Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:11

Danseresje schreef:
Het lag misschien niet alleen aan de stem van Asscher....

Het lag zelfs helemaal niet aan de stem van Asscher.

Citaat:
Maar hoe bizar is het dat hij samen met Marijnissen die motie heeft ingediend en dan zelf te laat is voor zijn stem..... Dat vind ik echt bizar

Bizar wel, maar als je wilt dat er andere uitkomsten komen dan moet je niet kijken naar zo'n incident, maar naar de stemmen die zijn uitgebracht tegen het voorstel. Het was suf en dom, maar het is niet het belangrijkste hier.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:21

Asscher was ook één van de eersten die moest stemmen, aangezien het op alfabetische volgorde gaat. Zijn verloren gegaande stem was net geweest toen ik de livestream aanzette. Zat mezelf echt in verwarring af te vragen wat er nu weer aan de hand was met zijn expliciete 'ik ben voor' voor de microfoon.

Edit:
Whaaa, ik was nog niet klaar.
Echt hoopvol dat nieuws hier over die klas waar een groot deel van de leerlingen voor de zorg wil kiezen! Word ik toch weer een beetje blij.
De uitstroom van medewerkers in de zorg is idd gigantisch helaas en de vergrijzing is nog niet op zijn top, waardoor de behoefte aan zorgverleners alleen nog maar zal groeien. Het gaat overigens, wat mij betreft, niet alleen om waardering in salaris, maar ook om innovatie om het werk makkelijker en zinvoller te maken (dat kost in eerste instantie geld, maar dat kan deels weer terug worden verdiend) en om inspraak. Nog steeds hebben artsen veel meer invloed dan verpleegkundigen binnen instellingen.

Over zorgverzekeraars moeten we het maar niet hebben. Die zijn tnt niet erg gul om extra gemaakte kosten van instellingen te vergoeden. Het lijkt mij niet verstandig om hun macht verder te vergroten, maar wie ben ik?

En toch.. wat ben ik ook in deze ingewikkelde tijd blij om in Nederland te wonen. Ik sprak vandaag iemand die uit India komt en daar oa nog ouders heeft wonen. Wat een drama is het daar.

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:26

Mijn moeder is net afgevoerd naar het ziekenhuis... Is gevallen in de badkamer kon niet meer opstaan.
Had 40 graden koorts maar ze denken dat het van haar knie af kwam.
Vader mocht niet mee....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:33

purny schreef:
Mijn moeder is net afgevoerd naar het ziekenhuis... Is gevallen in de badkamer kon niet meer opstaan.
Vader mocht niet mee....

Sterkte Purny!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:36

purny schreef:
Vader mocht niet mee....

Veel sterkte !
Hoop dat het allemaal meevalt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:37

Sterkte.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:37

Sterkte.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:56

Ohjee Purny, wat een gedoe...
Sterkte :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:57

Dank jullie wel allemaal

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:13

Sterkte Purny! Met mijn schoonmoeder gaat het wonderwel goed. Ze hebben haar toch geopereerd onder een lichte verdoving en ruggeprik en een pen in haar bovenbeen gezet. Gisteren geopereerd en vandaag moet ze proberen te lopen. Ouwe taaie!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:04

Pfffff sterkte Purny!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:12

sterkte Purny!

Ik heb net even gekeken, op de MBO vestiging waar ik werk zijn er ruim 1000 studenten die Zorg opleidingen doen, waarvan 426 eerstejaars. Totaal aantal studenten bij ons is 8000, verdeeld over 17 teams en 2500 opleidingen in alle richtingen die je maar kan bedenken. Best veel die de Zorg in gaan dus.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:21

Nu maar wachten op uitslag corona test en hoe het verder moet gaan

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:23

Sterkte Purny.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:30

Sterkte Purny!

Ik ben benieuwd wat de argumenten zijn van de partijen die tegen dat voorstel gestemd hebben, is dat nog ergens terug te vinden?

Over die vrije artsenkeuze.. dat is nu toch eigenlijk ook al? Van sommige artsen krijg je 100% vergoed, en van anderen maar een gedeelte.. wat wordt er dan anders?

En vwb de anderhalve meter voor latrelaties etc... ik heb nog nérgens meegemaakt dat er moeilijk over gedaan wordt... Ik denk dat sommige mensen er een groter probleem van maken dan dat het is? Volgens mij kun je er zelf heel veel mee doen..
Singles kunnen prima op een first date, wie gaat er controleren of je samenwoont dan? Het is aan mij in ieder geval nog nooit gevraagd... Ik heb in al die maanden misschien 1x ergens een boa gezien toen ik na het sporten met een vriendinnetje stond te praten.. ze stopten niet eens... Niemand heeft aan mijn ouders gevraagd of ze visite krijgen ja of nee, of heeft aangebeld om te kijken wie er binnen zijn... Je kunt imo best wel wat met de regels die er nu zijn?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:34

het zou teveel administratie hebben Cer.

