Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:33

Ik ben wel echt blij met jullie input, was ik zelf niet op gekomen. Ik ga ermee aan de slag!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:34

Nou ik vind je producten echt leuk, dus ik zou zoiets prima willen promoten op mijn paardenaccount (afgezien van het feit dat ik ook niet enorm veel volgers heb haha) :D

Wat Lau zegt inderdaad, soort limited edition of custom van iemands paard (of ander huisdier) :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 10:39

Aan mijn account heb je nog niks maar ook ik vind je producten leuk en zou je best willen promoten. Bijv een mok met hoge hakken of Lippenstift zou perfect zijn voor mijn doelgroep.

Mocht je dus een sponsor uitzoeken maak een mok die bij die persoons profiel past want dat is de doelgroep.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:01

Op Ali kun je ook allerlei ondergrond vellen kopen :j Mijn collega doet dat ook voor haar food instagram en de fotos voor haar nieuwe kookboek.
Gewoon een leuk cadeaupapier doet ook al wonderen trouwens.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 11:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:06

Ik blijf de likes in combinatie met de volgers nog altijd speciaal vinden ...
Hoe gaan jullie om met de accounts die jullie volgen? Ik kijk een aantal keer per dag en like alles wat ik op mijn feed krijg (behalve als ik het echt niet leuk vind, maar dat heb ik bij mijn gevolgde accounts eigenlijk nooit). Dit is dan van de accounts die ik volg en een paar hashtags die ik volg.
Maar dit doet blijkbaar niet iedereen? Of zou dat zijn omdat die accounts zoveel mensen volgen dat je niet op hun feed verschijnt?

Ik heb nu sinds mijn herstart 2 uitschieters gehad, dit zijn beide foto's die terechtgekomen zijn in de populaire sectie van een bepaalde hashtag (waarom? Hoe gebeurd dit?) en die gaan dan best redelijk, maar dat zijn dan vooral likes van buitenaf zeg maar, dus alsnog niet van al die volgers die je hebt.

Het maakt mij op zich niet uit, en ik weet dat het een algemeen probleem is, maar ik blijf het toch een raar iets vinden om 1000+ volgers te hebben, en op je foto's 70 of 80 likes te krijgen ... Iemand die daar al eens in gedoken is voor een verklaring? :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:09

Verklaring bestaat uit 1 woord..

Algoritme.

:') Veel posts worden inderdaad niet getoond op iemands timeline helaas.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 11:09

Ghostattack schreef:
Verklaring bestaat uit 1 woord..

Algoritme.

:') Veel posts worden inderdaad niet getoond op iemands timeline helaas.

Dit ja inderdaad dat is echt heel jammer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:12

Hmm, stom :+
Ik heb toch altijd wel het idee dat ik van iedereen die ik volg alles mee krijg. Maar misschien is dat omdat ik er in verhouding niet zoveel volg (een kleine 200 op dit moment, ik kijk regelmatig wat ik tegenkom via de tags enzo of ik iets leuks zie om te gaan volgen). Of misschien zie ik helemaal niet alles maar denk ik dat maar gewoon, dat kan natuurlijk ook :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:50

Ik volg ook niet zoveel mensen en heb ook het idee dt ik vrijwel alles te zien krijg. Maar ik kijk ook best vaak op een dag. Toen ik meer mensen volgde miste ik ook wel veel posts had ik het idee. Dus daar kan het natuurlijk ook mee te maken hebben. Als je 1000+ accounts volgt dan is het natuurlijk onmogelijk om die allemaal constant te zien te krijgen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:51

Ik voeg meteen daad bij het woord. Achtergrond en houder besteld via Ali :').

En drukker andere posts liken en commenten. Straks weer even focus op de essentie en nieuw materiaal maken. En dan eens zoeken naar een groter account waar ik me in kan vinden en benaderen voor een samenwerking :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 12:55

Amethyst_ schreef:
Ik voeg meteen daad bij het woord. Achtergrond en houder besteld via Ali :').

En drukker andere posts liken en commenten. Straks weer even focus op de essentie en nieuw materiaal maken. En dan eens zoeken naar een groter account waar ik me in kan vinden en benaderen voor een samenwerking :)

That’s the spirit!!

Ik haat het dat mijn post pas 11 likes heeft :+

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:14

Instagram algoritme is idd prut soms :+ Foto's waar ik best trots op ben lopen totaal niet, foto's die ik niet eens bijzonder vond en twijfelde of ik ze zou posten doen het dan weer veel beter soms. Same old, same old :')

Hier tik ik bijna de 2000 volgers aan :D Gisteren nog eens een winactie online gegooid samen met een groot account als 'host', en daar komen toch weer veel volgers uit. Maar blijft afwachten hoeveel er effectief zullen blijven 'plakken' :) Ik merk trouwens dat winacties het een stuk minder goed doen dan vroeger, omdat ze er bijna mee naar je hoofd gooien _O- Als je geen dure set of dekje weggeeft (of inderdaad samen met een groot account iets doet) vinden mensen het niet meer de moeite lijkt het wel :=

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:13

Ik ben zelf zomora juist ontvolgd wegens de vele winacties.. zo nu en dan is leuk maar meerdere tegelijk online wordt ik niet goed van haha.

