Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:47

Ik zou zo'n aanbod niet doen. Meestal klopt er niet veel van zulke bedrijven, en anders vind ik het nog raar dat ze geld vragen terwijl ze via jou reclame willen maken.

Giveaways om volgers te trekken heb ik ook niet zoveel mee, die volgkettingen al helemaal niet. Ik doe wel eens giveaways met mijn eigen producten, maar dat doe ik puur voor mijn eigen volgers. Ik laat ook niet delen/taggen, maar ik stel een vraag en dan zoek ik een leuk antwoord uit.

saskiaojan

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:42

Afbeelding
Afbeelding

Mijn hond doet het ineens fantastisch goed, normaal heb ik met de paarden rond de 125 likes.... en de honden blijven vaak hangen rond de 100.
Ik snap er niks van >;)

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:52

Hebben jullie tips om een beginnend Instagram account te laten groeien?
Lijk met mijn fotografiepagina @juliadelangenfotografie te blijven steken rond de 70 volgers en zou het leuk vinden een keer de 100 aan te tikken :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:52

saskiaojan schreef:
[ [url=m/5DdFoa.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nYoshP.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn hond doet het ineens fantastisch goed, normaal heb ik met de paarden rond de 125 likes.... en de honden blijven vaak hangen rond de 100.
Ik snap er niks van >;)

Dan sta je waarschijnlijk op een gunstige plek bij de hashtags. Ik heb vaak tusede 60-100 likes en nu al een paar uitschieters naar 200+ (met grotendeels dezelfde hashtags) geen idee. Gewoon leuk vinden :D
Laatst bijgewerkt door Qimm op 28-04-20 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 19:52

Ik krijg bijna niks via mijn hashtags terwijl ik wel hele populaire gebruik. Misschien maar eens in een reactie posten eens zien hoe dat werkt.

Leuk dat je hond het zo goed doet :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:03

Qimm schreef:
saskiaojan schreef:
[ [url=m/5DdFoa.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nYoshP.png]Afbeelding[/url] ]

Ik snap er niks van >;)

Dan sta je waarschijnlijk op een gunstige plek bij de hashtags. Ik heb vaak tusede 60-100 likes en nu al een paar uitschieters naar 200+ (met grotendeels dezelfde hashtags) geen idee. Gewoon leuk vinden :D

Ik denk eerder dat er veel gezocht wordt op de prinsessennaam. :)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:33

Ah dat zou heel goed kunnen... die gebruik ik normaal nooit, maar als ze jarig is wel :)F

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:48

Ik vind 100 likes al heel veel. Met mijn bedrijfsaccount heb ik nu 1 post met 40+ likes en dat komt omdat ik m gepromoot heb :').

M'n persoonlijke account hangt meestal rond de 30 per post en m'n katten account echt max 10 oid.

Hoe doen jullie dit? Ging het direct al makkelijk of heb je er echt wel een bepaalde strategie op ingezet? Specifieke hashtags?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:56

Eerlijk, ik doe maar wat.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:16

Ik doe ook maar wat en dan zie ik het wel. Tot nu toe in drie dagen tijd 77 volgers en gemiddeld 30 likes. Ik vind het best. Als ik maar plezier uit mijn account haal :D

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:39

_mjwb schreef:
Ik doe ook maar wat en dan zie ik het wel. Tot nu toe in drie dagen tijd 77 volgers en gemiddeld 30 likes. Ik vind het best. Als ik maar plezier uit mijn account haal :D

Precies! Ik moet soms heel hard lachen om mijn eigen filmpjes of foto’s en daar doe ik het voor.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 06:17

saskiaojan schreef:
_mjwb schreef:

Precies! Ik moet soms heel hard lachen om mijn eigen filmpjes of foto’s en daar doe ik het voor.

Ja, bij 2 van de 3 plaats ik gewoon foto's omdat ik mijn mooie, leuke grappige foto's wil delen.

