Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:45

Justme_Lisaa schreef:
fotolijstje schreef:
Dat ik veels te aardig ben, mijn zus mag mijn OV lenen maar ze moet hem wel terug in mijn portemonnee doen. Dat doet ze elke keer weer niet en nu kan ik niet terug naar huis om hem te halen en kost het mij 12 euro |o

En de stress voor de toetsen vandaag

Sorry, maar dat is echt een soort van je eigen schuld. Een OV kaart is niet voor niets persoonlijk en volgensmij is het niet de eerste keer. Harde les, volgende keer niet meer doen dan ;)

Lekkere aanname… Nu is de kans best groot dat je gelijk hebt hoor maar er bestaan ook nog anonieme OV kaarten dus kan t ook zijn dat die is uitgeleend.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:55

Vanochtend zag ik dat een van de houten knaagdierhuisjes van mijn gerbils een ijzeren pin eruit had steken. En het is nog een scherpe punt ook, en precies op ooghoogte voor hun. En het huisje is in NL gekocht, gemaakt door een bekende producent, en het zit al jaren in hun assortiment.

Knaagdieren knagen, hoe kom je dan op het idee om ijzeren pinnen in het hout te steken en het als product voor knaagdieren te verkopen. Knaagdier's gonna knaag, kwestie van tijd tot ze zich een weg door het hout hebben gesloopt en ze die scherpe ijzeren pinnen tegen gaan komen :\

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:57

friendly schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Sorry, maar dat is echt een soort van je eigen schuld. Een OV kaart is niet voor niets persoonlijk en volgensmij is het niet de eerste keer. Harde les, volgende keer niet meer doen dan ;)

Lekkere aanname… Nu is de kans best groot dat je gelijk hebt hoor maar er bestaan ook nog anonieme OV kaarten dus kan t ook zijn dat die is uitgeleend.

Ik neem aan dat het gaat om een studenten ov en de zus van fotolijstje die daarom ook wil lenen want in het weekend krijg je 40% korting als je een abbo hebt voor doordeweeks.

Alleen gaan die kaarten altijd wel op naam omdat het ook via duo gaat.

Uitlenen is ook niet heel verstandig als je controle krijgt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:58

Telpeva schreef:
Vanochtend zag ik dat een van de houten knaagdierhuisjes van mijn gerbils een ijzeren pin eruit had steken. En het is nog een scherpe punt ook, en precies op ooghoogte voor hun. En het huisje is in NL gekocht, gemaakt door een bekende producent, en het zit al jaren in hun assortiment.

Knaagdieren knagen, hoe kom je dan op het idee om ijzeren pinnen in het hout te steken en het als product voor knaagdieren te verkopen. Knaagdier's gonna knaag, kwestie van tijd tot ze zich een weg door het hout hebben gesloopt en ze die scherpe ijzeren pinnen tegen gaan komen :

Handig toch, dan kun je als fabrikant tegen die tijd nóg een huisje verkopen omdat het oude te ver opgeknaagd is :)*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:01

Telpeva schreef:

Knaagdieren knagen, hoe kom je dan op het idee om ijzeren pinnen in het hout te steken en het als product voor knaagdieren te verkopen. Knaagdier's gonna knaag, kwestie van tijd tot ze zich een weg door het hout hebben gesloopt en ze die scherpe ijzeren pinnen tegen gaan komen :

Maar hoe moeten ze die dingen anders in elkaar zetten? Want lijm lijkt me ook niet bevorderlijk voor hun gezondheid als ze daar aan knagen?

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:10

Pffff eerst de griep gehad eind vorig jaar, behoorlijk ziek geweest, net hersteld, viel ik van de trap waarbij ik mijn stuitje brak en bekken kneusde dus ook 2 maanden ziektewet, toen wat privé omstandigheden waarbij het ook niet helemaal lekker liep en nu corona. Ik ben er ff zo klaar mee. Ik wil gewoon zonder pijn of griep of een rotgevoel wat leuks doen :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:23

Even een foto gemaakt, hij zit in de deuropening. Is mijn ergernis terecht of stel ik mij aan :') het gat van de deur was kleiner, die is groter geknaagd (de pin was niet zichtbaar toen het huisje nog nieuw was).

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:34

Dat is een spijker..

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:36

Dat ik voor 6 weken in een revalidatiekliniek zit ter voorbereiding op een eventuele harttransplantatie maar ik krijg het maar niet in mijn hoofd dat langzaam trainen en rust me meer brengt dan steeds maar doorgaan. Stom hoofd, stom lichaam.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:57

Kimberley_ schreef:
Dat ik voor 6 weken in een revalidatiekliniek zit ter voorbereiding op een eventuele harttransplantatie maar ik krijg het maar niet in mijn hoofd dat langzaam trainen en rust me meer brengt dan steeds maar doorgaan. Stom hoofd, stom lichaam.