Wel jammer aangezien het een leuk account is, heb ik overigens met meerdere accounts.

Mijn winacties doen het keer op keer beter, maar ik doe ze wel in mijn eentje.
Nu eentje waar ik vraag om mijn youtube account te volgen. Dat loopt toch een stuk slechter. Bevestigd voor mij gelijk wel dat het toch 2 hele versvhillende groepen mensen zijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:17

Ik heb wel van iemand de stories uitgezet omdat die elke dag wel aan minstens 1 winactie/gainparty etc meedeed. Ja je kunt het doortikken. Maar pffff. Rest van het account vind ik wel leuk

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 19:32

wilmatj schreef:
Ik ben zelf zomora juist ontvolgd wegens de vele winacties.. zo nu en dan is leuk maar meerdere tegelijk online wordt ik niet goed van haha.

Wel jammer aangezien het een leuk account is, heb ik overigens met meerdere accounts.

Nu eentje waar ik vraag om mijn youtube account te volgen. Dat loopt toch een stuk slechter. Bevestigd voor mij gelijk wel dat het toch 2 hele versvhillende groepen mensen zijn.

Ze had in het begin heel veel acties, maar de laatste tijd veel minder. Ik persoonlijk vind het gewoon leuk om haar te volgen en hoe ze met haar paarden om gaat. Maar ik ben ook wel een beetje bevooroordeeld aangezien ik spekkie 2x voor mijn lens heb gehad <3 <3

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:31

wilmatj schreef:

Jaa vind jouw win acties normaal leuk! Maar heb geen YouTube :Y)

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:44

Ik ben ook weer wat fanatieker bezig met Instagram. Heb afgelopen weekend nieuwe foto's gemaakt zodat ik weer wat materiaal heb. Heb nu ook een winactie online staan maar dat loopt nog niet zo vlot. In de hoop dat mijn volgers wat omhoog gaan. Ik ga morgen eens onderzoek doen om mijn instagram account beter te maken.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 06:13

Ik vind het verschil tussen hoeveel mensen je post gezien hebben, hoeveel volgers je hebt en hoeveel mensen je bericht liken ook echt een groot verschil. Zouden ze het dan gewoon echt niet zien? Maar de mensen die het wel gezien hebben het gewoon niet leuk vinden en niet liken?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:03

_mjwb schreef:
Ik vind het verschil tussen hoeveel mensen je post gezien hebben, hoeveel volgers je hebt en hoeveel mensen je bericht liken ook echt een groot verschil. Zouden ze het dan gewoon echt niet zien? Maar de mensen die het wel gezien hebben het gewoon niet leuk vinden en niet liken?

Heel veel mensen liken niets, die scrollen gewoon een beetje door hun overzicht.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 09:24

_mjwb schreef:

Veel mensen kijken alleen, like alles wat ik tegen kom bijv. En als ik het echt leuk vind post ik ook een comment. Zeker bij kleine bedrijfjes om ze een beetje omhoog te helpen. Een like en een comment kost niks en het bedrijf stijgt een beetje in het algoritme zodat meer mensen het zien.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:32

Als ik bij bij mij kijk, ik ga dus richting de 4k volgers.. Maar meestal ziet 1 tot 2 k volgers maar mijn post.. En likes tussen de 300 en 400. Zo nu en dan een uitschieter.

Erg jammer, maar je doet er niets aan.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:54

Ik snap er niks van. Had voor mijn doen weer een paar uitschieters en daarna bleven mijn likes eindelijk weer boven de 100, maar nu zit ik met mijn laatste foto er weer ver onder.

Ik dacht dat ik eindelijk goed bezig was :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 15:01

Melisje_92 schreef:
Ik snap er niks van. Had voor mijn doen weer een paar uitschieters en daarna bleven mijn likes eindelijk weer boven de 100, maar nu zit ik met mijn laatste foto er weer ver onder.

Welkom bij het algoritme die zuigt echt... al gaat mijn video van vandaag beter als die van 2 dagen geleden. Heb rond de 40 likes voor mijn foto’s. Op 85 volgers vind ik dat best netjes. Maar ik ben blij met elke like, ik vind het leuk als ik mensen kan inspireren. Ik merk als ik op de likes ga zitten het heel snel alleen voor de likes is en niet voor de leuk.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:18

Lau schreef:
Melisje_92 schreef:

Welkom bij het algoritme die zuigt echt... al gaat mijn video van vandaag beter als die van 2 dagen geleden. Heb rond de 40 likes voor mijn foto’s. Op 85 volgers vind ik dat best netjes. Maar ik ben blij met elke like, ik vind het leuk als ik mensen kan inspireren. Ik merk als ik op de likes ga zitten het heel snel alleen voor de likes is en niet voor de leuk.

Ja is ook zo! Ik vind het vooral leuk om door mijn profiel te scrollen en te zien wat we allemaal bereikt hebben, die likes zijn eigenlijk bijzaak...maar soms heb je idd van die momenten dat je toch wat meer naar die likes kijkt.