Schistosoma oftewel binnenstebuiten gekeerd kalf. Foutje in de ontwikkeling.
Boer heeft er zeker een half uur naar staan staren toen dat er uit kwam.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thioro schreef:Ow, in die categorie heb ik ook een mooie.
Boer heeft er zeker een half uur naar staan staren toen dat er uit kwam.Spoiler:
[ [url=m/WsVpGN.jpg]Afbeelding[/url] ]
beert schreef:Jolliegirl schreef:Gefeliciteerd!!
Oja.. Daar had ik niet aan gedacht.. Fantoompijn.
Dit begint steeds interessanter te worden!
Volgens mij voel je fantoompijn pas later. Je hoort toch vaak dat als mensen een ongeluk gehad hebben, dat de pijn later komt? Ik heb nog nooit een afgehakt lichaamsdeel gehad, maar volgens mij met adrenaline denk ik dat je qua pijn niet gek veel meekrijgt in die 10 tot 30 seconden.
Die YouTube filmpjes met de honden heb ik eerder in dit topic ergens gelint trouwens, dus dat is mogelijk zo terug te vinden
beert schreef:Jolliegirl schreef:Gefeliciteerd!!
Oja.. Daar had ik niet aan gedacht.. Fantoompijn.
Dit begint steeds interessanter te worden!
Volgens mij voel je fantoompijn pas later. Je hoort toch vaak dat als mensen een ongeluk gehad hebben, dat de pijn later komt? Ik heb nog nooit een afgehakt lichaamsdeel gehad, maar volgens mij met adrenaline denk ik dat je qua pijn niet gek veel meekrijgt in die 10 tot 30 seconden.
Die YouTube filmpjes met de honden heb ik eerder in dit topic ergens gelint trouwens, dus dat is mogelijk zo terug te vinden
Rytir schreef:Psychosomatische pijn vind ik idd ook heel interessant / bijzonder/ luguber (naast uiteraard naar voor de persoon die er last van heeft).
Er is geen lichamelijke stoornis maar toch pijn dus blijkbaar doet 'het hoofd' dan iets geks of onverklaarbaars. Ik vraag mij soms ook af, is dat alleen iets bij mensen of kan dat ook bij dieren?
Desty schreef:Dat is een mooi vraagstuk Rytir. Ik denk zeker dat het wel mogelijk is. Antidepressiva zijn bewezen effectief en worden nog wel eens gebruikt bij honden, paarden en papegaaien.
Nog een grappig feitje. Een ‘gebroken hart’ die zeer doet is heel letterlijk te nemen. Het pijncentrum in de hersenen zit naast de aansturing van het hart als ik me goed herinner. Dit verklaart waarom iemand écht hartzeer kan voelen.Spoiler:
Hetzelfde als wanneer iemand opgewonden is en zijn voeten/tenen veel beweegt. De centra van genot en motorbewegingen van de voet liggen naast elkaar.
welmoed__ schreef:https://www.facebook.com/192099134851/p ... 203394852/
Ik zie deze nog voorbij komen. Ik vind het mooi om te zien dat het lichaam door balseming nog zo mooi intact blijft.
welmoed__ schreef:https://www.facebook.com/192099134851/p ... 203394852/
Ik zie deze nog voorbij komen. Ik vind het mooi om te zien dat het lichaam door balseming nog zo mooi intact blijft.
furious schreef:Dat kalft binnenstebuiten snap ik niet helemaal. Is dat al vanaf het begin.
Thioro schreef:Ow, in die categorie heb ik ook een mooie.
Boer heeft er zeker een half uur naar staan staren toen dat er uit kwam.Spoiler:
[ [url=m/WsVpGN.jpg]Afbeelding[/url] ]