Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:47

Marjo schreef:
mvdende schreef:

In het Frans? Ik spreek geen letter Frans en die Fransen meestal geen letter Engels. Werd door verkoper ook in het Frans te woord gestaan (iets met bundelkorting oid)

Verkoper hoort gewoon de correcte informatie te geven! Zowel in de beschrijving als in de informatie.

Als ik als verkoper op marktplaats verkeerde informatie zou geven, dan staat iedereen op z'n achterste benen, maar op Vinted is dat wel normaal?

Ik ga ervan uit dat de maat vermeld in de beschrijving klopt, en dat zou de correcte maat moeten zijn.

Het gaat inderdaad om een specifiek merk waarvan ik de maat weet, na passen bij de Bever.

Lees jij wel wat anderen zeggen? Een maat 14 bij ons kan als maat 12 vallen in Frankrijk.

En dan nog; een maat XL kan hier ook altijd anders vallen.

Ik vind je ook niet netjes als je hierom je geld terug gaat vragen en dan ook het pakket niet terugstuurt.

Zoals zo velen al aangeven, foto van het maatlabel is zo gevraagd en bespaard jou (en de verkoper) dit soort ongein.

Als verkoper zou ik hier ook echt not amused over zijn :=

Volgens mij lees jij niet goed?

Ik geef duidelijk aan dat het om een specifiek Engels kledingmerk gaat, waarvan ik wéét welke Engelse maat ik moet hebben. UK12 dus.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:56

En juist als je zeker weet welke maat je normaal van dit specifieke merk hebt, ga je toch niet op de gok kopen als er 2 verschillende maten aangeduid staan in de advertentie? Er is gewoon een prima mogelijkheid om contact te leggen met een verkoper - ook al zouden ze het in eerste instantie goed erin moeten hebben staan, maar ja zoals eerder gezegd zoiets kan gebeuren; mensen maken wel eens fouten… In dit geval kies je er bewust voor om het Toch te kopen en denk je: ach anders vraag ik m’n geld wel terug achteraf en dan verkoop ik het weer door. Sorry maar echt, hoe durf je :'). Dat is gewoon oplichten, klaar. Dan had je het Niet moeten kopen OF de verkoper een bericht moeten sturen en om opheldering moeten vragen voor je kocht zodat je zeker wist dat je de juiste maat had.

En als het dan alsnog niet past, wat Altijd kan met een kledingstuk, had je het kunnen doorverkopen zonder dat je nog geld terug verwacht te krijgen van je aankoop. Want zo werkt het gewoon wanneer je online tweedehands kleding koopt. Maar je doet er alles aan om wat iedereen zegt weer onderuit te halen, alles om maar je eigen gelijk te krijgen, zoals altijd. Want alles ligt weer aan de andere partij. Jammer dat er gewoon echt 0 zelfinzicht is weer in deze en dat er niks aangenomen word van anderen want dat klopt per definitie allemaal niet en is niet goed.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 10:00

mvdende schreef:
Marjo schreef:

Lees jij wel wat anderen zeggen? Een maat 14 bij ons kan als maat 12 vallen in Frankrijk.

En dan nog; een maat XL kan hier ook altijd anders vallen.

Ik vind je ook niet netjes als je hierom je geld terug gaat vragen en dan ook het pakket niet terugstuurt.

Zoals zo velen al aangeven, foto van het maatlabel is zo gevraagd en bespaard jou (en de verkoper) dit soort ongein.

Als verkoper zou ik hier ook echt not amused over zijn :=

Volgens mij lees jij niet goed?

Ik geef duidelijk aan dat het om een specifiek Engels kledingmerk gaat, waarvan ik wéét welke Engelse maat ik moet hebben. UK12 dus.

Blijft het feit dat jij een onderzoeksplicht hebt waardoor jij om verduidelijking had moeten vragen dmv een foto van het label of iets dergelijks.

Vinted heeft (zoals anderen al aangeven) een hele mooie vertaalfunctie waardoor jij gewoon in je ABN daarom kan vragen.

