wel laten boosten :)

Dit heb ik ook een keer gehad, het zijn twee verschillende systemen hoorde ik toen van een moderator. De boost staat los van de tem/moderatorsysteem waardoor je een artikel wel kan boosten en ze het later kunnen verwijderen omdat het in hun ogen niet toegestaan is.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 10:19

Ze komen er natuurlijk ook pas op en bepaald moment achter dat het artikel niet geplaatst mag worden.
Alles dat je voor die tijd van het "aanvlaggen" doet, kan natuurlijk wel gewoon.

Ik denk dat het boosten an sich misschien wel een soort trigger kan zijn waarna artikelen even opvallen en er uit gepikt worden. Of je het geld van een boost terug kan krijgen weet ik niet. Er valt iets voor te zeggen. Maar er valt ook iets voor te zeggen dat je zelf het risico hebt genomen door iets te boosten dat nu eenmaal verboden is. Of je het nu wist of niet.

BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:03

pmarena schreef:
Ze komen er natuurlijk ook pas op en bepaald moment achter dat het artikel niet geplaatst mag worden.
Alles dat je voor die tijd van het "aanvlaggen" doet, kan natuurlijk wel gewoon.

Ik denk dat het boosten an sich misschien wel een soort trigger kan zijn waarna artikelen even opvallen en er uit gepikt worden. Of je het geld van een boost terug kan krijgen weet ik niet. Er valt iets voor te zeggen. Maar er valt ook iets voor te zeggen dat je zelf het risico hebt genomen door iets te boosten dat nu eenmaal verboden is. Of je het nu wist of niet.


Dat is precies de reden dat ik het laat :) en laten we wel zijn, van € 1,66 ga ik niet
rijk worden :))

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 12:21

Nouja misschien had je er net het winnende lootje van gekocht ergens :P

zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:10

Zo irritant, heb we wat zomerkleding op gezet. Tijdens het fotograferen goed nagelopen en wat kleine vlekjes gevonden. Netjes in de advertentie gezet, foto erbij. Iemand koopt een bundel waarbij ik een bericht stuur met de vraag of de koper wel heeft gezien dat het artikel een vlekje bevat. Nu al 3 dagen geen reactie. Ga het morgen toch maar verzenden, want anders ligt het aan mij en krijg ik een slechte recensie, maar de koper is tussendoor wel al een paar keer online geweest. Kleine moeite om even te reageren.
Vlekje stelt niet zo veel voor, maar ik wil er geen gezeur van hebben.
Afbeelding

BigOne
Berichten: 38687
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:11

Zolang jij dit vermeld kan ze er achteraf niets mee.

Eleentje
Berichten: 235
Geregistreerd: 02-11-13

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:19

Hier een pakket ontvangen dat dubbel gelabeld is. Met mijn naam, en met die van iemand anders. Het lijkt erop of Mondial het label met mijn naam er later op heeft geplakt. Binnen inzit het briefje en daar op staat dezelfde naam als op het label staat.
Verkoopster is boos, zegt dit niet verstuurd te hebben, en wil mij wel dit pakket wat dus niet van haar komt laten terug sturen op mijn kosten.
Iemand ervaring hier mee?
Ik probeer Vinted te bereiken, maar de enige manier waarop dat lukte was via dat er iets mis gegaan zou zijn met de betaling dus daarbij het verhaal en foto’s gedeeld.

BigOne
Berichten: 38687
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:24

Iets wat jij dus niet hebt gekocht?

Eleentje
Berichten: 235
Geregistreerd: 02-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:28

BigOne schreef:
Iets wat jij dus niet hebt gekocht?

Klopt, niet gekocht het ging om een trui en ik ontving handschoenen.
De verkoopster zegt dit niet verstuurd te hebben, maar wil wel dat is de handschoenen naar haar stuur.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70848
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:47

Eleentje schreef:
Hier een pakket ontvangen dat dubbel gelabeld is. Met mijn naam, en met die van iemand anders. Het lijkt erop of Mondial het label met mijn naam er later op heeft geplakt. Binnen inzit het briefje en daar op staat dezelfde naam als op het label staat.
Verkoopster is boos, zegt dit niet verstuurd te hebben, en wil mij wel dit pakket wat dus niet van haar komt laten terug sturen op mijn kosten.
Iemand ervaring hier mee?
Ik probeer Vinted te bereiken, maar de enige manier waarop dat lukte was via dat er iets mis gegaan zou zijn met de betaling dus daarbij het verhaal en foto’s gedeeld.

Ik zou niks naar de verkoper sturen, helemaal niet als zij het volgens haar zeggen niet naar jou heeft gestuurd. Vinted zou het verder op moeten pakken en waarschijnlijk krijg jij het geld terug en wordt de koop geannuleerd en keert vinted datzelfde bedrag ook uit naar de verkoper wanneer het juiste pakket inderdaad zoek is geraakt bij de post. Hier kan even tijd overheen gaan omdat ze een intern zoektocht gaan beginnen naar het juiste pakket. Hier ook eens gehad en beide partijen kregen het bedrag uitbetaald wegens fout door de postbedrijf.

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 19:26

Ik denk dat 1 van haar kopers de doos hergebruikt heeft. Zit jij op een aankoop te wachten?

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 20:37

Eleentje schreef:
BigOne schreef:
Iets wat jij dus niet hebt gekocht?

Klopt, niet gekocht het ging om een trui en ik ontving handschoenen.
De verkoopster zegt dit niet verstuurd te hebben, maar wil wel dat is de handschoenen naar haar stuur.

Je hebt de trui wel bij haar gekocht of niet?

Wat moet zij dan met de handschoenen? Die heeft zij aan een ander verkocht en is per ongeluk bij jou terecht gekomen of heeft zij niets te maken met die handschoenen?

Hier is de kopersbescherming voor.
Dan geef jij aan dat je het verkeerde artikel hebt ontvangen.

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 22:26

Ik heb iets voor 3 euro erop gezet, nieuw product, kaartje er nog aan.. Gaat er iemand 2,50 bieden. :')

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 22:29

Vandaag heel veel nieuwe dingen geüpload, en ook al weer veel verkocht. Morgen een rondje langs de pakketpunten :')

Oh en ik moet nieuwe ductape hebben :')