Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:30

Ineke2 schreef:
Wat voor groei? Exceptionele bedoel je denk ik :D

Typefout

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:32

Huertecilla schreef:
Lolaliza schreef:
Vergelijken met NZ of Australie heeft geen zin

Dat heeft wél zin.
Het geeft nl aan wat werkt en waarom.

Wil je dichter bij huis met directer vergelijkbare criteria; Duitsland.

Waarom al die defensieve agressie hier trouwens? Kijk in de spiegel; kijk naar ander; leer van wat anderen goed/fout doen. NL hééft een forse besmetting dûh :)*

Australië is overigens geen eiland en groter dan Europa...
Het UK is wél een eiland en daar is het :roll: door hetzelfde onderliggende probleem als in NL.

Nou als we hier gaan als Australië wens ik iedereen sterkte dan is iedereen depressief.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:33

ingedebruijn schreef:
We zijn de 10000 gepasseerd.

Er word nu ook veel meer getest, dus het verbaasd mij niks.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:34

Aankomende week werd cruciaal stond er.
Maar hoeveel besmettingen zouden we in het voorjaar dan wel niet hebben gehad? Toch ook wel zoveel dan denk ik? Alleen werd er toen niet of amper getest. Wat was de max aantal patiënten op de IC’s en in de ziekenhuizen toen?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:36

purny schreef:
ingedebruijn schreef:
We zijn de 10000 gepasseerd.

Er word nu ook veel meer getest, dus het verbaasd mij niks.

Klopt :)

Zolang ic’s maar niet extreem vol lopen lijkt het me goed.

Hoe meer mensen testen hoe meer besmettingen. En dat is nog niet de grootste zorg.

_Cathalijne

Ik dacht dat ze in het voorjaar uitgingen van per gemelde besmetting 30-300 extra mensen besmet, dus tussen de 30.000 en 300.000 per dag. Maar heb de bron zo snel niet bij de hand

purny

Suzanne F. schreef:
Maar hoeveel besmettingen zouden we in het voorjaar dan wel niet hebben gehad? Toch ook wel zoveel dan denk ik? Alleen werd er toen niet of amper getest. Wat was de max aantal patiënten op de IC’s en in de ziekenhuizen toen?

Allereerst van harte!
In Limburg konden mensen die zich in het voorjaar niet konden laten testen bloed geven. Dit waren er zo'n 10.000...
Volgens mij 1400 IC... nu liggen er meer dan 2000 mensen op de gewone covid afdelingen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:44

Janinevv schreef:
Nou als we hier gaan als Australië wens ik iedereen sterkte dan is iedereen depressief.

Zal wel meevallen. Iets niet leuk vinden is anders dan depressief zijn.

Loretta

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:48

Extra ministerraad

https://nos.nl/artikel/2353466-kabinet- ... orona.html

Ze moeten nu ook echt keihard knopen door gaan hakken. Sluiting van de scholen is nog niet aan de orde zegt Slob. Wat dan wel. En als er nu weer tot Dinsdag vergaderd moet worden over de te nemen maatregelen dan zijn we 4 dagen verder en waarsxhijnlijk een vijfde waarop de maatregelen in gaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:51

Suzanne F. schreef:

Gefeliciteerd!
Het is jammer dat er geen beeld is van het voorjaar wat testen betreft. Waarschijnlijk was het nog veel meer dan nu.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:52

Loretta schreef:
Extra ministerraad

https://nos.nl/artikel/2353466-kabinet- ... orona.html

Ze moeten nu ook echt keihard knopen door gaan hakken. Sluiting van de scholen is nog niet aan de orde zegt Slob. Wat dan wel. En als er nu weer tot Dinsdag vergaderd moet worden over de te nemen maatregelen dan zijn we 4 dagen verder en waarsxhijnlijk een vijfde waarop de maatregelen in gaan.

Ze willen nog geen maatregelen nemen...

Gnome

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:54

Ik denk dat je wel meer maatregelen kunt willen nemen maar zonder draagvlak of handhaving is het zinloos.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:57

ingedebruijn schreef:
Ik denk dat je wel meer maatregelen kunt willen nemen maar zonder draagvlak of handhaving is het zinloos.

Daar heb je een punt. Iedereen met een beetje gezond verstand begint nu wel echt de lange onzekere winter te vrezen. We zijn nog maar 2 maanden bezig en kijk eens hoe we er voor staan?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:59

ingedebruijn schreef:

Denk ik ook, maar ik denk dat het wel makkelijker is in een totale lockdown. Of inderdaad met een avondklok oid. Als er dan gehandhaafd wordt dan is er minder spraken van ruis. Bij een avondklok maakt het ook niet meer uit of je nu wel of niet een mondkapje op hebt, je mag gewoon de straat niet op. En ook geen discussie meer over wel naar de Efteling en niet met meer mensen naar het theater, etc.