Ik zou het dan ook oprecht een vorm van oplichting vinden als jij én je geld gaat terugvragen als het niet past, én het artikel vervolgens zelf gaat verkopen.

upendo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 10:15

Mag hopen dat de verkoper dan gewoon aangeeft dat je het artikel op eigen kosten terug mag sturen als je gaat miepen.

Bah zeg, wat een nare manier van met mensen omgaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 10:44

Het voordeel van vinted js dat je gewoon in jouw EIGEN taal berichten kan sturen. Er zit een vertaalfunctie zowel bij de advertenties als de berichten.

Dus nee, mvdende, dit is echt jouw eigen fout.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 10:57

Maar het kan toch juist heel goed dat een maat 12 in Frankrijk wordt gezien als een 14?
Een Duitse/NL 38 wordt in Frankrijk toch ook als 40 gezien?
Dan zou het allemaal precies kloppen.

Ik vind wel dat het aan de koper is om dit te verifiëren.
En als je ervoor kiest om het niet te doen, moet je naderhand niet miepen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 11:25

Idd, vreemde zaak van denken…zo’n mensen verpesten zelfs ergens een stukje het leuke van vinted…
Je koopt iets voor weinig geld op de gok en als het dat niet is ga je miepen?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 11:41

cursebreaker schreef:
En juist als je zeker weet welke maat je normaal van dit specifieke merk hebt, ga je toch niet op de gok kopen als er 2 verschillende maten aangeduid staan in de advertentie? Er is gewoon een prima mogelijkheid om contact te leggen met een verkoper - ook al zouden ze het in eerste instantie goed erin moeten hebben staan, maar ja zoals eerder gezegd zoiets kan gebeuren; mensen maken wel eens fouten… In dit geval kies je er bewust voor om het Toch te kopen en denk je: ach anders vraag ik m’n geld wel terug achteraf en dan verkoop ik het weer door. Sorry maar echt, hoe durf je :'). Dat is gewoon oplichten, klaar. Dan had je het Niet moeten kopen OF de verkoper een bericht moeten sturen en om opheldering moeten vragen voor je kocht zodat je zeker wist dat je de juiste maat had.

En als het dan alsnog niet past, wat Altijd kan met een kledingstuk, had je het kunnen doorverkopen zonder dat je nog geld terug verwacht te krijgen van je aankoop. Want zo werkt het gewoon wanneer je online tweedehands kleding koopt. Maar je doet er alles aan om wat iedereen zegt weer onderuit te halen, alles om maar je eigen gelijk te krijgen, zoals altijd. Want alles ligt weer aan de andere partij. Jammer dat er gewoon echt 0 zelfinzicht is weer in deze en dat er niks aangenomen word van anderen want dat klopt per definitie allemaal niet en is niet goed.

Precies dit ja..
Nog een ander de schuld willen gaan geven als t niet goed gaat ook :+ wordt ie helemaal mooi.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:07

Mvdende, zoals velen al hebben aangehaald kan je elk bericht gewoon vertalen, wat is de moeite om hiernaar te vragen? Nu heb je straks dat je waarschijnlijk het dus op eigen kosten terug moet sturen ;) daarbij, vind ik het nogal een bizarre denkwijze dat je je geld terug verwacht van Vinted en het artikel verwacht te houden en weer op Vinted kan doorverkopen, zie je zelf niet in hoe oneerlijk dit zou zijn? Dan zou de verkopende partij zonder blouse én geld zitten. Puur omdat jij niet gevraagd hebt om een foto van het label?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:53

Ik ben op zoek naar korte broeken voor mijn dochter, maar ik vind het drama. Vroeger had ik korte broeken tot net boven mijn knieën, maar ik vind nu zowat alleen maar hele korte broeken, bijna hotpants zeg maar. Mijn dochter is 10, die hoeft nog niet van die hele korte broeken aan naar school.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 09:24

Ja het stikt van die short-shorts... zeker voor meiden. Voor jongens is een beetje niet al te wijde broek tot net boven de knie ook wat meer zoeken dan je zou verwachten. Maar ik koop ze zelden want zijn gewone broeken hebben binnen no-time gaten op de knie dus dat worden dan "vanzelf" korte broeken tot net boven de knie :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 09:54

