Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:32

Verbouwingen bij de overburen, maar 1 van de werkbusjes staat op de stoep tegenover mijn oprit. Dan kan ik met veel pijn en moeite de draai net wel of net niet maken.

Parkeer gewoon op de parkeerplaatsen, helemaal als je ergens aan het werk bent waar plek is voor 3 auto's. En ander op de plek 5 meter verder dan waar je nu op de stoep staat...
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 19-05-20 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:33

De man die mij uitschold omdat hij zijn autodeur opengooide terwijl ik daar reed ...
Omstanders zeiden ook dat hij fout was maar hij bleef volhouden dat het mijn schuld was :(

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:45

De slechte grap die het coronabeleid van mijn lokale supermarkt is... en mensen die het nodig vinden om met de hele boerenfamilie boodschappen te komen doen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:48

Vrachtwagenchauffeurs die op hun telefoon zitten tijdens het rijden. Je rijdt verdomme in een weet ik veel hoe veel ton voertuig wat met gemak auto's kan vermorzelen. Neem je f*cking verantwoordelijkheid, eikel. |o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:05

Steeph schreef:
Vrachtwagenchauffeurs die op hun telefoon zitten tijdens het rijden. Je rijdt verdomme in een weet ik veel hoe veel ton voertuig wat met gemak auto's kan vermorzelen. Neem je f*cking verantwoordelijkheid, eikel. |o

Zou gewoon het bedrijf bellen waar diegene werkt. :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:10

Steeph schreef:

Zo heb ik een oud vriend van mij, die elke dag op Snapchat toont dat hij op zijn telefoon tijdens vrachtwagen rijden is. En hij heeft al meerdere ongelukken gehad, maar kan hem niks schelen. :roll:

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:11

Ik kom vandaag gewoon echt niet op gang. Hoofdpijn, moe en gewoon naar.
Maar ik heb wel over 1,5 week m'n eerste tentamen. En ik loop drie weken aan hoorcolleges kijken achter. Dus yay.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:41

xDenies schreef:
Aan de echtheid van sommige mensen. Alleen maar wanneer ze er zelf een slaatje uit kunnen slaan :')

Eens. Heel irritant.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:10

lenaa_tje schreef:
De man die mij uitschold omdat hij zijn autodeur opengooide terwijl ik daar reed ...
Omstanders zeiden ook dat hij fout was maar hij bleef volhouden dat het mijn schuld was :(

Tijdens je auto rijlessen word je geleerd om éérst om je heen te kijken voor je de deur open doet. Dus zeker weten wat hij fout was. Wat een eikel om je dan ook nog eens uit te schelden :x

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:14

Roodvos schreef:
AmyII schreef:
Dat een collega waarvan ik dacht dat ik er een normale vriendschappelijke band mee had, een appje heeft gestuurd waarvan ik niet weet of het ongepast is... Ik wil niet te snel ‘zeuren’ over dergelijke zaken, met name omdat ik me niet wil aanstellen, maar mijn radar gaat af en dat vind ik vreselijk.

Ik ben bij ons bedrijf voorzitter van de Commissie Ongewenst Gedrag.
Wat jij schrijft is een hele herkenbare situatie. En zo begint het ook vaak, tamelijk onschuldig, als een geintje. De ontvanger wil geen spelbreker zijn, of weggezet worden als zeurder, bekrompen, saai, [vul in] en lacht erbij als een boer met kiespijn. In de minder ernstige gevallen ontstaat er een ongemakkelijke sfeer, in de ernstige gevallen ontspoort het en gaan mensen zich uiteindelijk ziek melden.
Bij een gesprek blijkt vaak dat de men zich helemaal niet bewust is van het gedrag en men doet het af als een geintje.

De ontvanger, jij dus, is de bepalende factor. Als jij het ongepast vindt dan is het ongepast. Zo simpel is het.
Dat wil niet zeggen dat jouw collega zich ervan bewust is hoe de boodschap op jou overkomt/kan overkomen.

