Beetje regen gehad vannacht. 13 mm. Gisteravond een lekkere plensbui en toen vannacht rond een uur of 4. Met twee knallen was het weer over. Regenton is weer vol.
Hier hebben we gisteren en vannacht vrij veel regen gehad. Wel gedoseerde buien en tussendoor een hoop gemiezer. de natuur doet het er goed op. De plantjes in de tuin lopen weer uit en er komt warempel een groene gloed over het gras.
De groene gloed is hier nog niet, maar als mijn waterput droog staat is het hier verdomd droog. Dus ik heb geduld, als de waterput zich weer langzaam vult, betekent dat dat het grondwaterpeil ook weer bijtrekt, dus dan komt het groene gras vanzelf wel weer een keer
Pepperrr
Geplaatst: 11-08-18 11:00
Voor maandag ochtend en middag wordt weer onweer voorspeld! Ben benieuwd
Niet helemaal on topic... Maar zo zien de bosbranden in Californië er vanaf 30.000 voet uit. Het licht in de verte is de zonsondergang. (foto kwam langs op Facebook)
Voor de natuur kan brand ook weer goed zijn volgens mij. Al is het in zo'n grote omvang natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Bizar hoe vuur prachtig/indrukwekkend kan zijn en aan de andere kant zo verschrikkelijk he. Eigenlijk ook met stormen zo.
Wij zitten nu in de Ardennen sinds vrijdag. Mooi weer alleen echt koude nachten van 9 gr. Vannacht daalt de temp niet en onze ervaring hier is dat we dan regen Krijgen (was voorgaande jaren ook altijd zo). Maar overdag warm, heerlijk. Jammer genoeg weinig mooie luchten.