Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:51

tienus63 schreef:
Het is vandaag ontzettend druk met kleine en/of privévliegtuigen.
Veel vluchten voor landmeetkunde, kaarten ik to date houden, maar schijnbaar wordt er ook gesproken over sluiting van het luchtruim.
Sommige bedrijven houden daar blijkbaar ernstig rekening mee.

bron bericht Facebook pagina Groningen Eelde AirPort
[ [url=m/xq5MNO.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://www.facebook.com/19065470429591 ... 33480/?d=n

Ik denk dat je die sluiting moet zien als een sluiting voor dit soort kleine vliegtuigjes... Maar ik weet het fijne er niet van.

En dat lijkt me terecht, het is geen noodzakelijke verplaatsing. Het zorgt toch voor een zekere concentratie van mensen uit verschillende hoeken naar één plaats (vliegveld).

Wat eerder in dit topic ook werd besproken waren bijvoorbeeld de buitenritten. Niet die vanuit huis, maar die waarbij je eerst met de trailer de weg op gaat.

Ik denk dat het goed is om dit zoveel mogelijk terug te dringen, omdat het een 'ja maar zij' beweging op gaat wekken. Wat dus ten koste gaat van de geldende maatregelen. En resulteert in een niet meer zo intelligente lockdown. En ik denk dat we deze week wel op een kritiek punt komen.
De opnames lijken terug te lopen, er lijkt weer wat lucht te komen op de IC's. Maar de maatregelen gelden nog steeds. Ik vermoed zomaar dat er wat mensen gaat zijn die het wel mooi vind geweest, helemaal in combinatie met het paasweekend.

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:54

Ff buurvrouw spam: yes! Ze gaat zo goed dat ze morgen naar huis mag. Binnen 3 weken (of zo. Kort in ieder geval) van op de buik beademd op de ic via verpleeghuis naar huis!!! Blij blij blij. Wij buren gaan een “feestje” bouwen als ze thuiskomt. Allemaal op straat staan juichen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:56

Super nieuws Rien.
Dat kun jij wel even gebruiken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:57

Controle is wel verhoogd. Ik zag vanmiddag zelfs een politiemotor bij ons op het zandpad!
Maar denk dat hij na uitrijden dat niet nog een keer weer doet. Vol met gaten !

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:58

rien10 schreef:
Ff buurvrouw spam: yes! Ze gaat zo goed dat ze morgen naar huis mag. Binnen 3 weken (of zo. Kort in ieder geval) van op de buik beademd op de ic via verpleeghuis naar huis!!! Blij blij blij. Wij buren gaan een “feestje” bouwen als ze thuiskomt. Allemaal op straat staan juichen.

Aaaah wat super fijn!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:58

tienus63 schreef:
Super nieuws Rien.
Dat kun jij wel even gebruiken.

Lief <3 <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:01

rien10 schreef:

Wat een super fijn bericht *\o/*
En wat een lief gebaar dat jullie dat als buren gaan doen als ze thuis komt.
Dit moet voor jouw even een lichtpuntje zijn in alle ellende

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:09

Boodschappen bij andere supermarkt.. Geen desifectie , muntje gebruiken veen verplichte winkel wagen meerdere samen winkelen.

Daarna kinderen die over de winkelwagen klimmen en niet aan de kant gingen zelfs vroegen of ze het wagentje een mochten doen

Kom ik bij de cafetaria mijn al online bestelde eten ophalen. Best veel lui die een ijsje komen halen.en het op de terras op eten waar maar 2 tafels staan.

Het gaat dus overal anders dorp verder ten minste nu wel.

Maakt mij verder niks uit maar valt wel op dat iedereen anders reageert

Eerst wou ik geen eten afhalen maar allemaal handschoenen aan ect nam de gok maar dat er niet een hoest boven het eten
Laatst bijgewerkt door Christiene op 05-04-20 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:10

Sassii schreef:
Duitsland gaat strengere regels invoeren voor verkeer vanuit Nederland.
https://www.oldambtnu.nl/2020/04/05/bnr ... dag-dicht/

Nee, Seehofer (minister van binnenlandse zaken) heeft een voorstel gedaan en er wordt morgen over gedebatteerd. Er staat nog helemaal niets vast. De berichtgeving is een beetje gek:
- Der Spiegel heeft uit bronnen vernomen dat er morgen gedebatteerd gaat worden over het sluiten van de grenzen
- BNR meldt dat Seehofer met Der Spiegel heeft gesproken
- Oldambtnu/RTV Noord melden dat de grenzen dichtgaan