Maar het blijft natuurlijk wel heel naar dat het zo ver moet komen...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:00

Loretta schreef:
ingedebruijn schreef:

Daar heb je een punt. Iedereen met een beetje gezond verstand begint nu wel echt de lange onzekere winter te vrezen. We zijn nog maar 2 maanden bezig en kijk eens hoe we er voor staan?

Precies. Je kunt alles wel dichtgooien maar mensen blijven bij elkaar over de vloer komen. Ongeacht de maatregelen of aantallen die daarin genoemd worden. Is niet te handhaven dus zolang mensen niet in hun eigen dierbare cirkel geraakt worden, zie ik het somber in. En misschien moet het ook maar gewoon zo ver komen om echt door te dringen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:01

Jessix schreef:
ingedebruijn schreef:

Denk ik ook, maar ik denk dat het wel makkelijker is in een totale lockdown. Of inderdaad met een avondklok oid. Als er dan gehandhaafd wordt dan is er minder spraken van ruis. Bij een avondklok maakt het ook niet meer uit of je nu wel of niet een mondkapje op hebt, je mag gewoon de straat niet op. En ook geen discussie meer over wel naar de Efteling en niet met meer mensen naar het theater, etc.

Maar het blijft natuurlijk wel heel naar dat het zo ver moet komen...

Absoluut.. Bizar dat we in zo'n onvolwassen land leven. Denk alleen niet dat er zoveel blauw is om dit avondklok overal te handhaven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:03

Scholen dicht misschien niet, maar wellicht wel andere maatregelen wat betreft de scholen? Ik hoop het.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:03

Sheran schreef:
Scholen dicht misschien niet, maar wellicht wel andere maatregelen wat betreft de scholen? Ik hoop het.

Mijn vriend gaat maandag nog maar even naar de kapper :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:05

ingedebruijn schreef:
Precies. Je kunt alles wel dichtgooien maar mensen blijven bij elkaar over de vloer komen. Ongeacht de maatregelen of aantallen die daarin genoemd worden. Is niet te handhaven dus zolang mensen niet in hun eigen dierbare cirkel geraakt worden, zie ik het somber in. En misschien moet het ook maar gewoon zo ver komen om echt door te dringen.

Ik denk ook dat door alle polarisering die nederland de laatste jaren heeft doorgemaakt het nog bijna onmogelijk is geworden om de neuzen nu dezelfde kant op te krijgen nu de angst voor het virus grotendeels weg is en veel mensen zich veillig wanen voor het virus. Waar het heen gaat, ik vraag het mij echt af. en vooral omdat we nog maar 2 maanden bezig zijn met het winterseizoen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:05

ingedebruijn schreef:
Absoluut.. Bizar dat we in zo'n onvolwassen land leven. Denk alleen niet dat er zoveel blauw is om dit avondklok overal te handhaven.

Nee dat denk ik ook niet...
En dan vergeet ik in mijn vorige bericht ook nog dat we geen controle hebben over wat de mensen thuis doen. Als mensen de maatregelen niet willen volgen dan vinden ze altijd wel manieren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:07

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 23-10-20 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:09

tienus63 schreef:
Na de ministerraad geeft mp Rutte een persconferentie.

Ik ben benieuwd. Logisch gezien is er ook bijna geen keuze meer om nog tot dinsdag te wachten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:09

Hm als leraar heb ik ook geleerd: alle neuzen hóeven niet dezelfde kant op. Zoveel mogelijk, uiteraard, en het maakt het makkelijker. Maar als jij gelooft in iets een je vindt dat het goed is moet het soms ook gewoon gebeuren en dan heeft een deel er maar mee te dealen.
Ofwel: je hoeft ergens geen zin in te hebben om het toch gewoon te doen.
Maar goed, Rutte is ook leraar _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:10

Komen er vandaag dan nog nieuwe maatregelen? Of is dat wat ik denk als ik lees een persconferentie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:10

Loretta schreef:
Ik denk ook dat door alle polarisering die nederland de laatste jaren heeft doorgemaakt het nog bijna onmogelijk is geworden om de neuzen nu dezelfde kant op te krijgen nu de angst voor het virus grotendeels weg is en veel mensen zich veillig wanen voor het virus. Waar het heen gaat, ik vraag het mij echt af. en vooral omdat we nog maar 2 maanden bezig zijn met het winterseizoen.

Ik denk dat het voor veel mensen ook nog steeds niet zichtbaar genoeg is wat het virus met een mens kan doen. Veel hebben er nog amper mee te maken gehad en als ze al iemand kennen die Corona heeft (gehad) dan is het vaak in lichte maten. Het is dan blijkbaar voor sommige mensen heel moeilijk om de ernst er van in te zien.

Zelf heb ik nu pas mensen in mijn directe omgeving die positief getest zijn. Allemaal met lichte klachten.