Ineke2 schreef:Wat voor groei? Exceptionele bedoel je denk ik
Typefout
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Lolaliza schreef:Vergelijken met NZ of Australie heeft geen zin
Dat heeft wél zin.
Het geeft nl aan wat werkt en waarom.
Wil je dichter bij huis met directer vergelijkbare criteria; Duitsland.
Waarom al die defensieve agressie hier trouwens? Kijk in de spiegel; kijk naar ander; leer van wat anderen goed/fout doen. NL hééft een forse besmetting dûh![]()
Australië is overigens geen eiland en groter dan Europa...
Het UK is wél een eiland en daar is hetdoor hetzelfde onderliggende probleem als in NL.
Suzanne F. schreef:Aankomende week werd cruciaal stond er.
Maar hoeveel besmettingen zouden we in het voorjaar dan wel niet hebben gehad? Toch ook wel zoveel dan denk ik? Alleen werd er toen niet of amper getest. Wat was de max aantal patiënten op de IC’s en in de ziekenhuizen toen?
Suzanne F. schreef:Aankomende week werd cruciaal stond er.
Maar hoeveel besmettingen zouden we in het voorjaar dan wel niet hebben gehad? Toch ook wel zoveel dan denk ik? Alleen werd er toen niet of amper getest. Wat was de max aantal patiënten op de IC’s en in de ziekenhuizen toen?
Loretta schreef:Extra ministerraad
https://nos.nl/artikel/2353466-kabinet- ... orona.html
Ze moeten nu ook echt keihard knopen door gaan hakken. Sluiting van de scholen is nog niet aan de orde zegt Slob. Wat dan wel. En als er nu weer tot Dinsdag vergaderd moet worden over de te nemen maatregelen dan zijn we 4 dagen verder en waarsxhijnlijk een vijfde waarop de maatregelen in gaan.
ingedebruijn schreef:Ik denk dat je wel meer maatregelen kunt willen nemen maar zonder draagvlak of handhaving is het zinloos.
ingedebruijn schreef:Ik denk dat je wel meer maatregelen kunt willen nemen maar zonder draagvlak of handhaving is het zinloos.
Loretta schreef:ingedebruijn schreef:Ik denk dat je wel meer maatregelen kunt willen nemen maar zonder draagvlak of handhaving is het zinloos.
Daar heb je een punt. Iedereen met een beetje gezond verstand begint nu wel echt de lange onzekere winter te vrezen. We zijn nog maar 2 maanden bezig en kijk eens hoe we er voor staan?
Jessix schreef:ingedebruijn schreef:Ik denk dat je wel meer maatregelen kunt willen nemen maar zonder draagvlak of handhaving is het zinloos.
Denk ik ook, maar ik denk dat het wel makkelijker is in een totale lockdown. Of inderdaad met een avondklok oid. Als er dan gehandhaafd wordt dan is er minder spraken van ruis. Bij een avondklok maakt het ook niet meer uit of je nu wel of niet een mondkapje op hebt, je mag gewoon de straat niet op. En ook geen discussie meer over wel naar de Efteling en niet met meer mensen naar het theater, etc.
Maar het blijft natuurlijk wel heel naar dat het zo ver moet komen...
ingedebruijn schreef:Precies. Je kunt alles wel dichtgooien maar mensen blijven bij elkaar over de vloer komen. Ongeacht de maatregelen of aantallen die daarin genoemd worden. Is niet te handhaven dus zolang mensen niet in hun eigen dierbare cirkel geraakt worden, zie ik het somber in. En misschien moet het ook maar gewoon zo ver komen om echt door te dringen.
ingedebruijn schreef:Absoluut.. Bizar dat we in zo'n onvolwassen land leven. Denk alleen niet dat er zoveel blauw is om dit avondklok overal te handhaven.
Loretta schreef:Ik denk ook dat door alle polarisering die nederland de laatste jaren heeft doorgemaakt het nog bijna onmogelijk is geworden om de neuzen nu dezelfde kant op te krijgen nu de angst voor het virus grotendeels weg is en veel mensen zich veillig wanen voor het virus. Waar het heen gaat, ik vraag het mij echt af. en vooral omdat we nog maar 2 maanden bezig zijn met het winterseizoen.