Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:11

Behalve als je mensen niet leuk vindt, dan is t heerlijk lekker samen met je gezin te zijn en lekker te wennen denk :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:13

Wel te laat. 2 maanden te laat.
Ik zei het eerder al die als eerste zijn gevaccineerd moeten ze weer een prik geven. Dit zag je gewoon aankomen.
Nee nu gaat dat eindelijk eens in gang komen. 2 maanden te laat.

En geeft weer mooi de wappie a vuur, zie je vaccineren helpt niet....

purny

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:15

Ben ik ook met DuoPenotti eens

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:35

DuoPenotti schreef:
Ik zei het eerder al die als eerste zijn gevaccineerd moeten ze weer een prik geven. Dit zag je gewoon aankomen.

Vaccineren in de vorm die ons voorgehouden werd werkt inderdaad niet voldoende nee. Dat is toch duidelijk? Als men zegt dat een dubbele prik helpt tegen ziekenhuisopname en vervolgens een aantal maanden later 44 procent van de opnames gevaccineerde zijn... Dan werkt die dubbele vaccinatie dus niet zo goed als gedacht

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:49

Jawel hoor.
Voor jou en mij werkt hij prima.
Al zal ook dat gaan afnemen. Is ook niet voor niets dat een griep prik herhaald word. Terwijl we daar allemaal, dus ook de oudere, wat anti stoffen van hebben.
Bij oudere neemt dat alleen nog eerder af. Plus dat deze vaak meer aandoeningen hebben. Dus ja zullen eerder in het ziekenhuis komen.

Echt allemaal heel normaal op virus gebied.
En het zou mij verbazen als er volgend jaar niet weer een prik moment is rond deze tijd.
Totdat corona gelijk is aan de griep
Dan krijgen alleen bepaalde groepen de oproep.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:03

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:04

996981 schreef:
DuoPenotti schreef:

Vaccineren in de vorm die ons voorgehouden werd werkt inderdaad niet voldoende nee. Dat is toch duidelijk? Als men zegt dat een dubbele prik helpt tegen ziekenhuisopname en vervolgens een aantal maanden later 44 procent van de opnames gevaccineerde zijn... Dan werkt die dubbele vaccinatie dus niet zo goed als gedacht

Jazeker helpt vaccineren.
44% van opnames zijn 572 mensen dus 1 op de 26.500 gevaccineerden.
56% van opnames zijn 728 mensen dus 1 op de 2000 ongevaccineerden.
Stel je voor dat niemand gevaccineerd was.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:06

DuoPenotti schreef:
Jawel hoor.
Voor jou en mij werkt hij prima.
Al zal ook dat gaan afnemen. Is ook niet voor niets dat een griep prik herhaald word. Terwijl we daar allemaal, dus ook de oudere, wat anti stoffen van hebben.
Bij oudere neemt dat alleen nog eerder af. Plus dat deze vaak meer aandoeningen hebben. Dus ja zullen eerder in het ziekenhuis komen.

Echt allemaal heel normaal op virus gebied.
En het zou mij verbazen als er volgend jaar niet weer een prik moment is rond deze tijd.
Totdat corona gelijk is aan de griep
Dan krijgen alleen bepaalde groepen de oproep.

Ik zeg toch; ''in de vorm die ons voorgehouden werd''. Met twee prikjes zou alles weer naar normaal kunnen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:06

bigone schreef:
996981 schreef:

Jazeker helpt vaccineren.
44% van opnames zijn 572 mensen dus 1 op de 26.500 gevaccineerden.
56% van opnames zijn 728 mensen dus 1 op de 2000 ongevaccineerden.
Stel je voor dat niemand gevaccineerd was.

Er staat; ''Niet voldoende''....

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:10

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:10

Is dat ons voorgehouden? Zo heb ik het niet in mijn hoofd geregisteerd namelijk :)
Maar dat kan aan mij liggen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:16

IMANDRA schreef:
Dan is die ZZP'er jammer genoeg de dupe van andere ongevaccineerden die niét netjes rekening houden. Maar het is en blijft zijn eigen keuze om niet te vaccineren, en hij kan het nog altijd alsnog doen. Want ook voor angst zijn maatregelen getroffen (VR bril bijv).

Je hebt recht op vrije keuze. Maar dat betekent niet dat je recht hebt op vrije keuze zonder consequenties. Als ik weiger mijn rijbewijs te halen mag ik ook niet met een auto de straat op. Als ik weiger mezelf te verzekeren voor het een of ander moet ik ook niet klagen dat ik eventueel hoge kosten kan krijgen voor datgene omdat de verzekering dat dan niet vergoed.