En w.b. de vrije artsenkeuze: die discussie loopt al heel lang en is tot nu toe niet door de kamer gekomen. Ik hoop oprecht dat dat ook zo blijft.
Cer, op dit moment wordt, afhankelijk van je polis, psychologische zorg volledig vergoed, ook zonder contract van de zorgverzekering. Alleen bij een naturapolis is dat anders.
Straks krijg je dus niks meer als je bij niet-gecontracteerde zorgverzekeraars langs gaat. En zorgverzekeraars stellen bizarre eisen aan een behandelaar, soms ook onrealistische eisen. Ik zie juist dat steeds meer behandelaren zich gaan afzetten tegen de zorgverzekeraar en geen contract meer afsluiten. Een gezonde ontwikkeling om onder de wurgcontracten uit te komen. Met deze regeling doe je dat volledig de das om en kun je niet meer anders als behandelaar als je wil overleven.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:06

Sterkte Purny, hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben wat er aan de hand is.

Goed nieuws Nynke!
Mijn oma is op haar 89e nog geopereerd aan gebroken heup.
Toen ze bijkwam had ze meer last van de kalknagel die ze er tijdens operatie maar even afgehaald hadden dan van de operatie wond en nieuwe heup.
Volgens mij stond ze de dag erop al naast het bed met haar kunstheup. Ze heeft nog een jaar of vijf plezier van haar nieuwe heup gehad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:11

Och Purny , wat erg. Heb je net een beetje je weg gevonden in deze Corona zooi en word je moeder ziek. Maar hopen dat het een blaasontsteking of iets dergelijks is en ze snel weer opknapt, sterkte meid.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:22

secricible schreef:
het zou teveel administratie hebben Cer.

Het meer belonen van zorgmedewerkers, dat voorstel... Meen je dat??

Citaat:
En w.b. de vrije artsenkeuze: die discussie loopt al heel lang en is tot nu toe niet door de kamer gekomen. Ik hoop oprecht dat dat ook zo blijft.
Cer, op dit moment wordt, afhankelijk van je polis, psychologische zorg volledig vergoed, ook zonder contract van de zorgverzekering. Alleen bij een naturapolis is dat anders.
Straks krijg je dus niks meer als je bij niet-gecontracteerde zorgverzekeraars langs gaat. En zorgverzekeraars stellen bizarre eisen aan een behandelaar, soms ook onrealistische eisen. Ik zie juist dat steeds meer behandelaren zich gaan afzetten tegen de zorgverzekeraar en geen contract meer afsluiten. Een gezonde ontwikkeling om onder de wurgcontracten uit te komen. Met deze regeling doe je dat volledig de das om en kun je niet meer anders als behandelaar als je wil overleven.

Ah zo, thanks voor de uitleg :j

Soms vind ik dingen een beetje complex. Ik ben nog uit de tijd van het Ziekenfonds, kon je gewoon overal heen zeg maar... sinds dat veranderd is, kon ik over het algemeen nog wel overal heen omdat de meeste zorgverleners contracten hadden met mijn verzekeraar... Maar straks kan het eventueel dus nog weer anders worden.. :|

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:26

Astorga schreef:
sureido schreef:

Mag wel hoor, maar met 1.5 m. Alleen de horeca gaat daar wel overal anders mee om.

Heeft iemand daar al ervaring mee, uit eten gaan met niet-huisgenoten? Hoe gaan restaurants daar mee om?
Ik voel nl niet echt de behoefte om alleen uit eten te gaan.

Ik ben uit eten geweest met mijn man en een bevriend stel.
Bij het reserveren (digitaal) werd gevraagd of wij tot dezelfde huishouding behoorden? Met nee beantwoord.
In het restaurant waren minder tafels. Dus meer ruimte/afstand.
Wij hadden een ronde tafel, waar normaal 6 mensen kunnen zitten.
Ik vond het fijn, lekker veel ruimte aan tafel ;)
Ik zag ook een ronde tafel voor 6, waar 3 jonge mannen aan zaten (duidelijk geen broers).
Bediening had mondkapjes en handschoentjes aan.

Gisteren bij een strandtent gegeten.
Daar zag ik ook verschillende stellen met elkaar aan tafel zitten.
Ook hier: minder tafels, dus meer ruimte en wat meer scheidingen tussen de verschillende tafels.

