Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:16

pien_2010 schreef:
en hoe moeilijk de Nederlandse regering het heeft (gehad) met al die deskundigen aan de kant, dan begrijpen ze daar niets van.

Ik kan eigenlijk niets bedenken waarin de regering het moeilijk heeft gehad met de deskundigen aan de kant. Die deskundigen zijn straal genegeerd, en dat leek de regering helemaal geen moeite te kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:17

pien_2010 schreef:
Citaat:
Nu doe je wel heel veel aannames.. :n Wie zegt dat mensen bewust besmet gingen werken? Dat ze niet wouden testen/vaccineren? Bij dit bedrijf werd iedereen iedere ochtend getemperatuurd, mondkapjes waren verplicht, maar voor hun werk stonden ze schouder aan schouder.. Daarbij veel Polen die vaak samenwonen. Dan heb je zo een uitbraak te pakken.

Wat je ziet in dit topic en ook op social media, dat alles maar open moest, geen maskertjes, en de anti vaccinatie mensen een behoorlijke stempel op het debat drukten (en dat druk ik me voorzichtig uit) in Nederland.

De andere kant is dat het mensen klauwen met geld heeft gekost, ze failliet zijn gegaan etc.

Ik denk, als we met zijn allen ons veel gedisciplineerder hadden gedragen, ons massaal geënt hadden, onze maskertjes op hadden gedaan, ons aan alle maatregelen hadden gehouden etc dat we ook een pandemie hadden gehad, maar toch wel een stuk minder. Ik heb het dan niet over o micron→ want daar is gewoon geen houden aan. Maar over de varianten daarvoor. Daar ging mijn post eigenlijk veel meer over.

Als ik hier bij mijn vrienden vertel over de enorme weerzin in Nederland tegen vaccinatie, tegen maskertjes en hoe dit het maatschappelijk debat heeft beïnvloed en hoe moeilijk de Nederlandse regering het heeft (gehad) met al die deskundigen aan de kant, dan begrijpen ze daar niets van.
Hier zijn ook mensen die zich niet vaccineren, en in Nederland komen die demonstraties breeduit op de buis, maar geloof me maar dat onze Parijse vrienden lachend zeggen, als er in Parijs niet gedemonstreerd wordt dan klopt er iets niet en rondom covid is vergeleken met andere onderwerpen niet zo heel veel gedemonstreerd.
Hier kennen we één iemand die enorme weerstand had tegen maskertjes dragen, enten, en testen en tja dat kostte dan ook haar baan en jullie raden het al, dat ging over een Nederlandse die "en colère" was over de hele gang van zaken.
Eigenlijk relaxed ging daar meer mijn reactie over. Deze mensen zijn er echt wel veel meer (probeerden zelfs om besmet te raken), kijk maar naar de demonstraties zonder mondmaskertjes op, zonder afstand te houden etc.

Het verdrietige was van die houding, dat anderen daar letterlijk de rekening voor hebben betaald. En dat is toch wel schrijnend te noemen.

Dan moet je even benoemen dat je het algemeen bedoelt, nu reageerde je op mijn quote met een opmerking over dit bedrijf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:18

Shadow0 schreef:
pien_2010 schreef:
en hoe moeilijk de Nederlandse regering het heeft (gehad) met al die deskundigen aan de kant, dan begrijpen ze daar niets van.

Ik kan eigenlijk niets bedenken waarin de regering het moeilijk heeft gehad met de deskundigen aan de kant. Die deskundigen zijn straal genegeerd, en dat leek de regering helemaal geen moeite te kosten.

Dat niet maar misschien hadden ze de verkeerde deskundigen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:21

pien_2010 schreef:
Citaat:
Nu doe je wel heel veel aannames.. :n Wie zegt dat mensen bewust besmet gingen werken? Dat ze niet wouden testen/vaccineren? Bij dit bedrijf werd iedereen iedere ochtend getemperatuurd, mondkapjes waren verplicht, maar voor hun werk stonden ze schouder aan schouder.. Daarbij veel Polen die vaak samenwonen. Dan heb je zo een uitbraak te pakken.

