Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corrina1994

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:45

Hoi iedereen! Ik ben hier aan het begin van het topic weleens hier geweest maar ik heb mijn DZP blog nooit echt doorgezet verder.
Dus nu heb ik na een paar maanden twijfelen een nieuwe blog gemaakt. Dit keer over paarden. En dan vooral endurance maar ook mijn eigen bevindingen met verschillende trainingsmethodes en de ervaringen die ik heb met mijn eigen net gekochte paardje, wat geen makkelijke is :P

Het is nog niet zo veel, gewoon een soort begin bericht die verklaard waarom de blog deze titel heeft, een soort verhaaltje :P
Binnenkort kritiek op de nieuwe endurance regelementen, wat nog wel een dingetje is en niet makkelijk om te schrijven. Maar ook meer over mijn eigen paard en een vooruitblik naar het nieuwe endurance seizoen. (waarin ik zelf niet mee rijd, haha)

Ik heb al jullie blogs trouwens bekeken om te kijken wat ik mooi en nuttig vond. Dus als jullie clicks/view s de laatste paar dagen omhoog zijn gegaan, haha :P ik heb ze allemaal vergeleken.

Ik had nog wel een vraagje, hoe doen jullie het met foto's? (behalve die paar die dan zelf veel fotograferen ;)) Mijn eigen camera is stuk en het is ook moeilijk om voor alles goeie foto's te maken maar beeld materiaal is wel zo leuk bij een verhaal.
Dus, kopen jullie stockfoto's of plukken jullie soms gewoon dingen van internet? (want dat kan toch eigenlijk niet?)
Ik vind slechte foto's gewoon een onwijs minpunt...Dus dan maar niet.

Dit is mijn blog: Horses - Not A Hobby But A Lifestyle
En de FB pagina: Met 1 Like!
Alles is nu dus nog vrij kaal, menu moet ook nog gemaakt worden, maar ik heb besloten dat ik strak zwart/wit wel fijn vind, lekker rustig. (maar dat heeft misschien ook met mijn ADHD te maken)

En verder Sabine, sterkte, heel mooi gedicht. Ik kreeg er kippenvel van. Dat soort dingen zijn nooit makkelijk, gecondoleerd.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 16:32

Hoi Corrina! Leuk dat je er bij komt, ik ben erg benieuwd naar je blogs, zeker als je over endurance schrijft, daar wil ik me altijd nog wat meer mee bezig gaan houden, dus jouw blog is een mooi begin! :)

Wat betreft foto's, ik gebruik over het algemeen mijn eigen, en heel soms als uitzondering foto's van een "open source" website. Die foto's zijn opengesteld voor commercieel gebruik, zonder dat je licenties hoeft te kopen etc. :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:18

Leuk, endurance! Dat zou ik ook graag nog eens willen doen :) M'n huidige verzorgpony vind ik er alleen niet meer geschikt voor nadat ze een blessure gehad heeft. Jammer, want ze vind het heerlijk om buiten te rijden

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:52

Ik denk dat veel mensen zich vergissen in hoe moeilijk/zwaar een endurance is in de laagste klasse. Want dat valt best mee :)

Misschien dat ik daar ook maar een post over moet schrijven.

Ik heb trouwens nu ineens volgers, maar ik dacht altijd dat je daar wen notificatie/mail over kreeg, maar ik heb niks gezien?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:58

Ik ga vanavond alle posts bijlezen, maar vraagje voor mensen met een eigen hosting: welke host hebben jullie, hoeveel betalen jullie en wat krijgen jullie ervoor terug?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:03

corrina1994 schreef:
Ik denk dat veel mensen zich vergissen in hoe moeilijk/zwaar een endurance is in de laagste klasse. Want dat valt best mee :)

Misschien dat ik daar ook maar een post over moet schrijven.

Ik heb trouwens nu ineens volgers, maar ik dacht altijd dat je daar wen notificatie/mail over kreeg, maar ik heb niks gezien?

Nouja, de mijne struikelt al over iedere boomwortel, dus ik weet niet op wat voor terrein dat gereden wordt normaal gesproken? :) (en ze is dus ook niet van mij en heb geen trailer/trekhaak dus wedstrijden zou al moeilijk worden :P )

Ik host bij webreus, betaal ong 15 euro per jaar en heb daarvoor een allround pakket met hostnaam, kan straks nog wat meer vertellen maar moet nu weg :o https://www.webreus.nl/

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:13

Leuke blog Corrina ik heb een reactie achter gelaten en heb ook je FB bezocht. :)

Mijn blog van vandaag heet5 simple tips for riders

@Nienke: mijn paard struikelde ook altijd al over een balkje op de grond, maar ik heb haar leren springen en vorige week sprong ze in vrijheid een perfect in-uitje. Ik hoef haar er ook niet overheen te jagen of een sluis te bouwen, ik heb haar gewoon genoeg beloond dat ze er plezier inheeft gekregen. Ik heb ergens wel een video er over die ik binnenkort eens kan uploaden naar mijn nieuwe YT kanaal.