De volgende nieuwspagina meldt vast dat je een visum moet aanvragen om de grens over te mogen :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:11

Destination schreef:
Sassii schreef:
Duitsland gaat strengere regels invoeren voor verkeer vanuit Nederland.
https://www.oldambtnu.nl/2020/04/05/bnr ... dag-dicht/

Nee, Seehofer (minister van binnenlandse zaken) heeft een voorstel gedaan en er wordt morgen over gedebatteerd. Er staat nog helemaal niets vast. De berichtgeving is een beetje gek:
- Der Spiegel heeft uit bronnen vernomen dat er morgen gedebatteerd gaat worden over het sluiten van de grenzen
- BNR meldt dat Seehofer met Der Spiegel heeft gesproken
- Oldambtnu/RTV Noord melden dat de grenzen dichtgaan

De volgende nieuwspagina meldt vast dat je een visum moet aanvragen om de grens over te mogen :=

:') Dit gebruik ik morgen als instap voor m’n lessen denk ik.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:12

...
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:20

Misschien wel beter.. zag al filmpje van boot Texel met een gast die alle Duitsers aansprak op de boot... Misschien hebben die gewoon een huis daar en waren het geen dyhard toeristen ... maar die komen ook gewoon

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:22

Dat is hier in Spanje dus ook gewoon verboden. Je blijft op het adres waar je ingeschreven staat. Punt. Grote controles nu, want iedereen heeft vakantie, bij de toegangswegen naar de kustplaatsen. Je komt er gewoon niet meer in.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:24

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:24

MoniqueT schreef:
Dat is hier in Spanje dus ook gewoon verboden. Je blijft op het adres waar je ingeschreven staat. Punt. Grote controles nu, want iedereen heeft vakantie, bij de toegangswegen naar de kustplaatsen. Je komt er gewoon niet meer in.

mijn moeders vriendin woont een uur van malaga af en stuurde al fotos van het leger wat overal stond, die zei precies hetzelfde als jij

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:25

Aan onze belgische kust zijn al de hele week strenge controles op 2e verblijvers.
Die komen er ook niet in.
De burgemeesters hebben ook al veel aanvragen gekregen om hun 2e adres nog snel te laten wijzigen in hun woonplaats. Ook dat feestje gaat niet door. Helaas :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:27

Christiene schreef:
Boodschappen bij andere supermarkt.. Geen desifectie , muntje gebruiken veen verplichte winkel wagen meerdere samen winkelen.

Daarna kinderen die over de winkelwagen klimmen en niet aan de kant gingen zelfs vroegen of ze het wagentje een mochten doen

Kom ik bij de cafetaria mijn al online bestelde eten ophalen. Best veel lui die een ijsje komen halen.en het op de terras op eten waar maar 2 tafels staan.

Het gaat dus overal anders dorp verder ten minste nu wel.

Maakt mij verder niks uit maar valt wel op dat iedereen anders reageert

Eerst wou ik geen eten afhalen maar allemaal handschoenen aan ect nam de gok maar dat er niet een hoest boven het eten

Anderhalve week geleden ik naar de Action in naburige Friese plaats (ik woon net over de grens in Groningen), het personeel hield zich keurig aan de regels. En ik kennelijk...
Voor de rest was men daar vooral met zichzelf bezig. Die Friese plaats kennende besloten niet weer daar heen te gaan.

Moest ik deze week weer naar de Action. Toen in een dorpje in Groningen gegaan. Waar zowel het personeel als het winkelende volk zich keurig aan de regels hield en zich excuseerde en gewoon snel deed waar het voor kwam.

Het maakt écht verschil per plek hoor.
Overigens zat het 'm niet in tijd, mijn buurvrouw ging gisteren naar de eerstgenoemde Action en werd ook gillend gek daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:31

Het is hier vandaag echt idioot druk met motoren. Ik hoor ze de hele dag over de wegen razen hier rondom mijn huis. En het was zo lekker rustig de afgelopen weken :\

Dat lijkt me wel een extra risico in het verkeer. Ik heb eens gegoogled, maar in weekenden in april zijn er veel meer ongelukken met motoren dan de rest van het jaar, dat geeft extra belasting van de zorg dan. Ze hadden misschien beter ook kunnen oproepen om niet massaal de motor te pakken.
https://www.ad.nl/binnenland/extreem-ve ... ~aa18e43e/

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:35

Marie_Anne schreef:
Het is hier vandaag echt idioot druk met motoren. Ik hoor ze de hele dag over de wegen razen hier rondom mijn huis. En het was zo lekker rustig de afgelopen weken :