De kortste klap is het gesprek met je collega aangaan en vragen wat er met het bericht bedoelt wordt. Het beste is dit even face-to-face te doen. En dan kun je ook aangeven hoe het op jou overgekomen is. Het zou mij niet verbazen als je collega daar oprecht van schrikt en daar helemaal niet bij stil heeft gestaan.
Dan is het maar uit de lucht en kunnen jullie daarna op normale voet weer verder.

En wacht daar niet te lang mee. Je zit er duidelijk mee.

Heel erg bedankt voor jouw reactie, ik heb je inmiddels een pb gestuurd.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:24

Dat het best druk is op werk maar ik niet lekker kan doorwerken omdat de systemen zo traag zijn. Zit de helft van de tijd te wachten tot er offertes en cases geladen zijn. Shoot me.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:29

Aan mensen die je er niet op laten bij een invoegstrook. En nee ik kachel echt niet met 30 tijdens het invoegen en mijn invoegstrook was bijna op ….
Maar gelukkig op het aller laatste moment kregen hun hersenen een signaal dat ze moesten oprotten daar.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:05

M'n broertje kan vandaag eindelijk weer beginnen met zijn campingwerk op Duinrell. Hartstikke leuk voor 'm. Maar hij is nog geen middag weg uit Groningen, of m'n tante begint al op de app te miepen dat ze hem zo mist. Ik heb nu ZO de neiging om even te zeggen dat ze mij al meer dan drie maanden niet gezien hebben en of ze dat niet erg vinden. Klinkt egoïstisch, maar ik voel me echt een beetje gekwetst en geïrriteerd hierdoor -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:11

Foaly schreef:
M'n broertje kan vandaag eindelijk weer beginnen met zijn campingwerk op Duinrell. Hartstikke leuk voor 'm. Maar hij is nog geen middag weg uit Groningen, of m'n tante begint al op de app te miepen dat ze hem zo mist. Ik heb nu ZO de neiging om even te zeggen dat ze mij al meer dan drie maanden niet gezien hebben en of ze dat niet erg vinden. Klinkt egoïstisch, maar ik voel me echt een beetje gekwetst en geïrriteerd hierdoor -O-

:(:) Ik ken het gevoel. Is het een groepsapp waar je broertje ook in zit, of is het naar jou persoonlijk? Ik houd me in het laatste geval meestal maar voor dat mensen het vast ook wel óver mij zeggen tegen anderen, maar niet tégen mij... Maar pijn doet het soms wel ja.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:33

In de groepsapp idd. Daarnaast vind ik het ook voor mijn broertje een beetje een banketstaaf opmerking, omdat die drie maanden zonder werk heeft gezeten. In plaats van 'm veel succes en plezier te wensen, krijg je dan zo'n sentimenteel egobericht :')

Ik had t aan een ander broertje geappt dat ik het niet chill vond, en die heeft wel zin in wat familiedrama zei die _O-. Dus ga even bedenken wat ik nu ga sturen, want ik ken mezelf en anders vreet ik me helemaal op vanavond :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:35

Ik moet van de auto naar de voordeur lopen.
Ik ben zooooo moe -O-
En zo nog even met de honden uit.... En de ponnys een beetje hooi geven. Maar eigenlijk wil ik niet bewegen.
Zit nu al 7 minuten in de auto in de hoop dat ik motivatie krijg

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:35

Foaly schreef:
In de groepsapp idd. Daarnaast vind ik het ook voor mijn broertje een beetje een banketstaaf opmerking, omdat die drie maanden zonder werk heeft gezeten. In plaats van 'm veel succes en plezier te wensen, krijg je dan zo'n sentimenteel egobericht :')

Ik had t aan een ander broertje geappt dat ik het niet chill vond, en die heeft wel zin in wat familiedrama zei die _O-. Dus ga even bedenken wat ik nu ga sturen, want ik ken mezelf en anders vreet ik me helemaal op vanavond :+

Ik zou sturen, ach tante, misschien heb je nu dan eindelijk eens tijd voor mij ;) met een dikke vette knipoog smiley.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:39

Amandavd schreef:
Foaly schreef:

Ik zou sturen, ach tante, misschien heb je nu dan eindelijk eens tijd voor mij ;) met een dikke vette knipoog smiley.