Zijn er meer mensen die een apart topic over video's /YouTube zouden willen hebben? Het lijkt mij nog steeds fijn om de vloggers en de informatieve/speelse videomakers in een apart topic te ontmoeten. Ik maak informatieve paarden videos en dat valt niet echt onder vloggen.

Een topic waarin we tips & tricks kunnen uitwisselen om je kanaal te laten groeien (ik ben me aan het inlezen), bespreken van het maken van video's/editing/montage/camera's/geluid/muziek voor je filmpjes en zo voort.

De moderator wil het nu (nog) niet scheiden, maar als er meer mensen echt een apart topic willen kunnen we het nog een keer vragen.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:39

Tja struikelen... Vorig jaar aan het begin van het seizoen reed ik 2x klasse I met een meisje van 12, we hielden bij welk paard er het meeste struikelen... de 2e wedstrijd (zat 1 maand tussen) struikelden beide paarden al bijna niet meer. Het is een kwestie van doen, ze leren vanzelf uit te kijken. Zelfs zo ver dat ze na een tijdje zelf gaan kiezen waar ze het fijnst lopen op de route. En dat mag, tenzij ik het er echt niet mee eens ben (soms is het gewoon niet handig als je paard op het gladste stuk wil lopen, en galopperen op asfalt is een absolute no-go).

Dankje Sandra! Je hebt ook een mooie blog :) en goeie content/posts, volgens mij ben je echt goed bezig.
Verder ben ik wat lui... Ik heb een nieuw email adres (al een tijd) en weinig zin om mijn Bloglovin account terug te gaan zoeken, ik denk dat ik een nieuwe moet maken. Maar ik zie wel dat ik daardoor niet al jullie blogs kan volgen.

Morgen ga ik denk ik mijn post publiceren over de nieuwe endurance regelementen en mijn kritiek daar op. Dat is nogal heftig en ik merk ook dat ik het best spannend vind. Want ondanks alle kritiek wil ik de sport niet laten gaan. Maar positief is het niet.

Verder vind ik als niet vlogger het geen probleem als alle vlog dingen hier ook besproken worden, maar ik snap wel dat het als vlogger misschien wel fijn is een apart topic te hebben.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:15

@Yasmine, mijn domeinnamen heb ik via Transip en hosting gaat vanuit huis.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:30

Yasmine schreef:
Ik ga vanavond alle posts bijlezen, maar vraagje voor mensen met een eigen hosting: welke host hebben jullie, hoeveel betalen jullie en wat krijgen jullie ervoor terug?

Ik heb mijn site bij A Small Orange gehost. Ik betaal ongeveer 60 euro per jaar en krijg daar onbeperkte ruimte voor. Verder hebben ze heel goede service en ligt de server er bijna nooit uit. Ze zijn misschien ietsje duurder dan andere aanbieders, maar proberen zo klimaatneutraal mogelijk te werken (koeling van de servers etc) wat voor mij een groot pluspunt is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:40

Ik host via Hosting2go en betaal daar volgens mij 20 euro per jaar voor. Weet niet precies wat ik ervoor terug krijg maar vind hun klantenservice wel heel prettig :j

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:47

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:22

corrina1994 schreef:
Hoi iedereen! Ik ben hier aan het begin van het topic weleens hier geweest maar ik heb mijn DZP blog nooit echt doorgezet verder.
Dus nu heb ik na een paar maanden twijfelen een nieuwe blog gemaakt. Dit keer over paarden. En dan vooral endurance maar ook mijn eigen bevindingen met verschillende trainingsmethodes en de ervaringen die ik heb met mijn eigen net gekochte paardje, wat geen makkelijke is :P

Het is nog niet zo veel, gewoon een soort begin bericht die verklaard waarom de blog deze titel heeft, een soort verhaaltje :P
Binnenkort kritiek op de nieuwe endurance regelementen, wat nog wel een dingetje is en niet makkelijk om te schrijven. Maar ook meer over mijn eigen paard en een vooruitblik naar het nieuwe endurance seizoen. (waarin ik zelf niet mee rijd, haha)

Ik heb al jullie blogs trouwens bekeken om te kijken wat ik mooi en nuttig vond. Dus als jullie clicks/view s de laatste paar dagen omhoog zijn gegaan, haha :P ik heb ze allemaal vergeleken.

welkom terug! leuk dat je weer meedoet.

Ik had nog wel een vraagje, hoe doen jullie het met foto's? (behalve die paar die dan zelf veel fotograferen ;)) Mijn eigen camera is stuk en het is ook moeilijk om voor alles goeie foto's te maken maar beeld materiaal is wel zo leuk bij een verhaal.
Dus, kopen jullie stockfoto's of plukken jullie soms gewoon dingen van internet? (want dat kan toch eigenlijk niet?)
Ik vind slechte foto's gewoon een onwijs minpunt...Dus dan maar niet.

