Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:14

Basilicium schreef:
Alja schreef:
ja maar je bent als verkoper verantwoordelijk voor de verzending.

Ah oké, dat wist ik niet, ik heb zelden zelf verzonden en dat is altijd prima gegaan. Waren dan ook niet zulke gevoelige spullen. Betekent dit dat de pakketdienst helemaal geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen? Zelfs als ergens niet breekbaar op staat, is het toch niet de bedoeling dat je lomp met spullen omgaat, denk ik dan.

Ik vraag me ook af hóé June haar verantwoordelijkheid kan nemen. Ik neem aan dat ze niet een tweede setje van datzelfde servies heeft liggen.

De verzending in zekere zin wel, namelijk het zo goed mogelijk inpakken (4 kranten en 2 rollen tape) en het afleveren. Maar daarna.. Voelt als overmacht. :')

Op de DHL site heb ik iets kunnen vinden over claims indienen, heb het voorgesteld aan de koper, anders maak ik het terug naar haar over, voor haar is het ook niet leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:15

Alja schreef:
of je moet in de advertentie zetten dat verzenden op eigen risico is.

maar mijn tip, verzend servies nooit met post.nl dat is echt waardeloos.
voor servies kun je beter DHL nemen :)

maar het blijft wrang en voor beide partijen niet leuk!

Heb ook geen PostNL gebruikt!

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:17

is het echt kapot gegaan met dhl?
ik verzend al meer dan 5 jaar met dhl en soms wel 10 pakjes in de week met servies en in al die jaren is het misschien 5 keer stuk gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:19

Alja schreef:
is het echt kapot gegaan met dhl?
ik verzend al meer dan 5 jaar met dhl en soms wel 10 pakjes in de week met servies en in al die jaren is het misschien 5 keer stuk gegaan.

Ja, het is echt kapot gegaan met DHL. Daarom baal ik er ook zo van, was altijd tevreden over DHL.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:21

Kan je niet 50/50 doen met de koper?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:22

jammer dat het dan niet verzekerd verzonden was, was maar iets meer geweest en ze betalen het bedrag dan terug als je het met fotos kunt aantonen en een print van het overgemaakte bedrag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:30

Zoe_97 schreef:
Kan je niet 50/50 doen met de koper?

Ja, was ik wel van plan. Of zelfs helemaal. Stom voor beide partijen dit!

Alja schreef:
jammer dat het dan niet verzekerd verzonden was, was maar iets meer geweest en ze betalen het bedrag dan terug als je het met fotos kunt aantonen en een print van het overgemaakte bedrag..

Is een beetje mosterd na de maaltijd... Maar vanuit dat oogpunt zou ik kunnen zeggen dat ze het door mij aangetekend had moeten laten verzenden...
En dat ga ik niet doen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:06

Ze heeft ontzettend aardig gereageerd, en dat het ook haar risico was. Ze wil het erbij laten, ga alleen nog wel de helft overmaken.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:07

ik zou ook nooit een servies verzenden, uitsluitend ophalen. Maar waarom in een zak? Een doos is toch veel steviger, alleen al vanwege het feit dat alles in de vervoersbusjes gestapeld worden. Een zak heeft toch minder steun en stevigheid dan een doos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:38

BridgetF, ik doe het in ieder geval niet meer. :D

Heb haar ander servies aangeboden van hetzelfde merk, stuur ik dat kosteloos naar haar op.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:52

Balen van het servies zeg dat is altijd wel een risico netjes dat je een nieuw servies op wil sturen.

Wat een aso van die slippers trouwens..... Die zou ze van mij al niet meer krijgen

Heb waarschijnlijk de deken al verkocht mail contact loopt soepel dus hopelijk heb ik gauw het geld en kan het op de post.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:58

Anoniem schreef:
BridgetF, ik doe het in ieder geval niet meer. :D

Heb haar ander servies aangeboden van hetzelfde merk, stuur ik dat kosteloos naar haar op.

Netjes hoor....maakt je een goede verkoper. Daar zijn er niet veel van. Wel goed verpakken hé :P (grapje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:27

Ik vind dat June heel erg netjes reageert! Denk dat veel anderen zouden zeggen "jammer, da's het risico van verzenden" en het daarbij zouden laten.

Als het goed is, is mijn zadel effectief verkocht *\o/* Kreeg een printscreen van de overschrijving, nu wachten tot het geld echt op de rekening staat. Zadel heeft dan niet eens 24u te koop gestaan :)) En heb nog 2 mensen met interesse die ik dus helaas moest teleurstellen.

Wat me wel is opgevallen: Kiala gaat nu samenwerken met UPS staat er op de site. Echter is een pakketje nu niet meer automatisch verzekerd voor de waarde, dat was vroeger toch wel zo? Als je nu verzekerd wil verzenden kost het je extra. In ieder geval heb ik het pas gezien nadat ik de verzendkosten had meegedeeld aan de dame, dus ik neem die €5 extra wel voor eigen rekening.
Je kan maar maximaal tot €200 verzekeringswaarde kiezen trouwens.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:20

Grrr het ging te snel alles geregeld voor die deken krijg ik een mailtje welke maat was het ook al weer ik terug gestuurd wat er ook in de advertentie staat krijg ik terug Ownee dat is toch niet de goede maat dan gaat het over |o 8)7

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:15

Pffff,word helemaal gek van mensen die reageren op de pony die ik te koop heb.

