Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:27

Ik merk ook alleen maar positiviteit in mijn omgeving:

Van die kleine dingetjes die gewoon heel veel doen in een mens, terwijl ik hier nog maar een half jaar woon:

Een mondkapje krijgen van mijn verhuurder voor de boodschappen doen, gewoon lief bedoelt van hem.
Een vrouwtje verderop waar ik al een leuk contact mee had door beide honden te hebben en elkaar tegen te komen in het bos hierachter, daar loop ik nu dus juist wel elke dag mee samen met onze honden en ja we houden afstand, maar het is gewoon fijn voor beide, zo kunnen we een beetje onze zorgen delen met elkaar en toch ook is er veel lach en af en toe een traan, maar het voelt echt heel fijn. En als zij wat gaat bestellen of iets kan ik meedoen en als ik naar de winkels ga vraag ik of ik wat voor haar mee moet nemen.
Of dat ik afgelopen vrijdag van mijn paard ben gestuiterd; iets met niets bijzonders aan vallen, maar 30 kg minder wegen en te oud worden voor die onzin, dus ik lig helemaal in de kreukels en ben bont en blauw. En ik mag alleen maar paracetamol ivm hart. Wat dus amper te krijgen is en ik dus ook geen grote voorraad heb. En ik het verdom om het op fb te kwakken om om paracetamol te vragen, want dan leest mijn lieve moedertje het ook en die maakt zich al zon zorgen om mij aan de andere kant vh land.
En dan hoef ik het maar te vragen aan een geweldige lieverd en die komt gewoon even een paar stripjes door de brievenbus gooien.
Of mijn moeder die aan de andere kant van het land hier bij mij de winkels is gaan afbellen voor vitamine c tabletten en het dus ook gewoon voor elkaar krijgt dat ze ze vind en apart gelegd worden voor mij zodat ik ze kan halen en dus niet zelf alle winkels af moet.

Ik vind echt iedereen geweldig reageren naar elkaar toe. Hartverwarmend gewoon.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:30

Cer schreef:
Wat dacht je van de koffie die ik nu thuis moet hebben? :D

Daar noem je wat.
Met liefhebber/fijnproever dek je bij mij de lading niet.
Drink niet véél koffie maar daarom moet het wel perfect naar mijn smaak zijn.
Maal vers met een profi molen voor traditionele espresso-apparatuur. Heb er drie. Twee hefboommachines uit de jaren zeventig en een speciale pot van Bialetti/Ancap.
Volle eco melk, water hier uit de bergen door een Britta filter.
Tja en de bonen. Arabica uit Ethiopië. Was éven spannend dat. Mijn normale bron is dicht. Het alternatief is een speciaalzaak in Barcelona. Nét op tijd besteld! Ze hebben mijn zakken op de post kunnen doen op de dag dat ´niet essentieel´ op slot ging.
Lag vrijdag bij de benzinepomp. Pfffff....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:31

Neetoch, nog paracetamol nodig?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:31

Ik heb zelf een maagverkleining gehad. Je hebt veel meer kans op een alcoholverslaving daarna. Word onwijs op gehamerd.

De theorie was dat als je altijd je issues oplost met eten, dat niet meer kan, de kans groot is dat je het gaat vervangen door wat anders.

Mogelijk geld dat ook voor mensen die iets deden als uitlaatklep wat nu niet meer kan?

Maar is maar een theorie :o

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:37

bigone schreef:
Neetoch, nog paracetamol nodig?

Nou stiekem wel eigenlijk, gaat wel rap nu moet ik zeggen... Tjonge wat voel ik mij nu toch een oud wief zeg... hahaha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:37

ruitje schreef:
Ik heb zelf een maagverkleining gehad. Je hebt veel meer kans op een alcoholverslaving daarna. Word onwijs op gehamerd.

De theorie was dat als je altijd je issues oplost met eten, dat niet meer kan, de kans groot is dat je het gaat vervangen door wat anders.

Mogelijk geld dat ook voor mensen die iets deden als uitlaatklep wat nu niet meer kan?