Herkenbaar probleem. Ik heb wel een hele fijne van Only, maar daarnaast ook de pijpen van een andere broek geknipt en die is ook erg fijn.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:59

Kan iemand mij helpen? Ik had een bundel gekocht en daar leek iets mee aan de hand, dus 'probleem' gemeld en de transactie is gepauzeerd. Het probleem is inmiddels helemaal opgelost, dus ik wil graag de transactie kunnen afronden. Maar ik zie daar nergens een knop voor.... Hoe geef ik aan dat alles OK is en de verkoper wat mij betreft haar geld kan krijgen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:31

Wat zie je nu in je berichten / PB voor die aankoop...? Daar zou een knop moeten zitten?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:55

Het leed dat handtassenverkoop heet... In no time 100 likes, afbieden, natuurlijk weer tig lui waar je het bod van aanvaardt en dan toch niet kopen, mensen die vragen te reserveren en dan ook weer niet betalen, tenslotte iemand die koopt en dan allerlei vragen gaat stellen en dan annuleert... handtas lijkt blijkbaar op een merktas zo vertelt iemand na 3 dagen (!!! - wat dus will zeggen dat al de rest zo los ging omdat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten), en als kers op de taart wil iemand me rapporteren omdat ik namaak verkoop (terwijl ik nergens verwijs naar naam of model van die duurdere tas want die kende ik geeneens) - ik heb hem eraf gehaald. Echt zo klaar mee momenteel.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:13

pmarena schreef:
Wat zie je nu in je berichten / PB voor die aankoop...? Daar zou een knop moeten zitten?

Ik zie in de chat met de verkoper alleen maar "Transactie gepauzeerd
We zullen je klacht zo snel mogelijk onderzoeken"

Maar niets waarmee ik kan aangeven dat alles inmiddels in orde is.

Heb van Vinted deze melding gehad: "This is an automated response. We have received your message, and we will get back to you within the next 48h. We kindly ask you to not reply to this message, and to not make new inquiries about the same matter, as doing so will clog the system, and will take us longer to respond."

Waarop ik heb geschreven dat het probleem inmiddels is opgelost en dat ik de transactie graag wil afronden, zodat de verkoper haar betaling krijgt.

Maar zal wel even duren voor ze dat oppakken. Is daar dus geen andere manier voor?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:14

Kun je het niet gewoon annuleren dan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:15

Aha, het probleem dat je gemeld hebt was dus echt iets waar de helpdesk iets mee moest...?

Maar dan komt het vast goed nu na je laatste berichtje aan Vinted, dat pakken ze wel op en dan is het geregeld :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:24

foxy80 schreef:
Het leed dat handtassenverkoop heet... In no time 100 likes, afbieden, natuurlijk weer tig lui waar je het bod van aanvaardt en dan toch niet kopen, mensen die vragen te reserveren en dan ook weer niet betalen, tenslotte iemand die koopt en dan allerlei vragen gaat stellen en dan annuleert... handtas lijkt blijkbaar op een merktas zo vertelt iemand na 3 dagen (!!! - wat dus will zeggen dat al de rest zo los ging omdat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten), en als kers op de taart wil iemand me rapporteren omdat ik namaak verkoop (terwijl ik nergens verwijs naar naam of model van die duurdere tas want die kende ik geeneens) - ik heb hem eraf gehaald. Echt zo klaar mee momenteel.

Jemig, daar zou ik ook echt enorm klaar mee zijn. :\

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:03

Ik heb nu al een tijd dat ik alleen maar kan kiezen voor homerr. Het maakt niet uit of ik in de ochtend, middag of avond kijk. Hebben meer mensen hier last van. Verkopers geven wel aan oa dhl aan te hebben staan. Mijn homerr punt is weg en die zat vlakbij mij.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:34

zonnebloem18 schreef:
Ik ben op zoek naar korte broeken voor mijn dochter, maar ik vind het drama. Vroeger had ik korte broeken tot net boven mijn knieën, maar ik vind nu zowat alleen maar hele korte broeken, bijna hotpants zeg maar. Mijn dochter is 10, die hoeft nog niet van die hele korte broeken aan naar school.