Maar dat is niet gek he? Dat heb je jezelf juist aangeleerd, ook al is dat niet goed. Heel herkenbaar, maar daar kunnen ze je juist mee helpen bij revalidatie. Sterkte, het is moeilijk want gaat tegen alles in wat je gewend bent.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:32

Laptop vergeten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:35

Appeltje_1 schreef:
Laptop vergeten

Ohhh 8)7 super suf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:43

Sleutels en druppel vergeten :'). Gelukkig heeft mijn leidinggevende een reservesleutel :=.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:16

Telpeva schreef:
Even een foto gemaakt, hij zit in de deuropening. Is mijn ergernis terecht of stel ik mij aan :') het gat van de deur was kleiner, die is groter geknaagd (de pin was niet zichtbaar toen het huisje nog nieuw was).

[ [url=m/u4AsrJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat zit in bijna alle trixie huisjes...

Je kan beter gelijmde / met houten pinnen in elkaar gezette huisjes gebruiken.

_____

Ik erger mij aan het feit dat ik enorm moe ben want ik blijf maar doorgaan met uitpakken, opruimen, dingen regelen. En nu zit ik achter de pc en moet ik eigenlijk studeren maar ben zo moe. -O-

Ik heb al wel 2 nachten doorgeslapen, het is hier heeeeerlijk koud en STIL.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:29

Pfff, ik werd gisteren op een rustplaats langs de snelweg in Duitsland aangesproken door een Oekraïense chauffeur. Of ik heel misschien wat te eten en drinken voor hem had, want hij had niks meer. Gelukkig had ik broodjes en flessen limonade in de auto. Toen ik hem ook nog wat geld gaf moest hij zo hard huilen. Ik vond het zó confronterend om een volwassen man van in de 60 zo hard te zien huilen omdat ik hem een vijftigje gaf. Ik heb er zo slecht van geslapen en voel me er vandaag nog steeds naar over. Ik heb een beetje een knagend gevoel dat ik meer had moeten doen voor hem, maar ja... wat? Dus ik erger me even aan alles wat er misgaat in de wereld, en dat je als simpel mens soms zo machteloos bent.
Laatst bijgewerkt door Lau07 op 11-04-22 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:48

Tjonge Lau, hier ben ik even stil van.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:49

Ja heel lief van je Lau, heel sneu voor die man. Maar je hebt goed gehandeld. :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:14

pff heftig.
En wat lief van je.....

ja een grote k.. wereld alleen maar door wat macht misbruikers die hun korte piemel willen compenseren oid.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:41

Lau07 schreef:
Pfff, ik werd gisteren op een rustplaats langs de snelweg in Duitsland aangesproken door een Oekraïense chauffeur. Of ik heel misschien wat te eten en drinken voor hem had, want hij had niks meer. Gelukkig had ik broodjes en flessen limonade in de auto. Toen ik hem ook nog wat geld gaf moest hij zo hard huilen. Ik vond het zó confronterend om een volwassen man van in de 60 zo hard te zien huilen omdat ik hem een vijftigje gaf. Ik heb er zo slecht van geslapen en voel me er vandaag nog steeds naar over. Ik heb een beetje een knagend gevoel dat ik meer had moeten doen voor hem, maar ja... wat? Dus ik erger me even aan alles wat er misgaat in de wereld, en dat je als simpel mens soms zo machteloos bent.

:knuffel:
Wat onwijs goed van je

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:44

Lau07 schreef:

<3 Ik word oprecht blij van jouw post en actie. Hartverwarmend dit !
Je kan de wereld niet veranderen maar je hebt wel de wereld van die ene man een stukje beter gemaakt op dat moment. Zowel door voeding en geld te geven als emotioneel. Dit zal hem ook mentaal heel veel deugd gedaan hebben in zo'n moeilijke tijd.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:01

Hoe kan het dat een paar rijke lummels alles op de aarde bepalen?
Hoe kan het dat er niet massaal door de gewone man wordt ingegrepen?

Echt heel verdrietig voor die man, mensonterend
En jij een dikke pluim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:16

Wachten op sollicitatieuitslag... :\ Na het gesprek had ik er heel veel vertrouwen in, maar dat vertrouwen wordt steeds minder, ook al is er een heel goede reden waarom het allemaal op zich laat wachten.

Lau07 schreef:
:knuffel: Lijkt me heel moeilijk, maar je hebt de dag van die man iig weer een stukje beter gemaakt.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:31

Aan een langzaamverkeer voertuig. (Soort kleine pick-up auto) dat vanochtend als een idioot over het fietspad ging, vervolgens een parkeerplaats over croste, de stoep op vloog om vervolgens aan de andere zijnde het fietspad weer op te gaan en voor een verkeerslicht moest omdat het op rood stond....

De mensen die van en naar de metro liepen, hadden geen idee dat ze ieder moment door hem ondersteboven konden worden gereden, want je verwacht geen idioot die op deze manier de weg afsnijd.

Schrok me kapot van de snelheid waarmee hij mij (ik zat op de fiets) voorbij kwam zetten.
Het was ook nog eens een electrisch voertuig, dus die hoorde je bijna niet aankomen....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:02

Jeetje Lau daar zou ik ook van ondersteboven zijn :(:)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:48

Lau07 schreef:

Wauw, ik was er niet eens bij en zit met tranen in mijn ogen. Superlief wat je gedaan hebt, zulke gebaren doen er echt toe!