Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:59

Vliegen is er 1, maar wel een heel groot aspect van wat we als mens mis doen :o

Ik vind een kind krijgen van een heel andere orde. En niet per se slecht aangezien de NL bevolking niet groeit door kinderen krijgen :o

Ik vind het ook belachelijk dat mensen binnen Europa vliegen. Een weekend Malaga of London met het vliegtuig vind ik not done.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:00

Zie, je wordt meteen aangevallen als je zoiets insinueert :')

Nee, want de baby is dan al geboren. Als het tripje is geboekt hoor je me ook niet meer. Maar als mensen er nog over nadenken zou het echt wel normaal moeten kunnen zijn om te zeggen: je kunt het milieu ook in overweging nemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:02

Sheran schreef:

Nee, want de baby is dan al geboren. Als het tripje is geboekt hoor je me ook niet meer. Maar als mensen er nog over nadenken zou het echt wel normaal moeten kunnen zijn om te zeggen: je kunt het milieu ook in overweging nemen.

Dus mensen mogen wel onbeperkt babies op de wereld zetten maar als iemand met het vliegtuig op vakantie wil dan is dat niet juist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:02

Het alternatief is dan vaak dat ze de auto nemen, ook vervuilend genoeg. Jammer dat reizen met de trein nog zo duur is vaak.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:03

Ik vind dat mensen die vlees en vis blijven eten moeten gaan zitten en hun mond houden als het op klimaat en milieu aankomt. Dat is op conservatief Bokt een behoorlijke UO :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:04

Hoppa. Daar hebben we de dooddoener “baby’s” weer. Zo. Discussie om zeep geholpen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:05

purny schreef:
Sheran schreef:

Dus mensen mogen wel onbeperkt babies op de wereld zetten maar als iemand met het vliegtuig op vakantie wil dan is dat niet juist.

Eh, wát lees je in mij :')

Gewoon even ophouden over de baby's. Er zijn nog zoveel andere dingen waar niet meteen zoveel emotie bij komt kijken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:07

Sheran schreef:

Dan zou ik al snel niet meer met je omgaan want bij eten zul je dan ook wel gaan miepen over t vlees neem ik aan? En zeiken over pakketjes die mensen bestellen.

En denk je nu echt dat mensen hun vakantiebestemming zouden wijzigen na jouw beschuldigende vingertje over t milieu? Als ze verstandig zijn nemen ze het er nog even van voor reizen voor de gewone man onmogelijk en onbetaalbaar wordt gemaakt mede door de klimaatdrammers.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 26-05-22 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:08

Ja, ik ben vegetariër, dus doei dan :))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:10

Varekaj schreef:
Het alternatief is dan vaak dat ze de auto nemen, ook vervuilend genoeg. Jammer dat reizen met de trein nog zo duur is vaak.

Alles is minder vervuilend dan vliegen. Behalve een cruise, die zijn ook bijzonder slecht.
Maar treinnetwerk in Europa zou zeker goedkoper mogen.

BaileyMix schreef:
Ik vind dat mensen die vlees en vis blijven eten moeten gaan zitten en hun mond houden als het op klimaat en milieu aankomt. Dat is op conservatief Bokt een behoorlijke UO :+

Vind ik wat overdreven. Als iedereen z’n dierlijke consumptie zou halveren zijn we ook al een eind. En dan daarna nog een keer halveren, dan redden we het ook. Dierlijke consumptie is niet per se slecht maar wel in de grote hoeveelheden het nu geproduceerd en vervoerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:14

verootjoo schreef:
Varekaj schreef:

Alles is minder vervuilend dan vliegen. Behalve een cruise, die zijn ook bijzonder slecht.
Maar treinnetwerk in Europa zou zeker goedkoper mogen.
Wat denk je van al die producten die we voor een habbekrats uit China halen en met hele scheepsladingen op AliExpress bestellen? Die boten varen ook niet op waterstof. :+

Anderen de maat nemen is zo makkelijk, maar zolang mensen zelf nog in plastic kleding van de Primark lopen, elke week Amazon en AliExpress laten aanrukken en hun vlees in de supermarkt kopen, neem ik ze niet zo serieus. (Waarmee ik niet wil insinueren dat jij dat doet overigens. ;) )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:16

elnienjo schreef:
Sheran schreef:

Dan zou ik al snel niet meer met je omgaan want bij eten zul je dan ook wel gaan miepen over t vlees neem ik aan? En zeiken over pakketjes die mensen bestellen.

En denk je nu echt dat mensen hun vakantiebestemming zouden wijzigen na jouw beschuldigende vingertje over t milieu? Als ze verstandig zijn nemen ze het er nog even van voor reizen voor de gewone man onmogelijk en onbetaalbaar wordt gemaakt mede door de klimaatdrammers.

