Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:47

Laptop te koop voor 200,-.

Krijg ik een berichtje in super netjes Nederlands van een man die net gevlucht is uit Afghanistan en in een azc zit. Hij kan dus niet werken. Maar hij heeft zo'n laptop nodig om belangrijke papieren te kunnen sturen... Hoe ik hem kan helpen.

Verwacht zo iemand, die overduidelijk niet gevlucht is, nou serieus dat iemand daar in trapt en zegt: kom maar halen? :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 17:41

Je kunt terugschrijven dat hij bijzondere bijstand kan aanvragen bij de gemeente waar hij in het AZC zit.

Verder niet op in gaan inderdaad.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:26

Daphne__ schreef:
Laptop te koop voor 200,-.

Krijg ik een berichtje in super netjes Nederlands van een man die net gevlucht is uit Afghanistan en in een azc zit. Hij kan dus niet werken. Maar hij heeft zo'n laptop nodig om belangrijke papieren te kunnen sturen... Hoe ik hem kan helpen.

Verwacht zo iemand, die overduidelijk niet gevlucht is, nou serieus dat iemand daar in trapt en zegt: kom maar halen? :+

Ik kan je mijn laptop verkopen voor 200 euro! :)

astrea

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:36

Zo jammer dat mensen niet antwoorden.
Ook al wil je niet ingaan op het bod.
Kleine moeite om even een berichtje te sturen, dan weet ik dat ik verder kan gaan zoeken voor tennisballen voor de hond.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 22:42

astrea schreef:
Zo jammer dat mensen niet antwoorden.
Ook al wil je niet ingaan op het bod.
Kleine moeite om even een berichtje te sturen, dan weet ik dat ik verder kan gaan zoeken voor tennisballen voor de hond.

Risico is dat je dan mag beoordelen, ik merk aan mezelf ook wel dat ik lang niet overal op reageer, omdat ik geen zin heb in slechte beoordelingen.

Ik ben wel heel uitgebreid in mijn advertenties, dus vind het dan niet nodig om op onzinvragen (bijvoorbeeld vragen na een maat, terwijl dat inclusief centimeters in de advertentie staat) of onzinbiedingen te reageren.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 22:53

Ik had interesse in iets. Vanmorgen meteen een berichtje gestuurd met (een in mijn ogen heel fair) bod, drie minuten later gelezen, maar ik heb geen reactie terug gekregen. Kijk ik net, zie ik dat het gereserveerd is..

Ik bedoel, je kunt toch een berichtje terug sturen? Al was het maar dat ze mijn bod te laag vond of al met iemand in onderhandeling was.

Ik vind het niet netjes en baal er best van.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 23:26

Steentje schreef:
Ik had interesse in iets. Vanmorgen meteen een berichtje gestuurd met (een in mijn ogen heel fair) bod, drie minuten later gelezen, maar ik heb geen reactie terug gekregen. Kijk ik net, zie ik dat het gereserveerd is..

Ik bedoel, je kunt toch een berichtje terug sturen? Al was het maar dat ze mijn bod te laag vond of al met iemand in onderhandeling was.

De verkoper is je niets verplicht, je weet nu ook dat het item gereserveerd is.
Wat is de toegevoegde waarde om op elk bod te reageren? Een bod is immers ook een standaard bericht en veel mensen bieden in het wilde weg op van alles zonder serieus te zijn. Verkoper had waarschijnlijk al contact met een serieuze koper en vond het niet nodig om op een bod te reageren die waarschijnlijk niet beter was dan wat ze al had.

Ik zie het echt als een gevolg van het beoordelingssysteem, als de verkoper wel op jou gereageerd zou hebben, is er kans dat jij mag beoordelen. Aangezien je nu al aangeeft dat je de verkoper niet netjes vind, dan is er dus ook een kans dat je een slechte beoordeling geeft als je het item niet had kunnen krijgen.

Tja, ik vind verkoper niet per definitie fout in deze.
Tuurlijk is een bericht terug netjes, maar geen bericht terug sturen is niet per definitie niet netjes.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 07:25

Als ik een bieding krijg die niet aannemelijk is, dan reageer ik ook niet. Dus wellicht was je bod toch veel te laag. :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 07:49

Ik heb een hangmat te koop staan. Alles wat mogelijk is van info staat erbij. Foto van het etiket staat er ook bij, max. gewicht ed. Ik heb zelfs de mazzel dat de productiedatum erop vermeld staat. Alsook vermeld in welk dorp hij op te halen is. Is via Facebook, dus je kan zelfs gewoon op de kaart klikken.

Reactie: welke regio?
Bleeh. LEES.

