Shadow0 schreef:Inoterry: ik vind niet dat iemand het recht heeft. Maar ik heb liever dat er een situatie is die agressie vermindert dan een die de situatie alleen maar verder escaleert.
Mijn reactie over de situatie waar ze vandaan komen is niet om agressie goed te praten, maar wel om het 'maar dan krijgen ze goedkopere kaartjes dan wij' te relativeren. Dat vind ik namelijk niet erg, en ik geloof niet dat we jaloers hoeven te zijn op dat soort voordeeltjes. Het is maar een buskaartje. Als er met een iets betaalbaarder buskaartje een boel frustratie voorkomen kan worden, dan graag. Dat is fijner voor de chauffeurs en fijner voor de omstanders en naar alle waarschijnlijkheid aanzienlijk goedkoper.
Maar ik denk niet dat jaloers zijn het goede woord is. Ik ben niet jaloers op iemand die in een verschrikkelijke toestand zit maar korting krijgt op de bus. Niemand zo denk ik?
Ik vind alleen de manier waarop erg frappant.
Er zijn hier Nederlanders die amper geld hebben voor de bus. (Sowieso is het belachelijk duur, ook voor iemand met een wat royaler inkomen)
Maar de overheid/gemeente/wie over dat soort zaken gaan zullen het eerder duurder maken dan goedkoper, terwijl we het OV tegenwoordig juist moeten blijven verbeteren en stimuleren.
Maar wanneer een stel azc'ers de boel op stelten zetten kan het ineens met een vingerknip, een goedkoper buskaartje.
Ik vind het sowieso verschrikkelijk dat er figuren bestaan die zo respectloos kunnen zijn tegenover een buschauffeur die waarschijnlijk met lood in zijn schoenen iedere dag die bus instapt..
Om dan nog maar te zwijgen over dat het gasten zijn in ons land.