Citaat:
Nu doe je wel heel veel aannames..

Wie zegt dat mensen bewust besmet gingen werken? Dat ze niet wouden testen/vaccineren? Bij dit bedrijf werd iedereen iedere ochtend getemperatuurd, mondkapjes waren verplicht, maar voor hun werk stonden ze schouder aan schouder.. Daarbij veel Polen die vaak samenwonen. Dan heb je zo een uitbraak te pakken.
Wat je ziet in dit topic en ook op social media, dat alles maar open moest, geen maskertjes, en de anti vaccinatie mensen een behoorlijke stempel op het debat drukten (en dat druk ik me voorzichtig uit) in Nederland.
De andere kant is dat het mensen klauwen met geld heeft gekost, ze failliet zijn gegaan etc.
Ik denk, als we met zijn allen ons veel gedisciplineerder hadden gedragen, ons massaal geënt hadden, onze maskertjes op hadden gedaan, ons aan alle maatregelen hadden gehouden etc dat we ook een pandemie hadden gehad, maar toch wel een stuk minder. Ik heb het dan niet over o micron→ want daar is gewoon geen houden aan. Maar over de varianten daarvoor. Daar ging mijn post eigenlijk veel meer over.
Als ik hier bij mijn vrienden vertel over de enorme weerzin in Nederland tegen vaccinatie, tegen maskertjes en hoe dit het maatschappelijk debat heeft beïnvloed en hoe moeilijk de Nederlandse regering het heeft (gehad) met al die deskundigen aan de kant, dan begrijpen ze daar niets van.
Hier zijn ook mensen die zich niet vaccineren, en in Nederland komen die demonstraties breeduit op de buis, maar geloof me maar dat onze Parijse vrienden lachend zeggen, als er in Parijs niet gedemonstreerd wordt dan klopt er iets niet en rondom covid is vergeleken met andere onderwerpen niet zo heel veel gedemonstreerd.
Hier kennen we één iemand die enorme weerstand had tegen maskertjes dragen, enten, en testen en tja dat kostte dan ook haar baan en jullie raden het al, dat ging over een Nederlandse die "en colère" was over de hele gang van zaken.
Eigenlijk relaxed ging daar meer mijn reactie over. Deze mensen zijn er echt wel veel meer (probeerden zelfs om besmet te raken), kijk maar naar de demonstraties zonder mondmaskertjes op, zonder afstand te houden etc.
Het verdrietige was van die houding, dat anderen daar letterlijk de rekening voor hebben betaald. En dat is toch wel schrijnend te noemen.