tienus63 schreef:Het is vandaag ontzettend druk met kleine en/of privévliegtuigen.
Veel vluchten voor landmeetkunde, kaarten ik to date houden, maar schijnbaar wordt er ook gesproken over sluiting van het luchtruim.
Sommige bedrijven houden daar blijkbaar ernstig rekening mee.
bron bericht Facebook pagina Groningen Eelde AirPort
[ [url=m/xq5MNO.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://www.facebook.com/19065470429591 ... 33480/?d=n
Ik denk dat je die sluiting moet zien als een sluiting voor dit soort kleine vliegtuigjes... Maar ik weet het fijne er niet van.
En dat lijkt me terecht, het is geen noodzakelijke verplaatsing. Het zorgt toch voor een zekere concentratie van mensen uit verschillende hoeken naar één plaats (vliegveld).
Wat eerder in dit topic ook werd besproken waren bijvoorbeeld de buitenritten. Niet die vanuit huis, maar die waarbij je eerst met de trailer de weg op gaat.
Ik denk dat het goed is om dit zoveel mogelijk terug te dringen, omdat het een 'ja maar zij' beweging op gaat wekken. Wat dus ten koste gaat van de geldende maatregelen. En resulteert in een niet meer zo intelligente lockdown. En ik denk dat we deze week wel op een kritiek punt komen.
De opnames lijken terug te lopen, er lijkt weer wat lucht te komen op de IC's. Maar de maatregelen gelden nog steeds. Ik vermoed zomaar dat er wat mensen gaat zijn die het wel mooi vind geweest, helemaal in combinatie met het paasweekend.