Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CenturyJarig

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:56

Mooi gezegd!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:59

Jildau schreef:
Ik vind het altijd zo makkelijk om als je zelf nooit vliegt, anderen te beschuldigen dat ze wel willen vliegen. Dat als je zelf geen kinderen wil, anderen beschuldigen van wel kinderen krijgen. Dat als je zelf prima zonder vlees kunt leven, anderen beschuldigen van wel vlees eten.

Iedereen heeft andere dingen die hij / zij belangrijk vindt in het leven en het is wel heel gemakkelijk om dan de schuld naar iemand te schuiven die andere prioriteiten heeft dan jij hebt.

Dat ben ik helemaal met je eens.

Maar als een ander mij dan gaat vertellen dat vlees zeten zo verschrikkelijk is voor het milieu dan mag deze persoon die mening hebben. Maar als ze er mij dan mee lastig vallen maar zelf wel vliegen of meer dan 1 kind hebben (best netjes dat ik de mening geen kind niet eens heb :+ ) dan kunnen ze ook heel flauw reactie terug krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 12:01

Jildau schreef:
Ik vind het altijd zo makkelijk om als je zelf nooit vliegt, anderen te beschuldigen dat ze wel willen vliegen. Dat als je zelf geen kinderen wil, anderen beschuldigen van wel kinderen krijgen. Dat als je zelf prima zonder vlees kunt leven, anderen beschuldigen van wel vlees eten.

Iedereen heeft andere dingen die hij / zij belangrijk vindt in het leven en het is wel heel gemakkelijk om dan de schuld naar iemand te schuiven die andere prioriteiten heeft dan jij hebt.

Ik heb wel gevlogen, ik snap ook dat anderen willen vliegen om ergens lekker te ontspannen, of omdat ze familie willen bezoeken oid.

Feit blijft wel dat vliegen enorm vervuilend is en daar in de kosten van de tickets best rekening mee mag worden gehouden, imo :).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 12:07

Ik vind voedselverspilling ook lastig. Zeker die restaurants die aanbieden: eet deze hamburger van 2 kg en krijg hem gratis.

Dat lukt natuurlijk niemand maar de helft wordt weg gegooid..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 12:13

_San87_ schreef:
Jildau schreef:

Ik heb wel gevlogen, ik snap ook dat anderen willen vliegen om ergens lekker te ontspannen, of omdat ze familie willen bezoeken oid.

Feit blijft wel dat vliegen enorm vervuilend is en daar in de kosten van de tickets best rekening mee mag worden gehouden, imo :).

Opzich wel maar feit blijft ook dat een kind nog vele malen vervuilender is en je dan juist geld toe krijgt van de overheid.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 12:16

En nog erger vind ik het als mensen zeggen dat als je a doet je niet meer mee mag praten, zoals op de vorige pagina. Heeft niks met conservatieve bokt te maken dat dat een uo is, maar meer dat het nergens op slaat om jouw manier zoveel beter te vinden. Helemaal omdat je geen idee hebt wat die ander misschien juist wel niet doet en jij wel...

En zo conservatief is bokt niet :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 12:18

Ik vind vliegen en geen kinderen krijgen ook niet echt te vergelijken.

Wie gaat jouw vliegtuig besturen als we allemaal kinderen krijgen gaan laten, zodat we wel op vakantie kunnen? :P

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 12:52

sureido schreef:

Wie gaat jouw vliegtuig besturen als we allemaal kinderen krijgen gaan laten, zodat we wel op vakantie kunnen? :P

Als er minder kinderen worden geboren gaan er minder mensen vliegen en heb je minder piloten nodig en minder vervuiling. :D

Maar ik heb een nog meer unpopulair opinion want ik vind het hele milieuvervuiling / klimaat gedoe sowieso enorm overdreven. Ik denk dat de meeste maatregelen een druppel op een gloeiende plaat zijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 12:55

Ik vind dat kinderbijslag na het tweede kind afgeschaft moet worden. Het is tegenwoordig gewoon niet realistisch meer om meer dan twee kinderen te nemen en dat mag best ontmoedigt worden.

Daarnaast vind ik dat adoptie en pleegzorg meer gestimuleerd moeten worden...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:17

Jildau schreef:
sureido schreef:

Als er minder kinderen worden geboren gaan er minder mensen vliegen en heb je minder piloten nodig en minder vervuiling. :D

Maar ik heb een nog meer unpopulair opinion want ik vind het hele milieuvervuiling / klimaat gedoe sowieso enorm overdreven. Ik denk dat de meeste maatregelen een druppel op een gloeiende plaat zijn.

Eens
In ieder geval wat wij speldknop Nederland aan invloed hebben.
En verder In Azie enz nergens naar kijken.