Wat je ziet in dit topic en ook op social media, dat alles maar open moest, geen maskertjes, en de anti vaccinatie mensen een behoorlijke stempel op het debat drukten (en dat druk ik me voorzichtig uit) in Nederland.

De andere kant is dat het mensen klauwen met geld heeft gekost, ze failliet zijn gegaan etc.

Ik denk, als we met zijn allen ons veel gedisciplineerder hadden gedragen, ons massaal geënt hadden, onze maskertjes op hadden gedaan, ons aan alle maatregelen hadden gehouden etc dat we ook een pandemie hadden gehad, maar toch wel een stuk minder. Ik heb het dan niet over o micron→ want daar is gewoon geen houden aan. Maar over de varianten daarvoor. Daar ging mijn post eigenlijk veel meer over.

Als ik hier bij mijn vrienden vertel over de enorme weerzin in Nederland tegen vaccinatie, tegen maskertjes en hoe dit het maatschappelijk debat heeft beïnvloed en hoe moeilijk de Nederlandse regering het heeft (gehad) met al die deskundigen aan de kant, dan begrijpen ze daar niets van.
Hier zijn ook mensen die zich niet vaccineren, en in Nederland komen die demonstraties breeduit op de buis, maar geloof me maar dat onze Parijse vrienden lachend zeggen, als er in Parijs niet gedemonstreerd wordt dan klopt er iets niet en rondom covid is vergeleken met andere onderwerpen niet zo heel veel gedemonstreerd.
Hier kennen we één iemand die enorme weerstand had tegen maskertjes dragen, enten, en testen en tja dat kostte dan ook haar baan en jullie raden het al, dat ging over een Nederlandse die "en colère" was over de hele gang van zaken.
Eigenlijk relaxed ging daar meer mijn reactie over. Deze mensen zijn er echt wel veel meer (probeerden zelfs om besmet te raken), kijk maar naar de demonstraties zonder mondmaskertjes op, zonder afstand te houden etc.

Het verdrietige was van die houding, dat anderen daar letterlijk de rekening voor hebben betaald. En dat is toch wel schrijnend te noemen.

Dat is toch echt alleen perceptie, want het verschil in vaccinatie dekking tussen Frankrijk en Nederland is marginaal. Sowieso zijn de verschillen tussen de landen in west/midden Europa niet groot.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:43

purny schreef:
Bij klachten van iemand uit je huishouden moest je toen toch ook thuisblijven? Of is dat alweer veranderd

Toevallig heeft mijn dochter net een positieve zelftest. Dit is de 16e!!! in een klas van 24 kinderen.

Ik mag door de booster gewoon alles doen, ondanks dat mijn dochter door heel het huis loopt. Ga ik niet doen, maar de regels zijn dus echt veranderd. Ik mag in principe gewoon werken, alleen zit ik vanwege een operatie nog thuis.

Mijn jongste moet wel in quarantaine. Maar ik dacht dat vanavond nav de persco de quarantaine regels anders worden.

Test inplannen is onmogelijk. Telefonisch kom je er niet door en online geen opties.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:45

Ik herken vrijwel niets over bovengenoemde geschreven, maar goed, het is iemand woonachtig in Frankrijk die een beeld schetst over Nederland....

Mondkapjes zie ik overal in het straatbeeld....
Winkels en overige publieke omgeving zijn wekenlang gesloten geweest...
Horeca is dicht...
Klassen worden tot op de dag van vandaag naar huis gestuurd....
Teststraten kunnen het niet meer aan door de hoeveelheid testers......
Merendeel van de bevolking heeft drie vaccinaties gehad...
Streng bezoekbeleid in ziekenhuizen en verpleeghuizen....
Eindeloze persco's...

Ik woon aan een natuurgebied en zie zelfs mensen in hun eentje buiten lopen met een mondkapje op.. :x

Belachelijk om te durven beweren dat er niet voldoende discipline is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:51

Vayo schreef:
purny schreef:
Bij klachten van iemand uit je huishouden moest je toen toch ook thuisblijven? Of is dat alweer veranderd

Toevallig heeft mijn dochter net een positieve zelftest. Dit is de 16e!!! in een klas van 24 kinderen.

