Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JPitty schreef:Ben in dit topic al een paar keer goed geholpen, dus nu nog een vraag van mij. Want ik heb een klein moestuintje (deel van een grotere moestuin) waar ik wat groenten teel. Om mijn deel af te bakenen van dat van de personen naast mij, heb ik tentharingen in de grond gedrukt en die met een sisaltouw van de Hema aan elkaar verbonden. Helaas lijkt dit niet heel erg handig te zijn, want na één tuinseizoen kan ik het touw vervangen. Het is dan volledig verweerd en op meerdere plekken gebroken. Zitten veel meters op zo'n bol, maar echt handig is dat natuurlijk niet. Ik zoek dus een touw van +/- 3 tot 5 mm dik dat ik buiten kan gebruiken, dat bestand is tegen allerhande weersinvloeden, niet schadelijk is voor alles dat op/in/onder/rond mijn tuintje leeft/groeit/bloeit en wat langer meegaat dan één tuinseizoen. Bestaat zoiets en zo ja, waar zoek ik dit?
YvonneV schreef:JPitty schreef:Ben in dit topic al een paar keer goed geholpen, dus nu nog een vraag van mij. Want ik heb een klein moestuintje (deel van een grotere moestuin) waar ik wat groenten teel. Om mijn deel af te bakenen van dat van de personen naast mij, heb ik tentharingen in de grond gedrukt en die met een sisaltouw van de Hema aan elkaar verbonden. Helaas lijkt dit niet heel erg handig te zijn, want na één tuinseizoen kan ik het touw vervangen. Het is dan volledig verweerd en op meerdere plekken gebroken. Zitten veel meters op zo'n bol, maar echt handig is dat natuurlijk niet. Ik zoek dus een touw van +/- 3 tot 5 mm dik dat ik buiten kan gebruiken, dat bestand is tegen allerhande weersinvloeden, niet schadelijk is voor alles dat op/in/onder/rond mijn tuintje leeft/groeit/bloeit en wat langer meegaat dan één tuinseizoen. Bestaat zoiets en zo ja, waar zoek ik dit?
Strotouw(tjes Of schrikdraad?
deksel schreef:Ik zoek leuke keukenknopjes die sterk genoeg zijn voor o.a. een koelkastdeur en dus niet afbreken.
Ik heb de oorspronkelijke (uberlelijke) keukenknopjes vervangen naar deze met een groene bloem, alleen trekken we ze er continu van af. Ook met een of andere lijm/kit blijft het niet zitten. Ik zoek dus nieuwe, die met een schroef bevestigd kunnen worden, sterk genoeg en tegelijkertijd ook leuk zijn. Ik heb al vrij veel gezocht maar kan niet echt iets vinden wat me sterk genoeg lijkt. (Ik weet dat leuk een ruim begrip is)
[ Afbeelding ]
Amber_anne schreef:deksel schreef:Ik zoek leuke keukenknopjes die sterk genoeg zijn voor o.a. een koelkastdeur en dus niet afbreken.
Ik heb de oorspronkelijke (uberlelijke) keukenknopjes vervangen naar deze met een groene bloem, alleen trekken we ze er continu van af. Ook met een of andere lijm/kit blijft het niet zitten. Ik zoek dus nieuwe, die met een schroef bevestigd kunnen worden, sterk genoeg en tegelijkertijd ook leuk zijn. Ik heb al vrij veel gezocht maar kan niet echt iets vinden wat me sterk genoeg lijkt. (Ik weet dat leuk een ruim begrip is)
[ Afbeelding ]
Wij hebben bij onze klemmende kastjes knoppen van de Zahra home gehad. Ik vind de knoppen van de Xenos bijvoorbeeld heel slap aan doen als ik die vergeleek met ze Zahra knoppen
Lizz schreef:Is dit geen optie:
https://amzn.eu/d/7ugyxZw
Meerdere kleuren verkrijgbaar.
Deze is 7,5 cm
https://amzn.eu/d/iuETCRn
Deze met andere soort gesp
https://amzn.eu/d/gA8xHBZ
assie schreef:Waarom gebruik je daar geen waslijn voor?
Suzanne F. schreef:assie schreef:Waarom gebruik je daar geen waslijn voor?
Dit inderdaad. Waslijn.
