Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:32

Blussem schreef:
Ik denk niet dat helemaal de bedoeling is dat je op zo manier reclame probeert te maken voor je website en wat voor diensten je levert. Ik heb het gemeld bij een Admin.

Flauw....

Femke_Tweety

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:43

Sinds gisteren zou 79 een afspraak moeten kunnen maken.

Maar ik krijg steeds de melding 'U kunt online geen afspraak maken'

Iemand tips?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:43

Femke_Tweety schreef:

Iemand tips?

Cache al geleefd en incognito tabblad geprobeerd?

Ik ben nog steeds van mening dat de AZ weigeraars achteraan mogen sluiten. Heel apart dat je een vaccin kan weigeren en dat er dan gewoon weer wat geregeld wordt. Dat gaat ten koste van mensen die al heel lang netjes wachten.

En dan heb ik het niet over mezelf want ik ben toch pas als allerlaatste aan de beurt. En ik ben ook niet echt heel bang voor corona.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 01-06-21 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:44

Cer schreef:
Waarom schrijf je "WE in Nederland" als je het over 1 iemand hebt, tenminste, in dit geval quote je Morrie. Dat is wat ik niet helemaal snap.

Volgens mij gaat het best goed met ONS in Nederland, qua mensen die willen vaccineren enzo :j

Prima, dan vind ik Morrie verwend. Komt op hetzelfde neer. Echter als je dat schrijft is het een persoonlijke aanval.

We wonen in een land waar vaccins beschikbaar zijn, waar we kijken naar de risicofactor per vaccin, per groep en waar iedereen de kans krijgt gevaccineerd te worden.

Volgens mij mag er dus echt geen sprake zijn van achtergesteld voelen. Je bent gevaccineerd en daarmee beschermd tegen ernstig ziek worden t.g.v. Covid-19.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:44

Femke_Tweety; ik lees hier vooral incognitovenster of cookies verwijderen. Al geprobeerd?

996... (sorry, zoveel cijfers kan ik niet onthouden :') ) Ik vind dat je hard oordeeld. Als je het nieuws leest en op bokt leest dat het lijkt alsof het in de UK nu harder gaat doordat AZ minder goed lijkt te werken tegen de indische variant, je was al minder blij met AZ, maar vooruit en nu krijgen mensen wel de kans op een ander vaccin (wat ik goed vind), dan kan ik me best voorstellen dat iemand baalt. Waarom zou dat dan niet mogen en moeten we daar direct een waardeoordeel aan vast maken?

En nu ga ik testen. Hopelijk vandaag weer uit quarantaine. Ik ben er potverdorie zenuwachtig van.
Laatst bijgewerkt door djinnie op 01-06-21 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:45

Daarnaast stond hier laats een hele mooi filmpje met de uitleg hoe ze aan die getallen kwamen van bescherming.
Dan kun je dus helemaal niet zeggen dat AZ minder is.

Krijg het filmpje ff niet terug gevonden. Wie heeft hem wel even?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:47

996981 schreef:
Volgens mij mag er dus echt geen sprake zijn van achtergesteld voelen. Je bent gevaccineerd en daarmee beschermd tegen ernstig ziek worden t.g.v. Covid-19.

Ahh. iemand "mag" iets niet "voelen"... dat is een nieuwe voor mij :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:51

MarlindeRooz schreef:
Ik ben nog steeds van mening dat de AZ weigeraars achteraan mogen sluiten.

Hier, in Spanje, ís dat ook zo.

Verder is het niet zo zwart/wit als jij víndt: Hier worden de 2e afspraken voor AZ afgebeld en door Pfizer afspraak vervangen. Vind jij het dan raar dat iemand de 1ste niet hoeft en liever gelijk Pfizer krijgt?

Het is echt de overheid zelf die dit geneuzel over AZ gecreëerd heeft, niet de burgers, niet degenen die simpel keuzes maken op het gedrag van de overheden. Vingerwijzen naar de AZ weigeraars is echt wat simpeltjes.

