Steentje schreef:Ik had interesse in iets. Vanmorgen meteen een berichtje gestuurd met (een in mijn ogen heel fair) bod, drie minuten later gelezen, maar ik heb geen reactie terug gekregen. Kijk ik net, zie ik dat het gereserveerd is..
Ik bedoel, je kunt toch een berichtje terug sturen? Al was het maar dat ze mijn bod te laag vond of al met iemand in onderhandeling was.
Ik vind het niet netjes en baal er best van.
De verkoper is je niets verplicht, je weet nu ook dat het item gereserveerd is.
Wat is de toegevoegde waarde om op elk bod te reageren? Een bod is immers ook een standaard bericht en veel mensen bieden in het wilde weg op van alles zonder serieus te zijn. Verkoper had waarschijnlijk al contact met een serieuze koper en vond het niet nodig om op een bod te reageren die waarschijnlijk niet beter was dan wat ze al had.
Ik zie het echt als een gevolg van het beoordelingssysteem, als de verkoper wel op jou gereageerd zou hebben, is er kans dat jij mag beoordelen. Aangezien je nu al aangeeft dat je de verkoper niet netjes vind, dan is er dus ook een kans dat je een slechte beoordeling geeft als je het item niet had kunnen krijgen.
Tja, ik vind verkoper niet per definitie fout in deze.
Tuurlijk is een bericht terug netjes, maar geen bericht terug sturen is niet per definitie niet netjes.