Ik mag door de booster gewoon alles doen, ondanks dat mijn dochter door heel het huis loopt. Ga ik niet doen, maar de regels zijn dus echt veranderd. Ik mag in principe gewoon werken, alleen zit ik vanwege een operatie nog thuis.

Mijn jongste moet wel in quarantaine. Maar ik dacht dat vanavond nav de persco de quarantaine regels anders worden.

Test inplannen is onmogelijk. Telefonisch kom je er niet door en online geen opties.

Chips ik was er al een beetje bang voor dat een test inplannen onmogelijk was.... ik moet ook gewoon doorwerken als mijn moeder wel ziek wordt omdat ik geboosterd ben. Vindt ik beetje dubbel met de doelgroep waarmee ik werk. Andere werk heb ik mij afgemeld vonden ze ook wel zo verstandig.

Nou ja voor nu is alles nog oké! Heb nog maar even een lading zelftesten besteld

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:52

Er is geen capaciteit meer in de laboratoria waar de pcr tests worden verwerkt. Daarom kunnen er geen afspraken meer ingepland worden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 13:57

We gaan eens even rekenen wat handig is ivm haar corona check app. Of ze nu met een herstelbewijs langer haar qr code heeft dan op basis van haar vaccinaties. Als het niet de moeite loont, gaan we haar niet laten testen. Het duurt misschien wel dagen voor je erdoor komt. En als het wel de moeite loont dan anders desnoods op dag 8 wanneer ze al naar buiten mag nog testen voor dat herstelbewijs.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:01

ravellie schreef:
Ik herken vrijwel niets over bovengenoemde geschreven, maar goed, het is iemand woonachtig in Frankrijk die een beeld schetst over Nederland....

Horeca is dicht...
Eindeloze persco's...

Ik woon aan een natuurgebied en zie zelfs mensen in hun eentje buiten lopen met een mondkapje op.. :x

Dat beeld wat jij nu schetst zie ik ook om me heen. Net nog even bij een bouwmarkt geweest een pakketje op halen, iedereen met een mondkapje op. Zelfs twee mensen op de fiets tegen gekomen met een mondkapje op (lekker warm met dit weer :D? ). Iedereen in mijn familie en kennissenkring 3 keer gevaccineerd.

Het beeld in de media wordt bepaald door een kleine minderheid die zich extreem hard laat horen, maar om me heen is het een heel ander verhaal. Ook de mensen die zich liever niet laten vaccineren hier in het bedrijf houden zich keurig aan alle maatregelen (en worden ook niet anders behandeld). Maar als ik de media moet geloven leven we in een soort bananenrepubliek :?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:14

Ach ja, dat is van alle tijden. De groep die het hardst schreeuwt krijgt het meeste aandacht, en dat is in dit geval die (hele) kleine groep FVD anti-vaxxers. Uiteindelijk draait de media natuurlijk gewoon op sensatie, en deze kleine groep is dus véél interessanter dan de grote groep die zijn best doet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:23

ravellie schreef:

.

Kijk en dat gebeurt steeds. Als ik aangeef dat Nederland het fantastisch doet (en dat doen ze), als je kijkt naar de cijfers vergeleken met Frankrijk, dan is het bravo en mag ik dat zeggen. En als ik, die nog veel in Nederland komt, die alle kinderen en kleinkinderen en veel vrienden in Nederland heeft wonen, iets zegt over Nederland dat bepaalde mensen niet bevalt, dan moet ik worden weggezet als diegene die in frankrijk woont en iets zegt over Nederland. Hoe durft ze!!! En dat is dus niet OK ravellie, dus je verdere reactie heb ik dan ook niet meer gelezen, want zo wil ik niet met je discussiëren. Te onsympathiek vind ik je tekst als het gaat om je 1ste zin want dat is een op de persoon gerichte post :n

prompter schreef:
Het beeld in de media wordt bepaald door een kleine minderheid die zich extreem hard laat horen, maar om me heen is het een heel ander verhaal. Ook de mensen die zich liever niet laten vaccineren hier in het bedrijf houden zich keurig aan alle maatregelen (en worden ook niet anders behandeld). Maar als ik de media moet geloven leven we in een soort bananenrepubliek

Ok, ik zal het onze familie zeggen (huis artsen) waar ik andere verhalen van heb gehoord en die er ook wel klaar mee zijn als het gaat om agressie aan de balie, boze mensen die zich druk maken want moeten mondkapjes op etc.