M'n 3e account hoop ik wel een beetje geld mee te verdienen al is het maar voor ernaast. Dat is best een struggle als het dan achterblijft := Ik heb nu bij wijze van test een promotie van 7 dagen voor 1 euro per dag. Levert me nu na 1,5 dag echt wel meer likes op, en 4 volgers ofzo. Dus dat kan best interessant zijn, hoewel ik er nog geen reet aan heb als ik vervolgens niks omzet :')

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:13

horserider22 schreef:
Hebben jullie tips om een beginnend Instagram account te laten groeien?
Lijk met mijn fotografiepagina @juliadelangenfotografie te blijven steken rond de 70 volgers en zou het leuk vinden een keer de 100 aan te tikken :')

De beste tip die hier al heel vaak gegeven is.. Wees actief. Post regelmatig, maar reageer ook bij andere, like post bij andere. Dan gaan mensen ook bij jou reageren en like. Zoek zo nu en dan andere accounts op en je bent een fotografie account, dus je kan portfolio shoots doen met grotere accounts. Als mensen jou fotos leuk vinden gaan ze jou ook vaak wel volgen.

Wij hebben eens een fotoshoot gedaan, maar toen was je account alles behalve actief waardoor er geen volgers over zijn gegaan. En dat terwijl ze de fotos wel erg leuk vonden.

Amethyst_ schreef:
Ja, bij 2 van de 3 plaats ik gewoon foto's omdat ik mijn mooie, leuke grappige foto's wil delen.

M'n 3e account hoop ik wel een beetje geld mee te verdienen al is het maar voor ernaast. Dat is best een struggle als het dan achterblijft := Ik heb nu bij wijze van test een promotie van 7 dagen voor 1 euro per dag. Levert me nu na 1,5 dag echt wel meer likes op, en 4 volgers ofzo. Dus dat kan best interessant zijn, hoewel ik er nog geen reet aan heb als ik vervolgens niks omzet :')

Sorry maar dat zou ik echt de moeite niet waard vinden, na 1.5 dag heb ik zoizo wel 1 tot 10 volgers erbij. Dan vind ik geld neerleggen voor promotie het zeker niet waard. Welk account promoot je in dit geval?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:42

wilmatj schreef:
Amethyst_ schreef:

Sorry maar dat zou ik echt de moeite niet waard vinden, na 1.5 dag heb ik zoizo wel 1 tot 10 volgers erbij. Dan vind ik geld neerleggen voor promotie het zeker niet waard. Welk account promoot je in dit geval?

Ja dat vind ik dus het lastige. Ik ben, dacht ik, best actief en doe echt mijn best om er leuke posts van te maken. Ook het materiaal wat ik maak ben ik dan best trots op en toch slaat het niet helemaal aan.

Ik probeer @lottiedottiestudio wat actiever te krijgen. Normaal zou ik in deze tijd actief op markten staan, dat boost mijn verkoop altijd enorm. Nu dat wegvalt probeer ik me wat breder te profileren. Ik verkoop nu op Etsy, Insta en probeer de kunst op maat meer aan de man/vrouw te brengen. Ben ook meer aan het oriënteren op een logo nu, zodat het uiterlijk ook wat professioneler wordt.

De promo van 1 euro per dag is wel weinig trouwens, insta zelf adviseer minimaal 5 euro per dag. Maar dat risico wilde ik niet lopen. Merk wel direct verschil qua likes van 'vreemden' en dus extra volgers.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:00

En hoe actief ben je in het volgen van soortgelijke bedrijfjes? Die hebben namelijk dezelfde doelgroep als jou.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:06

wilmatj schreef:
En hoe actief ben je in het volgen van soortgelijke bedrijfjes? Die hebben namelijk dezelfde doelgroep als jou.