Maar is maar een theorie :o

Nouja, men is nu wel heel erg op zichzelf aan gewezen... Dus ik vind het niet zo'n rare gedachte hoor :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:39

Nou ja, er zijn ook veel mensen die nu meer gaan snoepen als een soort comfort/troost, dus ik snap die gedachte qua alcohol ook wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:42

ruitje schreef:

Hoeft geen uitlaatklep te zijn. Elke verandering van een gekozen´routine´ vraagt een aanpassing, een compensering.
Elke ochtend vroeg een uur op de fiets door het bos met de hond(en) is een voorbeeld. Gewoon gezonde lichaamsbeweging genietend van de ´natuur´.
Geen uitlaatklep, niets bijzonders maar als het ineens niet meer mág toch iets wat echt kan missen.
In plaats daarvan een uur extra een boek lezen met extra kop koffe en wat lekkers, moet je zien hoe je dicht groeit ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:25

wat ik me afvraag over de cijfers van vandaag. Het is zaterdag, dus zou alles dan doorgegeven zijn?
Of blijven die cijfers laag tot de maandg. Dan komen er opeens achterstallige cijfers bij waardoor het dan weer extra hoog is?

Want in dat geval kun je beter kijken naar de cijfers van a.s. dinsdag en woensdag.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:27

Het is zondag toch? Ik ben ook steeds in de war met de dagen nu heel veel van ons wekelijks ritme weg valt.
Afgelopen twee weekenden zag je daarna wel een verhoging van de cijfers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:28

Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe ic patiënten. Is dat al ergens gepubliceerd?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:30

Scum schreef:
wat ik me afvraag over de cijfers van vandaag. Het is zaterdag, dus zou alles dan doorgegeven zijn?
Of blijven die cijfers laag tot de maandg. Dan komen er opeens achterstallige cijfers bij waardoor het dan weer extra hoog is?

Want in dat geval kun je beter kijken naar de cijfers van a.s. dinsdag en woensdag.

Alles tot en met vanochtend 10 uur.

Als je het epidemiologisch overzicht bekijkt zie je wat er nog te laat wordt aangeleverd in de komende dagen.

Maar tot nu toe hoor je al 3 weken geen geluiden uit de zorg dat de cijfers in het weekend er zo ver naast zitten...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:31

oeps ja, ik ben echt compleet het gevoel voor tijd kwijt. Afgelopen dinsdag voelde het voor mij als donderdag aan. Nog 1 dagje dan is het weekend... not dus.....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:31

Scum schreef:

Je kunt zoiezo beter naar cijfers van een hele week kijken lijkt me.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:33

Ik kijk wel elke dag hier even
https://www.viecuri.nl/nieuws/2020/febr ... ronavirus/

Viecuri zit in Venlo en Venray.

Citaat:
Update zondag 5-4, 13.00 uur: aantal besmettingen
Op dit moment zijn er 98 patiënten met het coronavirus opgenomen in VieCuri. Er zijn helaas in totaal 66 patiënten in VieCuri met het coronavirus overleden.

Er zijn in totaal 23 patiënten overgeplaatst naar een ander ziekenhuis en 6 patiënten zijn overgeplaatst naar een instelling voor vervolgzorg (bijv. verpleeg- of verzorgingshuis, revalidatiecentrum). Er zijn 92 patiënten naar huis gegaan.

Update zaterdag 4-4, 13.15 uur: aantal besmettingen
Op dit moment zijn er 99 patiënten met het coronavirus opgenomen in VieCuri. Er zijn helaas in totaal 61 patiënten in VieCuri met het coronavirus overleden.

Er zijn in totaal 23 patiënten overgeplaatst naar een ander ziekenhuis en 7 patiënten zijn overgeplaatst naar een instelling voor vervolgzorg (bijv. verpleeg- of verzorgingshuis, revalidatiecentrum). Er zijn 86 patiënten naar huis gegaan.