Ik vind prikangst sowieso niet echt een valide argument. Als je kanker krijgt zeg je toch ook niet: laat maar zitten die chemo, ik heb prikangst?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:20

Afbeelding

:=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:22

996981 schreef:

Omdat de meeste gevaccineerden een leeftijd hebben van 75 plus. En wanneer zijn deze gevaccineerd? In februari of verder.
En het is bekend dat de effectiviteit van de vaccins afneemt na een tijd.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/bescherming-vaccins-blijft-hoog-wel-meer-oudere-gevaccineerden-in-het-ziekenhuis~be08231a/

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:26

Tiggs schreef:
Ik vind prikangst sowieso niet echt een valide argument. Als je kanker krijgt zeg je toch ook niet: laat maar zitten die chemo, ik heb prikangst?

Ondanks dat ik de angst wel begrijp denk ik ook als je op de afdeling komt met corona, of erger op de ic gebeuren er wel naardere dingen....

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:26

Dan hadden ze al moeten beginnen met het toedienen van de boosterprik voor die groepen.

Maar nee onze regering loopt weer flink achter de feiten aan. We beginnen met enten van deze ouderen in december. Dat enten duurt ook weer enkele weken. Dus rond half januari is er dan weer voldoende immuniteit opgebouwd. De opnames zullen voorlopig nog even flink doorgaan…

Alle landen om ons heen zijn allang bezig met de prik maar Nederland wacht nog even een maand.

Het wachten is op de volgende lockdown. Bijkomend voordeel is dat we ook gelijk de klimaatdoelstellingen halen…

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:30

purny schreef:
996981 schreef:

Omdat de meeste gevaccineerden een leeftijd hebben van 75 plus. En wanneer zijn deze gevaccineerd? In februari of verder.
En het is bekend dat de effectiviteit van de vaccins afneemt na een tijd.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/bescherming-vaccins-blijft-hoog-wel-meer-oudere-gevaccineerden-in-het-ziekenhuis~be08231a/

Uit je eigen aangedragen artikel:

Citaat:
Sinds half september worden er meer gevaccineerde 70-plussers ouderen opgenomen dan ongevaccineerden, in alle andere leeftijdscategorieën is dit omgekeerd.

Maar we beginnen pas in december met een booster :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:30

DuoPenotti schreef:
Tiggs schreef:

Ondanks dat ik de angst wel begrijp denk ik ook als je op de afdeling komt met corona, of erger op de ic gebeuren er wel naardere dingen....

Ja ik wil angst ook niet bagatelliseren, maar soms is het niet anders.
En een infuus is een stuk pijnlijker dan een vaccinatie -O-

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:32

Tiggs schreef:
DuoPenotti schreef:

Het verschil is dat je die kanker dan al hebt. Iemand die zich laat enten ligt niet al ziek in het ziekenhuis. Een heel, heel kromme vergelijking...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:34

Maar als jij echt heel bang bent voor naalden dan maakt in het ziekenhuis liggen echt geen donder meer uit hoor. Dan doe je er alles aan om beter te worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:34

Tiggs schreef:

Ook dat hoeft niet.
Al een paar keer een infuus gehad en dat vond ik ook allemaal wel mee vallen.
Al vond ik die in mijn hand vervelender dan in mijn pols, omdat ik dat met bewegen hinderlijker vond. Niet met prikken.
Maar goed geef ook niks op bloed prikken, dat is ondertussen al zo vaak gedaan.
Ik denk dat wij paarden mensen ons harder bezeren rondom de paarden :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:36

purny schreef:
Maar als jij echt heel bang bent voor naalden dan maakt in het ziekenhuis liggen echt geen donder meer uit hoor. Dan doe je er alles aan om beter te worden.

Dat bedoel ik. Als je al doodziek bent sta je er waarschijnlijk heel anders in. Je hebt dan immers niets meer te verliezen en de angst voor doodgaan zal voor velen groter zijn dan voor naalden. Die verhouding ligt ander bij naalden vs. potentieel ziek worden van een virus waarvan veruit de meeste mensen geen tot weinig last hebben

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:37

996981 schreef:
purny schreef:

Dat bedoel ik. Als je al doodziek bent sta je er waarschijnlijk heel anders in. Je hebt dan immers niets meer te verliezen en de angst voor doodgaan zal voor velen groter zijn dan voor naalden. Die verhouding ligt ander bij naalden vs. potentieel ziek worden van een virus waarvan veruit de meeste mensen geen tot weinig last hebben

Maar dan nog vind ik het echt een l*lsmoes

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:37

996981 schreef:
Het verschil is dat je die kanker dan al hebt. Iemand die zich laat enten ligt niet al ziek in het ziekenhuis. Een heel, heel kromme vergelijking...

Gelukkig zijn er minder heftigere dingen dan kanker.

Maar hoe komen ze daar achter? Dat begint meestal al met bloed prikken.
Net als bij bijna alle ziektes, zoals dingen waar je niet meteen bijna dood aan gaat.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:39

Angst, en zeker een fobie, is geen smoes. Het is echt iets heel dieps. Maar ik kan me herinneren dat hier mensen zijn met een flinke angst (Zebrastreep? Ikzelf? Friezenfan? Iemand met een springend paard op de ava) die ontzettend bang waren maar het tóch deden. Maar bagatelliseer het gevoel, de fobie, niet. We wéten wel dat het niet rationeel is.