Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:31

Je kan ook kramp krijgen als je te weinig drinkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:08

karuna schreef:
Kramp in jevoet is zo naar. Maar ook een irritatie/ontsteking van je voetblad (heet dat zo?) kan hetzelfde aanvoelen. Je schoenen zijn nog in orde ook? Geen rare ribbels op de plek van je pijn?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2115479 ... art-en-wit

Gaat de boel inmiddels echt zo ver dat woorden black en white al bijna standaard worden geblokt in het streven van amerikaanse bedrijven rascisme volledig te verbannen? Of is dit bericht uit zijn verband getrokken door de telegraaf?

En deze, de muppetshow humor ten top 8)7
https://www.ad.nl/show/disney-waarschuw ... ~a23ab9d5/

En pas al de aristokatten met een dergelijk waarschuwing.
Er staat nota bene uitgelegd in het artikel waardoor dit komt; de Telegraaf doet er alleen verslag van, jij geeft er je eigen draai aan. := Een computer (i.e. het algoritme) is niet zó intelligent dat ze heel goed zijn in het in context plaatsen van bepaalde woorden. Het pikt 'black' en 'white' op, en wellicht ook termen als 'attack,' 'black versus white' etc. en denkt vervolgens dat het gaat om huidskleur. Als ik een filmpje zou maken waarin ik die woorden een paar keer noem, ziet het algoritme dat hoogstwaarschijnlijk door de vingers, dus het blokkeert het helemaal niet "standaard," alleen in gevallen waarin de woorden veelvuldig voorkomen. Het systeem blokkeert vervolgens het account, jij zegt tegen Youtube: "hé, yo, dit gaat over schaken, ik hoor niet bij de KKK" en de YT-poppetjes deblokkeren je account. Vervelend uiteraard, maar nou ook niet zó vreselijk dramatisch - er zijn grotere problemen die veroorzaakt worden door het gebruik van AI.

En wat is er mis met waarschuwingen? Veel Disneyfilms zijn gemaakt in een heel andere tijdgeest en dus zijn er dingen te zien die tegenwoordig niet meer zo geaccepteerd zijn als toen. Ik zie daar echt het probleem niet van in. Liever een waarschuwing dan dat ze alles offline trekken. :)*

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:53

Zo worden mijn fb advertenties regelmatig geblokkeerd als ik advertenties heb van kattenspeeltjes die dan “nachtvlinder” heten of iets. FB denkt dan dat ik dieren verhandel en dat mag daar niet. Vervelend, maar ook zo opgelost als je bezwaar indient. Die algoritmes zijn slim, maar ook weer niet zo slim. Soms gaat het daardoor dus even mis :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:35

Ik eet en drink over het algemeen heel gezond, ik denk dat ik echt verkeerd heb gelopen bij hardlopen of zo. Of te snel opgepakt na de pauze.

Het doet alleen pijn bij het lopen. Schoenen zijn nog nieuw met goede zolen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:17

Het kan ook een irritatie zijn van je pezen/spieren. Krampgevoel, of schiet hij echt in de kramp?
In beide gevallen zou ik even rustig aan doen en even kijken of je schoenen nog lekker zitten.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:45

Kookaburra schreef:
Het kan ook een irritatie zijn van je pezen/spieren. Krampgevoel, of schiet hij echt in de kramp?
In beide gevallen zou ik even rustig aan doen en even kijken of je schoenen nog lekker zitten.

Eigenlijk constant krampgevoel als ik loop. Vooral aan dat buitenste randje.

Ik heb vandaag wat minder gelopen, dat lijkt wat te helpen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:57

Weet iemand of je op dit moment foto's kan laten afdrukken bij de HEMA en daar volgens afspraak ophalen? Of is dat voorlopig vanwege corona niet mogelijk?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:22

Nikass schreef:
Weet iemand of je op dit moment foto's kan laten afdrukken bij de HEMA en daar volgens afspraak ophalen? Of is dat voorlopig vanwege corona niet mogelijk?

