Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Wel te laat. 2 maanden te laat.
Ik zei het eerder al die als eerste zijn gevaccineerd moeten ze weer een prik geven. Dit zag je gewoon aankomen.
Nee nu gaat dat eindelijk eens in gang komen. 2 maanden te laat.
En geeft weer mooi de wappie a vuur, zie je vaccineren helpt niet....
996981 schreef:DuoPenotti schreef:Wel te laat. 2 maanden te laat.
Ik zei het eerder al die als eerste zijn gevaccineerd moeten ze weer een prik geven. Dit zag je gewoon aankomen.
Nee nu gaat dat eindelijk eens in gang komen. 2 maanden te laat.
En geeft weer mooi de wappie a vuur, zie je vaccineren helpt niet....
Vaccineren in de vorm die ons voorgehouden werd werkt inderdaad niet voldoende nee. Dat is toch duidelijk? Als men zegt dat een dubbele prik helpt tegen ziekenhuisopname en vervolgens een aantal maanden later 44 procent van de opnames gevaccineerde zijn... Dan werkt die dubbele vaccinatie dus niet zo goed als gedacht
DuoPenotti schreef:Jawel hoor.
Voor jou en mij werkt hij prima.
Al zal ook dat gaan afnemen. Is ook niet voor niets dat een griep prik herhaald word. Terwijl we daar allemaal, dus ook de oudere, wat anti stoffen van hebben.
Bij oudere neemt dat alleen nog eerder af. Plus dat deze vaak meer aandoeningen hebben. Dus ja zullen eerder in het ziekenhuis komen.
Echt allemaal heel normaal op virus gebied.
En het zou mij verbazen als er volgend jaar niet weer een prik moment is rond deze tijd.
Totdat corona gelijk is aan de griep
Dan krijgen alleen bepaalde groepen de oproep.
bigone schreef:996981 schreef:
Vaccineren in de vorm die ons voorgehouden werd werkt inderdaad niet voldoende nee. Dat is toch duidelijk? Als men zegt dat een dubbele prik helpt tegen ziekenhuisopname en vervolgens een aantal maanden later 44 procent van de opnames gevaccineerde zijn... Dan werkt die dubbele vaccinatie dus niet zo goed als gedacht
Jazeker helpt vaccineren.
44% van opnames zijn 572 mensen dus 1 op de 26.500 gevaccineerden.
56% van opnames zijn 728 mensen dus 1 op de 2000 ongevaccineerden.
Stel je voor dat niemand gevaccineerd was.
IMANDRA schreef:Dan is die ZZP'er jammer genoeg de dupe van andere ongevaccineerden die niét netjes rekening houden. Maar het is en blijft zijn eigen keuze om niet te vaccineren, en hij kan het nog altijd alsnog doen. Want ook voor angst zijn maatregelen getroffen (VR bril bijv).
Je hebt recht op vrije keuze. Maar dat betekent niet dat je recht hebt op vrije keuze zonder consequenties. Als ik weiger mijn rijbewijs te halen mag ik ook niet met een auto de straat op. Als ik weiger mezelf te verzekeren voor het een of ander moet ik ook niet klagen dat ik eventueel hoge kosten kan krijgen voor datgene omdat de verzekering dat dan niet vergoed.
996981 schreef:Vaccineren in de vorm die ons voorgehouden werd werkt inderdaad niet voldoende nee. Dat is toch duidelijk? Als men zegt dat een dubbele prik helpt tegen ziekenhuisopname en vervolgens een aantal maanden later 44 procent van de opnames gevaccineerde zijn... Dan werkt die dubbele vaccinatie dus niet zo goed als gedacht
purny schreef:996981 schreef:Vaccineren in de vorm die ons voorgehouden werd werkt inderdaad niet voldoende nee. Dat is toch duidelijk? Als men zegt dat een dubbele prik helpt tegen ziekenhuisopname en vervolgens een aantal maanden later 44 procent van de opnames gevaccineerde zijn... Dan werkt die dubbele vaccinatie dus niet zo goed als gedacht
Omdat de meeste gevaccineerden een leeftijd hebben van 75 plus. En wanneer zijn deze gevaccineerd? In februari of verder.
En het is bekend dat de effectiviteit van de vaccins afneemt na een tijd.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/bescherming-vaccins-blijft-hoog-wel-meer-oudere-gevaccineerden-in-het-ziekenhuis~be08231a/
Citaat:Sinds half september worden er meer gevaccineerde 70-plussers ouderen opgenomen dan ongevaccineerden, in alle andere leeftijdscategorieën is dit omgekeerd.
DuoPenotti schreef:Tiggs schreef:Ik vind prikangst sowieso niet echt een valide argument. Als je kanker krijgt zeg je toch ook niet: laat maar zitten die chemo, ik heb prikangst?
Ondanks dat ik de angst wel begrijp denk ik ook als je op de afdeling komt met corona, of erger op de ic gebeuren er wel naardere dingen....
Tiggs schreef:DuoPenotti schreef:
Ondanks dat ik de angst wel begrijp denk ik ook als je op de afdeling komt met corona, of erger op de ic gebeuren er wel naardere dingen....
Ja ik wil angst ook niet bagatelliseren, maar soms is het niet anders.
En een infuus is een stuk pijnlijker dan een vaccinatie
Tiggs schreef:Ja ik wil angst ook niet bagatelliseren, maar soms is het niet anders.
En een infuus is een stuk pijnlijker dan een vaccinatie
purny schreef:Maar als jij echt heel bang bent voor naalden dan maakt in het ziekenhuis liggen echt geen donder meer uit hoor. Dan doe je er alles aan om beter te worden.
996981 schreef:purny schreef:Maar als jij echt heel bang bent voor naalden dan maakt in het ziekenhuis liggen echt geen donder meer uit hoor. Dan doe je er alles aan om beter te worden.
Dat bedoel ik. Als je al doodziek bent sta je er waarschijnlijk heel anders in. Je hebt dan immers niets meer te verliezen en de angst voor doodgaan zal voor velen groter zijn dan voor naalden. Die verhouding ligt ander bij naalden vs. potentieel ziek worden van een virus waarvan veruit de meeste mensen geen tot weinig last hebben
996981 schreef:Het verschil is dat je die kanker dan al hebt. Iemand die zich laat enten ligt niet al ziek in het ziekenhuis. Een heel, heel kromme vergelijking...