Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:05

Leuk, Monique. Ik ben al bij. Dat ziet er top uit :j

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:11

Ik denk niet dat helemaal de bedoeling is dat je op zo manier reclame probeert te maken voor je website en wat voor diensten je levert. Ik heb het gemeld bij een Admin.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:18

Blussem schreef:
Ik denk niet dat helemaal de bedoeling is dat je op zo manier reclame probeert te maken voor je website en wat voor diensten je levert. Ik heb het gemeld bij een Admin.

Een persoonlijke blog ? Of weet je niet wat dat is?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:43

Blussem schreef:

Ik heb geen dienst gezien, alleen persoonlijke reis verhalen.

Leuk Monique {:}

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:22

Lees net op NOS.nl dat de mensen uit groep 60-64 die geen AZ wilden en door de huisarts geprikt zouden worden binnenkort uitgenodigd worden voor een alternatief. Waren ze eerst niet van plan, maar de groep is inmiddels zo groot dat ze er niet omheen kunnen. Geen vaccin weigeraars want met een ander vaccin willen ze wel geprikt worden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:36

Blussem schreef:

:') -O-
Niets diensten. Gewoon lekker meegenieten voor degene , die dat leuk vinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:47

Het zijn reisverhalen.....ze biedt niks aan.

Superleuk Monique en mooie foto’s ook!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:49

Leuk Monique! Zijn zelf net ten westen van het gebied geweest waar jullie nu zitten. Jaren geleden met de camper Spanje/Portugal gedaan, en we zijn toen van Lissabon naar Salamanca gereden, eerst in een rechte lijn naar het oosten en vervolgens de E-803 naar Salamanca. Is een heel onbekend stuk Spanje eigenlijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:50

Leuk een gezicht bij een naam

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:10

SusanH schreef:
Lees net op NOS.nl dat de mensen uit groep 60-64 die geen AZ wilden en door de huisarts geprikt zouden worden binnenkort uitgenodigd worden voor een alternatief. Waren ze eerst niet van plan, maar de groep is inmiddels zo groot dat ze er niet omheen kunnen. Geen vaccin weigeraars want met een ander vaccin willen ze wel geprikt worden.

Fijn voor die mensen, maar ik voel me nu wel behoorlijk belazerd. afgescheept met een matig werkend vaccin waarmee ik ook nog eens risico loop op forse bijwerkingen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:12

@Blussem: inderdaad, wat anderen zeggen. Ik verkoop helemaal niks, ik maak reisverslagen en laat graag zien wat ik schilder en teken, maar biedt nergens wat aan of zo. Er staat ook 0,0 reclame voor reisorganisaties of wat dan ook voor bedrijven op onze site. Ik wilde gewoon enthousiast vertellen dat veilig vakantie vieren in het buitenland (voor ons dus eigen land) ook kan ....

Trouwens, hetzelfde persoonlijke blog staat al jaren in mijn profiel, met het verschil dat ik het juist vorige week een stuk minder persoonlijk heb gemaakt en 8 jaar verslagen én privé-zaken heb verwijderd. Meteen de lay-out in een compleet nieuw jasje gestoken.

En de rest, bedankt voor de leuke reacties!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:17

Morrie schreef:
SusanH schreef:

Fijn voor die mensen, maar ik voel me nu wel behoorlijk belazerd. afgescheept met een matig werkend vaccin waarmee ik ook nog eens risico loop op forse bijwerkingen.

Morrie, ik kan me een stukje van je gevoel voorstellen, maar ik maak echt bezwaar tegen het matig werkende vaccin. Je kán inderdaad nog corona krijgen, meer kans als bij de anderen, maar je wordt er gewoon gegarandeerd niet ziek van en overlijdt er zeker niet aan.

En de forse bijwerkingen zijn geconstanteerd in een totaal andere leeftijdsgroep. Degenen die beroepsmatig als jongere AZ hebben gekregen hebben gelijk, jij op jouw leeftijd maakt er echt teveel van.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:19

Morrie schreef:
SusanH schreef:

Morrie sorry maar jouw berichten druipen van negativieteit er zijn nl ook veel berichten waar astra beter uit de bus komt

Wees blij dat je überhaupt geënt wordt in Nederland

Veel landen zijn al blij met een Chinees vaccin wat totaal niet bewezen is.

Ik ben blij met mij Astra vaccin
En qua leeftijd loop ik weinig risico..

Tjonge jonge gaan we nu naast wel.of niet vaccineren ook gezeik krijgen rondom welk vaccin er bij je gebruikt is...

Ik begin echt echt echt kotsmisselijk te worden van al het negatieve denken

Kom op mensen de zon schijnt
Covid verdwijnt
En we nemen er nog 2

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:21

Morrie schreef:
SusanH schreef:

Dit is dus hoe verwend we in Nederland zijn... bizar

AZ is geen matig vaccin en geeft in jouw leeftijdscategorie geen risico op forse bijwerkingen.

Volgens mij mag je gewoon heel dankbaar zijn dat je in een land als NL geboren bent en überhaupt de kans hebt om je te laten vaccineren als je dat wil.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:27

Trouwens, in Spanje speelt hetzelfde en zo zal dat best in meer Europese landen zijn. Er is gewoon door de pers en door mensen onderling een veel te groot probleem gemaakt van Astra Zeneca, waardoor in elk geval bij ons in de regio 30 procent van de groep 60-69 niet gevaccineerd wilde worden. In andere groepen ligt dat percentage veel lager, dus willen ze alsnog een groot deel van die 30 procent bereiken.

