[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:29

Fijn dat het achter de rug is. Beterschap met je herstel!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:43

Oei, pijnstilling vergeten, dat is wel erg banketstaaf |o
Heel veel sterkte met het herstel, èn gefeliciteerd met deze mijlpaal! Y)(^)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:57

Iig geslaagde operatie *\o/*
Op naar een snel herstel en heel veel zorgeloze jaartjes kindervrij zijn :):)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:55

Gefeliciteerd met je geslaagde operatie. En sterkte met je herstel

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:24

Gefeliciteerd!

Ik heb nog steeds niks gehoord :(

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 21:47

Fijn dat de operatie is geslaagd, veel beterschap en ik hoop dat je snel weer op de been bent :)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:23

Dank je wel voor jullie lieve woorden en steun!

Luxorvalkje balen dat je nog niks gehoord hebt! De eerste keer werd ik binnen een paar weken geopereerd, helaas kreeg ik toen koorts voor de operatie en kon ik weer naar huis.
Dat was 1 april. Daarna heeft het dus tot gister geduurt doordat er niet meer geopereerd werd ivm covid.

Was gisteren trouwens weer op het nippertje. Ze tempte me op 37.9. Vanaf 38graden opereren ze niet.
Blijkbaar heb ik snel verhoging :=

Mijn buik doet het best goed. Kon niet plat liggen vannacht en de afstandsbediening van mijn bed kon ik niet vinden 8)7 Dus heb een dikke slaapzak bij het hoofdeinde gelegd met mijn kussen daarop. Tot 5u heb ik goed geslapen.

Ik heb erg veel pijn in mijn schouder en onderrug. Maar dat zijn toch al mijn zwakke plekken. Mijn rechterschouder moet ik sowieso al rekening mee houden in het dagelijks leven en door het gas dat ze in mijn buik hebben gepompt had de arts al verwacht dat ik daar mee af zou gaan zien.

De pijn in mijn buik valt me reuze mee, beetje zeurderig links. Rechts voel ik nauwelijks. Wel met pijnstillers.

Ik was alleen verbaast toen ik wakker werd... Ik had 3 wondjes in plaats van 2 >;)
Misschien maar beter dat mijn gynaecoloog van de gesprekken me niet zelf heeft geopereerd, want hij heeft me echt verkeerd voorgelicht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:56

Fijn dat je redelijk goed hebt kunnen slapen.
Op naar volledige genezing :)

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:28

Fijn dat je redelijk goed hebt kunnen slapen inderdaad, dat is belangrijk voor herstel!

Vervelend dat de gyneacoloog je niet goed voorgelicht heeft.
Wat betreft de wondjes; soms kan het tijdens een operatie natuurlijk zijn dat jij iets anders in elkaar zit dan ze ingeschat hadden. Dat er een extra wondje is zou ik niet per se heel raar vinden. Wel zou ik verwachten dat ze dat dan laten weten na de operatie. Althans, dat was bij mij zo gebeurd (voor een operatie aan wat anders).

Even heel wat anders. Was in gesprek met collega over z'n nieuwe baby kamer, dus ik vroeg wat hij allemaal had gehaald waarop hij een foto stuurde. Dus ik opsommen wat ik zag op de foto:
'oh ja en een box natuurlijk'
* denkt * oh nee dat is voor paarden
Eh
'ik bedoel een ledikant'

:')

Om één of andere rare reden wist ik 'commode' dan weer wel meteen te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:01

Ik weet nog toen ik na mijn operatie aan mijn arm weer op de kamer lag. En af en toe een druppeltje voelde lopen halverwege m'n arm.. "nee daar was niks gedaan". Blijkbaar toch wel gezien m'n litteken daar van 10 cm _O-

Sterkte met het herstel!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:03

idinn schreef:
Ik weet nog toen ik na mijn operatie aan mijn arm weer op de kamer lag. En af en toe een druppeltje voelde lopen halverwege m'n arm.. "nee daar was niks gedaan". Blijkbaar toch wel gezien m'n litteken daar van 10 cm _O-

Sterkte met het herstel!

Heuhhh hoe kunnen ze zoiets nou niet melden >;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:39

Hopelijk herstel je snel!