YvonneV schreef:JPitty schreef:Ben in dit topic al een paar keer goed geholpen, dus nu nog een vraag van mij. Want ik heb een klein moestuintje (deel van een grotere moestuin) waar ik wat groenten teel. Om mijn deel af te bakenen van dat van de personen naast mij, heb ik tentharingen in de grond gedrukt en die met een sisaltouw van de Hema aan elkaar verbonden. Helaas lijkt dit niet heel erg handig te zijn, want na één tuinseizoen kan ik het touw vervangen. Het is dan volledig verweerd en op meerdere plekken gebroken. Zitten veel meters op zo'n bol, maar echt handig is dat natuurlijk niet. Ik zoek dus een touw van +/- 3 tot 5 mm dik dat ik buiten kan gebruiken, dat bestand is tegen allerhande weersinvloeden, niet schadelijk is voor alles dat op/in/onder/rond mijn tuintje leeft/groeit/bloeit en wat langer meegaat dan één tuinseizoen. Bestaat zoiets en zo ja, waar zoek ik dit?
Lalidan schreef:Of paracord. Of touw uit een zeilwinkel.
prompter schreef:JPitty schreef:Ben in dit topic al een paar keer goed geholpen, dus nu nog een vraag van mij. Want ik heb een klein moestuintje (deel van een grotere moestuin) waar ik wat groenten teel. Om mijn deel af te bakenen van dat van de personen naast mij, heb ik tentharingen in de grond gedrukt en die met een sisaltouw van de Hema aan elkaar verbonden. Helaas lijkt dit niet heel erg handig te zijn, want na één tuinseizoen kan ik het touw vervangen. Het is dan volledig verweerd en op meerdere plekken gebroken. Zitten veel meters op zo'n bol, maar echt handig is dat natuurlijk niet. Ik zoek dus een touw van +/- 3 tot 5 mm dik dat ik buiten kan gebruiken, dat bestand is tegen allerhande weersinvloeden, niet schadelijk is voor alles dat op/in/onder/rond mijn tuintje leeft/groeit/bloeit en wat langer meegaat dan één tuinseizoen. Bestaat zoiets en zo ja, waar zoek ik dit?
Ik zweer bij rubber tuindraad, gebruik het veel en het gaat echt jaren mee! Zoiets als dit:
https://www.hornbach.nl/p/floraself-tui ... ?store=724
Afanaisa91 schreef:YvonneV schreef:JPitty schreef:Ben in dit topic al een paar keer goed geholpen, dus nu nog een vraag van mij. Want ik heb een klein moestuintje (deel van een grotere moestuin) waar ik wat groenten teel. Om mijn deel af te bakenen van dat van de personen naast mij, heb ik tentharingen in de grond gedrukt en die met een sisaltouw van de Hema aan elkaar verbonden. Helaas lijkt dit niet heel erg handig te zijn, want na één tuinseizoen kan ik het touw vervangen. Het is dan volledig verweerd en op meerdere plekken gebroken. Zitten veel meters op zo'n bol, maar echt handig is dat natuurlijk niet. Ik zoek dus een touw van +/- 3 tot 5 mm dik dat ik buiten kan gebruiken, dat bestand is tegen allerhande weersinvloeden, niet schadelijk is voor alles dat op/in/onder/rond mijn tuintje leeft/groeit/bloeit en wat langer meegaat dan één tuinseizoen. Bestaat zoiets en zo ja, waar zoek ik dit?
Schrikdraad idd, superhandig! Ik gebruik oud afgedankt schrikdraad bv ook om m’n tomaten aan op te binden. Hangt er al jaren.
JPitty schreef:assie schreef:Waarom gebruik je daar geen waslijn voor?Suzanne F. schreef:Dit inderdaad. Waslijn.
Die heb ik liggen, maar die is amper te knopen. Te dik, te stug (door dikke ijzerdraad erin) en vooral te glad. Heb je met veel moeite een knoop gefabriekt, glijdt die er in een oogwenk weer uit.![]()
Lizz schreef:Is dit geen optie:
https://amzn.eu/d/7ugyxZw
Meerdere kleuren verkrijgbaar.
Deze is 7,5 cm
https://amzn.eu/d/iuETCRn
Deze met andere soort gesp
https://amzn.eu/d/gA8xHBZ