De basis waarop die mensen geweigerd hebben is niet goed, maar wel vaak aangepraat door anderen. Ik heb een paar mensen echt met allerlei artikelen en grafieken moeten uitleggen dat er eigenlijk voor die leeftijdsgroep niks aan de hand is met AZ.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:35

Ik begrijp Morrie wel, er is eerder altijd aangegeven dat mensen die niet met AZ gevaccineerd wilden worden, helemaal achteraan moesten sluiten. En nu komt men deze groep tegemoet door hen wel een keuze te geven. (Wat ik oprecht fijn vind voor deze groep). AZ zal geen slecht vaccin zijn, maar zelf ben ik ook blij inmiddels met Pfizer gevaccineerd te zijn.

Voor de mensen die blij zijn met AZ, fijn voor jullie. Maar geef iemand anders ook de gelegenheid om zijn/haar mening te mogen geven daarover.
Echwel schreef:
Ik ben blij met mij Astra vaccin
En qua leeftijd loop ik weinig risico..

Tjonge jonge gaan we nu naast wel.of niet vaccineren ook gezeik krijgen rondom welk vaccin er bij je gebruikt is...

996981 schreef:
Dit is dus hoe verwend we in Nederland zijn... bizar

AZ is geen matig vaccin en geeft in jouw leeftijdscategorie geen risico op forse bijwerkingen.

Volgens mij mag je gewoon heel dankbaar zijn dat je in een land als NL geboren bent en überhaupt de kans hebt om je te laten vaccineren als je dat wil.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:56

Jeeeesesmina 996981 én Echwel... Tot nu toe alléén Morrie die aangeeft dat ze het niet eerlijk vindt (en zij heeft al heel lang in stress en spanning gezeten, is al heel lang niet buiten geweest ivm angst) en dan schrijven jullie "AL het negatieve denken" en "WE in Nederland".... :n

Een beetje begrip werkt voor jullie ook maar 1 kant op. Jullie moeten dan gelijk alles en iedereen betichten van negativiteit nav Morries bericht.. Nee, das lekker positief :') hahahahahaha _O-

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:11

Hier lag de website plat, toen men zich vrijwillig kon melden voor AZ. Hadden 13.000 metingen "over". Dik 20.000 aanmeldingen.

Minder werkzaam is ie zeker niet !
Maar kan me wel voorstellen, dat t oneerlijk aanvoelt dat de mensen die hun AZ enting hebben geweigerd, nu toch al wat anders krijgen. Terwijl er anderen zijn, die dat voor lief hebben genomen en toch zijn gegaan, omdat ze graag geënt zijn en anders misschien lang zouden moeten wachten.

Wat n verdeeldheid en gedoe om alles he...vooral nu rondom enten.

Ik persoonlijk wacht gewoon rustig af totdat ik een brief krijg ,en dan maak ik ergens n afspraak. Alles op zn tijd .

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:16

Ik ben blij, heb net mijn afspraak gemaakt!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:18

Echwel schreef:

Dat doe je zelf meid :(:)
Zonde.

Citaat:
Covid verdwijnt

Helaas. Dat is net weer wat té positief ;)

Ik zie een voordeel in de ´matige´ dekking: Je gaat er niet meer heel ziek tot dood aan dus.... perfecte kans om het al natural op te pikken en jezelf een eigen resistentie te geven.

Ik heb wellicht mezelf een beetje in de eigen voet geschoten door AZ te weigeren. Had nu al dubbel beschermd kunnen zijn. Knuffelen met een positieve dame; hoe positief kan je zijn?! :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:21

Misschien is Janssen het alternatief. Ik persoonlijk zou het wel een beetje banketstaaf vinden als die mensen voor de hele bups gaan die wel willen maar nog niet mochten, zeker nu er leveringsproblemen zijn met Janssen... Voor 60-65 was AZ echt gewoon ok.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:27

Cer schreef:
Jeeeesesmina 996981 én Echwel... Tot nu toe alléén Morrie die aangeeft dat ze het niet eerlijk vindt (en zij heeft al heel lang in stress en spanning gezeten, is al heel lang niet buiten geweest ivm angst) en dan schrijven jullie "AL het negatieve denken" en "WE in Nederland".... :n

Een beetje begrip werkt voor jullie ook maar 1 kant op. Jullie moeten dan gelijk alles en iedereen betichten van negativiteit nav Morries bericht.. Nee, das lekker positief :') hahahahahaha _O-

De gedachtengang van Morrie heb ik inderdaad geen begrip voor. AZ is een prima vaccin die in haar leeftijdscategorie niet voor een groot risico op bijwerkingen geeft. Daarnaast heeft ze die dus ook niet gekregen. Wat is in vredesnaam dan het probleem?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:28

Volgens mij de bescherming, maar die is ook ok tegen ernstige ziekte en daar gaat het om lijkt me?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:30

Waarom schrijf je "WE in Nederland" als je het over 1 iemand hebt, tenminste, in dit geval quote je Morrie. Dat is wat ik niet helemaal snap.

Volgens mij gaat het best goed met ONS in Nederland, qua mensen die willen vaccineren enzo :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:30

Maar jongens, dat AZ een prima vaccin is, is niet altijd zo uit de media gekomen. Als er in het nieuws continu is 'AZ heeft x' 'AZ heeft y' dan kan ik me heel goed voorstellen dat je er nerveus over bent en je je nu, ondanks dat je je daaroverheen hebt gezet, je een beetje achtergesteld voelt nu er tóch een alternatief komt. De algemene perceptie over AZ is heel anders dan die over bijv. Pfizer, en dat heeft natuurlijk invloed op hoe jij je erdoor voelt. Dat emotionele aspect is niet zo 1 2 3 "op te lossen" dus een beetje respect voor de mensen die er nerveus van zijn zou niet misstaan.