Waarom zo agressief?
Ik vind klimaatdrammers overigens een erg vervelende term, maar dat was vast ook je bedoeling. Waarom mag er niet vaker op klimaat gewezen worden? Je bent niet alleen op de wereld.
En ja ik denk dat als het gewoon vaker gezegd wordt de mindset kan veranderen. Is al wel vaker gebeurd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:20

Nee ik zal dat niet tegen een ander zeggen dat die niet moet vliegen.
Overigens wat betreft kinderen, moeten mensen zelf weten, maar als het iemand is die een ander wijst op klimaat en zelf meer dan 1 kind heeft neem ik die niet serieus.
Van mij mogen vliegtickets wel veel duurder, dan krijg je al minder snel dat er voor de fun wat word gevlogen. En OV minder duur, ook al heb ik er hier geen bal aan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:28

Sheran schreef:
Waarom zo agressief?
Ik vind klimaatdrammers overigens een erg vervelende term, maar dat was vast ook je bedoeling. Waarom mag er niet vaker op klimaat gewezen worden? Je bent niet alleen op de wereld.
En ja ik denk dat als het gewoon vaker gezegd wordt de mindset kan veranderen. Is al wel vaker gebeurd.
Ik denk dat je het gros van de maandelijkse Ryanairvliegers overschat. :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:29

Mooie middenweg, vliegtickets duurder, treinkaartjes goedkoper.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:32

UO: vegetariërs/vegans zouden ook gewoon respect moeten tonen naar mensen die wel vlees eten.

Ik durf soms niet eens te zeggen dat ik geen vlees eet, omdat mensen dan denken dat je je neus ophaalt voor iedereen die wel vlees eet. :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:37

Sherivey
dat kan ik me best voorstellen dat je dat bijna niet durft.
Jammer eigenlijk.

Ik ken een paar mensen die geen vlees eten, maar die hoor je er amper over.
En daar heb ik echt respect voor.
Maar die je in je nek vliegen of elk onderwerp daar op aan sturen, bah bah. Die bereiken zelfs het tegendeel.
En dan word ik ook rellerig en zeg expres ik ga dadelijk gehaktbal eten, ook al staat die dag geen vlees op het menu :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:42

Ik zie er ook het nut niet van in om mensen erop af te rekenen dat ze vlees eten.
Hun keuze. Zolang ze mij niet dwingen om het te eten, vind ik het prima.

Waar ik dan wel moeite mee heb, is zoals ik van de week bvb zag dat er een of andere gigantische partij vlees was bereid voor een eetwedstrijd, waarvan een groot deel niet op ging.
Maar dat is dan meer omdat ik eetwedstrijden onzin vind ivm voedselverspilling.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:44

Sherivey schreef:
UO: vegetariërs/vegans zouden ook gewoon respect moeten tonen naar mensen die wel vlees eten.

Ik durf soms niet eens te zeggen dat ik geen vlees eet, omdat mensen dan denken dat je je neus ophaalt voor iedereen die wel vlees eet. :+

Volgens mij is dit geen UO, dit wil iedereen :)
Een collega in Marokko noemde me om deze reden een 'fijne vegetariër' :))

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:46

Afbeelding

Voor alle mensen die vinden dat je wel wat over vliegreizen mag vinden, en vlees eten, en niet over babies.

:wave:

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 10:57

Ik vlieg gewoon lekker overal heen, heerlijk! :D ik vind vliegen ook super leuk, vooral het starten. Over twee weken weer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:02

Sheran schreef:
Sherivey schreef:

Volgens mij is dit geen UO, dit wil iedereen :)
Een collega in Marokko noemde me om deze reden een 'fijne vegetariër' :))

Gister op een stukje van lang leve de liefde een man gezien die was vegetariër.
Maar hij at wel een gehaktbal, hachee en filetlapjes :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:14

Sherivey schreef:
Ik zie er ook het nut niet van in om mensen erop af te rekenen dat ze vlees eten.
Hun keuze. Zolang ze mij niet dwingen om het te eten, vind ik het prima.

Waar ik dan wel moeite mee heb, is zoals ik van de week bvb zag dat er een of andere gigantische partij vlees was bereid voor een eetwedstrijd, waarvan een groot deel niet op ging.
Maar dat is dan meer omdat ik eetwedstrijden onzin vind ivm voedselverspilling.

Eens hoor :j

Ja voedselverspilling kan ik ook niet tegen.
Als ik dan lees hoeveel kilo dat is bij mensen thuis, dus niet eens de restaurants... ongelooflijk.
Die kilo's zijn het bij mij niet.
Ik zet alles op een lijstje wat ik die week wil eten en dat koop ik. Dus dat gaat ook op.
En weet ik dat het niet op gaat, zoals pas dat 3 paprika's 1 euro kosten en een losse 1,09.
Dan gaan er 2 de vriezer in.

Voorheen werkte ik in de avond bij een kantoor.
En dan was er een meating geweest met allemaal broodjes voor lunch, waar ook altijd veel van over was. In vershoudfolie verpakt.
Eerst brachten ze dat naar de daklozenopvang, maar dat mocht door regels niet meer.
Dat moest weggegooid worden.
Maar het mocht wel door eigen personeel die dag nog gegeten worden. Maar die kwamen niet meer in het restaurant.

Ik zette dat dus altijd op de balie bij mij.
En dan was het altijd op voordat ik om 21.00 afsloot.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:30

Tegenwoordig heb je ook to good to go. Vind ik ook een top initiatief.
Mijn moeder werkte vroeger in een zorgcentrum. Als je zag hoeveel eten daar weggegooid werd...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 11:31

Ik vind het altijd zo makkelijk om als je zelf nooit vliegt, anderen te beschuldigen dat ze wel willen vliegen. Dat als je zelf geen kinderen wil, anderen beschuldigen van wel kinderen krijgen. Dat als je zelf prima zonder vlees kunt leven, anderen beschuldigen van wel vlees eten.

Iedereen heeft andere dingen die hij / zij belangrijk vindt in het leven en het is wel heel gemakkelijk om dan de schuld naar iemand te schuiven die andere prioriteiten heeft dan jij hebt.