Dat lijkt me wel een extra risico in het verkeer. Ik heb eens gegoogled, maar in weekenden in april zijn er veel meer ongelukken met motoren dan de rest van het jaar, dat geeft extra belasting van de zorg dan. Ze hadden misschien beter ook kunnen oproepen om niet massaal de motor te pakken.
https://www.ad.nl/binnenland/extreem-ve ... ~aa18e43e/

Dat heeft te maken dat de mooi weer rijders weer van stal komen... ;)
Met het reguliere andere verkeer geeft dat inderdaad nog wel eens wat ongevallen. Het is tweeledig, de mooi-weer rijders moeten weer even wennen, maar nog meer moeten de automobilisten weer wennen aan de motorrijders.

Er vanuit gaande dat ook in het weekend de auto's meer thuis staan, zal het misschien juist schelen ten op zichte van andere jaren.

Wat me zelf wel opviel afgelopen week is dat men massaal vergeet hoe het autorijden ook alweer werkt. Ik wacht keurig op een vrouw die van rechts komt. Gaat ze lopen gebaren dat ik voor moet gaan. Dit gebeurde eerder deze week ook al... En een taximeneer vond het nodig om mij zodanig te blokkeren dat ik niet meer uit mijn parkeervak kon komen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:36

Toen ik vanmiddag in de zon in de tuin zat, was het ook abnormaal druk met motorrijders. Je hoorde ze snel optrekken en langsrazen.
De ANWBverkeer heeft een oproep gedaan om thuis te blijven en niet onnodig risico's op te zoeken las ik op twitter.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:40

Ik kijk mijn ogen uit op Facebook, al die natuurfoto´s, mensen die ritjes maken (auto, paard, motor, fiets) ... dat voelt voor ons nu echt vreemd. Ter vergelijking (en ik weet niet wat het beste is hoor, geen oordeel, alleen verbazing!)

Morgen wel groepsles Spaans, voor het eerst in zes jaar, beetje bijspijkeren/ophalen en lekker kletsen. Acht keer anderhalf uur voor 49,50 euro, die kon ik niet laten lopen. En les van mijn eigen leraar van toen, hartstikke gezellige kerel. Zin in!

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:42

Het is echt prachtig weer en het viel mij op dat de aanrij route naar Scheveningen echt rustig was (a12). Normaal staat dat bij mooi weer echt vanaf leidschendam al in de file... alleen veel fietsers, maar goed, die fietsen er normaal met mooi weer ook..

In de super wel een onhandig moment met een jonge medewerkster met “hou 1,5 meter afstand” op haar rug die zelf de hele boel stond te blokkeren en haar collega aansprak op t feit dat hij niet doorwerkte, maar ja hij kon nergens veilig bij door haar :')

Ik vind ook dat mensen met een erf, grote tuin of groot balkon, of die 7x per dag ineens de hond gaan uitlaten, niet té hard moeten roepen dat iedereen binnen moet blijven :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:49

Daar gaat het mij ook niet om hoor. Ik gun het iedereen van harte, het lijken alleen gewoon twee heel verschillende werelden nu. Ik zou dolgraag een mooie rit door de natuur maken nu, het is hier zó mooi, zeker na een paar weken regen. De natuur ontploft gewoon. Maar ook dat mag dus niet, zelfs niet als je in de auto blijft. Ik ben gewoon jaloers :-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:50

Waar ik me over verbaasde, dagdienst vandaag dus om 7.15 op de fiets. Nu is normaal al weinig verkeer op de weg op zondag ochtend. Nu kon ik alleen de vogels horen. Ben totaal maar 4 auto's tegen gekomen terwijl de weg voor mijn werk echt wel een drukke doorgaande weg is doorgaans. Hele maffe ervaring, maar toch ook wel genieten. Als je zo buiten in het zonnetje fietst of wandelt vergeet je bijna even dat het zo'n rare tijd is nu.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:54

MoniqueT schreef:
Daar gaat het mij ook niet om hoor. Ik gun het iedereen van harte, het lijken alleen gewoon twee heel verschillende werelden nu. Ik zou dolgraag een mooie rit door de natuur maken nu, het is hier zó mooi, zeker na een paar weken regen. De natuur ontploft gewoon. Maar ook dat mag dus niet, zelfs niet als je in de auto blijft. Ik ben gewoon jaloers :-)

Na 3 weken lockdown bij jullie kan ik me dat ook wel voorstellen dat je dat hebt.