Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:47

SavannahNx schreef:
Waarom doet sigarettenrook in je ogen zo’n zeer?

Omdat er kleine deeltjes (roet) in zit. Je gezicht voelt die deeltjes minder dan je ogen, die voelen ze namelijk wel.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:01

Aight schreef:
SavannahNx schreef:
Waarom doet sigarettenrook in je ogen zo’n zeer?

Omdat er kleine deeltjes (roet) in zit. Je gezicht voelt die deeltjes minder dan je ogen, die voelen ze namelijk wel.

:)* Thanks!

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:03

Welke gratis video-editor is aan te raden voor een Mac?
Ik wil enkel 2 video's van mn actioncam samenvoegen en er de saaie stukken uitknippen, vervolgens opslaan zonder watermerk. IMovie en Davinci nogwattes krijg ik niet geïnstalleerd want mn mac is te oud :+

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:10

Shanna schreef:
Ik wil enkel 2 video's van mn actioncam samenvoegen en er de saaie stukken uitknippen, vervolgens opslaan zonder watermerk. IMovie en Davinci nogwattes krijg ik niet geïnstalleerd want mn mac is te oud :+

En op een windows laptop.
Ik zoek al tijden een simpel gratis programma voor wat knip en plak werk maar mooi niks te vinden :(

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:12

Machie schreef:
Shanna schreef:

En op een windows laptop.
Ik zoek al tijden een simpel gratis programma voor wat knip en plak werk maar mooi niks te vinden :(

Ik heb standaard windows movie maker op mijn laptop. Mijn vriend vermoord me bijna als designer/programmeur, maar voor simpel knippen en plakken doet het gewoon wat het moet doen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:12

Kdenlive misschien? Heb hem zelf op Linux maar hij kan iig ook op Mac. Windows weet ik niet zeker :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:15

Moviemaker bestaat niet meer en was dus niet te downloaden op mijn net nieuwe laptop *huil*

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:24

Ik heb gewoon nog moviemaker op de laptop..

En op de telefoon gebruik ik Quick van GoPro.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:25

ik heb Videopad videoeditor (op windows), die vind ik zelf heel fijn. De volledige versie is betaald, maar een trial versie is wel gratis (oneindig gebruik, maar minder functies)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:38

zelfgemaakt (vegan, dus geen vlees oid) wat ik donderdag ontdooid heb, kan ik dat nu nog eten? :P

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:41

Janine1990 schreef:
Wat gebeurt er snachts met je lichaam als je echt badend in het zweet wakker wordt?

Een opvlieger :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:42

Het is na een stuk of 10 editors geprobeerd te hebben waarbij ze allemaal exporteerden/ opsloegen met watermerk en ik dus weer een andere opzocht uiteindelijk gelukt met VideoPad!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:47

Britta31 schreef:
Janine1990 schreef:
Wat gebeurt er snachts met je lichaam als je echt badend in het zweet wakker wordt?

Uhm... op 27 jarige leeftijd zal het niet enorm hormoongerelateerd zijn. Zeker als het ongeveer eens per jaar voorkomt. Toch?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:05

Janine1990 schreef:

Een opvlieger :([/quote]

Uhm... op 27 jarige leeftijd zal het niet enorm hormoongerelateerd zijn. Zeker als het ongeveer eens per jaar voorkomt. Toch?

Ik denk dat je lichaam zich druk maakt (veel gegeten? stress? nachtmerrie?) en dat het de energie die het daarvan krijgt omzet in warmte --> dus zweet

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:16

Niet echt in de categorie levensvragen, maar toch:

In verband met kapotte handen heb ik op het moment katoenen handschoentjes aan. Nu zijn die echter door een combinatie van bloed/wondvocht uit de wondjes op mijn handen vastgekoekt.
Wat is de meest effectieve ( =minste schade aan toch al kapotte handen ) om ze los te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:17

Nat/ vochtig maken, dan weken ze vanzelf los.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:23

Aight schreef:
Janine1990 schreef:

Ik denk dat je lichaam zich druk maakt (veel gegeten? stress? nachtmerrie?) en dat het de energie die het daarvan krijgt omzet in warmte --> dus zweet[/quote]

Ik heb het minstens 3x per week :o :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:17

Aight schreef:
Ik denk dat je lichaam zich druk maakt (veel gegeten? stress? nachtmerrie?) en dat het de energie die het daarvan krijgt omzet in warmte --> dus zweet

Geen stress of veel gegeten. Onbewuste nachtmerrie zou kunnen. Maar krijg je daar energie van joh? Nooit geweten!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:21

Energie is in dit geval inzetten van ATP voor spierspanning, dat produceert warmte. Het is dus niet dat je er energieker van wordt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:49

moonsparkle schreef:
Aight schreef:

Ik heb het minstens 3x per week :o :(

Drink je toevallig veel vruchtensap?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:50

Indy_Mouse_9 schreef:
Niet echt in de categorie levensvragen, maar toch:

In verband met kapotte handen heb ik op het moment katoenen handschoentjes aan. Nu zijn die echter door een combinatie van bloed/wondvocht uit de wondjes op mijn handen vastgekoekt.
Wat is de meest effectieve ( =minste schade aan toch al kapotte handen ) om ze los te krijgen?

Dopen in een bakje met olie en dan laten inweken?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:32

Nee water en thee...

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:52

Ik heb vanmiddag om 14:00 afgereden voor mijn B-rijbewijs.
kan ik dan morgen om 11:50 mijn rijbewijs gaan aanvragen bij het gemeentehuis, of staat het dan nog niet goed in het systeem?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:54

gerlindie schreef:
Ik heb vanmiddag om 14:00 afgereden voor mijn B-rijbewijs.
kan ik dan morgen om 11:50 mijn rijbewijs gaan aanvragen bij het gemeentehuis, of staat het dan nog niet goed in het systeem?

Gefeliciteerd! *\o/*

Het zou er in moeten staan, er zit bijna een hele dag tussen. :)
(maar je kunt natuurlijk altijd de gemeente even bellen om te vragen hoelang het normaal gesproken bij hun duurt)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:18

MarlindeRooz schreef:
zelfgemaakt (vegan, dus geen vlees oid) wat ik donderdag ontdooid heb, kan ik dat nu nog eten? :P

Ikzelf zou het niet aandurven, dan weet ik zeker dat ik een dagje op het toilet mag doorbrengen. Maar ik heb dan ook best gevoellige darmen.

Ik bewaar iets max. 2 dagen in de koelkast. Heel soms 3 dagen. Maar meestal ruikt het dan al niet vertrouwd meer of het heeft verkleuringen. Dan eet ik het dus niet.