Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:40

Berdien schreef:
Ik zie het niet als negatief, wel als stukje aanvulling :j

Hoe dan ook is het hartstikke mooi nieuws!

Ik wel, er staat in mijn gekopieerde bericht dat die 1.5 meter verplicht is nog steeds, maar ipv blij te zijn dat er versoepelt wordt, word er weer gemeld ‘maar wel 1.5 m afstand’ wat voegt dat toe??! dat weten we toch? Maar de kroegen zullen wel weer wat drukker worden en daar gaat het om.

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:42

Nouja, sorry, ik kan dus nóg steeds niet met vrienden/familie aan het zelfde tafeltje uit de eten....
Want... 1,5 meter... Hoe lang wil men dat volhouden?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:44

LadyMadonna schreef:
Nouja, sorry, ik kan dus nóg steeds niet met vrienden/familie aan het zelfde tafeltje uit de eten....
Want... 1,5 meter... Hoe lang wil men dat volhouden?

Als je in de buurt van Eindhoven en Tilburg woont kan ik er flink wat opnoemen waar je met vrienden gewoon aan dezelfde tafels zit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:47

sureido schreef:
Ik had een reactie geplaatst maar ik verwijder hem weer want ik vraag me echt af waarom jij zo negatief moet doen. Ik ga er eigenlijk niet eens aandacht aan geven. Daar ben ik veel te blij voor. *D Ik had dit topic ontstipt en weet nu weer waarom. Altijd die negatieve toon bij positieve berichten.

Niet meteen op je tenen getrapt zijn. Je geeft wel de link door en vervolgens plaats je een reactie dat de kroegen weer gezellig normaal vol kunnen. Dat kan dus niet wanneer je normaal in de kroep zegt. Meeste populaire kroegen sta/zit je kop aan kont. Dat was 40 jaar geleden al zo en zal niet veranderd zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:57

bigone schreef:
sureido schreef:
Ik had een reactie geplaatst maar ik verwijder hem weer want ik vraag me echt af waarom jij zo negatief moet doen. Ik ga er eigenlijk niet eens aandacht aan geven. Daar ben ik veel te blij voor. *D Ik had dit topic ontstipt en weet nu weer waarom. Altijd die negatieve toon bij positieve berichten.

Niet meteen op je tenen getrapt zijn. Je geeft wel de link door en vervolgens plaats je een reactie dat de kroegen weer gezellig normaal vol kunnen. Dat kan dus niet wanneer je normaal in de kroep zegt. Meeste populaire kroegen sta/zit je kop aan kont. Dat was 40 jaar geleden al zo en zal niet veranderd zijn.

Ik zeg nergens dat de kroegen weer ‘normaal vol’ kunnen zijn? Haal dat eens aan? Ik zeg dat het weer fijn is dat de kroegen weer redelijk normale bezetting kunnen hebben ipv 30 man, wat echt super weinig is voor beetje een normale kroeg. Ben niet op mijn teentjes getrapt, wel irriteer ik me eraan dat je heel de essentie mist van het bericht en hoe blij sommige mensen hiermee zijn en heb ik het idee dat jij totaal geen realistisch beeld hebt hoe het nu in de horeca er aan toe gaat. Die afstand is namelijk echt niet zo letterlijk 1.5 meter als jij denkt, gelukkig. In ieder geval niet op de plekken waar ik kom.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:57

Ik vind die 1,5 meter ook gewoon ruk. Ook al mag je met 100 man bij elkaar komen. Hoe wil je dat doen dan? Ahoy afhuren?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:59

Suzanne F. schreef:
Ik vind die 1,5 meter ook gewoon ruk. Ook al mag je met 100 man bij elkaar komen. Hoe wil je dat doen dan? Ahoy afhuren?

Misschien breiden ze tafels uit naar 4 man of zo, of 10 net als in België. Dan wordt er wel al veel meer mogelijk.

friezenfan2

Maar je mag niet met vrienden waar je geen huishouden mee vormt aan 1 tafel zitten.
En het is aan iedereen om eerlijk te zijn en zich aan deze richtlijnen te houden.
Voor iedereen zou het fijn zijn als je jezelf er ook aan hield.
Deze richtlijnen zijn er niet voor jan snot.

Pandora2

In Duitsland gaat ondertussen het 2e district van Nordrhein Westfalen ook weer in lockdown.
Na Gütersloh nu ook Warendorf.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:03

friezenfan2 schreef:
Maar je mag niet met vrienden waar je geen huishouden mee vormt aan 1 tafel zitten.
En het is aan iedereen om eerlijk te zijn en zich aan deze richtlijnen te houden.

Mag wel hoor, maar met 1.5 m. Alleen de horeca gaat daar wel overal anders mee om.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:09

Pandora2 schreef:
In Duitsland gaat ondertussen het 2e district van Nordrhein Westfalen ook weer in lockdown.

Wilde het net zeggen.
Ik juich ook maar niet te hard dat het hier verder versoepeld word.
Je zal maar weer terug in lockdown gaan..lijkt me vreselijk ruk! Ook al is het daar (nog) maar voor een week

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:13

Pandora2 schreef:

Gaat goed hier -O- Beieren wil ook al geen reizigers uit Gütersloh meer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:17

Destination schreef:
Pandora2 schreef:

Gaat goed hier -O- Beieren wil ook al geen reizigers uit Gütersloh meer.

