Fun-da deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 13:15

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:43

Mooi huis. Maar wat worden jullie randstedelingen genaaid met de prijzen zeg! Een familielid uit ‘het midden des lands’ zag dat een familielid een huis ‘in het het zuiden’ een huis kocht voor 400k. Datzelfde huis doet bij hen het dubbele.

Dan denk ik: verhuis naar het zuiden of oosten of noorden en binnen 15-20 jaar heb je het verschil eruit. Of je blijft in de randstad en wordt genaaid. Kies maar.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:54

Cowboy55 schreef:
Mooi huis. Maar wat worden jullie randstedelingen genaaid met de prijzen zeg! Een familielid uit ‘het midden des lands’ zag dat een familielid een huis ‘in het het zuiden’ een huis kocht voor 400k. Datzelfde huis doet bij hen het dubbele.

Dan denk ik: verhuis naar het zuiden of oosten of noorden en binnen 15-20 jaar heb je het verschil eruit. Of je blijft in de randstad en wordt genaaid. Kies maar.

Ik verbaas me in dit topic ook regelmatig wanneer ik de prijzen zie in de rest van het land. Voor 5 ton heb je een klein rijtjeshuis, daar krijg je hier echt wel wat anders voor. En daarvoor hoef je ook echt niet in een of ander gehucht te wonen bij de Eemshaven :+

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 23:26

vikawiek schreef:
Cowboy55 schreef:

Ik verbaas me in dit topic ook regelmatig wanneer ik de prijzen zie in de rest van het land. Voor 5 ton heb je een klein rijtjeshuis, daar krijg je hier echt wel wat anders voor. En daarvoor hoef je ook echt niet in een of ander gehucht te wonen bij de Eemshaven :+

Dat is voor een hele hoop mensen alleen geen optie, vandaar dat die prijzen ook zo hoog zijn in de randstad. Als al je familie en vrienden in de omgeving wonen en je werk in die regio zit verhuis je niet zo maar. Misschien een gemeente verderop nog wel, maar bijvoorbeeld van Zuid-Holland naar Limburg heeft wel een hele grote impact op je (sociale/werk) leven.

Voor ons zou het in ieder geval geen doen zijn om 3 uur reistijd per dag te hebben van/naar werk. Wat wel het geval zal zijn in de spits als je verder weg gaat wonen.

pantarhei

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:25

Wij zijn van Rotterdam naar Ede verhuisd en hebben onze bovenwoningen in kunnen ruilen voor vrijstaand naast het bos. Met vijf kwartier met de auto in Den Haag en met trein ongeveer 1.45 uur. Als je niet alle dagen naar de Randstad hoeft is het best te overzien

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:28

pantarhei schreef:
Wij zijn van Rotterdam naar Ede verhuisd en hebben onze bovenwoningen in kunnen ruilen voor vrijstaand naast het bos. Met vijf kwartier met de auto in Den Haag en met trein ongeveer 1.45 uur. Als je niet alle dagen naar de Randstad hoeft is het best te overzien

Ede naar Den Haag is 5 kwartier zonder file. In de spits kun je daar gemakkelijk een halfuur extra bij tellen helaas. Dan zit je op 3,5 uur reistijd als je naar werk gaat. Dat is natuurlijk voor heel veel mensen geen optie.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:50

Tja ik rij het twee keer per week ongeveer. In de ochtend ga ik op tijd weg meestal rond 615-630 uur en terug tussen 16 en 1730 uur, vrijwel nooit file, heen stroopt het een beetje bij Zoetermeer en terug soms iets langzamer maar op een enkele keer na niet meer dan 10 min

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:48

Mijn ouderlijk huis in Overijssel is voor ongeveer 7 ton weggegaan. Compleet paardenobject en ik gok dat het hier in het midden van het land voor 1,5 a 2 miljoen te koop had gestaan. Ik had het graag gekocht, maar ik ben een jaar of 4 dagelijks op en neer gereisd van daar naar Amsterdam en dat begon wel echt op te breken. Om 5 uur de trein in en rond 8 uur weer thuis, met zulke verbindingen wens ik dat mijn ergste vijand niet toe :+

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:51

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:59

Daar betaal je voor de omgeving, en het is een mooi, modern en instapklaar huis. Ik vind de prijs nog niet zo gek.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:09

Dat is een populair dorp ook wel daar in de omgeving.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:36

Bielsje vanuit Overijssel over A1 schat ik ook minimaal 1,5-2 uur in enkele reis. A12 valt reuze mee gelukkig

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:38

In het westen liggen de lonen ook wel hoger.. en meer baan zekerheid

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:18

MarjanB schreef:

Dat salaris klopt wel maar die baanzekerheid is elders niet anders. Als je een vak beheerst, heb je de werkgevers voor het uitzoeken en niet alleen in de techniek.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:00

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:20

MarjanB schreef:

Hangt van je sector af. Als je bijvoorbeeld in het onderwijs werkt, is de cao retestrak en is er weinig verschil. Behalve als je zoals in Almere een huis aangeboden krijgt, maar da's bijna nergens normaal, alleen daar.

Dus het is niet per se zo dat je in de randstad meer verdient.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:35

Leuk huis in Dwingeloo! Wat wel vervelend is, is dat de achtermuur van de bijkeuken en de badkamer grenst aan de tuin van de buren. Het raam in de badkamer kan niet open en is van buiten af geblindeerd. Dat ruikt een beetje naar problemen met de buren.
De prijs vind ik voor de lokatie best redelijk!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:43

idje schreef:
Leuk huis in Dwingeloo! Wat wel vervelend is, is dat de achtermuur van de bijkeuken en de badkamer grenst aan de tuin van de buren. Het raam in de badkamer kan niet open en is van buiten af geblindeerd. Dat ruikt een beetje naar problemen met de buren.
De prijs vind ik voor de lokatie best redelijk!

Die geblindeerde ruit is naar de bijkeuken. Het raam in de douche is volgens mij wel ondoorzichtig gemaakt maar dat is logisch als je daardoor direct in de tuin van de buren kan kijken.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:56

Je hebt gelijk. Verkeerd gezien.
Dat een raam naar de buren ondoorzichtig gemaakt wordt is logisch.
Maar omdat dit raam aan de “buitenkant” afgetimmerd leek…..
Kan nu dus zomaar een kast zijn o.i.d. :+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:54

MarjanB schreef:

Nou dat zeker, ik heb ook buiten de randstad gekeken voor een woning, maar het salaris was wel een stuk minder en daardoor de hypotheek ook. Ik zit nu op 35-40 minuten van mijn werk en dat vind ik lang zat :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:50

Als ik naar mijn eigen vakgebied kijk dan komt het verschil in salaris echt niet overeen met het verschil in huizenprijzen :=

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 2 min geleden

MizzMontana schreef:
Als ik naar mijn eigen vakgebied kijk dan komt het verschil in salaris echt niet overeen met het verschil in huizenprijzen :=

De meeste salarissen zijn toch CAO geregeld of verdient een verpleegster in Rotterdam meer dan in Leeuwarden