3, 2, 1 .... :Y)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:42

Heb gezegd dat ik ze ook mis :') Niet wat Amanda zegt, want voor je het weet hangt tante dan de hele avond aan de telefoon en daar heb ik dan ook weer geen zin in _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:42

Amandavd schreef:
Foaly schreef:

Of inderdaad even subtiel hinten: "zal ik dan even bij je langskomen? Kunnen we herinneringen ophalen. O:) "

Foaly schreef:
Heb gezegd dat ik ze ook mis :') Niet wat Amanda zegt, want voor je het weet hangt tante dan de hele avond aan de telefoon en daar heb ik dan ook weer geen zin in _O-
Whahaha, oooo, dit komt me zo bekend voor. :') Enerzijds doet het wel pijn als zoiets gebeurt, maar tegelijkertijd denk ik ook: wil ik écht de hele dag/avond met deze mensen praten/samen zijn? Dan is het antwoord meestal 'nee' en geef ik mezelf even een schop onder m'n kont vanwege m'n FOMO. :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:48

AmyII schreef:
Dat een collega waarvan ik dacht dat ik er een normale vriendschappelijke band mee had, een appje heeft gestuurd waarvan ik niet weet of het ongepast is... Ik wil niet te snel ‘zeuren’ over dergelijke zaken, met name omdat ik me niet wil aanstellen, maar mijn radar gaat af en dat vind ik vreselijk.

Amy als je radar afgaat moet je daarop varen en terugsturen dat je dit jammer vindt maar hier niet van gediend bent.
Gelijk aanpakken want je stelt je niet aan als je gevoel dit zegt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:57

Ineke2 schreef:
lenaa_tje schreef:

Tijdens je auto rijlessen word je geleerd om éérst om je heen te kijken voor je de deur open doet. Dus zeker weten wat hij fout was. Wat een eikel om je dan ook nog eens uit te schelden :x

Dankje voor je bericht dat zei m’n vader ook. Het was ook nog zijn auto. De buurman kwam vertellen dat hij ook nog een foto had gemaakt van m’n kenteken |(
Maar dat hij eventueel wel wilde getuige als m’n verzekering iets te horen zou krijgen. Heel gek verhaal.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:22

chanicha schreef:
AmyII schreef:

Amy als je radar afgaat moet je daarop varen en terugsturen dat je dit jammer vindt maar hier niet van gediend bent.
Gelijk aanpakken want je stelt je niet aan als je gevoel dit zegt.

Dank je. Je hebt gelijk maar in plaats van gelijk terug te sturen ga ik hem er in persoon op aanspreken, ik wil mogelijke misinterpretatie van toon via whatsapp voorkomen.
Vind het doodeng, maar je hebt gelijk. Radar gaat af, dus dan moet ik er iets mee. Mijn werk is een te groot onderdeel van mijn leven waardoor het doodzonde zou zijn als ik me daar niet op mijn gemak zou voelen..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:11

Dan heb je nog meer ballen Amy!

Ik ben ooit lastiggevallen in mijn nachtdienst door een collega die ineens aan mijn lijf zat, ik heb gelijk uitgehaald recht op zijn neus.
Nooit meer last gehad dus zet hem op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:50

Succes, Amy!
En fijne bijdrage, Roodvos! :j Het is inderdaad een herkenbare situatie, en ik vond het goed om te lezen dat het dus lang niet zo "onzichtbaar" is als we geneigd zijn te denken.

Verder heb ik de meest random ergernis ooit: het feit dat er zo weinig reconstructies of illustraties zijn van architectuur en steden in het Koninkrijk Kush. :') Ik heb referenties nodig voor een tekening, maar ik wil graag wat meer dan alleen een stel piramides. :')