Ik zit het echt niet alleen maar vanaf beeld te bedenken.

Wel denk ik prompter, dat je ook gelijk hebt over de TV (een beetje én - én) want wij zien echt foute informatie op het nieuws komen als het om Frankrijk gaat (bv dat 1/3 deel niet gevaccineerd zou zijn en Frankrijk de laagste vaccinatiegraad zou hebben van oudsher→ dat nu juist niet is met covid maar dat Frankrijk anders is gaan rekenen, nl vanaf 5 jaar, en nu deze percentages heeft). Vanaf 18 jaar zaten we op 90% vaccinatiegraad en vanaf 5 jaar zijn we gezakt naar 75% en begint het voorzichtig te stijgen.

Matheno dat zal zeker waar zijn, want dat herken ik ook omgekeerd, net zoals op het nieuws werd gedaan of er zoveel gedemonstreerd werd. Dat heb ik aan onze Parijse vrienden gevraagd die vreselijk moesten lachen. Net als de straattaal van Macron. Ik ben de enige geloof ik , die zich daar aan stoorde. De meeste vonden het helemaal niet zo erg en waren stom verbaasd dat dit zo'n groot item was op de Nederlandse TV;

AnnemiekvM

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:34

Is er ook al iets veranderd na een positieve test? Of nog steeds 7 dagen thuis + 24 uur klachtenvrij voor je uit quarantaine mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:36

AnnemiekvM schreef:
Is er ook al iets veranderd na een positieve test? Of nog steeds 7 dagen thuis + 24 uur klachtenvrij voor je uit quarantaine mag?

Nee volgens mij nog niet, wellicht vanavond.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:37

Ik ga het weer volgen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:43

Die 7 dagen thuis zitten is echt wel lang bij een positieve test en geen of amper klachten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:47

SusanH schreef:
Die 7 dagen thuis zitten is echt wel lang bij een positieve test en geen of amper klachten.

Ja dat vind ik ook. Ik vind het lastig. Dit weekend zouden ze eigenlijk naar hun vader gaan. Ik zou eindelijk gezellig wat gaan drinken met vrienden.
In principe mag ik dat ook gewoon door de booster en geen klachten.
Bij hun vader kan ze wel in isolatie doordat ze daar boven de badkamer hebben en een extra wc. Hier moet ze de huiskamer door om naar de wc te kunnen. Daar is er 24/7 mechanische ventilatie (nieuwbouwhuis). Eens even goed over nadenken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:50

AnnemiekvM schreef:

Ja. Tenminste, m'n vriendin heeft het afgelopen week gehad en dat is haar gezegd. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:53

SusanH schreef:

Idd, ik zou 24 uur klachtenvrij logischer vinden. Ik was op vrijdag (dag 4) klachtenvrij en moest nog t/m maandag binnen blijven. Als dit op een werkdag valt ben je 3/4 dagen kwijt als je niet thuis kunt werken.. Vooral voor bedrijven is dit een probleem qua bezetting.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:54

Ik word nog gebeld. Nu is het voor mij binnen 8 weken een positieve test. Ga dus ok even navragen of niet bij elkaar hoort. Voor nu werk ik vanaf huis. Het is even niet anders.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:55

Mijn dochter is gewoon klachtenvrij en heeft enkel getest omdat er zoveel kinderen positief waren. Officieel zou ze pas woensdag uit isolatie mogen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:57

pien_2010 schreef:
Citaat:

Hoeveel besmettingen zijn er uit dergelijke (en andere,BLM bevoordeeld) demonstraties gekomen?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:08

prompter schreef:
ravellie schreef:

Horeca is dicht...
Eindeloze persco's...

