Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:57

Redford schreef:
Mijn ervaring is dat alles schoner en droger wordt als je zout en glansspoelmiddel gebruikt.

Ik heb nog nooit glansspoelmiddel gebruikt. Alleen tabletten en zout. Geen idee of ik een apart reservoir er voor heb zelfs.

Indy_Mouse_9

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 16:19

Glansspoelmiddel moet meestal in een vakje naast die waar het blokje/poeder in gaat.

Wij kregen zeepresten als we met blokjes werkten in onze nieuwe vaatwasser, dus we hebben weer poeder. En dan heb je ook zoet en glansspoelmiddel nodig.

Overigens is dat kreng kennelijk zo waterzuinig dat de vaat niet meer fatsoenlijk schoon word. Sta ik alsnog dingen af te wassen, heel ergerlijk _-:(

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 16:40

Dreamy schreef:
Ja, snap ik. Maar zouden die worden herbruikt bijv?

Hier op het werk leeg ik die bakken bij het oud papier. :)

Op mijn vorige werk ook bij het oud papier.
Maar daar is het parkeersysteem veranderd. En herkent hij nu je kenteken.
En gaat de boom Open al voordat jij je kaartje hebt aangeboden. (uiteraard als je netjes hebt betaald) en kun je thuis je kaartje bij het oud papier gooien.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:19

Indy_Mouse_9 schreef:
Als ik mij de illustere tekenfilmserie 'Waterspin, wonderspin' goed herinner, bouwen ze een nest onder water in een soort grote luchtbel. Wellicht dat ze daar ook overwinteren?

Hahahaha die tekenfilm kan ik me goed herinneren,maar niet dat ze een nest bouwen onder een luchtbel.
Maar het kán goed zijn dat ze dit idd. doen.Zo overleven ze wel de winter.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 06:10

Waarom komen tshirts binnenste buiten uit de wasmachine?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:06

Omdat je ze er zo in stopt? :D

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 09:37

bruintje123 schreef:
Dreamy schreef:
Ja, snap ik. Maar zouden die worden herbruikt bijv?

Hier op het werk leeg ik die bakken bij het oud papier. :)

Op mijn vorige werk ook bij het oud papier.
Maar daar is het parkeersysteem veranderd. En herkent hij nu je kenteken.
En gaat de boom Open al voordat jij je kaartje hebt aangeboden. (uiteraard als je netjes hebt betaald) en kun je thuis je kaartje bij het oud papier gooien.

En als er om een of andere vage reden het verkeerde kenteken op je kaartje staat, gaat de slagboom natuurlijk niet open! En dan mag je je kaartje in de automaat stoppen en voila: open!! Dan krijg je het ook niet meer terug. Gebeurde mij laatst!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:08

purny schreef:
Wat voor instelling houdt er toezicht op bepaalde bedrijven waarbij mensen sportieve dingen kunnen doen. Dit houdt in waarbij er nagegaan kan worden of dit bedrijf over de juiste papieren(ehbo, calamiteitenplan enz ) beschikt?

Een laat antwoord (sorry als hij al gegeven is)

Als je een evenement wil houden moet je een evenementen vergunning aanvragen. Dit doe je bij de gemeente. Een dergelijke vergunning wordt bekent gemaakt (in lokale gemeente krant) en kun je inzien. Je kunt er zelfs bezwaar op maken (binnen bepaalde termijn)

Muggen: Je hoort muggen vaak pas als ze een bepaald gewicht hebben. Vaak als ze al een keer gedronken hebben en zwaarder zijn door de volle buik... Dan zijn ze ook wat trager.

Als je dronken bent reageer je wat trager op je omgeving waardoor bepaalde "reflexen" die eigenlijk niet zo handig zijn, te laat komen, waardoor je minder schade hebt.

Als jij van je fiets valt, probeer je je op te vangen (met kans op schade aan arm/pols oid). Een dronkenlap is waarschijnlijk te laat hiermee, als hij al door heeft dat hij valt. Daardoor vangt hij zich niet op en rolt door waardoor de kans op grote schade minder is. Hij heeft wss meer blauwe plekken en schaafwonden, maar geen gebroken pols oid.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:48

Riddershow schreef:
Als jij van je fiets valt, probeer je je op te vangen (met kans op schade aan arm/pols oid). Een dronkenlap is waarschijnlijk te laat hiermee, als hij al door heeft dat hij valt. Daardoor vangt hij zich niet op en rolt door waardoor de kans op grote schade minder is. Hij heeft wss meer blauwe plekken en schaafwonden, maar geen gebroken pols oid.

Vooral de aard van het letsel is anders. Minder schade door verkeerd opvangen van de val (met geblokkeerde gewrichten), meer gevallen van (hoofd)letsel doordat mensen ergens tegenaan vallen en niet meer het benul of de coördinatie hebben om het object te ontwijken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:39

Sammie schreef:

Nee. Dat is het em juist. En in 98% van de gevallen komen ze er binnenste buiten uit. Vanmorgen ook weer 3 stuks.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:41

Ik zou willen dat dat andersom werkte. T-shirts gaan er hier uit gemak vaak binnenstebuiten in en komen er ook exact zo uit. Moet je ze weer stuk voor stuk goed draaien. Gedoe :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:45

:= Ik zou dat eens proberen Germie :')

Anders heb je kabouters in je wasmachine :))

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:05

Sammie schreef:
:= Ik zou dat eens proberen Germie :')

Anders heb je kabouters in je wasmachine :))

Kunnen die ook al door een waterkraan?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:13

Nee, dat zijn Smurfen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:14

Neeeeee!! pokemons heten die tegenwoordig...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:28

Riddershow schreef:
Als je dronken bent reageer je wat trager op je omgeving waardoor bepaalde "reflexen" die eigenlijk niet zo handig zijn, te laat komen, waardoor je minder schade hebt.

Je armen uitstrekken bij een val is een echt reflex, dus dat hoeft niet tussen aanhalingstekens.
Moeder Natuur vond het kennelijk handig - en je armen niet uitsteken en je gebit of andere delen van je hoofd beschadigen is ook weer zo wat....

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:31

Mogen de 3 meiden van Willem Alexander en Maxima wel eens naar een pretpark/dierentuin?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:39

Bambi1995 schreef:
Mogen de 3 meiden van Willem Alexander en Maxima wel eens naar een pretpark/dierentuin?

Ooit toen ik op schoolreis was in Duinrell was de oudste daar ook op schoolreis. Er stond wel (min of meer undercover) bewaking op een afstandje.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:45

Of een slaapfeestje.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:26

Vast wel. Die hebben vriendjes en vriendinnetjes in dezelfde 'kringen', ik ga er vanuit dat dat geen al te groot probleem is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:40

Dat ene meisje mocht laatst toch ook een paardrijwedstrijd rijden? Al dan niet onder een andere naam.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:28

germie schreef:
Sammie schreef:

Nee. Dat is het em juist. En in 98% van de gevallen komen ze er binnenste buiten uit. Vanmorgen ook weer 3 stuks.

Net als wanneer je beddengoed wast, dat alles in de hoes gaat zitten -O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:37

Wij hebben een rookmelder. De laatste tijd Brand er een rood lampje, betekent dit dat de batterij op is? En soms Brand er ook een wit lampje, wat betekent dit?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:38

Handleiding? :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:42

Heb ik niet. Rookmelder zat al in het huis toen we het kochten.