6 jarige merrie,ingereden en word nu doorgereden.
1.20 stokmaat en toch wel vrij fors dus een kleine volwassene kan er makkelijk op rijden (gebeurd hier ook)
Lief in de omgang maar nog niet geschikt voor de allerkleinste beginners om te rijden.

Mooie pony om te zien,ze is vos sabino.
vol papier en opgenomen als stamboek merrie.
niet drachtig.

Heb haar erop staan voor 750 euro wat ik dus heel reeël vind.

Krijg ik mails van mensen die direct willen komen kijken maar als ik mail om een afspraak te maken hoor ik niks meer.

En mensen die gewoon ff 350 euro bieden en dan moeten hoofdstel en zadel ook mee. 8)7 :evaw:

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:11

Ik ben nu zelf ook voor een paard aan het kijken en ik ga dus ook regelmatig alle marktplaats advertenties af. Staat er een mooi paard voor 2500, word er 500 geboden. Ik kan me daar zo over verbazen... Wat denken die mensen wel niet? Dat de verkoper ze mailt is goed man kom maar halen?! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:59

Ooit een paardje te koop gehad, een KWPN tuiger. Beestje was 1m55 hoog, dus niet echt voor de grootste geschikt. En héél pittig ding, expert in rodeo als het er op aan kwam en had heel consequente hand nodig, zowel in rijden als omgang. Ze was verdomd slim, volop aan het puberen en da's geen goeie combi bij onervaren mensen.

Ben echt platgebeld "om dat ideale kinderpaardje" te mogen komen bekijken. Ook een hoop mensen die ervan overtuigd waren dat tuigers koudbloeden zijn, en dat de prijs dus zeker €1000 te hoog lag. En nog meer mensen die vragen "past dat wel voor iemand van 1m80" waarop je dan eerlijk zegt nee, willen ze alsnog afspraak, staan ze op je terrein "nu u heeft niet gezegd dat ze ZO klein is" -O- Het staat nota bene in de advertentie...

Hier als het goed is zadel verkocht en mijn eigen aangekochte mentuigje via BM zou op de post moeten zijn :#

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:04

Die de advertentie niet lezen heb ik ook gehad.
Willen ze haar voor hun dochter van net 3 jaar.

Gaat om deze dame
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:07

Leuk ding! Helaas heb ik 3 ruinen en 1 hengst, en 1 van die ruinen is pas vorige maand gecastreerd op de leeftijd van 6,5 jaar. Dat wordt 'm dus niet :P

Er is een verschil tussen kids van 3 waarbij de ouders ook rijden en er eventueel een ervaren ruitertje de pony ook kan bijrijden. Dan moet dat mits goede begeleiding van de ouders wel lukken. Maar mensen die er zelf 0,0 ervaring of verstand van hebben en alleen afgaan op haar mooie looks, njah, begrijp ik volledig dat je dat niet ziet zitten.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:12

Wel een knap ding. Dan zou ik ook stoppen met lezen ;)

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:08

Ik heb een dekje verkocht, alleen de verkeerde kleur vermeld in de advertentie maar er stond wel een foto van het dekje in de advertentie.

Nu wil de koper een oplossing, nu denk ik zelf aan terugsturen maar dan vergoed ik de verzendkosten niet. Is dit reëel?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:10

inowa schreef:

Gaat om deze dame
[ [url=m/KGtQaQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan toch ook zijn dat ze haar door een verzorgster oid willen laten rijden tot dochterlief oud en mans genoeg is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:21

De heisa om het zadel begint. Ze hadden gemaild dat ze de betaling hadden gedaan en soort van overschrijvingsformuliertje doorgestuurd in afbeelding. Nou, mooi, ik heb daarop gezegd "als ik het geld heb stuur ik het zadel op". Gisteren niet online geweest, vanmorgen even gekeken, nog steeds niks gestort. Wél weer een mail dat ze toch het overschrijvingsbewijs hebben gestuurd en dat ze willen dat ik het zadel vandaag nog wegbreng.

Heb nogmaals maar gereageerd dat ik het toch pas echt opstuur op het moment dat het geld daadwerkelijk op mijn rekening is verschenen :+

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:24

Bij ING kan dat zoooo lang duren in het weekend als de andere partij bij een andere bank zit. Meestal is het geld dan pas gestort op maandag, heel irritant...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:26

Cayenne schreef:
inowa schreef:

Gaat om deze dame
[ [url=m/KGtQaQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan toch ook zijn dat ze haar door een verzorgster oid willen laten rijden tot dochterlief oud en mans genoeg is?

Nee was echt als rijpony voor hun dochtertje van 3.
En zo meer mensen gehad die haar wilden voor compleet onervaren en heel erg jonge kinderen.