Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:49

Poeh, als iets te mooi lijkt om waar te zijn? Het klinkt wel vreemd in ieder geval. Maar je kan langsgaan en de bon checken. Maar dan nog zou je denken dat hij meer zou vragen dan 900 euro.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:14

Ja is ook, maar in principe als hij ok is met testen neem ik hem mee. Mijn zus zei ook al, kan zijn dat als hij is gestolen dat hij al is geblokkeerd, maar als ik daar ter plekke dat test en hij werkt. Moet zeggen dat ik dat ook met mijn huidige 8plus heb gedaan. Via mp is een nieuw toestel kopen goedkoper dan in de winkel :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:27

Batlow schreef:
Ja is ook, maar in principe als hij ok is met testen neem ik hem mee. Mijn zus zei ook al, kan zijn dat als hij is gestolen dat hij al is geblokkeerd, maar als ik daar ter plekke dat test en hij werkt. Moet zeggen dat ik dat ook met mijn huidige 8plus heb gedaan. Via mp is een nieuw toestel kopen goedkoper dan in de winkel :o

Ja maar hij zit geseald toch in de verpakking? Dan zit er in principe gewoon garantie op vanuit Apple.
Als jij hem uit de gesealde verpakking haalt en eerst test en je wilt hem niet dan kan die meneer hem niet meer verkopen als nieuw.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:39

Nee, maar wat ik ook had afgesproken net als bij mijn 8plus, die was toen ook geseald en ook via marktplaats, dus afgesproken dat als hij ‘gewoon’ werkt ik hem overneem. Als hij aanmeldt en hij start op, dat is wat je wilt weten
Maar als hij geseald is kan hij nog wel geblokkeerd worden, als hij gestolen is, want als koper heb je het serienummer van het toestel volgens mij dan op de bon staan dus kan je deze laten blokkeren

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:43

Snap eerlijk gezegd niet wat er vreemd is aan de iPhone? Het toestel is geseald in de verpakking mét bon erbij. IMEI nr checken en er kan niets verkeerd gaan. Misschien heeft deze meneer wel geld nodig, waardoor het toestel goedkoper weg mag?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:55

Wij hadden onlangs ook een bijzondere verkoop.

We hadden een bad te koop, daar reageerde iemand op maar ze zouden hem wel pas na enkele weken op kunnen halen.
Nou prima, handgeld gevraagd en gekregen, datum afgesproken en zo geschiedde.

Nu kwam het stel aan en zagen dat mijn moeder enorm last van tremoren(schudden vd armen) heeft waarvan de oorzaak tot op heden nog steeds niet bekend is helaas.
Nog wat gepraat over de gezondheid van mijn moeder, en toen kwam het, voor ons verrassende voorstel: het stel wilde ter plekke bidden voor genezing.
Wij stonden wel even met onze mond vol tanden, aangezien wij totaal niet gelovig zijn en er ook niets mee hebben.

Het bracht, icm handoplegging, wel wat rust en ontspanning trouwens, helaas voor korte duur.
Het was een bijzondere ervaring, heel lief.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:05

sharoontje schreef:
Snap eerlijk gezegd niet wat er vreemd is aan de iPhone? Het toestel is geseald in de verpakking mét bon erbij. IMEI nr checken en er kan niets verkeerd gaan. Misschien heeft deze meneer wel geld nodig, waardoor het toestel goedkoper weg mag?

Als dat allemaal zo is, dan is het niet vreemd nee. Het verhaal begon alleen voor mij wel vreemd. Als het toestel gewoon werkt is er niks aan de hand! Het ging erom dat hij hem te koop had staan omdat hij hem te groot en overbodig vond, dus vroeg me af waarom hij überhaupt dat ding dan had gekocht :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:06

Ach wat lief <3

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:12

Heb een speakersetje te koop. Nieuw €100 en ik vraag €20. Reageert iemand met; "Ik kom hem nu ophalen voor 10". Uh...nee?! "Ja maar er staat een andere te koop voor €12.50,-". Nou dan koopt u die toch?!