Ik heb het laatst nog met mijn vriend over sterilisatie gehad. Dat was een interessant gesprek :=

Zondag een vrijgezellenfeestje van een goede vriendin gehad. Kende vier van de veertien aanwezigen. Ik was de enige die geen moeder was/ niet zwanger was/niet hoopte zwanger te worden. Bijzondere ervaring, mijn eigen vriendengroep heeft een stuk minder moeders (to be) :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:48

Ik heb geluk met mijn vriendinnen, die willen ook geen kinderen. En de dames in de vriendengroep van mijn vriend die dat wel willen, daar heb ik ook echt meteen helemaal niks mee :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:27

Sintara.. ja geen idee.. het stond nergens vermeld en normaal lukt het ze zonder daar te rommelen schijnbaar :+

San, herkenbaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:41

Berdien schreef:
Hopelijk herstel je snel!

Ik heb het laatst nog met mijn vriend over sterilisatie gehad. Dat was een interessant gesprek :=

Zondag een vrijgezellenfeestje van een goede vriendin gehad. Kende vier van de veertien aanwezigen. Ik was de enige die geen moeder was/ niet zwanger was/niet hoopte zwanger te worden. Bijzondere ervaring, mijn eigen vriendengroep heeft een stuk minder moeders (to be) :))

Ik had ooit een vrijgezellenfeest met 2 zwangeren en op 3 na allemaal in de kinderen, nog nooit zoveel bevallingsverhalen op een dag gehoord -O-
De bruid en ik keer op keer, thank god dat wij die ellende niet hoeven meemaken, maar de boodschap kwam niet echt over :+

Enne, je vriend zag sterilisatie aan zijn kant niet zitten? :') :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:30

TheWelsh schreef:
Dank je wel voor jullie lieve woorden en steun!

Luxorvalkje balen dat je nog niks gehoord hebt! De eerste keer werd ik binnen een paar weken geopereerd, helaas kreeg ik toen koorts voor de operatie en kon ik weer naar huis.
Dat was 1 april. Daarna heeft het dus tot gister geduurt doordat er niet meer geopereerd werd ivm covid.

Was gisteren trouwens weer op het nippertje. Ze tempte me op 37.9. Vanaf 38graden opereren ze niet.
Blijkbaar heb ik snel verhoging :=

Mijn buik doet het best goed. Kon niet plat liggen vannacht en de afstandsbediening van mijn bed kon ik niet vinden 8)7 Dus heb een dikke slaapzak bij het hoofdeinde gelegd met mijn kussen daarop. Tot 5u heb ik goed geslapen.

Ik heb erg veel pijn in mijn schouder en onderrug. Maar dat zijn toch al mijn zwakke plekken. Mijn rechterschouder moet ik sowieso al rekening mee houden in het dagelijks leven en door het gas dat ze in mijn buik hebben gepompt had de arts al verwacht dat ik daar mee af zou gaan zien.

De pijn in mijn buik valt me reuze mee, beetje zeurderig links. Rechts voel ik nauwelijks. Wel met pijnstillers.

Ik was alleen verbaast toen ik wakker werd... Ik had 3 wondjes in plaats van 2 >;)
Misschien maar beter dat mijn gynaecoloog van de gesprekken me niet zelf heeft geopereerd, want hij heeft me echt verkeerd voorgelicht.

Balen dat je zo'n last hebt, hopelijk word het snel beter!
Heel veel sterkte en succes met het herstel :(:)

Er is toen tegen mij gezegd dat er voor clipjes plaatsen twee gaatjes nodig zijn, en voor het verwijderen van de eileiders drie gaatjes. Heel vreemd dat je dit niet is verteld, is toch iets wat je graag wil weten voor je onder het mes gaat. Ik geloof dat jouw zorgaanbieder niet zo'n ster is in communiceren.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:20

Nee ergens is hij er met zijn hoofd niet bij geweest in ons gesprek. Ben achteraf blij dat hij me niet heeft geopereerd :o

Berdien, ben benieuwd wat voor interessant gesprek je hebt gehad met je vriend.

Ik had een hele lieve verpleegkundige, maar ze zei ineens ; "Zo dus jouw man dacht, jij bent maar lekker de klos?! “
Uuuhh nee >;) Gek dat dat altijd gelijk gedacht wordt.

Mijn vriendinnen zijn allemaal ouder als ik en hebben dus gelukkig kinderen in de leeftijd van 15 tot 26 jaar. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:24

TheWelsh schreef:
Nee ergens is hij er met zijn hoofd niet bij geweest in ons gesprek. Ben achteraf blij dat hij me niet heeft geopereerd :o

Berdien, ben benieuwd wat voor interessant gesprek je hebt gehad met je vriend.