Het is verder tégen het algemeen belang om de weigeraars geen Pfizer te geven,. Hier is AZ voor boven de 60. Die dan geen Pfizer geven naar aanleiding van een nota bene door de overheid zelf gecreëerde
onrust komt neer op vervolgens ook zelf een risico-groep in stand houden.
Dát vind ík apart....
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 01-06-21 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:52

Cer schreef:
996981 schreef:

Ahh. iemand "mag" iets niet "voelen"... dat is een nieuwe voor mij :j

Jawel hoor. Soms is het alleen fijn als anderen je helpen te relativeren. Zaken in perspectief zien. Zo belangrijk voor een positieve mindset

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:52

Iemand mag zeker balen dat de weigeraars van AZ nu de gelegenheid krijgen om een ander vaccin te nemen. Echter, wat mij tegen staat is dat Morrie elke keer zegt dat het een inferieur vaccin is en daarmee slaat ze de plank volkomen mis. Dan had ze ballen moeten hebben en niet gaan vaccineren want als het zo slecht is neem je het toch niet ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:54

Femke_Tweety schreef:

Iemand tips?

Idd cache legen. Of bellen, kan ook altijd nog. Hopelijk lukt het snel.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:56

996981 schreef:
Jawel hoor. Soms is het alleen fijn als anderen je helpen te relativeren. Zaken in perspectief zien. Zo belangrijk voor een positieve mindset

Misschien moet je je eigen berichten eens nalezen? Alsof een harde (ver)oordelende toon helpt iemand anders in een positieve mindset te brengen. :')
Laatst bijgewerkt door Ann op 01-06-21 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

bigone schreef:
Dan had ze ballen moeten hebben en niet gaan vaccineren want als het zo slecht is neem je het toch niet ?

Ik héb het geweigerd en zie... zo heeft het stupide gedoe van de overheden een risico gecreëerd voor de gezondheidszorg.

Cer

Iemand de grond in trappen en boos toeschrijven is niet 'helpen relativeren' in mijn wereld :)

Qua positief en verdraagzaamheid enzo zijn er wel een aantal die daar niet aan doen heb ik in de gaten :j
We zijn aardig en verdraagzaam als je je wenselijk gedraagd, alles daarbuiten is af.. :')
Sorry dat ik dit zo schrijf maar ik ben echt verbaast van de boosheid / irritatie die uit sommige berichten blijkt, althans, op mij zo overkomt... :)

Achterom

Femke_Tweety schreef:

Iemand tips?

Had ik ook op mijn Windows laptop, maar op de Chromebook lukte het ineens wel...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:58

Cer schreef:
We zijn aardig en verdraagzaam als je je wenselijk gedraagd, alles daarbuiten is af.. :')

Goede definitie van de ´samen´leving _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:02

En dus sluit je achteraan HC , logisch toch? Met het tempo waarop we nu vaccineren kan een AZ weigeraar hier eind juli geprikt worden dus eind augustus volledig beschermd. Ik krijg eind juni de tweede AZ en dus het verschil is acht weken, in geval van Morrie was dat geen probleem geweest want die is zeer voorzichtig en liep al bijna geen risico op Corona . Ik vind het prima dat de weigeraars een keuze krijgen maar nu niet net doen alsof je onder grote druk AZ erin hebt laten jassen, daar was je zelf bij dus dan moet je ook niet klagen dat het o zo slecht is.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:04

Cer schreef:
Iemand de grond in trappen en boos toeschrijven is niet 'helpen relativeren' in mijn wereld :)

Qua positief en verdraagzaamheid enzo zijn er wel een aantal die daar niet aan doen heb ik in de gaten :j
Sorry dat ik dit zo schrijf maar ik ben echt verbaast van de boosheid / irritatie die uit sommige berichten blijkt, althans, op mij zo overkomt... :)

Iemand de grond in trappen? Waar?

