Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:27

ik zou idd echt wachten want was het niet dat ze net kunnen doen alsof het overgemaakt is en daar dan een printscreen van maken en het dan toch niet overmaken. Dan zie jij die printscreen en dan denk je dat het oke is

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:35

wil94 schreef:
Ik heb een dekje verkocht, alleen de verkeerde kleur vermeld in de advertentie maar er stond wel een foto van het dekje in de advertentie.

Nu wil de koper een oplossing, nu denk ik zelf aan terugsturen maar dan vergoed ik de verzendkosten niet. Is dit reëel?

Wat balen! Wat bedoel je precies met "terugsturen", houdt dat ook in dat jij het volledige aankoopbedrag weer terug stort naar de koper? Zo ja, dan is de koper twee keer verzendkosten kwijt geweest aan een dekje dat ze nooit heeft gebruikt. Ik neem aan dat dit ongeveer 14 euro bedraagt. Wat vind je hier zelf van, vanuit de koper bekeken?

En: hoe erg was de discrepantie tussen de kleur van het dekje op de foto en de kleur die je in de tekst vermeldde? Als het verschil niet zo groot was, heeft de koper het misschien geweten aan het feit dat kleuren soms anders fotograferen dan zij er in het echt uitzien. Al is het natuurlijk waarschijnlijker dat er niet erg zorgvuldig naar de gehele advertentie is gekeken ;)

Nogmaals erg vervelend, ik ben wel benieuwd hoe dit opgelost "hoort" te worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:38

wil94 schreef:
Ik heb een dekje verkocht, alleen de verkeerde kleur vermeld in de advertentie maar er stond wel een foto van het dekje in de advertentie.

Nu wil de koper een oplossing, nu denk ik zelf aan terugsturen maar dan vergoed ik de verzendkosten niet. Is dit reëel?

Delen? Helemaal foutloos ben jij ook niet. Maar zij ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:38

Het is dat er het zelfs op iets lijkt dat je zelf in word ineen flanst en dat ze dat in een mail hebben geplakt :')
Maar goed, ik ben inderdaad op de hoogte dat je zoiets niet moet vertrouwen en dat je daar héél makkelijk mee kan bedriegen, dus al sturen ze me er zo elke dag 10, ik verzend pas als het geld echt op mijn rekening is bijgeschreven.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:40

Het is verzonden via Kiala, dus €3,95 verzendkosten. De kleur van het dekje is gelijk, alleen de kleur van de bies is verschillend.

Zelf vind ik het lastig, aan de ene kant denk ik het is marktplaats en ik ben geen winkel aan de andere kant ik heb de verkeerde kleurnaam in de advertentie vermeld en stond er wel een duidelijke foto in de advertentie.

enamorada

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:41

Jeetje de kleur van de bies lijkt me toch geen enorm drama... Welke kleur stond in de advertentie en welke kleur was het daadwerkelijk?

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:42

Ik had gezegd dat het een capri was en het is een cyaan (verschil witte bies of lime met witte bies)

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:43

Hijs, paarden verkopen...geeft altijd 'leuke'reacties.

Ik had eens een veulen (7 maanden oud) te koop aangeboden. Kreeg ik ook de meest domme vragen.
- Kan hij later grand-prix dressuur rijden want ik wil wel hoog niveau gaan rijden....natuurlijk joh. Enne... oh ja, prijs is gestegen..
- Hoe hoog springt hij nu? Soms over de omheining als je dat niet wil.
- Is hij zadelmak? Tuurlijk, als jij dat wil.
- Mag hij bij zijn moeder weg? Nee joh, die geven we erbij!
- Wordt hij verkocht met toebehoren? Huh? Welke toebehoren?
- Is hij op wedstrijd geweest? Yep, is ongeveer M niveau
- Moet hij nog veel leren? Nee, onze veulens gaan volledig beleerd weg.
- Welke kleur wordt hij later? Nou, ongeveer zoals hij nu is.

Meer kan ik me effe niet herinneren. Had een word bestandje gemaakt. Moet die nog ergens hebben. Echt... 8)7

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:46

Heike schreef:

Ik had eens een veulen (7 maanden oud) te koop aangeboden. Kreeg ik ook de meest domme vragen.
- Kan hij later grand-prix dressuur rijden want ik wil wel hoog niveau gaan rijden....natuurlijk joh. Enne... oh ja, prijs is gestegen..

Meer kan ik me effe niet herinneren. Had een word bestandje gemaakt. Moet die nog ergens hebben. Echt... 8)7

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Die eerste ook :') extreem vermakelijk dit. Post dat hele bestandje maar

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:51

wil94 schreef:
Zelf vind ik het lastig, aan de ene kant denk ik het is marktplaats en ik ben geen winkel aan de andere kant ik heb de verkeerde kleurnaam in de advertentie vermeld en stond er wel een duidelijke foto in de advertentie.