Actief :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:08

Even gekeken naar je Insta Amethyst, ik vind je content erg leuk! Maar ik denk dat het al heel veel doet als je foto's wat 'professioneler' zijn. Dan bedoel ik; maak de foto's zoals productfoto's. Bijvoorbeeld tegen een witte achtergrond. Nu heeft het allemaal een andere achtergrond en wordt het wat chaotisch. Daarnaast zou ik gebruik maken van het maximum aan hashtags, dat zijn er 30. Je gebruikt er nu relatief weinig. Maak je geen zorgen over hashtags die niet perfect aansluiten op je werk, want je trekt er hoe dan ook nieuwe aandacht mee :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 10:08

Indd volg je veel mensen in de zelfde doelgroep? Heb je wel eens geprobeerd om een groter account bijv een product te sponseren voor een promo en eventueel een give away?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:12

Lau schreef:
Indd volg je veel mensen in de zelfde doelgroep? Heb je wel eens geprobeerd om een groter account bijv een product te sponseren voor een promo en eventueel een give away?

Giveaway in den beginne geprobeerd en toen reageerde er welgeteld 1 persoon dus sindsdien niet gedaan, tot ik meer volgers zou hebben.

Wel volg ik veel account in dezelfde tak van sport als ik, hoewel ik hier misschien iets actiever in kan worden.

Productfotos ben ik wel met je eens, hoewel ik ook geen ideale omstandigheden daar voor heb. Maar zou wel willen investeren in bijvoorbeeld productstudio, al is het maar voor de juiste achtergrond.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:13

Je zou eens kunnen proberen met een gestreken wit laken? Misschien doet dat al wonderen :))

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:14

Ghostattack schreef:
Je zou eens kunnen proberen met een gestreken wit laken? Misschien doet dat al wonderen :))

Ja dat denk ik wel! Ik dacht nog om een paar houten platen met betonlook te verven, dan trek je het wel gelijk maar met ietsje meer sfeer dan alleen wit, zegt m'n gevoel.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:16

Eens! Wit is natuurlijk wel erg 'makkelijk' en 'saai', iets van hout of beton geeft een wat warmere uitstraling denk ik :j

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 10:19

Een product studio kan je heel cheap op Ali expres bestellen Marit hilarius heeft daar ooit een review over gedaan op haar YouTube. Misschien is dat interessant.

Maar probeer eens een groot account te benaderen, ik zelf vind samenwerken me zomora.horses heel fijn. Zij is echt heel lief en heeft een account met veel bereik.
Misschien kan je haar bijv een product sponsoren en zo krijg jij ook weer meer volgers.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:22

Lau schreef:
Een product studio kan je heel cheap op Ali expres bestellen Marit hilarius heeft daar ooit een review over gedaan op haar YouTube. Misschien is dat interessant.

Maar probeer eens een groot account te benaderen, ik zelf vind samenwerken me zomora.horses heel fijn. Zij is echt heel lief en heeft een account met veel bereik.
Misschien kan je haar bijv een product sponsoren en zo krijg jij ook weer meer volgers.

Oh goeie, ik ga dat eens uitzoeken.

Ik wil prima een van mijn producten sponsoren, maar ik weet niet in hoeverre een heel tof paardenaccount iets heeft een aan gestipte mok? Om maar een voorbeeld te noemen hoor.

Of denk ik dan te veel in beperkingen?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 10:28

Bijv annefloorschutdressage doet heel veel dingen met niet paarden producten. Er zijn altijd followers in de groep die het aanspreekt. Zeker als je het goed aanpakt.

Zij werkt bijv samen met spoony en ps of Sweden (telefoonhoesjes).
Dat heeft niks met paarden te maken maar je ziet het toch. En dan denk je ooh leuk en onthoud je het.

Je kan een mok met de stipjes in de vorm van een paard maken. En dat dan een limited edition maken dat klinkt interessant en spreekt de doelgroep aan. Hang er een speciaal prijsje aan en je hebt een marketing stunt.