Ja het irriteert me dat mensen die gevaccineerd zijn met een vaccin dat voor hen geen grote risico’s geeft en prima bescherming tegen ernstig ziek worden als tweederangs vaccin zien. Er zijn heel veel mensen op deze wereld die maar wat graag een vaccin willen, om het even welke, maar die niet kunnen krijgen omdat ze niet geboren zijn in een welvarend land als Nederland.

Echwel

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:09

Je gaat door (en niet alleen Morrie maar.ook veel.om.mij heen) dat soort uitspraken je een tweederangs burger voelen en dat ben ik beslist niet

Zoals Bigone zegt ik ben bijna volledig geënt en heb bewust az gekozen omdat Pfizer toen nog niet veel leverden

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:10

Echwel schreef:
Je gaat door (en niet alleen Morrie maar.ook veel.om.mij heen) dat soort uitspraken je een tweederangs burger voelen en dat ben ik beslist niet

Zoals Bigone zegt ik ben bijna volledig geënt en heb bewust az gekozen omdat Pfizer toen nog niet veel leverden

Dat is toch super? :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:13

bigone schreef:
En dus sluit je achteraan HC , logisch toch?

Nee en dat leg ik uit. Als je dat wederom niet wil/kan lezen, dan is dat zoals het is maar niet logisch :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:19

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
En dus sluit je achteraan HC , logisch toch?

Nee en dat leg ik uit. Als je dat wederom niet wil/kan lezen, dan is dat zoals het is maar niet logisch :P

Hoeft ook niet logisch te zijn maar is wel realiteit, waren er miljarden Pfizer vaccins hadden we deze discussie niet gehad.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:25

996981 schreef:
->
Citaat:
Dit is dus hoe verwend we in Nederland zijn... bizar // De gedachtengang van Morrie heb ik inderdaad geen begrip voor // dan vind ik Morrie verwend

Een persoon mag toch wel een moment van balen hebben? Het is niet alsof het vaccin van onbesproken gedrag is natuurlijk.
Ik snap dat iemand die al heel lange tijd in angst leeft, zo'n moment heeft.. :j
Ik snap niet dat je positiviteit denkt te benadrukken met dit soort berichten..?

Citaat:
Ja het irriteert me dat mensen die gevaccineerd zijn met een vaccin dat voor hen geen grote risico’s geeft en prima bescherming tegen ernstig ziek worden als tweederangs vaccin zien. Er zijn heel veel mensen op deze wereld die maar wat graag een vaccin willen, om het even welke, maar die niet kunnen krijgen omdat ze niet geboren zijn in een welvarend land als Nederland.

Ik snap wat je bedoelt, maar dan nog vind ik dat iedereen recht heeft om zich op een bepaalde manier te voelen .. Er zijn wel meer dingen die mensen in andere landen anders hebben dan wij hier..

But enfin... dit is niet ontopic natuurlijk :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:30

idd en het is er, het is betaald, het werkt, laten we het vooral gebruiken en niet weggooien

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:37

Cer schreef:
996981 schreef:
->
Citaat:
Dit is dus hoe verwend we in Nederland zijn... bizar // De gedachtengang van Morrie heb ik inderdaad geen begrip voor // dan vind ik Morrie verwend

Een persoon mag toch wel een moment van balen hebben? Het is niet alsof het vaccin van onbesproken gedrag is natuurlijk.
Ik snap dat iemand die al heel lange tijd in angst leeft, zo'n moment heeft.. :j
Ik snap niet dat je positiviteit denkt te benadrukken met dit soort berichten..?

Citaat:

Ik snap wat je bedoelt, maar dan nog vind ik dat iedereen recht heeft om zich op een bepaalde manier te voelen .. Er zijn wel meer dingen die mensen in andere landen anders hebben dan wij hier..

But enfin... dit is niet ontopic natuurlijk :)
wij hebben een andere definitie van “de grond in trappen”.

En ja, soms werkt een spreekwoordelijke “schop onder de kont” prima om iemand te laten relativeren.