Het is ook een lastige kwestie, juist omdat het gaat om particulieren onder elkaar. Nu je verteld hebt wát precies het misverstand was omtrent de kleur ben ik inderdaad geneigd te beamen dat je geen winkel bent. Je koper wil het product als het ware retourneren naar je, maar daar zijn jullie beiden niet mee geholpen. Misschien kan je opperen dat ze het zelf door probeert te verkopen? Misschien maakt ze zelfs een beetje winst!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:53

Oh het gaat om de bies := :') Tjonge jonge.. Tja dan ben ik ook wel geneigd om zoiets te roepen. En anders aanbieden om de helft van de verzendkosten terug te betalen en dat ze m zelf maar verder moet verkopen. Ik dacht eigenlijk dat je t verkeerde dekje had opgestuurd, maar eigenlijk wil ze 'm terugsturen en dan moet jij m weer opnieuw verkopen.

Wel vervelend trouwens!

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:55

Ik heb haar de mogelijkheid gegeven om het artikel terug te sturen of gezegd dat ze het via marktplaats of Facebook moet proberen om het weer te verkopen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:14

Heike schreef:

Haha geweldig! Je vraag je toch af waar mensen hun verstand zit he :')

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:04

Hier gelukkig weer een goede ervaring erbij!

Gisteren gereageerd op een deken, vandaag even voor de zekerheid na laten meten, juiste maat. Zonet betaald en als het goed is maandag meteen op de post.

Kon het maar altijd zo makkelijk en snel gaan.

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:18

F_inley schreef:
Heike schreef:

hahaha geweldig!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:47

En jij wil dat veulen niet aan dat soort mensen verkopen, Heisa? Kinderachtig zeg. :=

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:21

Hihi, jolien87. Waren niet mijn dieren. ik heb voor een manege gewerkt waar we ook regelmatig wat kochten en verkochten. Maar gelukkig hoefde ik daar nooit op in te gaan.

Dus ik ben echt de meest vreemde vragen tegen gekomen. echt....ik zou ze zelf niet kunnen bedenken. Hoe kom je erop om zulke vragen te stellen bij een veulen?

ik kreeg ook wel eens een mailtje van een kind. (hoop dat het een kind was) Dan wilde ze het veulen graag voor 50 euro kopen maar dan zou hij echt heel, heel, heel, goed terecht komen. Ze zou er heel goed voor zorgen want ze hield zo van paarden en meer kon ze niet betalen. Dat vond ik wel schattig in het begin.

Maar verkocht dus regelmatig wat. En dan zijn mailtjes met biedingen van 50 euro oid niet echt leuk meer.

Of je schrijft erbij. Moeder stokmaat 1.65. Vader stokmaat 1.70.
Krijg je de vraag
Hoe groot wordt het veulen. Ik zoek een paard van minstens 1.80
Tuurlijk, dit veulen verslaat zijn DNA

Misschien herrinner ik me later meer....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 07:10

En bij de geboorte zit er een briefje bij waarop de latere stokmaat staat vermeldt.. Als je minstens x stokmaat wil zul je dat moeten zoeken en geen veulen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:40

Bij de mijne, die ik kocht op 8 maanden oud, zeiden ze dat ik al blij mocht zijn als hij 1m60 zou halen omdat hij toen nog relatief klein was, en laat in het jaar geboren. Ze adviseerden castratie als ik 'm groter wou hebben.
Paard is intussen bijna 7 jaar oud, vorige maand pas gecastreerd en toch echt uitgegroeid tot 1m70 :Y)

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:04

Ja maar ik ga toch echt geen 'garantie' geven bij een veulen. Stokmaat van de ouders staat erbij. Afstamming ook. Wil je persee een paard van 1.80 dan zou ik geen risico nemen en naar ouders zoeken die een maatje groter zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:10

:') echt hoe kom je op zulke vragen voor een veulen :')

Gisteren kwam iemand gratis een badkamer kastje halen , 3 van die mannen aan de deur. Ik kastje aangewezen hun sjouwen , opeens goh mevrouw mag ik vragen of u dat bedframe weg doet en oehh dit ook en ja die ook? . Net een kind in de snoepwinkel, ik wou er al zolang van af :') stond buiten maar wat

Bedankt marktplaats :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:21

Ach, een vriendin van mij verkocht een veulen van een maand of 8 en kreeg een reactie van een (best serieuze) vrouw die vroeg of ze later een 18 inch Kiefferzadel zou passen.
Die had ze net gekocht en ze wilde een paard die erbij paste :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:27

Hahaha cayenne, das ook de omgekeerde wereld zeg :')

Een passend paard voor je zadel zoeken!!

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:47

Dat is serieus iets wat super veel voor komt. Ik heb 6 jaar geleden mijn pony moeten verkopen omdat ik te groot werd en toen kwamen er allemaal mensen met zadels langs. Als het zadel niet paste gingen ze niet eens proefrijden.. Of ze vonden dat 'het wel kon', die mochten van mijn vader gelijk vertrekken :evaw:

Maar het blijft bijzonder wat voor vragen je dan krijgt.. Ik vind vooral die wedstrijd vraag leuk _O- Zou dan serieus een oranje item om doen en zeggen dat ie naar het WK/EK is geweest :')

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:57

Haha, geniaal. Eerst het zadel kopen en dan het paard..
Nou zijn er natuurlijk zat zadels duurder dan een paard.