Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Steeph schreef:Vrachtwagenchauffeurs die op hun telefoon zitten tijdens het rijden. Je rijdt verdomme in een weet ik veel hoe veel ton voertuig wat met gemak auto's kan vermorzelen. Neem je f*cking verantwoordelijkheid, eikel.
lenaa_tje schreef:De man die mij uitschold omdat hij zijn autodeur opengooide terwijl ik daar reed ...
Omstanders zeiden ook dat hij fout was maar hij bleef volhouden dat het mijn schuld was
Roodvos schreef:AmyII schreef:Dat een collega waarvan ik dacht dat ik er een normale vriendschappelijke band mee had, een appje heeft gestuurd waarvan ik niet weet of het ongepast is... Ik wil niet te snel ‘zeuren’ over dergelijke zaken, met name omdat ik me niet wil aanstellen, maar mijn radar gaat af en dat vind ik vreselijk.
Ik ben bij ons bedrijf voorzitter van de Commissie Ongewenst Gedrag.
Wat jij schrijft is een hele herkenbare situatie. En zo begint het ook vaak, tamelijk onschuldig, als een geintje. De ontvanger wil geen spelbreker zijn, of weggezet worden als zeurder, bekrompen, saai, [vul in] en lacht erbij als een boer met kiespijn. In de minder ernstige gevallen ontstaat er een ongemakkelijke sfeer, in de ernstige gevallen ontspoort het en gaan mensen zich uiteindelijk ziek melden.
Bij een gesprek blijkt vaak dat de men zich helemaal niet bewust is van het gedrag en men doet het af als een geintje.
De ontvanger, jij dus, is de bepalende factor. Als jij het ongepast vindt dan is het ongepast. Zo simpel is het.
Dat wil niet zeggen dat jouw collega zich ervan bewust is hoe de boodschap op jou overkomt/kan overkomen.
De kortste klap is het gesprek met je collega aangaan en vragen wat er met het bericht bedoelt wordt. Het beste is dit even face-to-face te doen. En dan kun je ook aangeven hoe het op jou overgekomen is. Het zou mij niet verbazen als je collega daar oprecht van schrikt en daar helemaal niet bij stil heeft gestaan.
Dan is het maar uit de lucht en kunnen jullie daarna op normale voet weer verder.
En wacht daar niet te lang mee. Je zit er duidelijk mee.
Foaly schreef:M'n broertje kan vandaag eindelijk weer beginnen met zijn campingwerk op Duinrell. Hartstikke leuk voor 'm. Maar hij is nog geen middag weg uit Groningen, of m'n tante begint al op de app te miepen dat ze hem zo mist. Ik heb nu ZO de neiging om even te zeggen dat ze mij al meer dan drie maanden niet gezien hebben en of ze dat niet erg vinden. Klinkt egoïstisch, maar ik voel me echt een beetje gekwetst en geïrriteerd hierdoor
Foaly schreef:In de groepsapp idd. Daarnaast vind ik het ook voor mijn broertje een beetje een banketstaaf opmerking, omdat die drie maanden zonder werk heeft gezeten. In plaats van 'm veel succes en plezier te wensen, krijg je dan zo'n sentimenteel egobericht
Ik had t aan een ander broertje geappt dat ik het niet chill vond, en die heeft wel zin in wat familiedrama zei die. Dus ga even bedenken wat ik nu ga sturen, want ik ken mezelf en anders vreet ik me helemaal op vanavond
Amandavd schreef:Foaly schreef:In de groepsapp idd. Daarnaast vind ik het ook voor mijn broertje een beetje een banketstaaf opmerking, omdat die drie maanden zonder werk heeft gezeten. In plaats van 'm veel succes en plezier te wensen, krijg je dan zo'n sentimenteel egobericht
Ik had t aan een ander broertje geappt dat ik het niet chill vond, en die heeft wel zin in wat familiedrama zei die. Dus ga even bedenken wat ik nu ga sturen, want ik ken mezelf en anders vreet ik me helemaal op vanavond
Ik zou sturen, ach tante, misschien heb je nu dan eindelijk eens tijd voor mijmet een dikke vette knipoog smiley.
Amandavd schreef:Foaly schreef:In de groepsapp idd. Daarnaast vind ik het ook voor mijn broertje een beetje een banketstaaf opmerking, omdat die drie maanden zonder werk heeft gezeten. In plaats van 'm veel succes en plezier te wensen, krijg je dan zo'n sentimenteel egobericht
Ik zou sturen, ach tante, misschien heb je nu dan eindelijk eens tijd voor mijmet een dikke vette knipoog smiley.
Foaly schreef:Whahaha, oooo, dit komt me zo bekend voor.Heb gezegd dat ik ze ook misNiet wat Amanda zegt, want voor je het weet hangt tante dan de hele avond aan de telefoon en daar heb ik dan ook weer geen zin in
AmyII schreef:Dat een collega waarvan ik dacht dat ik er een normale vriendschappelijke band mee had, een appje heeft gestuurd waarvan ik niet weet of het ongepast is... Ik wil niet te snel ‘zeuren’ over dergelijke zaken, met name omdat ik me niet wil aanstellen, maar mijn radar gaat af en dat vind ik vreselijk.
Ineke2 schreef:lenaa_tje schreef:De man die mij uitschold omdat hij zijn autodeur opengooide terwijl ik daar reed ...
Omstanders zeiden ook dat hij fout was maar hij bleef volhouden dat het mijn schuld was
Tijdens je auto rijlessen word je geleerd om éérst om je heen te kijken voor je de deur open doet. Dus zeker weten wat hij fout was. Wat een eikel om je dan ook nog eens uit te schelden
chanicha schreef:AmyII schreef:Dat een collega waarvan ik dacht dat ik er een normale vriendschappelijke band mee had, een appje heeft gestuurd waarvan ik niet weet of het ongepast is... Ik wil niet te snel ‘zeuren’ over dergelijke zaken, met name omdat ik me niet wil aanstellen, maar mijn radar gaat af en dat vind ik vreselijk.
Amy als je radar afgaat moet je daarop varen en terugsturen dat je dit jammer vindt maar hier niet van gediend bent.
Gelijk aanpakken want je stelt je niet aan als je gevoel dit zegt.