Dit is mijn blog: Horses - Not A Hobby But A Lifestyle
En de FB pagina: Met 1 Like!
Alles is nu dus nog vrij kaal, menu moet ook nog gemaakt worden, maar ik heb besloten dat ik strak zwart/wit wel fijn vind, lekker rustig. (maar dat heeft misschien ook met mijn ADHD te maken)

En verder Sabine, sterkte, heel mooi gedicht. Ik kreeg er kippenvel van. Dat soort dingen zijn nooit makkelijk, gecondoleerd.

welkom terug, leuk dat je weer aan het bloggen bent geslagen.

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:25

happypaardje schreef:
Yasmine schreef:

Ik heb mijn site bij A Small Orange gehost. Ik betaal ongeveer 60 euro per jaar en krijg daar onbeperkte ruimte voor. Verder hebben ze heel goede service en ligt de server er bijna nooit uit. Ze zijn misschien ietsje duurder dan andere aanbieders, maar proberen zo klimaatneutraal mogelijk te werken (koeling van de servers etc) wat voor mij een groot pluspunt is. :)

Ik betaal niets aan hosting kosten want dat loop via het bedrijf van mijn vriend.Mazzeltje :D

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:16

Mijn eerste blog van mijn buitenlandstage in Nieuw-Zeeland staat ook online! :)
Zie onderschrift.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:47

Ik bij versio.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:57

Ik zit zelf bij mijndomein.nl/ dat bevalt ook erg goed.

Mijn nieuwe blog staat online: Tellington uit!

Het is eerst een stukje een review over het boek "The Ultimate Horse Behavior and Training Book" van Linda Tellington-Jones en daarna nog een stukje persoonlijk blog (hoewel die review ook wel persoonlijk is). Tips over de review zijn zeker welkom, want ik wil dit vaker gaan doen.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:16

Ik denk dat ik ruzie heb met de eigenaresse van Loulou als ik met haar ga springen haha. Ze heeft volgens mij ooit M gesprongen en vind het ook heel leuk maar sinds haar peesblessure doen we het niet meer. We denken ook dat haar zicht slechter wordt dus wij houden het maar gewoon bij buitenritjes. Misschien als ik ooit een eigen paard koop :)

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 00:21

Resfeber schreef:
Mijn eerste blog van mijn buitenlandstage in Nieuw-Zeeland staat ook online! :)
Zie onderschrift.

Wat gaaf!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 01:52

Ik zit bij one.com voor iets van 30 euro/jaar voor mijn .nl pagina

Leuk boek review. Als je het boek in het
Ik zit er over te denken om ook boek reviews te gaan doen, er zijn tegenwoordig zoveel goede boeken die diep op trainingsleer in gaan. En ik hou van lezen. Ik heb nog een boel NL reviews op mijn pc, ik zat gisteren al te kijken of ik er een paar op mijn blog kan gebruiken. En dat kan want een aantal waren van Engelstalige boeken. Nu alleen de review weer vertalen en even kijken ik er nog achter sta. ;)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:19

Leuk zo'n boek review, al ben ik er nu nog steeds niet achter of je het nou wel of niet een aanrader vindt... Is hij alle moeite waard om te lezen?

Bij mij vandaag: Four Tips to Start Walking (as a sport)

Oja, en fijne valentijnsdag allemaal! (voor wie daaraan doet) :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:31

Op zich is hij de moeite van het lezen waard, maar het boek/de methode moet wel een beetje bij je passen. Het is een andere manier van met paarden omgaan voor een hoop mensen, en het geeft in ieder geval er een hoop opties bij. Het vult de kaartenbak met opties weer een stuk verder, zelfs als je besluit dat het niet je standaard gebruikte kaarten worden.

Mijn voorkeur qua basis ligt bij de methode van Annemarie van der Toorn (de Monty Roberts-methode) met daarover een laagje eigen vernis. Mijn standaardkaarten zijn dus het paard leren schuin achter je te laten lopen, domineren door middel van (het laten) bewegen. O.a. door het naar achteren sturen aan de hand als het paard je passeert (en nog een hoop andere mogelijkheden). Maar er zijn paarden waar dat (voor mij) niet werkt. En via de Tellington-methode heb ik er nu weer een heel aantal kaarten bij die ik zo'n geval kan inzetten.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:57

ah, ok, klinkt dan toch wel nuttig inderdaad. Het kan natuurlijk sowieso nooit kwaad om meer over andere trainingsmethoden te weten, maar misschien dat ik het boek dan ook maar eens ga lezen. Of in elk geval deels. Dankje! :)

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:12

Ben het helemaal met je eens Mizora, ik denk dat ik je mening over Tellington deel, heb het boek ook gelezen. Maar mijn basis ligt ook bij Monty/AvdT. Het grappige is dat mijn paard nu op stal staat bij een van haar leerlingen, erg handig :) want de draak krijgt zo nog een beetje extra opvoeding mee.

En fijne valentijns dag :P ik heb met mijn oppaskind allemaal brieven naar m'n vriend gestuurd vanwege de PostNL actie. Maar eigenlijk doe ik niet aan Valentijn en ik ben ook veel te druk.

Edit: leuke post over wandelen trouwens! Zelf vind ik het zo normaal om grote stukken te lopen dat ik niet zie waarom daar voor anderen een drempel ligt :P maar als je altijd met de auto gaat...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:24