Ja, die mensen zijn de klos inderdaad. :7 Hopelijk kunnen ze het zo onder controle krijgen en houden.
Laat het een waarschuwing zijn voor de rest van Europa dat de ellende echt nog niet voorbij is.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:21

sureido schreef:
friezenfan2 schreef:

Mag wel hoor, maar met 1.5 m. Alleen de horeca gaat daar wel overal anders mee om.

Heeft iemand daar al ervaring mee, uit eten gaan met niet-huisgenoten? Hoe gaan restaurants daar mee om?
Ik voel nl niet echt de behoefte om alleen uit eten te gaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:28

Astorga: mooi terras uitzoeken, aangeven bij de reservatie en gaan. Ik ben zaterdag en vandaag op het terras geweest, en het is gewoon ruimer opgezet met grotere tafels. Geen idee of al die afstanden exact anderhalve meter zijn, maar je kon hier gewoon met 4 personen aan een ruime tafel zitten. Bel eventueel het restaurant waar je heen wilt voor info - maar zeker als je buiten kunt zitten valt het allemaal reuze mee.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:29

In Noorwegen zijn ze aan het jeremiëren of ze op 20 juli weer openen voor Duitsers en Nederlanders.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:32

Er zijn al mensen in dit topic die met enkelen uit eten zijn geweest of terrasje gepakt en nergens op zijn gewezen of gevraagd naar eventuele ziekteverschijnselen.
Ik vermoed dat het zo meteen op veel plekken weet oude jongens krentenbrood is , gewoon de kroeg in, noppes afstand . Hoop dat ze in ieder geval aan reserveren op naam en telefoonnummer bij houden dan kunnen ze in geval van besmettingen nog mensen achterhalen . Dat een terras vol zit heb ik geen moeite mee maar zie het voorbeeld van de tennissers , gezellig avondje de kroeg in en inmiddels al vier besmet en aanhang ook al diverse besmettingen. Denk dat het gevaar van de kroegen het alcohol gebruik in combinatie met lawaai waardoor je harder praat . Wanneer er dan geen uitstekende luchtverversing is en er maar één besmet persoon loopt te roeptoeteren kun je de poppen aan het dansen hebben.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:40

Keet schreef:
En evenementen nog altijd niet toegestaan

Kleine wel dus. :)

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:44

Leuk dat het weer met meer mensen mag, en fijn voor de branches, maar hier ook teleurstelling om die anderhalve maatregel (ga er niet vanuit dat dit nog gaat veranderen). Byebye vrienden aan 1 tafeltje op het terras. En ja ik weet dat restaurants het wel toestaan, maar in feite ben je in overtreding, en kun zowel jij als restaurant op de bon geslingerd worden. Dus denk niet dat ik het risico durf te nemen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:56

Cathalijne: als het in principe gewoon kan, wat is dan precies het probleem? Als je het wilt moet je het doen, en als je het niet verantwoord vind moet je het niet doen. En tegelijkertijd zijn de regels wel zo dat je op het terras er wel degelijk redelijk van uit kunt gaan dat je afstand kunt houden (ook van mensen met wie je uit eten bent.)

Er zijn heel veel dingen die nog echt een probleem zijn: mensen die een scootmobiel gebruiken en nu niet vervoerd worden naar belangrijke afspraken (inclusief ziekenhuis soms.) Ik heb nu meerdere verhalen gehoord van mensen in groepswoningen/beschermd wonen die terug naar hun ouders zijn gegaan omdat die groepswoningen nu meer een gevangenis zijn waar je helemaal niet uit mag (ook niet als dat prima veilig kan en daar prima afspraken over te maken zijn.)
Voor mensen met beperkingen waar de anderhalve meter echt niet te handhaven is omdat ze geholpen moeten worden of het fysieke contact nodig hebben, daar is nog niet zo heel veel goed beleid voor.

Ik hoop dat de cultuursector, die zo volkomen verwaarloosd is, nog iets kan met de ruimere regels als die worden ingevoerd.

Maar de terrassen zijn prima. Geniet er vooral van!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:58

Cathalijne, in Belgie mag het wel toch?
Weekendje Brussel? :P

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:05

Ik heb niet de behoefte om die anderhalve meter te laten varen wanneer ik uit eten ga hoor, ook niet met vrienden. Idd slim om bij reserveren na te vragen of het mogelijk is afstand te houden van elkaar.
Bezatten en daarna luidruchtig lallen is ook niet echt mijn stijl, hoewel ik die behoefte wel even had toen ik vanmorgen hoorde dat er geen structurele extra waardering voor zorgpersoneel zal komen. :|

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:09

Astorga schreef:
Ik heb niet de behoefte om die anderhalve meter te laten varen wanneer ik uit eten ga hoor, ook niet met vrienden. Idd slim om bij reserveren na te vragen of het mogelijk is afstand te houden van elkaar.
Bezatten en daarna luidruchtig lallen is ook niet echt mijn stijl, hoewel ik die behoefte wel even had toen ik vanmorgen hoorde dat er geen structurele extra waardering voor zorgpersoneel zal komen. :|

Ja dat laatste vind ik ook te erg voor woorden. ;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:18

Wat nog veel erger is voor de zorg , de mensen die heel veel extra uren hebben gemaakt en daardoor misschien geen recht meer hebben op bvb zorg en huurtoeslag hebben pech. Die moeten alles terugbetalen wanneer ze net teveel hebben verdient. Belastingdienst kan het helaas niet aanpassen. Mag toch hopen dat daar wel wat aan gedaan word .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:20

Ja, dat soort dingen zijn zooooo frustrerend. En de wil om daar iets mee te doen lijkt echt heel beperkt, bij onze regering / meerderheid van de Tweede Kamer.