Dat beeld wat jij nu schetst zie ik ook om me heen. Net nog even bij een bouwmarkt geweest een pakketje op halen, iedereen met een mondkapje op. Zelfs twee mensen op de fiets tegen gekomen met een mondkapje op (lekker warm met dit weer :D? ). Iedereen in mijn familie en kennissenkring 3 keer gevaccineerd.

Het beeld in de media wordt bepaald door een kleine minderheid die zich extreem hard laat horen, maar om me heen is het een heel ander verhaal. Ook de mensen die zich liever niet laten vaccineren hier in het bedrijf houden zich keurig aan alle maatregelen (en worden ook niet anders behandeld). Maar als ik de media moet geloven leven we in een soort bananenrepubliek :?

Precies, media is ook een grote 'no' , blazen alles uitvergroot op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:12

996981 schreef:
Hoeveel besmettingen zijn er uit dergelijke (en andere,BLM bevoordeeld) demonstraties gekomen?

zeg het maar, weet jij het?. Volgens mij is daar geen data van bijgehouden, dus dat weet niemand precies.

Maar wat je wel doet als demonstrant op die manier (zeker niet allemaal hoor!!), dat je een dikke vette middel vinger opsteekt naar je eigen overheid. Moet je dat willen als er sprake is van een moeilijke situatie waar iedereen mee loopt te stoeien? Dat vind ik zelf wel een terechte vraag. Mijn antwoord daarop is, nee, dat moet je niet willen.
Demonstreren soi, dat is je grondrecht, maar hou dan wel afstand cq je maskertje op. Uit de eigen geledingen (zorg) hoorde ik mensen kreunen die de "bui alweer zagen hangen".

Wat mijn punt eigenlijk veel meer is met betrekking tot dit topic, dat ik onderhand de indruk krijgt dat diegene die zich wel hebben laten vaccineren, dom bezig zijn geweest.

En dat is iets dat ik niet begrijp. Ik heb vroeger mijn kinderen bewust een ander vaccinatie schema laten hebben met een groep andere ouders en wij wisten heel duidelijk en bespraken dat ook openlijk met elkaar, dat wij dat konden doen dankzij de hoge vaccinatie graad.

Zo ken ik ook geliefde anti vaccers als het om covid gaat, die zich heel goed realiseren dat zij ook een bepaalde bescherming genoten dankzij het vaccineren van de andere. Hier in dit topic heb ik al paar keer de IC opname lijnen laten zien van hier in Frankrijk, waarin zelfs met omicron, de vaccers een lage oranje lijn hebben en de niet gevaccineerden een stijl omhoog lopende lijn hebben. Daar is nog nooit op gereageerd.

Macron is hier weg gezet als een enge creep, want hoe durft hij zo in te zetten op vaccineren. Er wordt dus niet begrepen dat zo'n grote stap voor een president van een land waarin
Citaat:
Liberty, Equality, Fraternity
de sleutelwoorden zijn, ook wel getuigd van moed. Hij heeft al heel lang geleden die keuze gemaakt, want Frankrijk is gewoon niet zo rijk als Nederland en kan al die sluitingen en subsidies gewoon niet trekken. Dus je mag het er niet mee eens zijn, maar je kunt denk ik dan toch wel zien waarom bestuurders bepaalde besluiten nemen.
Voor mij is dat precies hetzelfde in Nederland. Ik begrijp heel erg goed waarom de regering in Nederland iedere keer doet wat het denkt te moeten doen, ongeacht of ik het ermee eens ben of niet. Want het is ook vreselijk moeilijk.

Wat mij opvalt was, dat wij, de anti vaccers van vroeger, ons wel aan de feiten hielden en wisten dat we risico liepen op het krijgen van bepaalde ziektes en wisten dat dat risico te nemen was gezien de hoge vaccinatie graad.
Ik denk persoonlijk dat het aan de vaccers van covid te danken is, dat op een gegeven ogenblik de ziekenhuis opnames terug liepen. Zowel met delta variant als met de omicron. Ik sta dan ook nog steeds heel erg achter mijn eigen besluit om me voor het eerst van mijn leven wel te laten vaccineren, want het ging nogal ergens over.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:22

Pien, er was na geen van de demonstraties een duidelijke piek te zien in besmettingen, noch ziekenhuisopnamen