Ik had een hele lieve verpleegkundige, maar ze zei ineens ; "Zo dus jouw man dacht, jij bent maar lekker de klos?! “
Uuuhh nee >;) Gek dat dat altijd gelijk gedacht wordt.

Mijn vriendinnen zijn allemaal ouder als ik en hebben dus gelukkig kinderen in de leeftijd van 15 tot 26 jaar. :D

Ik denk eigenlijk dat dat komt omdat het 9 vd 10 keer de vrouw is die voor de anticonceptie zorgt :o.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:33

In dit geval eerder dat dat knipje bij mannen bijna lopende band werk is .. en bij vrouwen absoluut niet. Dus dan snap ik wel dat ze denkt dat je de klos bent :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:38

idinn schreef:
In dit geval eerder dat dat knipje bij mannen bijna lopende band werk is .. en bij vrouwen absoluut niet. Dus dan snap ik wel dat ze denkt dat je de klos bent :+

Oh ja, dat klinkt logischer :)).

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:43

Doet mij denken aan mijn biologieleraar op de middelbare school.
Tijdens het behandelen van seksuele voorlichting en alles daarbij adviseerde hij dat indien je als stel geen kinderen wilt het beste de man zich kan laten steriliseren gezien dat een veel minder ingrijpende operatie is en wij als vrouwen waarschijnlijk tegen die tijd genoeg hebben gedaan met of het nemen van anticonceptie of een of meerdere zwangerschappen hebben volbracht.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:20

Las dat de rechter in oktober een uitspraak gaat doen of anticonceptie gratis moet worden

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:27

Mijn vriend houdt er soms nogal interessante opvattingen op na :)) Aangezien het broedhok bij de vrouw zit, vindt hij het ook de verantwoordelijkheid van de vrouw om er voor te zorgen dat het leeg blijft. Tja. Tjaaa. Ik heb maar besloten om hier 'let's agree to disagree' toe te passen. Hij zou zich wellicht wel willen laten steriliseren, maar dat doet hij dan puur voor mij en niet omdat hij het zelf wil. Oftewel: 100% kans op gezeik := Dus dat doen we ook maar niet. Ik word over twee weken 34, als het goed is zijn ze vanaf je 35e wat makkelijker dus dan kijk ik nog wel een keer weer naar mijn eigen opties.

Bij dit vrijgezellenfeest was ik echt de enige die geen kinderen wilde. Ik heb me wel kostelijk vermaakt over al het kleine kinderdrama dat voorbij kwam. 'Nooit bij mij' is een verschrikkelijk opbeurende gedachte in zulke situaties. En als klap op de vuurpijl is één van de zwangere dames gisteren bevallen :oo Beetje vroeger dan gedacht, is nog wel even spannend. Hoop zorgen, ik geef het ze te doen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:59

Berdien schreef:
Mijn vriend houdt er soms nogal interessante opvattingen op na :)) Aangezien het broedhok bij de vrouw zit, vindt hij het ook de verantwoordelijkheid van de vrouw om er voor te zorgen dat het leeg blijft. Tja. Tjaaa. Ik heb maar besloten om hier 'let's agree to disagree' toe te passen. Hij zou zich wellicht wel willen laten steriliseren, maar dat doet hij dan puur voor mij en niet omdat hij het zelf wil. Oftewel: 100% kans op gezeik := Dus dat doen we ook maar niet. Ik word over twee weken 34, als het goed is zijn ze vanaf je 35e wat makkelijker dus dan kijk ik nog wel een keer weer naar mijn eigen opties.

Bij dit vrijgezellenfeest was ik echt de enige die geen kinderen wilde. Ik heb me wel kostelijk vermaakt over al het kleine kinderdrama dat voorbij kwam. 'Nooit bij mij' is een verschrikkelijk opbeurende gedachte in zulke situaties. En als klap op de vuurpijl is één van de zwangere dames gisteren bevallen :oo Beetje vroeger dan gedacht, is nog wel even spannend. Hoop zorgen, ik geef het ze te doen.

Je vriend vergeet even dat zonder zaadje het broedhok niet in gebruik genomen wordt? :')

Ik hoop echt dat mijn vrienden (zo lang mogelijk) kind vrij blijven. Ik weet dat 1 vriendin er minstens net zo’n hekel aan heeft als ik dus zit wel snor gelukkig

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:05

Zulke uitspraken vind ik echt erg 19e eeuws zeg. Mijn vriend heeft echt direct aangeboden de helft van mijn anticonceptie te betalen. Hij heeft er immers ook profijt van. ;)