Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maddy_Paola schreef:Biggest wtf ever, ik ging de pil halen....
[ [url=m/a117GM.jpg]Afbeelding[/url] ]
DuoPenotti schreef:@Pien heel verdrietig voor je.
Maar toen en nu is zo anders met informatie verkrijgen.
Zelfs ik weet dat foliumzuur slikken verstandig is omdat we dat te weinig binnen krijgen voor en in de eerste 3 maanden.
Laat staan iemand die zwanger wil worden...
pien_2010 schreef:Maddy_Paola schreef:Biggest wtf ever, ik ging de pil halen....
[ [url=m/a117GM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik begrijp dat je op die info niet zit te wachten want je wil geen kinderen. Alleen veel vrouwen willen nog! geen kinderen en slikken de pil.
Deze is pijnlijk voor mij want....
Dank zij vrouwen als ik, die 40 jaar geleden meededen aan een speciaal onderzoek nadat het mis ging met de zwangerschap na jaren pil gebruik, weten we dat foliumzuur helpt spina bifida (open rug) bij een zwangerschap te voorkomen.
Het Radboudumc deed dit onderzoek bij vrouwen die bevallen waren van kinderen met spina bifida, dus ik deed mee op vraag van mijn gyneacoloog. De meeste kindjes (zoals bij mij) zijn overleden.
Ik had die info die toen niet voorhanden was indertijd graag gehad.
Prairy schreef:Zou bijna een klacht indienen bij de apotheek
lor1_1984 schreef:Das vast voor iedereen die door hun anticonceptie heen zwanger raakt want 'oh nee, stél je toch voor dat je het niet wenst uit te dragen'.
Ofzoiets.![]()
Dat terzijde heb ik weleens gehoord dat als je een bepaald vruchtbaarheidstraject in gaat je juist ook tijdelijk aan de pil gezet kunt worden.
Wat daar de reden van is ben ik ff vergeten.
Maar in dat geval is foliumzuur slikken, stoppen met roken&alcohol etc wel weer een dikke aanrader.
En als je aan de pil zit geeft dat geloof ik verhoogd risico op hart- en vaatziekten welke nog meer verhoogd worden als je rookt.
Maar ik ben alweer een jaar of 17 vd pil af dus mijn informatie kan sterk verouderd zijn.