Misschien via het zoekertje Bermuda broek. Die zijn tot boven de knie.

Voor mijn dochter nu ook eindelijk een langere korte broek gekocht bij only.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:26

Pff heb nu ook weer wat. Heb een best dure legoset gekocht voor meer dan 100,- (is nieuw niet meer te krijgen) Zou compleet zijn. Maar bij aankomst een geplet pakket (kan verstuurder niks aan doen) maar de doos ook los en de boel niet in zakjes oid. (Verzenddoos wel dicht) Bovendien blijkt de set niet compleet.. Nu wil de verkoper eerst wat geld terug geven, maar niet nadat ik geaccordeerd heb. Nu krijg ik een retourverzoek op eigen kosten, en wil hij het op compleetheid nakijken. Maar heb het al incompleet gekregen, dus dat heeft geen nut... Maar ja wat is wijsheid, toch maar terugsturen en verder zoeken, of toch de missende onderdelen vervangen. Set staat er meestal voor nog duurder op, en vaak ook incompleet. Maar verkoper schijnt dit vaker te doen, na mijn aankoop heeft hij nog een heel stel slechte recensies binnen gehad. Kan ook niet inschatten wat vinted zal zeggen, waarschijnlijk ook terugsturen denk ik.. Denk dat ik het antwoord wel heb, maar pfff baal er wel van!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:29

maessie schreef:
Pff heb nu ook weer wat. Heb een best dure legoset gekocht voor meer dan 100,- (is nieuw niet meer te krijgen) Zou compleet zijn. Maar bij aankomst een geplet pakket (kan verstuurder niks aan doen) maar de doos ook los en de boel niet in zakjes oid. (Verzenddoos wel dicht) Bovendien blijkt de set niet compleet.. Nu wil de verkoper eerst wat geld terug geven, maar niet nadat ik geaccordeerd heb. Nu krijg ik een retourverzoek op eigen kosten, en wil hij het op compleetheid nakijken. Maar heb het al incompleet gekregen, dus dat heeft geen nut... Maar ja wat is wijsheid, toch maar terugsturen en verder zoeken, of toch de missende onderdelen vervangen. Set staat er meestal voor nog duurder op, en vaak ook incompleet. Maar verkoper schijnt dit vaker te doen, na mijn aankoop heeft hij nog een heel stel slechte recensies binnen gehad. Kan ook niet inschatten wat vinted zal zeggen, waarschijnlijk ook terugsturen denk ik.. Denk dat ik het antwoord wel heb, maar pfff baal er wel van!

Via Vinted escaleren? Zou het niet eerlijk vinden dat jij de verzendkosten moet betalen in dit geval.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 12:43

Marjo schreef:
maessie schreef:

Via Vinted escaleren? Zou het niet eerlijk vinden dat jij de verzendkosten moet betalen in dit geval.

Eens.
De slechte recensies van anderen zegt ook wel genoeg, vind ik.

Wij verkopen ook wel eens iets >100-200.
Dan worden er door ons altijd 1001 foto's gemaakt van het pakket voordat het weggaat en naar de koper gestuurd (en zodat Vinted kan zien hoe het verpakt is geweest voordat het met transport ging, mocht er toch iets mis zijn gegaan) en het pakket wordt ontzettend zorgvuldig verpakt (bubble wrap en hard karton ed).
Tuurlijk kan het dan nog steeds mis gaan, maar een geplette doos die los is en alles.. :n Vind ik niet netjes.

Ik zou m terug sturen, maar het liefst niet op eigen kosten.. :n

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 15:24

Idd, verkoper wil het ook weer gaan controleren bij terugkomst, denk dat ik de rest nog maar verder ga controleren (meer dan 1000stukjes, dus kost wel wat tijd), en dan de afweging maak of het wat makkelijk te vervangen is. Risico bij terugsturen is ook nog dat verkoper moeilijk kan gaan doen, hij dreigt nu al.. -O- pff denk ga m'n zoontje heul blij maken voor z'n verjaardag |o dat duurt gelukkig nog even. Voortaan toch maar weer bij goedkopere dingen houden :\