De niet essentiële winkels zijn dicht, dus het lijkt me logisch dat die dicht zijn. Je kan het wel bij de Kruidvat wellicht proberen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:54

Justme_Lisaa schreef:
Nikass schreef:

De niet essentiële winkels zijn dicht, dus het lijkt me logisch dat die dicht zijn. Je kan het wel bij de Kruidvat wellicht proberen ;)

Bij ons filiaal kan het gewoon met Click&Collect :j
De winkel is niet open maar bestellingen afhalen kan wel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:12

Dat is inderdaad waar ik op doelde Blijheid, dank je wel.
Justine, bij veel niet essentiële winkels kun je gewoon spullen ophalen die je online bestelt hebt.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:33

Hoe kom je aan contant geld?

Ik moet 17,50 contant én gepast hebben, maar dat kun je niet pinnen natuurlijk. Supermarkten doen niet meer aan wisselen, en bijpinnen kan alleen in ronde getallen...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:39

Pepperrr schreef:

Ik moet 17,50 contant én gepast hebben, maar dat kun je niet pinnen natuurlijk. Supermarkten doen niet meer aan wisselen, en bijpinnen kan alleen in ronde getallen...

€20 pinnen en iets van exact €2,50 kopen in de supermarkt? :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:48

Ik heb laatst nog gewisseld bij een tankstation :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:57

Idd 20 pinnen en iets van 2.50 halen.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:59

Pepperrr schreef:

Naar een supermarkt gaan waar ze wel geld wisselen. Wij doen dat gewoon hoor.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:01

Wij hebben helaas geen bemand tankstation hier.

Iets van 2,50 halen is wel een goeie, thanks!

Jumbo en AH wisselen allebei niet hier. Misschien de Lidl/Plus/Aldi wel maar die zitten weer 20 minuten rijden hier vandaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:06

Je kan bij de supermarkt ook zeggen “ik wil 2.50 contant en de rest pinnen”. Als ze zo flauw zijn om niet te wisselen haha.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:23

MarlindeRooz schreef:
Je kan bij de supermarkt ook zeggen “ik wil 2.50 contant en de rest pinnen”. Als ze zo flauw zijn om niet te wisselen haha.

En dit mogen ze niet weigeren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:33

Jolliegirl schreef:
MarlindeRooz schreef:

En dit mogen ze niet weigeren.

Haha nee. :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:38

Je statiegeld bon kun je ook contant krijgen, moet je wel 2,50 aan flessen hebben.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:44

Of het verstandig is om weer te gaan lessen... Mijn rijexamen voor het b-rijbewijs staat in april gepland. Na 2x verplicht stoppen ben ik bang dat ook dan de versoepelingen teruggedraaid zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 21:46

Wij hebben wissel automaten bij autowasstraten staan? Ook een idee?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:04

Kookaburra schreef:
Of het verstandig is om weer te gaan lessen... Mijn rijexamen voor het b-rijbewijs staat in april gepland. Na 2x verplicht stoppen ben ik bang dat ook dan de versoepelingen teruggedraaid zijn.

Hoever was je? Ging alles wel prima, en waren het puntjes op de I of moest je nog echt dingen oefenen? Als het dat eerste is zou ik persoonlijk gewoon vragen of je 1,5 week voor je examen stuk of 3 lesjes kan doen :) Als het dat tweede is zou ik persoonlijk wat langer pakken.

@Peperrr, Wij wisselen ook gewoon op kassa, bijpinnen enzo mag ook gewoon. Wat gek dat ze het daar niet doen dan.. kun je het anders niet bij een bakker vragen? Van goh als ik iets koop, kan ik dan geld bijpinnen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:02

Kan een constant hongergevoel een bijkomend effect zijn van brandend/te veel maagzuur?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:58

Jolien87 schreef:
Kan een constant hongergevoel een bijkomend effect zijn van brandend/te veel maagzuur?

Ik los een naar gevoel in m’n buik/maagzuur altijd op met eten... wat dan geen oplossing is.
Heb een maagzweer en met vlagen veel last van maagzuur.