[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 13:45

Een van onze vrienden wordt vader. Mijn vriend wilt een cadeau geven om hun te ondersteunen i de uitgaven maar ik heb echt zoiets van: zij kiezen er toch voor een kind uit te kakken? :')

Ik wil een paard kopen, niemand die mij ondersteunt in de uitgaven hoor. En dat is waarschijnlijk een beslissing die beter in overweging is genomen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 13:50

haha wat een droom :)

Euh ondersteunen van de uitgaven, pak luiers en klaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:13

Danique_G schreef:
Een van onze vrienden wordt vader. Mijn vriend wilt een cadeau geven om hun te ondersteunen i de uitgaven maar ik heb echt zoiets van: zij kiezen er toch voor een kind uit te kakken? :')

Ik wil een paard kopen, niemand die mij ondersteunt in de uitgaven hoor. En dat is waarschijnlijk een beslissing die beter in overweging is genomen

Wel een goede reden. Steunen in de uitgaven, maar niet als felicitatie :)).

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 14:38

Mijn collega's hadden allemaal niks beters te doen tijdens de lockdown, er zijn al 3 baby's geboren met een vierde op komst. Allemaal jongens ook :roll:
Lelijke baby's ook. Niet dat baby's ooit mooi zijn. Maar goed :D

Één had nogal een handje van om te klagen over z'n zwangere vriendin. Daar was ik echt een beetje chagrijnig om. Ja super vervelend dat ze hormonaal is en alles maar die baby is er niet vanzelf gekomen.

Heb nu afgesproken met mijzelf dat voor iedere baby foto in de groepschat ik een foto van mijn paard of katten plaats met een verslag.

Toevoeging:
Ik heb een nieuw woord geleerd; 'Babymoon'.
Soort mooi woord voor nog een laatste keer vakantie zonder jengelende kinderen.
Die terminologie rondom baby's vind ik ook altijd bijzonder.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:32

Babymoon serieus :') |( :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:39

Babymoon _O- Ja klinkt dan echt of ze zin hebben in het gejengel..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:26

LunarEclipse schreef:
Mijn collega's hadden allemaal niks beters te doen tijdens de lockdown, er zijn al 3 baby's geboren met een vierde op komst. Allemaal jongens ook :roll:
Lelijke baby's ook.
Niet dat baby's ooit mooi zijn. Maar goed :D

Één had nogal een handje van om te klagen over z'n zwangere vriendin. Daar was ik echt een beetje chagrijnig om. Ja super vervelend dat ze hormonaal is en alles maar die baby is er niet vanzelf gekomen.

Heb nu afgesproken met mijzelf dat voor iedere baby foto in de groepschat ik een foto van mijn paard of katten plaats met een verslag.

Toevoeging:
Ik heb een nieuw woord geleerd; 'Babymoon'.
Soort mooi woord voor nog een laatste keer vakantie zonder jengelende kinderen.
Die terminologie rondom baby's vind ik ook altijd bijzonder.

Deze hele post van jou laat me in een scheur liggen :')
Wie heeft de term baby moon bedacht? Die persoon had geen zin in de komst van het kleine gespuis gok ik zo

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:36

Om het nog mooier te maken, heb even gegoogled, op TUI kun je specifiek zoeken op babymoon bestemmingen!

Hij is blij, dus ik ben blij voor mijn collega verder, we maken er grapjes over, maar ik kreeg een geladen 'oké' terug toen ik aangaf dat er bij mij geen baby komt nadat hij suggereerde dat mijn tijd nog wel komt. Wat ik van alle mensen juist van hem niet had verwacht. Vond ik weer een beetje jammer.

@Danique_G :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 17:21

Babymoon ken ik als LKOV (laatste kindonvriendelijke vakantie).

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:46

Ik heb deze net in het memetopic gezet.

Kort daarna bedacht ik me dat hij hier eigenlijk ook perfect past... :')

Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:49

Oeps, en toen kwam ik deze tegen...
Daar moest ik nog harder om lachen.

Afbeelding

Hoe ongemakkelijk als mensen ongevraagd hun kind of kinderen mee nemen.
Ik heb daar écht een hekel aan.
Gebeurt ook niet vaak, maar het is me wel eens overkomen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 00:30

Argh ik haat dat ook!