Sommige mensen :=

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:37

Coconut schreef:
Heb een speakersetje te koop. Nieuw €100 en ik vraag €20. Reageert iemand met; "Ik kom hem nu ophalen voor 10". Uh...nee?! "Ja maar er staat een andere te koop voor €12.50,-". Nou dan koopt u die toch?!

Veel mensen denken dat als ze het NU komen ophalen dat het dan voor de helft van de prijs mag :+
Ik had dat met een Michael kors smartwatch, voor €50 kwamen ze die wel gelijk halen... ja ik ook ja. Zo groot is dat ding niet dus ligt niet in de weg :P

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:42

Echt hè :') . Ding blijft mooi staan anders.
Hahahaha €50,- bieden voor zo'n horloge. Je kunt het altijd proberen :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:43

Coconut schreef:

Nu ik er zo over na denk en de reactie van Batlow lees... denk ik dat ik zou terugsturen: "Wie zegt dat ik nu tijd heb?"

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:46

Met grote meubels ed begrijp ik het op zich nog, ligt snel in de weg, maar kleine dingen..

Ja Janine is ook een mooie reactie :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:12

Idd ga ik ook onthouden Janine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 01:31

Ik bied ook wel eens brutaal met als opmerking dat ik het kan komen halen wanneer het de mensen uitkomt. Vaak wel op advertenties die al even online staan overigens. En wel een eerlijk bod, wat ik het product waard vind in vergelijking met andere soortgelijke advertenties.

En vaak zat dat mensen dat accepteren hoor, dan zijn ze het lange wachten en de niet nagekomen afspraken zat.

Ook vaak zat dat ze het niet accepteren overigens, dat ze het liever langer te koop hebben of later alsnog zakken met hun prijs.
Ik geef bij een niet-acceptatie vaak ook aan dat mijn bod blijft gelden voor als ze zich bedenken, ook vaak zat dat ik het een week (of 2) later alsnog kan overnemen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:48

Batlow schreef:
Hij had hem gekocht voor zijn vrouw voor kerst, maar ze zijn een week geleden gescheiden :')
Bon zit er wel bij en 24 maanden garantie. Hmm wel verleidelijk

Heel twijfelachtig.......een scheiding is toch niet in een week geregeld? Dat neemt toch wat tijd in, dan ga je toch dit soort dingen niet meer kopen?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:49

Ik ben wel benieuwd hoe het met de Iphone verhaal afloopt! :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:03

bridgetF schreef:
Batlow schreef:
Hij had hem gekocht voor zijn vrouw voor kerst, maar ze zijn een week geleden gescheiden :')
Bon zit er wel bij en 24 maanden garantie. Hmm wel verleidelijk

Heel twijfelachtig.......een scheiding is toch niet in een week geregeld? Dat neemt toch wat tijd in, dan ga je toch dit soort dingen niet meer kopen?

Ze kunnen wel al uit elkaar zijn maar dat de officiële papieren nog geregeld moeten worden

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:52

Als het kan ga ik waarschijnlijk volgend weekend langs voor de iPhone. Als hij een bon heeft en hij werkt zal het me een worst wezen waarom hij hem in eerste instantie had :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:54

zoveel geld voor een telefoon?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:58

Let je op dat het wel een echte is. Zat laatst iets in undercover in Nederland te kijken over nep software op telefoons wat net echt leek. Geen idee of dat mogelijk is met een iphones

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:13

Ja je hebt wel clones, maar dat zie je vaak wel.

Ja ik ben zo’n persoon die veel geld uitgeeft aan een telefoon :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:19

geeft natuurlijk niet ieder zn ding, maar wist echt niet dat ze zo duur zijn hahaha zelf een oudje Sony experia x performance ofzo.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:23

SecretLIN schreef:
geeft natuurlijk niet ieder zn ding, maar wist echt niet dat ze zo duur zijn hahaha zelf een oudje Sony experia x performance ofzo.

Als je hem bijv bij mediamarkt nieuw zou kopen kost hij 1250 -O- dat is ook wel wat veel. Maar mijn huidige 8plus kan ik nog voor €500+ verkopen, het scheelt dat ze best waarde blijven houden als je ze weer verkoopt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:01

SecretLIN schreef:
zoveel geld voor een telefoon?

Mag ze toch zelf weten hoeveel ze daar voor over heeft? :+