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:23

DuoPenotti schreef:
Jildau schreef:

Eens
In ieder geval wat wij speldknop Nederland aan invloed hebben.
En verder In Azie enz nergens naar kijken.

[ [url=m/Q8FdqX.png]Afbeelding[/url] ]

Enerzijds wel, anderzijds vind ik wel dat je moet doen wat je kunt. €35 betalen voor een vlucht van Amsterdam naar Barcelona slaat imo nergens op, en ze mogen ook wat mij betreft de personen die veel vliegen wel extra belasten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:26

Vind ik ook, heb daar ook geen moeite mee.
Vliegen duurder ov goedkoper.

Maar ik denk toch dat wij Nederland amper invloed hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:28

Al is jouw bijdrage een druppel, als we het samen doen vormen die alsnog een bui.
België is kleiner dan NL, mag ik dan helemaal afhaken en denken "doei klimaat"?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:28

Jildau schreef:
sureido schreef:

Als er geen kinderen meer geboren worden, heb je straks niks meer en kan er sowieso niet gefunctioneerd worden uiteindelijk :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:30

Dat is pas goed voor de aarde. :))

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:31

Varekaj

Ja als we het samen met de wereld doen wel ja...maar dat is niet.

Nu ben ik geen groot vervuiler en let op dingen.
Maar geef toe meer voor de kosten, maar tegelijkertijd is het vaak ook goed voor het milieu.
Maar ik maak vast geen bokt vriendjes om te zeggen dat dat niet direct mijn eerste gedachte is bij veel dingen.

Zonnepanelen als voorbeeld, fijn voor het milieu, maar vooral voor de portemonnee.
En ik denk dat 8 van de 10 mensen ze daarom hebben.
Wel ben ik dan groot tegenstander ze van op weilanden te leggen. Weiland is bij mij natuur.
We hebben nog daken en parkeerplaatsen genoeg ze te leggen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:34

DuoPenotti schreef:
Varekaj

Ja als we het samen met de wereld doen wel ja...maar dat is niet.

Nu ben ik geen groot vervuiler en let op dingen.
Maar geef toe meer voor de kosten, maar tegelijkertijd is het vaak ook goed voor het milieu.
Maar ik maak vast geen bokt vriendjes om te zeggen dat dat niet direct mijn eerste gedachte is bij veel dingen.

Zonnepanelen als voorbeeld, fijn voor het milieu, maar vooral voor de portemonnee.
En ik denk dat 8 van de 10 mensen ze daarom hebben.
Wel ben ik dan groot tegenstander ze van op weilanden te leggen. Weiland is bij mij natuur.
We hebben nog daken en parkeerplaatsen genoeg ze te leggen.

Ik denk, dat als iedereen zo'n denkwijze heeft, we nooit en stap verder komen. Want als China denkt "maar Rusland doet niets, dus boeiend", wie zijn wij dan om daar commentaar op te hebben als klein landje?

En vergeet niet dat Nederland ontzettend dichtbevolkt is en het voor de aarde gewoon niet vol te houden is als we op deze manier doorgaan.

Captain schreef:

Zou inderdaad best goed zijn...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:35

Precies, daar zeg je het Nederland is dicht bevolkt.
Dáár zit ons pijnpunt.
En overal doen we wat aan...behalve... juist ja.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:37

sureido schreef:
Jildau schreef:

Als er geen kinderen meer geboren worden, heb je straks niks meer en kan er sowieso niet gefunctioneerd worden uiteindelijk :P

Als je puur en alleen kijkt naar wat goed is voor de aarde / klimaat / milieu is dat prima toch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:37

Hoe zie je dat dan voor je? Zoals in China vroeger?

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:40

Urbanus schreef:
Hoe zie je dat dan voor je? Zoals in China vroeger?

Ik stem voor :j

Ik stem voor omdat ik nu ook na de afschaffing zie dat veel mensen van mijn leeftijd daar ook maar 1 kind krijgen. Het zet zich als het ware voort maar dan zonder de restrictie wat betreft meerlingen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:42

Neeh, gewoon het fokken niet meer zo veel sponsoren en dat geld steken natuurbehoud en dat soort dingen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:42

Captain schreef:

Ik zou toch niet de laatste willen zijn :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:43

Niobe schreef:
Neeh, gewoon het fokken niet meer zo veel sponsoren en dat geld steken natuurbehoud en dat soort dingen.

Dit is denk ik het allerbelangrijkste. Plus dat als er minder kinderen geboren worden, de woningmarkt misschien ook eens verbeterd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 13:45

DuoPenotti schreef:
Precies, daar zeg je het Nederland is dicht bevolkt.
Dáár zit ons pijnpunt.
En overal doen we wat aan...behalve... juist ja.

Nou precies! De deuren blijven niet alleen open staan maar de rode loper ligt ook uit.