Vriendinnen avondje, eten en wijntjes, brengt eentje haar wurm mee… Haar vriend moest ineens werken pffft. Wordt er ook nog fijntjes naar mij gekeken ‘ja als sommigen het een probleem vinden dat hij mee is ga ik weer hoor’.
Vervolgens gaat t de hele avond over de wurm en koetsjiekoetsjie :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 07:27

Dus zelfs terwijl ze weet dat jij er een probleem mee hebt komt ze toch, lekker dan :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:17

Ik had gewoon gezegd.. ja super rot.. maar dit was niet het plan. Eerlijk, blijf dan ook gewoon uit jezelf thuis. Want je weet dat je borrelavond dan geen zak meer aan is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:31

Mars schreef:
Argh ik haat dat ook!

Vriendinnen avondje, eten en wijntjes, brengt eentje haar wurm mee… Haar vriend moest ineens werken pffft. Wordt er ook nog fijntjes naar mij gekeken ‘ja als sommigen het een probleem vinden dat hij mee is ga ik weer hoor’.

Was dat bij jou thuis of iemand anders?
Ik was zelf niet gegaan.. :o dan vinden mensen dat maar overdreven, mijn hele avond zou verpest zijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:33

Ik heb trouwens een luchtballonvaart cadeau gekregen van de McDonald's luchtballon! Mocht twee extra mensen meenemen naast m'n vriend, maar m'n moeder is te zwaar. Dus ze opperde dat ik naast m'n vader dan ook m'n zus mee zou kunnen nemen. Ammenooitnie. Die neemt dan de kinderen mee. "Ja maar die gaan niet mee in de ballon!" Dat klopt, maar wel rond lopen gillen en in de weg lopen. :') In geen 100 jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:35

Awesome! Ik wil wel mee hoor ipv je zus _O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:57

Oh wat cool! En ik snap dat je de magie van zo'n dag niet wil laten verstoren :=

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:43

Mijn vrienden hebben godzijdank nog geen kinderen. Vertellen jullie dit op voorhand, dat kinderen niet welkom zijn? Of plannen jullie dingen bewust op een bepaald tijdstip?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:52

Bij mij weten ze het al, ik wil geen kinderen in mijn huis. Is het bij iemand anders thuis dan ligt het eraan.. ik heb nog geen vrienden met kinderen, maar wel familie ofcourse. Ik ga dan een ander moment dan wanneer die koters er zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:03

Mars schreef:
Argh ik haat dat ook!

Oh dan zou ik echt heel hard zeggen dat ik er een probleem mee heb, jezus zeg, je hele avond verpest.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:05

Danique_G schreef:
Mijn vrienden hebben godzijdank nog geen kinderen. Vertellen jullie dit op voorhand, dat kinderen niet welkom zijn? Of plannen jullie dingen bewust op een bepaald tijdstip?

Hier (nog) geen kinderen in de vriendengroep, maar ik zou denk ik op voorhand wel zeggen dat de koters niet mee hoeven te komen naar ons huis. Het zal hoe dan ook altijd om dat kind draaien, dat verpest voor mij de sfeer. Naast dat ik het niet wil hebben dat er luiers verschoond worden op mijn meubels :r.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:07

Gewoon overdag zijn ze hier wel welkom. Ondanks dat ik het niet fijn vind. Ze horen hoe dan ook bij die mensen.
Maar heb wel altijd aangeven dat ze hier niet kunnen slapen. Niet in een campingbedje, niet in ons bed. Nergens.
Boven is privé en dat blijft zo.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 18-07-21 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:10

Wij hebben 1 stel met kinderen, maar sinds zij kinderen hebben komt er altijd maar 1 van hen op verjaardagen e.d. en de ander blijft thuis met de kinderen...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:09

Danique_G schreef:

Mijn vriendinnen voelen dat aan, en als het niet anders kan vragen ze of het een probleem is dat kind meegaat. Maar ze snappen gelukkig zelf ook dat een kind meenemen naar een borrel niet gaat 8-)

Mijn vriendinnen zijn gelukkig logisch denkende mensen gebleven, ondanks kinderen. Maar ik moet zeggen dat ik hun kinderen daardoor ook leuk vind; het is denk ik een wisselwerking.

Kinderen mogen ook best bij mij thuis komen of slapen. Ik ben ook niet zo van ‘slaapkamer is privé’, daarvoor ken ik die meiden te goed en lang. Vaak genoeg in een bed mee geslapen na het stappen.