Ik ben nu meerdere keren uit eten geweest (wij hebben nu vakantie) en tot nu toe is het goed bevallen. Ik ben er blij mee. :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:43

Cer schreef:
Sterkte Purny!

Ik ben benieuwd wat de argumenten zijn van de partijen die tegen dat voorstel gestemd hebben, is dat nog ergens terug te vinden?

Over die vrije artsenkeuze.. dat is nu toch eigenlijk ook al? Van sommige artsen krijg je 100% vergoed, en van anderen maar een gedeelte.. wat wordt er dan anders?

En vwb de anderhalve meter voor latrelaties etc... ik heb nog nérgens meegemaakt dat er moeilijk over gedaan wordt... Ik denk dat sommige mensen er een groter probleem van maken dan dat het is? Volgens mij kun je er zelf heel veel mee doen..
Singles kunnen prima op een first date, wie gaat er controleren of je samenwoont dan? Het is aan mij in ieder geval nog nooit gevraagd... Ik heb in al die maanden misschien 1x ergens een boa gezien toen ik na het sporten met een vriendinnetje stond te praten.. ze stopten niet eens... Niemand heeft aan mijn ouders gevraagd of ze visite krijgen ja of nee, of heeft aangebeld om te kijken wie er binnen zijn... Je kunt imo best wel wat met de regels die er nu zijn?

Ik vind het vreemd dat ondanks vele versoepelingen dus sommige regels blijven staan. Bijv. Het gedeelte in de auto.
Wij mogen dus (waarschijnlijk, wordt dat gezegd) wel allemaal naar school per 1 juli . Maar we mogen met 3 collega’s niet carpoolen naar het werk. En ik snap dat docenten wel afstand moeten houden maar ons gebouw is te klein als alle leerlingen aanwezig zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:55

Het gedeelte in de auto snap ik weer wel... dat is een heel kleine ruimte die niet ventileert (of je moet een cabrio hebben).. dus als je daar drie mensen uit een verschillend gezin gaat stoppen is de kans groot dat iemand iemand besmet (omdat ze nog niet zeker lijken te weten dat iemand die geen symptomen heeft, níet kan verspreiden)

maar als jij met twee mensen in 1 auto zit, acht ik de kans klein dat je daar een boete voor krijgt (en als je diagonaal zit, mag het gewoon, meen ik?)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:56

Cer schreef:
Het gedeelte in de auto snap ik weer wel... dat is een heel kleine ruimte die niet ventileert (of je moet een cabrio hebben).. dus als je daar drie mensen uit een verschillend gezin gaat stoppen is de kans groot dat iemand iemand besmet (omdat ze nog niet zeker lijken te weten dat iemand die geen symptomen heeft, níet kan verspreiden)

maar als jij met twee mensen in 1 auto zit, acht ik de kans klein dat je daar een boete voor krijgt (en als je diagonaal zit, mag het gewoon, meen ik?)

Tja.. wij kennen dus nu wel iemand die daar een bekeuring voor heeft gekregen. Een aantekening op je strafblad zit ik niet op te wachten. Dus wij rijden nu met 10 auto’s achter elkaar s morgens.
Ik snap niet zo goed waarom dan een mondkapje niet ingevoerd kan worden. Dat doen landen om ons heen ook.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:59

Zaten er twee of drie mensen in die auto?

En, dat vind ik altijd interessant ( :+ ) gingen ze volle bakken in discussie met de BOA/Agent of werkten ze mee?
Overigens, hoe concluderen ze dan dat je niet uit hetzelfde huis woont..
"Woont u op hetzelfde adres?" - "ja"
...nou ja, liegen tegen een agent mag niet, dus dat is niet aan te raden natuurlijk...
Ik ben daar echt wel benieuwd naar want ik kom al nooit BOA's tegen, zelden maar agenten en ken verder ook (nog) niemand die ergens een boete voor gehad heeft..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:07

Cer schreef:
Zaten er twee of drie mensen in die auto?

En, dat vind ik altijd interessant ( :+ ) gingen ze volle bakken in discussie met de BOA/Agent of werkten ze mee?
Overigens, hoe concluderen ze dan dat je niet uit hetzelfde huis woont..
"Woont u op hetzelfde adres?" - "ja"
...nou ja, liegen tegen een agent mag niet, dus dat is niet aan te raden natuurlijk...
Ik ben daar echt wel benieuwd naar want ik kom al nooit BOA's tegen, zelden maar agenten en ken verder ook (nog) niemand die ergens een boete voor gehad heeft..

3 2 mag :) mag maar ze reden in een verkeerscontrole. Of ze een discussie zijn aangegaan weet ik niet.