Daaraan kan ik niet zien hoeveel er op de IC liggen. Maar het geeft wel een indicatie hoeveel er beter zijn geworden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:51

Er zijn toch 56 personen jonger dan 20 jaar opgenomen en 3 tussen de 20 en 50 overleden( hadden wel meerdere problemen. Maar je kind zal maar zwaar astmatisch of een ander medisch probleem hebben, dan ben je dubbel bang.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:53

Ik kijk meestal op de website stichting-nice.nl. voor de IC data. De data loopt zo'n 2 a 3 dagen achter (onderscheid tussen de blauwe en groene kolommen), maar geven een vrij net beeld over de IC situatie, leeftijdsdistributie, overlijdenspercentage e.d). Dagelijks update geloof ik om 16:00

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:24

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:30

Sassii schreef:
Duitsland gaat strengere regels invoeren voor verkeer vanuit Nederland.
https://www.oldambtnu.nl/2020/04/05/bnr ... dag-dicht/

Ik hoop dat de Duitsers ook worden tegen gehouden bij ons de grens over te gaan. Liepen vrijdag als nog bij mijn vriendin in de winkel.
Groningen stad is tijdens het paasweekend vaak gewoon Duits.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:31

lenaa_tje schreef:
Sassii schreef:
Duitsland gaat strengere regels invoeren voor verkeer vanuit Nederland.
https://www.oldambtnu.nl/2020/04/05/bnr ... dag-dicht/

Ik hoop dat de Duitsers ook worden tegen gehouden bij ons de grens over te gaan. Liepen vrijdag als nog bij mijn vriendin in de winkel.
Groningen stad is tijdens het paasweekend vaak gewoon Duits.

Marechaussee ontmoedigt Duitse kooptoeristen

Toeristen uit Duitsland zijn vandaag naar Roermond gekomen om te winkelen, meldt de Veiligheidsregio Limburg-Noord. Vanwege deze ongewenste drukte heeft de Koninklijke Marechaussee mensen bij de grens ontmoedigd om naar Nederland te komen.

Duitse toeristen reden daar in een fuik en werd afgeraden om hun bezoek door te zetten. Het is niet verboden om de grens over te steken, dus bezoekers tegenhouden was geen optie. Volgens de veiligheidsregio is het toeristenverkeer fors afgenomen na de ontmoedigingsactie bij de grens.

Dit kwam na het bericht van Nederland is risicogebied voor Duitsers... :Y)

Anyhow, gelukkig is er geen bloemetjesmarkt vrijdag :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:32

Wij vroegen ons af of de Duitsers dat ook weten maar als ze dit hebben gedaan in Limburg ga ik er een beetje vanuit dat ze ook worden ontmoedigd worden bij de grens met Groningen dit weekend.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:34

lenaa_tje schreef:
Wij vroegen ons af of de Duitsers dat ook weten maar als ze dit hebben gedaan in Limburg ga ik er een beetje vanuit dat ze ook worden ontmoedigd worden bij de grens met Groningen dit weekend.

Gezien het advies dat vanuit Duitsland wordt gegeven over tripjes naar Nederland, denk ik dat het zo'n vaart niet zal lopen...

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:36

Ik woon vlakbij de Duitse grens, en gisteren was de supermarkt hier vol met Duitsers. Bord voor je kop.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:38

Het is vandaag ontzettend druk met kleine en/of privévliegtuigen.
Veel vluchten voor landmeetkunde, kaarten ik to date houden, maar schijnbaar wordt er ook gesproken over sluiting van het luchtruim.
Sommige bedrijven houden daar blijkbaar ernstig rekening mee.

bron bericht Facebook pagina Groningen Eelde AirPort
Afbeelding
https://www.facebook.com/19065470429591 ... 33480/?d=n

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:39

Janine1990 schreef:
lenaa_tje schreef:

Gezien het advies dat vanuit Duitsland wordt gegeven over tripjes naar Nederland, denk ik dat het zo'n vaart niet zal lopen...

Nou ja ik vind het dus wel schrikbarend dat vrijwel de enige klanten in de schoenenwinkel Duitsers waren deze week. En Groningen stad is niet eens vlak over de grens meer te noemen.