Uiteindelijk toch iemand die interesse heeft. Vroeg ook nog "waar op te halen". Maar echt, léés dan?!
Dus ik geef de naam van mijn dorp, niet mijn hele adres, en vraag wanneer meneer zou willen komen.
Reactie terug: "eerst adres aub". Hoezo denk ik dan, wat heeft dat ermee te maken, het is een dorp van een scheet groot, het zal aan je reistijd max. 5min veranderen... Toch maar mijn adres gegeven, want ja, als ie de hangmat wilt komen ophalen heeft hij dat toch nodig :+ "Oke dan kom ik maandag".
Ik hoop maar dat hij idd komt dan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:58

Nou, daar ben je ook lekker mee alsnog.. Kun je maandag de hele dag rekening houden met iemand die mogelijk om 9u in de ochtend óf in de avond voor de deur staat.. :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:12

upendo schreef:
Nou, daar ben je ook lekker mee alsnog.. Kun je maandag de hele dag rekening houden met iemand die mogelijk om 9u in de ochtend óf in de avond voor de deur staat.. :=

Ik heb hem laten weten dat het vanaf 18u kan :) Ikzelf ben wel vroeger thuis maar ga geen vreemde vent alleen ontvangen haha, hij mag mooi wachten tot mijn vriend ook thuis is :j

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:28

O, dat maakt mij dan weer niks uit. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik iets voor gratis afhalen had klaargezet om zo mee te nemen en dat de meneer dat niet wilde. Hij stond erop dat er iemand thuis was om het mee te geven. Het bleek een erg grote, donkere man te zijn en hij was heel bang dat de buren de politie zouden bellen als hij met spullen zou weglopen van ons huis. Dat vond ik eigenlijk wel sneu. :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:52

_Lorette_ schreef:
O, dat maakt mij dan weer niks uit. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik iets voor gratis afhalen had klaargezet om zo mee te nemen en dat de meneer dat niet wilde. Hij stond erop dat er iemand thuis was om het mee te geven. Het bleek een erg grote, donkere man te zijn en hij was heel bang dat de buren de politie zouden bellen als hij met spullen zou weglopen van ons huis. Dat vond ik eigenlijk wel sneu. :(:)

Ah goh. Jeetje…

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:07

Hier heb ik ook weer iemand, nouja mijn zusje dan.
Wij gaan morgen als verrassing voor mijn moeder een bed ophalen van marktplaats. Afspraak gemaakt met de desbetreffende persoon en een deel van het bed alvast betaald als verzekering dat we echt komen.
Nu kon meneer in de ochtend voor 1 uur of in de namiddag.

We hebben nu voor in de ochtend een busje gehuurd om het bed te gaan ophalen omdat we uit ervaring weten dat het niet goed in de auto past.

Stuur hij net een bericht dat hij in de ochtend ergens is verhuizen en het dus in de middag opgehaald kan worden. Nou nee dus want hij hebben al een bus gehuurd. Begint die erover dat het best wel in een auto vervoerd kan worden _-:(

Mijn zusje is er helemaal klaar mee begrijpelijk. Ben benieuwd of het morgen goed gaat want het busje moet ook nog op tijd terug zijn want dan staan de volgende huurders als weer te wachten

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:51

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:56

Weten jullie of PostNL iets doet met een brievenbus pakketje dat al 4 dagen terug bezorgd had moeten zijn…( en niet is bezorgd)..
Ik ga ze maandag bellen als het dan nog niet gearriveerd is..

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:00

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:17

Daphara schreef:
Steentje schreef:

De verkoper is je niets verplicht, je weet nu ook dat het item gereserveerd is.
Wat is de toegevoegde waarde om op elk bod te reageren? Een bod is immers ook een standaard bericht en veel mensen bieden in het wilde weg op van alles zonder serieus te zijn. Verkoper had waarschijnlijk al contact met een serieuze koper en vond het niet nodig om op een bod te reageren die waarschijnlijk niet beter was dan wat ze al had.

Ik zie het echt als een gevolg van het beoordelingssysteem, als de verkoper wel op jou gereageerd zou hebben, is er kans dat jij mag beoordelen. Aangezien je nu al aangeeft dat je de verkoper niet netjes vind, dan is er dus ook een kans dat je een slechte beoordeling geeft als je het item niet had kunnen krijgen.

Tja, ik vind verkoper niet per definitie fout in deze.
Tuurlijk is een bericht terug netjes, maar geen bericht terug sturen is niet per definitie niet netjes.

Precies dit.
Kleine moeite om even te antwoorden.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:29

Muze schreef:
Weten jullie of PostNL iets doet met een brievenbus pakketje dat al 4 dagen terug bezorgd had moeten zijn…( en niet is bezorgd)..

Vrij weinig, ik werk bij een online webshop en ze doen echt niets. Vandaag nog met verschillende klanten gebeld die hun pakketje van vorige week vrijdag nog niet hebben gehad.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:44

Geen reet. Ik heb een brievenbuspakje regelmatig nooit binnen gehad. Standaard antwoord als ik zeg: wat gaan jullie eraan doen?.... Had je het maar aangetekend moeten versturen.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:49

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 22:07

janna schreef:
Ik heb vorige week een pakketje bij DHL afgeleverd en dat is ook zoekgeraakt. Gek genoeg heb ik wel een track code, maar die doet niets.ik heb ook nooit een mailtje gehad dat het pakket in behandeling is genomen. Echt oliebol.

Dhl pakt dat soort dingen wel heel goed op
Als het verzekerd is dan krijg je het bedrag vergoed
Als het niet verzekerd is krijg je 3.40 per kg mits het natuurlijk niet terug gevonden wordt

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 22:46

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 23:08

Ik ben de verzender… geven jullie dan t hele bedrag terug als t niet aankomt?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 23:09

Muze schreef:

Op maandag zal je m sowieso niet geleverd krijgen. Die is waarschijnlijk met de gewone post mee en die bezorgen niet op maandag...